Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenbescherming in aktie tegen buitenlandse honden.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Dierenbescherming in aktie tegen buitenlandse honden.

Ongelezen bericht door Wil de hond »

De Dierenbescherming heeft aangekondigt dat zij volgend jaar een kampagne gaan starten tegen het naar Nederland halen van honden uit de buitenlanden.

Ik kan er met mijn pet niet bij dat een organisatie die zich inzet voor het welzijn van dieren het voortouw neemt in de strijd tegen het helpen van honden.

En jullie?
Laatst gewijzigd door Wil de hond op 11 okt 2005 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Kan ik dat ergens lezen?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Ergens (ik zeg niet : altijd) kan ik wel begrijpen dat die organisatie er niet voor is om buitenlandse honden naar hier te halen, terwijl er zoveel honden in Nederlandse asielen zitten op een baasje te wachten.

Het zou beter zijn om de mentaliteit van de Middellandse Zeebewoners tegenover honden bij te werken, zodat ze ook normale asiels krijgen , waar er gezorgd wordt voor een nieuw (binnenlands) baasje.
Maar ja, da's werk van een lange adem.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

wat is de motivatie van de dierenbescherming om deze actie te starten? ik ben daar wel benieuwd naar want ik kan me het goed voorstellen er worden massa's opvanghonden uit het buitenland hierheen gehaald, en ga me niet weer verkeerd begrijpen, ik gun die dieren ook een fijn huis, maar je lost het probleem er niet mee op, in mijn ogen wordt het dan gewoon verplaatst naar andere landen en de honden in de asiels hier blijven zitten ook zie ik veel honden vanuit de buitenlandse opvang in de asiels hier verdwijnen, dat kan toch ook de bedoeling niet zijn? ik denk dat er inderdaad veel te veel stichtingen zijn die die honden hierheen halen en het grootste gedeelte van die stichtingen heeft werkelijk war geen flauw benul waar ze mee bezig zijn, en dat is gewoon jammer
zijn er nou echt geen goede mogelijkheden om goede opvang in het land waar de opvanghondjes zitten te regelen dus zonder al die honden hierheen te halen?
ik wil best eens een donatie geven bijvoorbeeld aan een stichting of dergelijk dat zich bezighoud met de opvang van deze honden maar ik wil ook dat die donatie dan niet gerbuikt word voor transport van honden naar NL maar dat die donatie gebruikt word om het voor de hond daar wat beter te maken, maar weet uberhaupt niet of dat tot de mogelijkheden behoort want het valt toch niet te controleren waarje donatie voor gebruikt word :19: :denken: maar das dan weer een andere discussie denk ik :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

nou....ik kan me er wel iets bij voorstellen.....kijk maar op dierenasiels.com
er zitten in Nederland zoveel honden/katten in het asiel......
Laatst gewijzigd door Gonny op 11 okt 2005 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

Podenji schreef:wat is de motivatie van de dierenbescherming om deze actie te starten? ik ben daar wel benieuwd naar want ik kan me het goed voorstellen er worden massa's opvanghonden uit het buitenland hierheen gehaald, en ga me niet weer verkeerd begrijpen, ik gun die dieren ook een fijn huis, maar je lost het probleem er niet mee op, in mijn ogen wordt het dan gewoon verplaatst naar andere landen en de honden in de asiels hier blijven zitten ook zie ik veel honden vanuit de buitenlandse opvang in de asiels hier verdwijnen, dat kan toch ook de bedoeling niet zijn? ik denk dat er inderdaad veel te veel stichtingen zijn die die honden hierheen halen en het grootste gedeelte van die stichtingen heeft werkelijk war geen flauw benul waar ze mee bezig zijn, en dat is gewoon jammer
zijn er nou echt geen goede mogelijkheden om goede opvang in het land waar de opvanghondjes zitten te regelen dus zonder al die honden hierheen te halen?
ik wil best eens een donatie geven bijvoorbeeld aan een stichting of dergelijk dat zich bezighoud met de opvang van deze honden maar ik wil ook dat die donatie dan niet gerbuikt word voor transport van honden naar NL maar dat die donatie gebruikt word om het voor de hond daar wat beter te maken, maar weet uberhaupt niet of dat tot de mogelijkheden behoort want het valt toch niet te controleren waarje donatie voor gebruikt word :19: :denken: maar das dan weer een andere discussie denk ik :wink:

