Mag ik weten uit welke duim je dit nu weer zuigt?Mol schreef:dus ben je vervolgens de goed hartge samatraan en laad je bus vol met honden en neemt ze mee naar NL? en de rst dan die niet jou type is die mogen vervolgens wel de pijp uit gaan?
mol

Moderator: moderatorteam
Mag ik weten uit welke duim je dit nu weer zuigt?Mol schreef:dus ben je vervolgens de goed hartge samatraan en laad je bus vol met honden en neemt ze mee naar NL? en de rst dan die niet jou type is die mogen vervolgens wel de pijp uit gaan?
mol
zoals al eerder is gezegt ruim eerst je eigen shit op voor dat je dat van een ander doet die er zelf klaar blijkelijk niet mee zittenjelle schreef:Volgens mij valt dat als je naar de echte aantallen kijkt best wel mee.Mol schreef:
het gaat er toch ook niet om dat je zelf die keuze maakt en je zelf zelfstandig dat hondje gaat halen, wat mij het meest tegen de borst stuit is dat er horden tegelijk worden binnen gebracht.
mol
En wat is er überhaupt mis mee? Zolang de honden die gehaald worden geschikt zijn om in een Nederlands gezin te leven en ook snel worden heprlaatst?
Ik snap niet wat je me probeert aan te smeren eerlijk gezegd.irstas schreef:hierop is de vraag aan eline nog toepasselijker, dus als je in een ander land nog leukere honden vind laat je de honden in spanje weer voor wat ze zijn en ga je van daaruit verder.In Spanje kan ik mijn auto volladen met dit soort hondjes, die daar volkomen kansloos op hun dood zitten te wachten. Je kan een asiel in Spanje niet vergelijken met hoe het hier gaat, de situatie is volkomen anders en ook het aanbod is volkomen verschillend van hier.
hey jou woorden jij valt op dat type hond dus je kan er zo een bus van vol laden, dus die red je van de dood , dus ik vraag aan jou en de rest dan die er zit en niet jou type is?Eline* schreef:Mag ik weten uit welke duim je dit nu weer zuigt?Mol schreef:dus ben je vervolgens de goed hartge samatraan en laad je bus vol met honden en neemt ze mee naar NL? en de rst dan die niet jou type is die mogen vervolgens wel de pijp uit gaan?
mol
tja wet is wet vriendMartijn schreef:Dierenbescherming tegen importhonden? Prima!
Maar dan ben ik dus tegen de dierenbescherming. Die ga ik actief boycotten en zoveel mogelijk mensen oproepen hun geld aan een organisatie te geven die echt beschermd of zelf houden maar vooral niet aan de dierenbescherming geven.
Ik ben het zat met die ballentent.
Geen discussie. Dit is de druppel. Die eikels zitten me al jaren dwars.
Je kunt honderd keer bellen terwijl de puppies en de kittens in een dierenwinkel wegrotten en als iemand anders wel iets voor dieren doet gaan ze daar campagne tegen voeren?
Dat zullen we nog wel eens zien. Stelletje incompetente pennelikkers.
De mensen die hun hond in een Nederlands asiel pleuren zitten daar vaak zelf ook niet mee. Hoezo dan "eigen" shit?Mol schreef:
zoals al eerder is gezegt ruim eerst je eigen shit op voor dat je dat van een ander doet die er zelf klaar blijkelijk niet mee zitten
mol
hier ben ik het wel mee eens trouwens.. ondanks dat ik ook dubbel denkt over allerlei stichtingen maar daar gaat het niet om....Martijn schreef:Dierenbescherming tegen importhonden? Prima!
Maar dan ben ik dus tegen de dierenbescherming. Die ga ik actief boycotten en zoveel mogelijk mensen oproepen hun geld aan een organisatie te geven die echt beschermd of zelf houden maar vooral niet aan de dierenbescherming geven.
Je kunt honderd keer bellen terwijl de puppies en de kittens in een dierenwinkel wegrotten en als iemand anders wel iets voor dieren doet gaan ze daar campagne tegen voeren?
Dat zullen we nog wel eens zien. Stelletje incompetente pennelikkers.
meschien hahaahahahMartijn schreef:Wet?Mol schreef:tja wet is wet vriendMartijn schreef:Dierenbescherming tegen importhonden? Prima!
Dat zullen we nog wel eens zien. Stelletje incompetente pennelikkers.![]()
![]()
![]()
mol
Ben je nu alweer dronken?
zie en daar gaan we weer... Jelle concreet voorbeeld genoeg?Martijn schreef:jelle schreef:De volle asiels zijn niet mijn shit maar jouw shit, kerel.Mol schreef:
zoals al eerder is gezegt ruim eerst je eigen shit op voor dat je dat van een ander doet die er zelf klaar blijkelijk niet mee zitten
mol
Jij fokt. Ik niet.
