Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenbescherming in aktie tegen buitenlandse honden.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Mol schreef:zie jij dat terug in jou honden ? knape meid hoor ik zie een hond met oren en staart maar of zijn of haar vader nou een dit is of een dat is nee dat zie je niet simpel zat.
het gaat gewoon om het idee van ik doe iets goed ik neem een hond uit het buitenland.

mol :8):
Ja, ik zie dat terug in mijn honden. Misschien moet je eens aan een brilletje Mol. :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

yamie schreef:
en nogmaals ik heb helemaal niks tegen een buitenlands hondje, alleen wel als ik zie en hoor hoe vol de asielen hier zitten en dat er weer een busje met spaanse, griekse of whatever hondjes aangekomen is...
Nou, vertel eens dan. Hoe vol zitten de Nederlandse asiels en met wat voor honden, en op welke manier zijn die honden vergelijkbaar met de honden die uit het buitenland komen?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Eline* schreef:
yamie schreef:
Mol schreef:
irstas schreef:ja mol daar heb je gelijk in vooral omdat die gene zegt een hond is een hond
kijk en dat bedoel ik dus een hond is een hond dus de hond hier in het assiel is net zoveel hond als de hond in spane, dus heeft die net even wat meer recht op een nieuw huis in NL dan de stoep schijter van 3 land grenzen verder op

het gaat er niet zozeer om om meer recht, of iig voor mij niet, ik verbaas me nu alleen over sommige uitspraken... er is hier al zo vaak een discussie geweest over dit onderwerp en wanneer een fokker dan zegt, eerst je eigen ellende, in eigen land op lossen, krijgen die om de oren dat ze hun waffel moeten houden en dan maar moeten stoppen met fokken, en eerst zelf maar een hond uit het asiel hier moeten halen... en dat het ons gaat om status, om een papiertje en niet om het gegeven hond, want tjee zeg een hond is ene hond , een maatje enz enz, en wat ik hier nu lees...doen een aantal mensen dus feitelijk hetzelfde, ik wil dat en dat type hondje...die vind ik leuk en een ander mot ik niet....hoezo dan een hond is een hond? hoezo een maatje is een maatje?

en nogmaals ik heb helemaal niks tegen een buitenlands hondje, alleen wel als ik zie en hoor hoe vol de asielen hier zitten en dat er weer een busje met spaanse, griekse of whatever hondjes aangekomen is...
Als je begaan bent met asielhonden, waarom fok je dan?
Honden erbij in Nederland zijn honden erbij in Nederland, of ze nu uit een bus of baarmoeder komen.

Verder staat de voorkeur voor een ras/kruisingkeuze los van dierenleed. Ik ben gecharmeerd van een bepaald type hond en had ook voor een rashond hier kunnen kiezen, keurig gefokt met papieren zoals bv een podenjie, net zo goed alsdat jij kan kiezen voor een russel uit een spaans asiel.
Als je alleen gaat roepen dat mensen die een herplaatser willen niets te kiezen hebben omdat een hond een hond is en je dus die maar uit je eigen asiel moet halen, dan begint het in mijn ogen nergens meer op te slaan.
ieder moet doen wat ie niet laten kan, maar respecteer wel elkaars keuze's.
ja precies :mrgreen: daarom schreef ik dat ook, laat ieder vinden en kiezen wat hij zij wilt... prima... laat dan ook een keer het "stop dan zelf met fokken"praatje uit dit soort discussies, en het "het gaat jullie alleen maar om status" enz... dat is wat ik zeg... jullie doen precies hetzelfde alleen dan een andere kant op, idd prima, moet je zelf weten... :wink:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Bowie schreef:Mijn haren gaan altijd recht overeind staan als iemand die zelf geen hond uit een NL-asiel heeft, tegen mij gaat zeggen dat ik beter in een NL-asiel had kunnen kijken.
Verbeter de wereld begin bij jezelf zou ik zeggen.
Even denken voor je spreekt geldt ook voor jou, want of daar wel of geen asielhonden zitten weet jij helemaal niet en in dit geval zitten er zelfs 2
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik ben een beetje dubbel in dezen....

Ik heb zelf een adoptiehond op afstand in Turkije.
De stichting die ik steun doet veel ter plekke.
Het is een bosasiel en met het geld dat ingezameld is zijn er veel hokken geplaatst die de winters in Turkije kunnen doorstaan.
Ook zijn er andere dingen op het terrein aangepakt.
Ze proberen met het geld ook campagnes op te zetten om de bevolking daar te onderwijzen en ze zetten een sterilisatie campagne op...
Kortom...ze doen veel in het land van herkomst, iets dat ik ook graag steun!