ik weet niet goed wat er van moet vinden om buitenlandse hondjes hierheen te halen.
maar wat hierboven gezegt wordt, kan ik me best in vinden.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik vind wel dat honden naar Nederland halen niet het belangrijkste moet zijn wat een stichting doet maar gelukkig is dit bij de meeste stichtingen ook niet. Ik ben wel benieuwd verder wat die campagne in gaat houden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik had al geprobeerd om er iets over te vinden op internet maar kan er niks over vinden. De DB stelt wel vaker hele rare prioriteiten maar als ze zich op alle buitenlandse honden en stichtingen gaan richten vind ik dat belachelijk. Ik kan het wel begrijpen als ze voorlichting gaan geven aan mensen die op eigen houtje (zonder een stichting met vangnet en advies) honden hierheen halen. Dat zijn de honden die hier weer in de asiels terecht komen omdat mensen zich toch verkeken hadden op dat schattige hondje.
Ook ik kijk wel eens met verbazing op Marktplaats naar het aantal honden en vooral jonge pups die sommige Stichtingen hierheen halen. Ik ben het er ook niet mee eens als asiels pups geboren laten worden, zo ook met zwangere honden en hele nesten hier naar toe halen. Dat is gewoon geen oplossing.
Ik hoop niet dat het voor door zo'n stomme actie van de DB nog moeilijker wordt voor de hondjes elders.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:Kan ik dat ergens lezen?
Het staat in de nieuwsbrief van een organisatie die zich inzet voor de hulp aan honden en het verbeteren van de omstandigheden in Spanje. Navraag bij de DB gaf een bevestigend antwoord.

Lezen kan je het dus nog niet maar wel kun je het checken bij de DB zelf.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik heb even navraag gedaan bij de landelijke DB en die weet van niks. Er wordt iig geen landelijke campagne gestart door de DB. Dat er een regionale DB wat wil doen tegen het importeren kan, maar daar wisten ze nog niets over.
De DB werkt samen met de Stichting Buitenlandse asielen die zich inzetten voor hulp ter plaatse, de DB ondersteunt deze Stichting en is wèl tegen het hier naar toe halen van hondjes, er wordt alleen geen campagne tegen gestart omdat het weinig zin heeft (zo zei de dame mij) het is immers niet verboden honden te importeren.

Als iemand mij kan vertellen welke afdeling van de DBN er wel van weet, graag :wink:

Sonja
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

johan1969 schreef:Ergens (ik zeg niet : altijd) kan ik wel begrijpen dat die organisatie er niet voor is om buitenlandse honden naar hier te halen, terwijl er zoveel honden in Nederlandse asielen zitten op een baasje te wachten.
Op zich valt het aantal honden en vooral ook de gemiddelde verblijfsduur in de nederlnadse asiels reuze mee. En er zijn zat mensen die voor een buitenlandertje hebben gekozen omdat ze in de nederlandse asiels niet de hond konden vinden die zij zochten.
Het zou beter zijn om de mentaliteit van de Middellandse Zeebewoners tegenover honden bij te werken, zodat ze ook normale asiels krijgen , waar er gezorgd wordt voor een nieuw (binnenlands) baasje.
Maar ja, da's werk van een lange adem.
Dit is inderdaad waar en het zou de DB sieren als zij daar hun energie en geld aan zouden wijden, ipv. een hetze-kampagne te gaan starten die wel eens hele nare gevolgen zou kunnen krijgen voor de buitenlandse honden die nu nog wel in Nederland terecht kunnen.