Dus als er iets opgeruimd dient te worden stel ik voor dat jij en mensen als jij dat doen.
mijn honden zitten dan ook niet in het assiel maar lekker warm bij de mensen thuis huisje boompje beesje efect.Martijn schreef:jelle schreef:De volle asiels zijn niet mijn shit maar jouw shit, kerel.Mol schreef:
mol
Jij fokt. Ik niet.
Dus als er iets opgeruimd dient te worden stel ik voor dat jij en mensen als jij dat doen.
En zelfs al zou het zo zijn dat er alleen een bepaald type hond geholpen wordt (waarvan ik niet geloof dat het zo is, trouwens). Wat zou daar dan zo erg aan zijn? beter iets dan niets. Ergens moeten er toch keuzes worden gemaakt. Een persoon of stichting kan niet alle zielige hondjes in alle landen helpen. De meesten kiezen voor een plek van waaruit te opereren. Een stichting die in Zuid Spanje werkt verwijt je toch ook niet dat ze niet de honden in Noord Spanje helpen?Mol schreef: hey jou woorden jij valt op dat type hond dus je kan er zo een bus van vol laden, dus die red je van de dood , dus ik vraag aan jou en de rest dan die er zit en niet jou type is?
mol
Alles wordt uit zijn verband getrokken en dat vind ik erg onaangenaam.Mol schreef:hey jou woorden jij valt op dat type hond dus je kan er zo een bus van vol laden, dus die red je van de dood , dus ik vraag aan jou en de rest dan die er zit en niet jou type is?Eline* schreef:Mag ik weten uit welke duim je dit nu weer zuigt?Mol schreef:dus ben je vervolgens de goed hartge samatraan en laad je bus vol met honden en neemt ze mee naar NL? en de rst dan die niet jou type is die mogen vervolgens wel de pijp uit gaan?
mol
mol
ik weet ik weet, en nog maals ben het echt niet snel met ze eens , maar dit vindt ik toevallig wel een goeie instelling.Martijn schreef:Ooooh, dat bedoel je.Mol schreef:meschien hahaahahahMartijn schreef:Wet?Mol schreef: tja wet is wet vriend![]()
![]()
![]()
mol
Ben je nu alweer dronken?
nee wat ik bedoel is dat als de papieren in oorden zijn en er staat eten en drinken kunnen ze niks doen , ik zeg niet dat ik het met de dierenbescherming in het algemeen eens bent , alleen dit onderdeel zeker wel.
mol
Nou, als er geen eten en water is en de beesten onder de pussende wonden zitten doen ze nog niets hoor.
Te druk met formuliertjes heen en weer schuiven.
echter werd er eerder gezgt in dit topic hond is hond maatje is maatje.jelle schreef:En zelfs al zou het zo zijn dat er alleen een bepaald type hond geholpen wordt (waarvan ik niet geloof dat het zo is, trouwens). Wat zou daar dan zo erg aan zijn? beter iets dan niets. Ergens moeten er toch keuzes worden gemaakt. Een persoon of stichting kan niet alle zielige hondjes in alle landen helpen. De meesten kiezen voor een plek van waaruit te opereren. Een stichting die in Zuid Spanje werkt verwijt je toch ook niet dat ze niet de honden in Noord Spanje helpen?Mol schreef: hey jou woorden jij valt op dat type hond dus je kan er zo een bus van vol laden, dus die red je van de dood , dus ik vraag aan jou en de rest dan die er zit en niet jou type is?
mol
Moeizaam zou het wat mij betreft pas worden als je wel de mogelijkheden zou hebben om te helpen, maar het niet doet omdat het niet de "juiste" hondjes zijn.
Nee. Want het is geen voorbeeld waar ik om vroeg. Martijn is nu bij uitstek een van de mensen die van het begin af aan heeft aangegeven een buitenlandse hond te hebben gehaald juist omdat hij voorkeuren had en ideëen over wat hij zocht in een hond. Ik heb hem denk ik nooit zinsneden horen gebruiken waarin hij stelde dat elke hond hetzelfde is en dezelfde rechten heeft.yamie schreef:
zie en daar gaan we weer... Jelle concreet voorbeeld genoeg?
Het gros van de stichtingen draagt zorg voor zijn eigen honden en die stichtingen hebben dus gewoon een eigen vangnet. Van een Paws zal je echt geen hond in het asiel vinden, net zo min alsdat er een door jouw gefokte hond in het asiel zal komen..of het moet achter je rug omgaan. Dat even om toch een juist beeld weer te geven.Podenji schreef:Er zijn genoeg stichtingen die de honden als zielig zijnde aan de man brengen en ook nog onder het motto van het maakt niet uit waar ze komen in Nederland want ze krijgen het hoe dan ook beter, die honden vallen vaak in handen van mensen die het alleen intressant vinden zo'n hondje te hebben en weten verder nergens van er mee om te gaan of wat dan ook en belanden vervolgens weer hier in het asiel, schiet lekker op dan ?![]()
en dat bedoel ik tegen niemand in het bijzonder dus niemand hoeft zich wat mij betreft aangesproken te voelen
ik reageer op wat jij zegt.Eline* schreef:Ik snap niet wat je me probeert aan te smeren eerlijk gezegd.irstas schreef:hierop is de vraag aan eline nog toepasselijker, dus als je in een ander land nog leukere honden vind laat je de honden in spanje weer voor wat ze zijn en ga je van daaruit verder.In Spanje kan ik mijn auto volladen met dit soort hondjes, die daar volkomen kansloos op hun dood zitten te wachten. Je kan een asiel in Spanje niet vergelijken met hoe het hier gaat, de situatie is volkomen anders en ook het aanbod is volkomen verschillend van hier.