Ook laten ze honden naar Nederland en Duitsland komen...
Iets wat ik in sommige vallen hartstikke mooi vind.

Ze hadden het idee opgevat mijn hondje Shy ook ter adoptie te doen...maar zijn daar toch een beetje op teruggekomen...In prinicipe is ze klaar om hier naartoe te komen maar er is nog geen nieuwe baas...ik denk ook niet dat er fanatiek gezocht wordt naar een nieuwe baas voor haar omdat ze eigenlijk wel begrijpen dat ze niet herplaatsbaar is.

En in dat soort gevallen ben ik er geen voorstander van om honden hier maar naar toe te laten komen...
Ik ben blij dat Shy deze kant niet op komt op korte termijn...
Laat haar daar maar gelukkig oud worden.

Wanneer stichtingen alleen honden plaatsen die ECHT in een gezin thuishoren en kunnen functioneren en honden ook goed geselecteerd worden heb ik er niet veel moeite mee...
Wat dat betreft ben ik het helemaal met Chatterbox, Eline en Wil eens.

Maar stichtingen die niet goed selecteren en hier doodsbange honden heenhalen...nee...
Wat doe je zo'n dier aan?
Ik heb vorig jaar op vakantie in Afrika een vakantie-adoptie-vriendje gehad...
Hoe leuk het dan misschien lijkt...maar wat doe ik die hond aan hem hierheen te halen????
Hij ligt de hele dag lekker op het strand, snaait 's avonds lekker in de vuilnisbakken, leeft in een roedel waarin niet continue gevochten wordt, wordt niet mishandeld en heeft het dus eigenlijk niet slecht....
Nee...dan moet ik hem hierheen halen??? Nee, in die gevallen niet nee...
En helaas gebeurt dat toch wel vaak.
Ze zijn in Afrika ook heel anders met honden dan in Turkije en Spanje...de bevolking in de middelandsche zee landen hebben in sommige opzichten echt een rare mentaliteit en een rare kronkel...
Ik boycot die landen ook als vakantieland...

Ik moet er wel bijzeggen dat ik het toch raar vind dat de DB hiermee aan de gang gaat...
Dan ben ik het volledig met Chatterbox eens (sorry, weet je naam niet) en zeg ik op mijn beurt ook; ga je druk maken om die broodfokkers hier....want ik heb ze een paar keer gebeld in verband met broodfokkerij maar er wordt geen kloten mee gedaan...
Ik moet eerst maar zelf heengaan en dan het liefst foto's maken en dan mag ik weerkomen...
Lijkt me beter voor mijn veiligheid en die van desbetreffende broodfokkers dat ik daar niet heenga....ik ben geen PETA figuur dat met ze mee kan wouwelen zonder mijn afschuw te laten merken...
Dus doen ze er niets mee...
Bel ik de AID dan krijg ik keurig een belletje terug van degene die de zaak behandeld en krijg veel info van hem...PLUS hij vermeld nog maar weer eens dat meneer de broodfokker om de haverklap advertentie's op Marktplaats heeft staan! DAT is tenminste een reactie...

Kort dus...ik ben niet zo'n DB fan....
yamie
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:
yamie schreef:
Nou, vertel eens dan. Hoe vol zitten de Nederlandse asiels en met wat voor honden, en op welke manier zijn die honden vergelijkbaar met de honden die uit het buitenland komen?
ik zeg niet dat ze allemaal vergelijkbaar zijn, ik maakte deze opmerking in een groter geschreven stuk... de mensen die een buitenlandertje nemen zijn over het algemeen de mensen die roepen een hond is een hond, elke hond heeft recht op een warm huis enz.. alleen goh de nederlandse honden vallen daar dan niet meer onder, omdat ze niet het typje zijn wat ze graag willen.... kom er dan ook eerlijk vooruit dat je net zo bent als iemand die echt voor een raspup gaat, opzoek naar bepaalde kenmerken, en laat het elke hond heeft recht verhaaltje weg... :wink:
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