Het enige wat een bvb. spaanse dierenbeschermer op de been houdt tijdens het worstelen tegen de stroom in waarbij vele honden niet geholpen kunnen worden of zelfs afgemaakt moeten worden is het feit dat er honden wel geholpen kunnen worden door ze naar een nieuwe baas ergens in Europa te sturen. Als je echt álle honden die je opvangt moet afmaken is het op den duur niet meer op te brengen te proberen iets goeds te doen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:De DB werkt samen met de Stichting Buitenlandse asielen die zich inzetten voor hulp ter plaatse, de DB ondersteunt deze Stichting en is wèl tegen het hier naar toe halen van hondjes, er wordt alleen geen campagne tegen gestart omdat het weinig zin heeft (zo zei de dame mij) het is immers niet verboden honden te importeren.
De Stichting Buitenlandse Asielen is falikant tegen het verlenen van steun aan asiels die honden naar het buitenland laten gaan. Die krijgen geen cent. Dit terwijl een meneer die een belangrijke funktie bekleedt bionnen deze stichting wel zelf een buitenlands hondje heeft. Feitelijk doen ze op deze manier hetzelfde als de Spaanse overheid: asiels die geen aktief euthanasie-beleid voeren krijgen geen cent subsidie.
Als iemand mij kan vertellen welke afdeling van de DBN er wel van weet, graag :wink:

Sonja
Ik heb degene waarvan ik dit hoorde al gevraagd om nadere info. En natuurlijk weet de DB nog van niks, dat is vrijwel altijd zo als het gaat om zaken waar ze liever (nog) niet over spreken.
starfleet
Erelid

Re: Dierenbescherming in aktie aan tegen buitenlandse honden

Ongelezen bericht door starfleet »

Wil de hond schreef: Ik kan er met mijn pet niet bij dat een organisatie die zich inzet voor het welzijn van dieren het voortouw neemt in de strijd tegen het helpen van honden.

En jullie?
Als ik zie hoe ontzettend veel honden er hier in Nederland gedumpt worden kan ik me er wel iets bij voorstellen. Ik ben zelf veel meer voor hulp ter plekke, hoewel ik iedereen hier hun Spaanse hond gun en het ook altijd weer leuk vind als zo'n stakker een leuk huis heeft, is het voor mij nog steeds dweilen met de kraan open zolang Spanje dat probleem niet structureel wenst aan te pakken door in ieder geval de castratie van zoveel mogelijk zwerfhonden.

Anne
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Belachelijk, laat ze zich lekker druk maken over de gigantische hoeveelheid broodfokkers en handelaren hier in Nederland, die leuren met vele duizenden honden meer dan de buitenlandse stichtigen in 10 jaar hierheen kunnen halen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Da's ook weer waar !

Als ze eens gaan kijken in die schuren en zien of al die honden gechipt en geregistreerd zijn en ingeeent !
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

nou ik kan me daar wel redlijk in vinden ja, het is en blijft toch een feit dat ongeacht de gemiddelde tijd die zo'n dier in het asiel zit hier door stuk je bij beetje langer gaat duren.
en dat e dieren bescherming dus een halt toe wil roepen tot de organisaties die honden van uit het buitenland aan bieden te stoppen, we hebben hier in NL genoeg honden die een baasje zoeken, doe het daar maar mee zou ik zeggen er zitten er genoeg dus er zit vast en zeker wel wat tussen wat je aanspreekt.

het is in mijn ogen dan ook volslagen onzinnig om honden van uit het buiteland hier heen te halen met de reden van ja me ze hebben er daar zo veel en ze zijn zo zielig, dan moet de overheid van dat des betreffende land er zelf iets aan gaan doen simpel zat.
zoals de zielige ren hondjes van uit spanje, met ja anders worden ze op gehangen of dood geshoten, ja is zielig zeker weten, maar is dat dan het excuus om heel die mikmak maar hier na toe te verschepen?
voor je het weet worden er meer honden van uit het buitenland geplaatst in NL dan de honden die in NL zitten te wachten op een baasje.