Mol schreef:
Bowie schreef:
Mol schreef:
Bowie schreef:ik heb 3 straathonden, 1 uit een NL asiel (afkomstig uit Spanje, eigen import van het asiel zeg maar :wink: )
en die andere 2 zijn heel bewust gekozen via een stichting.
Het was voor mij geen keuze OF een NL-asielhond OF een buitenlandertje. Het was eerder of een rashond van een fokker OF een buitenlandertje, het is dus het laatste geworden. Ook uit een stukje idealisme denk ik, maar ook een beetje uit principe, waarom een bak geld voor een hond betalen als ik er (bijna) eentje gratis kan krijgen en die ik daarbij ook nog eens een fantastisch leven geef (hoop ik dan maar :wink: ).
De honden in de asiels hier spreken mij gewoon niet aan om verschillende redenen.
en wat zijn die redenen dan, want je zelf een veer in je reet steken omdat je een zielig hondje uit het buitenand haalt vind ik toch een beetje vreemt hoor.

nee ik hoef geen veer in m'n reet.... maar ik vind het toch wel een mooi idee dat ik een hondje gered hebt. Ookal is het maar een druppel op een gloeiende plaat.
maar jij haalt nu net de minst belangrijke motivatie eruit :roll:
ja dan kan je met je :roll: rollen maar je verklaar je niet nader dus het gaat dus wel om die veer en je zelf op de borst kunnen kloppen van kijk eens hoe goed ik ben, vraag slaap je er nou ook beter door snachts, wetende dat er in NL een hondje zit die eigelijk die plaats had kunnen hebben?

ik slaap prima, dank je.
en ik klop mezelf niet op de borst.... ik val in herhaling geloof ik
er staan hier pagina's vol met motivaties en dat is mooi zat, ik hoef jou niet te overtuigen.
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
Bowie
Actief

cloris schreef:
Bowie schreef:Mijn haren gaan altijd recht overeind staan als iemand die zelf geen hond uit een NL-asiel heeft, tegen mij gaat zeggen dat ik beter in een NL-asiel had kunnen kijken.
Verbeter de wereld begin bij jezelf zou ik zeggen.
Even denken voor je spreekt geldt ook voor jou, want of daar wel of geen asielhonden zitten weet jij helemaal niet en in dit geval zitten er zelfs 2
Het was ook niet op 1 persoon gericht, maar meer algemeen :wink:
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

MARC_S schreef:
Het gaat er dus wel om wat voor soort het is als je een hondje uit het buitenland neemt. Je weet in 9 van de 10 gevallen dat hij goed met andere honden is, grotendeels ook met katten en vriendelijk. Honden die in roedels geleefd hebben zijn nu eenmaal over het algemeen genomen sociaal.
dus hondjes die hier in het asiel zitten zijn bij defenietie asosiaal kunnen niet met ander honden omgaan en zijn dus ook maar niet gelijk kat vriendelijk?

verder weet je dat je hond van bepaalde rassen afstamt en nog belangrijker, niet van bepaalde rassen afstamt. Honden met agressie zie je niet veel op straat dus dat hoef je over het algemeen ook niet te verwachten van een buitenlandse hond.
hoe weet je dat zo zeker dat die rassen er niet in zitten ben je er bij geweest toen die hond zijn moeders moeder het zich liet bestijgen door een of ander hond verder op kom op zeg hahahahaha

en honden met agressie zie je niet veel op straat nee want ze worden er eerder lens getrapt dan aan gehaald dus die honden weten ook wel betern om niet te dicht bij ze in de buurt te komen.
ben jij in dat assiel geweest ? met die roedels en het inponerende gedrach van de roedel leiders onder ogen te komen?

Problemen die eerder uit verveling zijn ontstaan als overmatig blaffen, slopen etc hebben ze meestal ook niet omdat ze daar nooit de kans voor gekregen hebben.
ja duhh ze leven hun leven lang opstraakt geef ze een teddy beer wedeen dat ze die slopen.
Er zit echt verschil. Het overlapt elkaar zeker en er zitten zeker ontzettend veel superhonden in onze asielen. Maar het verschil ligt zeker niet alleen maar in het land van herkomst maar vooral tussen het type hond dat je zal aantreffen. :ok:[
en ik zeg je het is hier ook goed te vinden hoor zo onherleidbaar hondje met leuke flap oren en klein van maad

jelle
Zeer actief

yamie schreef:
ik zeg niet dat ze allemaal vergelijkbaar zijn, ik maakte deze opmerking in een groter geschreven stuk...

de mensen die een buitenlandertje nemen zijn over het algemeen de mensen die roepen een hond is een hond, elke hond heeft recht op een warm huis enz.. alleen goh de nederlandse honden vallen daar dan niet meer onder, omdat ze niet het typje zijn wat ze graag willen....
Kun je daar even concrete voorbeelden bij noemen? Ik kan ze niet zo bedenken namelijk.
En vinden dat elke hond recht heeft op een goed thuis ontneemt je nog niet van het recht om dan uit dat grote aanbod van honden díe hond te kiezen die het best bij je past. Sterker nog, een dergelijke keuze maken is wel zo gezond voor het verdere welslagen van de hele herplaatsing.

Wat mij betreft is het overschot aan honden geen nationaal, maar een globaal probleem. Eenieder die ervoor kiest een herplaatser te nemen, welke dan ook, draagt m.i. bij aan een klein stukje van de oplossing van dat probleem. Die honden zijn er al, ze worden niet op verzoek van de consument gemaakt. Er een in huis nemen stimuleert niet de instroom van nieuwe honden. Dit in tegenstelling tot fokkerspupjes.

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef: ja precies :mrgreen: daarom schreef ik dat ook, laat ieder vinden en kiezen wat hij zij wilt... prima... laat dan ook een keer het "stop dan zelf met fokken"praatje uit dit soort discussies, en het "het gaat jullie alleen maar om status" enz... dat is wat ik zeg... jullie doen precies hetzelfde alleen dan een andere kant op, idd prima, moet je zelf weten... :wink:
Ik vind ook dat het fokken van rashonden buiten deze discussie hoort. Ik voel me alleen niet serieus genomen als er wordt gezegd door iemand die zelf honden fokt dat elke asielhond gelijk is en dat je dus niet moet zeiken als je een herplaatser wil, want dan moet je er één halen uit Nederland, want Nederland heeft een probleem met zijn herplaatsers. Notabene iemand die zelf bloedlijntjes uitvogelt..blijkbaar alleen van belang als het om een ras gaat. Daarmee geef je jezelf dus meer rechten in keuze's maken dan ene ander en zo werkt dat niet.
Stichtingen, die uit het buitenland honden halen, doen over het algemeen helemaal geen enkel beroep op nederlandse voorzieningen, ze hebben hun eigen opvang, eigen vangnet, net als een fokker dat zou moeten hebben. In de regel kom je dus nauwelijks buitenlandse honden tegen in asiels en al helemaal niet als ze hier gekomen zijn door een goede stichting. Het enige wat je ze dus kan aanrekenen is dat ze vissen uit dezelfde vijver als nederlandse asiels en de fokkers. En?
Daarin maken mensen dus gewoon zelf de keuze in wat voor hond ze willen en niet de aanbieders van de honden. Daarin staat ieder dus gewoon vrij. Jij hebt ander publiek dan Mol en stichting Paws heeft ander publeik als Dierenasiel Eindhoven.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:
Mol schreef:zie jij dat terug in jou honden ? knape meid hoor ik zie een hond met oren en staart maar of zijn of haar vader nou een dit is of een dat is nee dat zie je niet simpel zat.
Ach Mol, dat is nou wel duidelijk een gebrek van jou en niet een feit dan. Jij ziet toch ook makkelijk een mix van bullmastif terug in een hond. Je houd je wel wat van de domme als het je uitkomt. :19:
Als jij verstand van de podenco andaluz had gehad had je gezien dat Lilo en Kiki minstens 50% van dat ras zijn. Iets dat dus wel degelijk terugkomt in de hond.

En ja de mastin Espagnol zie jij ook in veel Spaanse honden terug. Ik weet gewoon dat je dat ziet :pffff:
ja hoor tuurlijk kom op zeg mark ik zie er ook terrier in bredekaken klin van stuk en goed gespiert zeg dat wat dan? kan ik daar dan ook me conclusie uit trekken?

Mol
Zeer actief

Eline* schreef:
het gaat gewoon om het idee van ik doe iets goed ik neem een hond uit het buitenland.

Ja, ik zie dat terug in mijn honden. Misschien moet je eens aan een brilletje Mol. :roll:
zie andwoord op marc

jelle
Zeer actief

Nou, Irstas, ook maar besloten dat die opmerking toch echt niet kon?
Snel weghalen betekent nog niet dat ie helemaal niet gemaakt is.