mol :8):
Mol
Zeer actief

Sunnybunny schreef:Belachelijk, laat ze zich lekker druk maken over de gigantische hoeveelheid broodfokkers en handelaren hier in Nederland, die leuren met vele duizenden honden meer dan de buitenlandse stichtigen in 10 jaar hierheen kunnen halen.
wat heeft dit te maken met het asiel honden beleid dan, sorry hoor maar dat kan ik even niet rijmen, het gaat toch niet om de broodfok het gaat er om dat er hier ook honden in het assiel zitten die een baasje zoeken, maar het lijkt wel een soort van trent te worden om een turkse gevel pisser of een spaanse stoep schijter in huis te halen.

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:nou ik kan me daar wel redlijk in vinden ja, het is en blijft toch een feit dat ongeacht de gemiddelde tijd die zo'n dier in het asiel zit hier door stuk je bij beetje langer gaat duren.
en dat e dieren bescherming dus een halt toe wil roepen tot de organisaties die honden van uit het buitenland aan bieden te stoppen, we hebben hier in NL genoeg honden die een baasje zoeken, doe het daar maar mee zou ik zeggen er zitten er genoeg dus er zit vast en zeker wel wat tussen wat je aanspreekt.

Deze lijn doortrekkend mag jij ook wel stoppen met fokken dan. Als er toch al genoeg honden in het asiel zitten dan doen die pupkopers van je het maar met een hond uit het asiel ipv. een dure raspup van bvb. jou.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Mol schreef:
Sunnybunny schreef:Belachelijk, laat ze zich lekker druk maken over de gigantische hoeveelheid broodfokkers en handelaren hier in Nederland, die leuren met vele duizenden honden meer dan de buitenlandse stichtigen in 10 jaar hierheen kunnen halen.
wat heeft dit te maken met het asiel honden beleid dan, sorry hoor maar dat kan ik even niet rijmen, het gaat toch niet om de broodfok het gaat er om dat er hier ook honden in het assiel zitten die een baasje zoeken, maar het lijkt wel een soort van trent te worden om een turkse gevel pisser of een spaanse stoep schijter in huis te halen.

ik denk dat het een combinatie kan zijn... of iig dat er ook een keer een goed beleid moet komen tegen broodfokkers en gelegenheids nestjes, dan zaten ten eerste de asiels niet zo vol, dan waren er in Nederland niet zoveel honden die een baasje zoeken... en dan is er wat meer gelegenheid om buitenlandse honden te helpen... niet dat ik dan zeg oh de nederlandse asiels zijn minder vol, prop ze maar vol met buitenlandertjes, want zoals ik hier ook al zeg, ruim eerst je eigen shit op, in je eigen land, zo vind ik dat ook voor die landen... daar moet een goed beleid komen voor deze dieren....en als je daar als Nederlandse stichting aan mee kan helpen is dat natuurlijk top, alleen dan wel daar dus...
Mol
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Mol schreef:nou ik kan me daar wel redlijk in vinden ja, het is en blijft toch een feit dat ongeacht de gemiddelde tijd die zo'n dier in het asiel zit hier door stuk je bij beetje langer gaat duren.

Deze lijn doortrekkend mag jij ook wel stoppen met fokken dan. Als er toch al genoeg honden in het asiel zitten dan doen die pupkopers van je het maar met een hond uit het asiel ipv. een dure raspup van bvb. jou.
daar ben ik dis niet mee eens de mensen die doel bewust voor een ras kiezen en daar dan ook een pup van willen uit een bepaalde kombinatie zijn er en zullen er altijd zijn.plus dat je dan ook nog een over de uitgaven praat die zo'n hondje kost en net iedereen dat wil of kan betalen.