Afbeelding

yamie
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:
yamie schreef:
ik zeg niet dat ze allemaal vergelijkbaar zijn, ik maakte deze opmerking in een groter geschreven stuk...

de mensen die een buitenlandertje nemen zijn over het algemeen de mensen die roepen een hond is een hond, elke hond heeft recht op een warm huis enz.. alleen goh de nederlandse honden vallen daar dan niet meer onder, omdat ze niet het typje zijn wat ze graag willen....
Kun je daar even concrete voorbeelden bij noemen? Ik kan ze niet zo bedenken namelijk.
En vinden dat elke hond recht heeft op een goed thuis ontneemt je nog niet van het recht om dan uit dat grote aanbod van honden díe hond te kiezen die het best bij je past. Sterker nog, een dergelijke keuze maken is wel zo gezond voor het verdere welslagen van de hele herplaatsing.

Wat mij betreft is het overschot aan honden geen nationaal, maar een globaal probleem. Eenieder die ervoor kiest een herplaatser te nemen, welke dan ook, draagt m.i. bij aan een klein stukje van de oplossing van dat probleem. Die honden zijn er al, ze worden niet op verzoek van de consument gemaakt. Er een in huis nemen stimuleert niet de instroom van nieuwe honden. Dit in tegenstelling tot fokkerspupjes.
nou, ik ben van mening dat het hier naar toe halen van buitenlandse honden nou niet echt bijdraagt in het zorgen dat het daar verbeterd..dat er daar geen ellende en wanpraktijken en zwervers zijn...

en hoe bedoel je concrete voorbeelden? :denken: er word hier in dit topic toch letterlijk gezegd dat ze een bepaald typje willen? en dat die hier niet zijn? en dat geeft dus niet, begrijp me niet verkeerd, alleen vind ik het dan ook onnodig dat er dan wel gezegd moet worden fokkers, stoppen jullie maar met fokken...
Mol
Zeer actief

Bowie schreef:
Mol schreef:
Bowie schreef:
Mol schreef: en wat zijn die redenen dan, want je zelf een veer in je reet steken omdat je een zielig hondje uit het buitenand haalt vind ik toch een beetje vreemt hoor.

nee ik hoef geen veer in m'n reet.... maar ik vind het toch wel een mooi idee dat ik een hondje gered hebt. Ookal is het maar een druppel op een gloeiende plaat.
maar jij haalt nu net de minst belangrijke motivatie eruit :roll:
ja dan kan je met je :roll: rollen maar je verklaar je niet nader dus het gaat dus wel om die veer en je zelf op de borst kunnen kloppen van kijk eens hoe goed ik ben, vraag slaap je er nou ook beter door snachts, wetende dat er in NL een hondje zit die eigelijk die plaats had kunnen hebben?

ik slaap prima, dank je.
en ik klop mezelf niet op de borst.... ik val in herhaling geloof ik
er staan hier pagina's vol met motivaties en dat is mooi zat, ik hoef jou niet te overtuigen.
dus toch die veer want daar draait het om

irstas

Ongelezen bericht door irstas »

In jouw optiek. Mijn kiki is hier in Nederland niet te vinden bij herplaatsingsgedoetjes. Jij hebt liefhebberij in jouw ras, ik in een type hond, die je hier in nederland niet vind.
dus eline als jij ergens anders op de wereld straathonden vind die je nog meer aanspreken laat je de honden in spanje ook weer voor wat ze zijn en ga je op die plaats weer verder met honden naar nederland brengen.

ik dacht dat je het voor de honden deed en niet voor je eigen voorkeur van straathonden.
Bowie
Actief

irstas schreef:
In jouw optiek. Mijn kiki is hier in Nederland niet te vinden bij herplaatsingsgedoetjes. Jij hebt liefhebberij in jouw ras, ik in een type hond, die je hier in nederland niet vind.
dus eline als jij ergens anders op de wereld straathonden vind die je nog meer aanspreken laat je de honden in spanje ook weer voor wat ze zijn en ga je op die plaats weer verder met honden naar nederland brengen.

ik dacht dat je het voor de honden deed en niet voor je eigen voorkeur van straathonden.
:denken:
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Goh wat een discussie. Ik snap er nooit zoveel van dit soort gepraat. Elke hond die een betere plek heeft gevonden is er weer een. Dan maar een druppel op een gloeide plaat. Maar ik snap b.v. ook niet waarom er altijd vermeld moet worden dat er 5 of 9 Nederlanders zijn omgekomen bij e.a. ramp. Er zijn gewoon 30.000 mensen omgekomen. Waaronder ook Nederlanders.