dus je bent appels met peren aan het vergelijken

Mol
Zeer actief

yamie schreef:
Mol schreef:

ik denk dat het een combinatie kan zijn... of iig dat er ook een keer een goed beleid moet komen tegen broodfokkers en gelegenheids nestjes, dan zaten ten eerste de asiels niet zo vol, dan waren er in Nederland niet zoveel honden die een baasje zoeken... en dan is er wat meer gelegenheid om buitenlandse honden te helpen... niet dat ik dan zeg oh de nederlandse asiels zijn minder vol, prop ze maar vol met buitenlandertjes, want zoals ik hier ook al zeg, ruim eerst je eigen shit op, in je eigen land, zo vind ik dat ook voor die landen... daar moet een goed beleid komen voor deze dieren....en als je daar als Nederlandse stichting aan mee kan helpen is dat natuurlijk top, alleen dan wel daar dus...
ben het grotendeels wel met je eens en met namen ruim eerst je eigen shit op, en probeer het dan in een ander land daar te realiseren, maar niet over de ruggen van de honden die hier in de wacht zitten.

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:dus je bent appels met peren aan het vergelijken

Dat zeg jij maar dat wil nog niet zeggen dat dat zo is.

Er zitten zat honden in het asiel zeg je, dan kunnen mensen die bij jou aankloppen voor een hond toch daaruit kiezen, net zo goed als degenen die bij een stichting aanklopen voor een buitenlandse hond?

Of hebben jouw klanten wel recht op het kiezen voor de hond die zij willen en degenen die een hond uit het buitenland willen omdat ze de hond van hun wensen niet in een Nederlands asiel kunnen vinden niet?

Beetje krom van jezelf, vindt je niet?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Mol schreef:
Wil de hond schreef:

daar ben ik dis niet mee eens de mensen die doel bewust voor een ras kiezen en daar dan ook een pup van willen uit een bepaalde kombinatie zijn er en zullen er altijd zijn.plus dat je dan ook nog een over de uitgaven praat die zo'n hondje kost en net iedereen dat wil of kan betalen.

In jouw optiek. Mijn kiki is hier in Nederland niet te vinden bij herplaatsingsgedoetjes. Jij hebt liefhebberij in jouw ras, ik in een type hond, die je hier in nederland niet vind.
Honden zijn honden, dierenleed is dierenleed, of dat nou hier is of in Timboektoe.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Mol
Zeer actief

Wil de hond schreef:

Er zitten zat honden in het asiel zeg je, dan kunnen mensen die bij jou aankloppen voor een hond toch daaruit kiezen, net zo goed als degenen die bij een stichting aanklopen voor een buitenlandse hond?
is dat zo dus de mensen die een hond bij mij uit kiezen zij dan dus niet bewust met een ras bezig? en willen dan dus zomaar een hond hebben zonder dat daar papieren bij zitten plus dat ze er eventueel mee kunnen gaan showen of gaan fokken met het RAS van hun keuze?
raare redenirning vindt je zelf niet, deze mensen kiezen bewust voor een bepaald ras en bewust een pup en geen volwasse hond.

Of hebben jouw klanten wel recht op het kiezen voor de hond die zij willen en degenen die een hond uit het buitenland willen omdat ze de hond van hun wensen niet in een Nederlands asiel kunnen vinden niet?
leg mijn dan maar eens uit wat het verschil is tussen een vuilensbak hier uit het assiel of een vuilens bak van uit het buitenland?
ze zijn bijde hond en hebben bijde een baasje nodig, maar 1 groot verschil de 1 zit in nederland en de ander in b.v spanje door de hond uit spanje te halen blijft de hond in NL wel langer zitten simpel zat .