We hebben het nu alleen nog maar over asiel honden. Er zijn ook nog honden die uit het laboratorium komen en een nieuw plekje zoeken. Dus ik vind dat elk mens wat besluit om een hond te adopteren een pluim verdient. Ik weet niet het hoe en waarom die organisatie er mee stopt maar er ligt vast een goede reden aan ten grondslag.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
jelle
Zeer actief

yamie schreef: nou, ik ben van mening dat het hier naar toe halen van buitenlandse honden nou niet echt bijdraagt in het zorgen dat het daar verbeterd..dat er daar geen ellende en wanpraktijken en zwervers zijn...
Er een hierheen halen zorgt niet dat er minder daar in het asiel komen. Echter, het zorgt er ook niet voor dat er meer honden daar in de knel komen. En voor de hond zelf lost het een heel groot probleem op.
Een fokkerspup kopen stimuleert wél de fok van nog meer honden.
en hoe bedoel je concrete voorbeelden? :denken: er word hier in dit topic toch letterlijk gezegd dat ze een bepaald typje willen? en dat die hier niet zijn? en dat geeft dus niet, begrijp me niet verkeerd, alleen vind ik het dan ook onnodig dat er dan wel gezegd moet worden fokkers, stoppen jullie maar met fokken...
Concrete voorbeelden van mensen die roepen dat alle hondjes gelijk zijn en vervolgens wel zelf hun voorkeuren hebben. Naar mijn idee hebben de meeste mensen die een hond uit het buitenland halen een heel aardig idee van wat ze zoeken. En zoals ik al zei, vinden dat alle honden dezelfde rechten hebben ontneemt je nog niet van het recht om daarbinnen zelf keuzes te mogen maken.

Afbeelding

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:[nou, ik ben van mening dat het hier naar toe halen van buitenlandse honden nou niet echt bijdraagt in het zorgen dat het daar verbeterd..dat er daar geen ellende en wanpraktijken en zwervers zijn...

Die typjes zijn er als je kiest voor een rashond. Ik hoef geen rashond, ik wil een herplaatser en inderdaad maakt het mij niet uit of het een nederlandse herplaatser is of een buitenlandertje. Feit is alleen dat het tupe hond wat ik zocht; probleemloos en niet te groot, geen swiffer, hier in een asiel in Nederland moeilijk is te vinden omdat ze als warme broodjes over de toonbank gaan. In Spanje kan ik mijn auto volladen met dit soort hondjes, die daar volkomen kansloos op hun dood zitten te wachten. Je kan een asiel in Spanje niet vergelijken met hoe het hier gaat, de situatie is volkomen anders en ook het aanbod is volkomen verschillend van hier.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

jelle schreef:
yamie schreef: nou, ik ben van mening dat het hier naar toe halen van buitenlandse honden nou niet echt bijdraagt in het zorgen dat het daar verbeterd..dat er daar geen ellende en wanpraktijken en zwervers zijn...
Er een hierheen halen zorgt niet dat er minder daar in het asiel komen. Echter, het zorgt er ook niet voor dat er meer honden daar in de knel komen. En voor de hond zelf lost het een heel groot probleem op.
Een fokkerspup kopen stimuleert wél de fok van nog meer honden.
Concrete voorbeelden van mensen die roepen dat alle hondjes gelijk zijn en vervolgens wel zelf hun voorkeuren hebben. Naar mijn idee hebben de meeste mensen die een hond uit het buitenland halen een heel aardig idee van wat ze zoeken. En zoals ik al zei, vinden dat alle honden dezelfde rechten hebben ontneemt je nog niet van het recht om daarbinnen zelf keuzes te mogen maken.
het gaat er toch ook niet om dat je zelf die keuze maakt en je zelf zelfstandig dat hondje gaat halen, wat mij het meest tegen de borst stuit is dat er horden tegelijk worden binnen gebracht.

irstas

jelle schreef:Nou, Irstas, ook maar besloten dat die opmerking toch echt niet kon?
Snel weghalen betekent nog niet dat ie helemaal niet gemaakt is.
ik had er alleen nog even iets aan verandert maar dan doe ik het wel via de PB
Eline kan zichzelf wel verweren hierin.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mol schreef:
Eline* schreef:

zie andwoord op marc

Gelukkig hebben Spanjaarden dat niet want op elke hoek van de straat werd Kiki herkend als Podenco andaluz. :ok: Zoals jij ook elke bullmastiffmiks zou herkennen.