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Hier sluit ik me bij aan, al moet ik wel zeggen dat ik me ook op mijn hoofd krabbel als ik zie hoe massaal honden soms gehaald worden door stichtingen.
Het heeft twee kanten voor mij. Een hond is een hond en waar hij ook vandaan komt en waar hij ook een huis vindt, dat mag er niet te doen. Zoals ik al zei; dierenleed is dierenleed en of het nou hier om de hoek is of in Spanje, het is ons aller pakkie aan.
Andere kant is dat we nou eenmaal pietepeuterige zeikerds hebben hier die een "eigen volk" eerst mentaliteit hebben en je dit soort aktie's dus kan verwachten als er in grote getale honden hierheen gaan komen. Dat wekt antipathie en op die manier help je dus buitenlandse asielen de put in, omdat mensen zich gaan afzetten tegen.
Ik vind zelf dus dat je als stichting er hoe dan ook voor moet waken een beroep te moeten doen met jouw honden op bv een asiel. Daar moet je je eigen vangnet voor hebben, juist om commentaar af te wenden en niet je eigen glazen in te gooien. Verder moet je prioriteit liggen bij het helpen ter plaatse.Daar gaat het immers allemaal om.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Eline* schreef:
Mol schreef:
Wil de hond schreef:

In jouw optiek. Mijn kiki is hier in Nederland niet te vinden bij herplaatsingsgedoetjes. Jij hebt liefhebberij in jouw ras, ik in een type hond, die je hier in nederland niet vind.
Honden zijn honden, dierenleed is dierenleed, of dat nou hier is of in Timboektoe.
en waarom is het type kiki niet te vinden hier in NL? meschien zijn ze er wel alleen zoek je niet goed genoeg om dat je van dat stand punt uit gaat , net zo goed dat er ook echt wel type nelson honden zijn in NL hoor.

eenigste verschil is meschien dat hun famillie al 7 a 8 generaties van de straat vreet daar en toevallig een keer zijn mee genomen en daar in het assiel geduuwt zijn.

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:
Wil de hond schreef:

is dat zo dus de mensen die een hond bij mij uit kiezen zij dan dus niet bewust met een ras bezig? en willen dan dus zomaar een hond hebben zonder dat daar papieren bij zitten plus dat ze er eventueel mee kunnen gaan showen of gaan fokken met het RAS van hun keuze?
raare redenirning vindt je zelf niet, deze mensen kiezen bewust voor een bepaald ras en bewust een pup en geen volwasse hond.

leg mijn dan maar eens uit wat het verschil is tussen een vuilensbak hier uit het assiel of een vuilens bak van uit het buitenland?
ze zijn bijde hond en hebben bijde een baasje nodig, maar 1 groot verschil de 1 zit in nederland en de ander in b.v spanje door de hond uit spanje te halen blijft de hond in NL wel langer zitten simpel zat .

Joh, wat is het verschil tussen die rimpelbak van jou en al die andere rimpelbakken die er rondlopen? Al die molossers kunnen ook op de grote hoop wat mij betreft hoor! Tsss!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef: en waarom is het type kiki niet te vinden hier in NL? meschien zijn ze er wel alleen zoek je niet goed genoeg om dat je van dat stand punt uit gaat , net zo goed dat er ook echt wel type nelson honden zijn in NL hoor.

eenigste verschil is meschien dat hun famillie al 7 a 8 generaties van de straat vreet daar en toevallig een keer zijn mee genomen en daar in het assiel geduuwt zijn.

Okee, je weet niet waar je het over hebt. Dan kan ik je je domheid ook niet kwalijk nemen. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Eline* schreef:
Mol schreef:
Wil de hond schreef:

Joh, wat is het verschil tussen die rimpelbak van jou en al die andere rimpelbakken die er rondlopen? Al die molossers kunnen ook op de grote hoop wat mij betreft hoor! Tsss!
whoehahahahah had wel een beter andwoord verwacht van jou.
en nee imdat mijn hond een rimpel smoel heeft wil niet zeggen dat het een mastino is niet kwa uiterlijk nog kwa karakter dus die vlieger gaat niet op.
maar een straat hond blijft een straat hond hoe je het draait of keert.

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:whoehahahahah had wel een beter andwoord verwacht van jou.
en nee imdat mijn hond een rimpel smoel heeft wil niet zeggen dat het een mastino is niet kwa uiterlijk nog kwa karakter dus die vlieger gaat niet op.
maar een straat hond blijft een straat hond hoe je het draait of keert.

mol
Yep, en een eikel een eikel! :piew:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”