Je bent moeilijk bereikbaar op het moment als ik dat even aan mag geven. Je bent stugger dan normaal want ik weet zeker dat jij ook wel ziet wat ik bedoel.
Afbeelding
jelle
Zeer actief

irstas schreef:

Oh, daar is de opmerking toch weer. How low can you go.

Dus eenieder die het op zich neemt om dieren te helpen moet dat dan ook maar gelijk voor alle dieren ter wereld tegelijk gaan doen?

Afbeelding

Mol
Zeer actief

Eline* schreef:
yamie schreef:[nou, ik ben van mening dat het hier naar toe halen van buitenlandse honden nou niet echt bijdraagt in het zorgen dat het daar verbeterd..dat er daar geen ellende en wanpraktijken en zwervers zijn...

Die typjes zijn er als je kiest voor een rashond. Ik hoef geen rashond, ik wil een herplaatser en inderdaad maakt het mij niet uit of het een nederlandse herplaatser is of een buitenlandertje. Feit is alleen dat het tupe hond wat ik zocht; probleemloos en niet te groot, geen swiffer, hier in een asiel in Nederland moeilijk is te vinden omdat ze als warme broodjes over de toonbank gaan. In Spanje kan ik mijn auto volladen met dit soort hondjes, die daar volkomen kansloos op hun dood zitten te wachten. Je kan een asiel in Spanje niet vergelijken met hoe het hier gaat, de situatie is volkomen anders en ook het aanbod is volkomen verschillend van hier.
dus ben je vervolgens de goed hartge samatraan en laad je bus vol met honden en neemt ze mee naar NL? en de rst dan die niet jou type is die mogen vervolgens wel de pijp uit gaan?

irstas

In Spanje kan ik mijn auto volladen met dit soort hondjes, die daar volkomen kansloos op hun dood zitten te wachten. Je kan een asiel in Spanje niet vergelijken met hoe het hier gaat, de situatie is volkomen anders en ook het aanbod is volkomen verschillend van hier.
hierop is de vraag aan eline nog toepasselijker, dus als je in een ander land nog leukere honden vind laat je de honden in spanje weer voor wat ze zijn en ga je van daaruit verder.
jelle
Zeer actief

Mol schreef:
het gaat er toch ook niet om dat je zelf die keuze maakt en je zelf zelfstandig dat hondje gaat halen, wat mij het meest tegen de borst stuit is dat er horden tegelijk worden binnen gebracht.

Volgens mij valt dat als je naar de echte aantallen kijkt best wel mee.
En wat is er überhaupt mis mee? Zolang de honden die gehaald worden geschikt zijn om in een Nederlands gezin te leven en ook snel worden heprlaatst?
Laatst gewijzigd door jelle op 11 okt 2005 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

irstas schreef:

:denken: Nee meid, een hond is als een koelkast voor mij. Als ik morgen een mooiere zie doe ik die ik nu heb weg en ruil ik hem in.
Gaat het verder goed met je?

Doe even gewoon. Ik probeer iemand die vindt dat een hondje uit spanje gelijk is aan een hondje hier duidelijk te maken dat dat niet zo is, dat er verschil zit in de type kruisingen daar en hier en dat dat dus meespeelt in de keuze voor een hondje.
Maar goed, fijn dat jij met je ogen dicht een hond uitkiest. Ik vind een hondje wat ik leuk vind om te zien ook leuk.
Verder sleep ik geen honden van de straat naar Nederland.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:
Mol schreef:
Eline* schreef:

zie andwoord op marc

Gelukkig hebben Spanjaarden dat niet want op elke hoek van de straat werd Kiki herkend als Podenco andaluz. :ok: Zoals jij ook elke bullmastiffmiks zou herkennen.

Je bent moeilijk bereikbaar op het moment als ik dat even aan mag geven. Je bent stugger dan normaal want ik weet zeker dat jij ook wel ziet wat ik bedoel.
heel het ras podenco dinges zeg me geen bal echt niet ook om dat mijn intresse daar niet ligt, en wel bij de bullen inderdaad, echter ook bij bepaalde terier achtigge, en als ik echt goed kijk kan ik dat ook terug vinden, ik bedoel daar mee tezeggen dat je als je wilt er alles in kan vinden in wel onherleidbaard bastaartje dan ook.

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”