Ik heb het over mijn eigen hondje wat ik uit Spanje heb opgehaald en verder reageer ik op wat er is gezegd.
jij weet niet of "wij" helemaal niks doen... misschien niet door een hond in huis te halen, maar er zijn nog andere manieren natuurlijk..Martijn schreef:yamie schreef:Het gaat er om dat ik het zat ben om voor de voeten gegooid te krijgen dat ik de verkeerde shit opruim van mensen die er alleen maar meer honden bij maken.Martijn schreef:zie en daar gaan we weer... Jelle concreet voorbeeld genoeg?jelle schreef: De volle asiels zijn niet mijn shit maar jouw shit, kerel.
Jij fokt. Ik niet.
Ik ruim ten minste nog shit op en dan moet ik kritiek ontvangen van iemand die helemaal niets doet?
dus gaat het jou om het type nen niet om het hondje in het algemeen, dus verkapt gezien ga jij dus als het een ras zou zijn voor dat ras, en niet om dat het hondje in timboetoe zit, en zoals irstas zeg al zitten ze vervolgens in griekenland ga je ze daar halen en kan de hondjes niet van dat type de koleren krijgen.Eline* schreef:Alles wordt uit zijn verband getrokken en dat vind ik erg onaangenaam.Mol schreef:hey jou woorden jij valt op dat type hond dus je kan er zo een bus van vol laden, dus die red je van de dood , dus ik vraag aan jou en de rest dan die er zit en niet jou type is?Eline* schreef:Mag ik weten uit welke duim je dit nu weer zuigt?Mol schreef:dus ben je vervolgens de goed hartge samatraan en laad je bus vol met honden en neemt ze mee naar NL? en de rst dan die niet jou type is die mogen vervolgens wel de pijp uit gaan?
mol
mol
Jij zegt dat een straathond een straathond is en dat het er niets toe doet of je een mix uit een nederlands asiel haalt of elders. Dus, als je kiest voor een mix-herplaatsers moet je dus uit je eigen land eerst een hond halen; eerst je eigen shit opruimen.
Daarop geef ik te kennen dat mijn type hond hier niet zit, ik wilde na het hele verhaal Laika een leuk klein probleemloos hondje en die kon ik hier niet vinden, terwijl ze in Spanje in overvloed zitten.
Dat is wat ik probeer duidelijk te maken en jij en dat Irstas trekken alles volkomen uit zijn verband door steeds leuk één of twee zinnen te quoten.
En heb je ook concrete cijfers over hoeveel van die buitenlandertjes dan hier weer in het asiel belanden? Of ook maar een richting?Podenji schreef:de reden waarom ik geen opvanghond heb is omdat ik mezelf niet verantwoordelijk voel voor de rotzooi die anderen achterlaten, ik zelf fok af en toe op een heel verantwoorde manier een nestje en doe er alles aan om er zorg voor te dragen dat de pups in goede huizen terecht komen, kunnen de mensen er later om wat voor reden dan ook niet meer voor zorgen dan zoek ik samen met de pupkopers naar een oplossing en neem ik eventueel de hond terug, je hebt nooit 100% controle maar ik doe er alles aan om het dichtsbijzijnde te bereiken want ja ik voel me wel verantwoordelijk voor de pups die door mij gefokt zijn, en ik denk dat als alle fokkers dat zouden doen dat de asiels ook al een stuk minder vol zouden zitten![]()
beetje off topic misschien maar ik wilde het wel even zeggen omdat ik merk dat ook in dit topic de verantwooorde fokkers en de handelaren en ander soortige prutsfokkers over één kam geschoren worden en dat is natuurlijk verre van terecht, en ja de meeste fokkers van jagertjes in spanje zijn geen haar beter dan de handelaren hier, alleen fokken betreffende jagers niet voor het geld maar voor de jacht, maar ze kijken ook niet naar het welzijn van de honden, gezondheid, rastype en karakter en fokkern alleen een hond die goed is in jagen en verder intresseert het ze geen hol![]()
Nogmaals ik gun elk hond een goed huisje maar als je een opvanghond wilt omdat het zo zielig is en je doet o zo'n goede daad en je wilt daarom wat extra veren in je reet, en het is o zo intressant een mishandeld hondje te hebben, want zo word het vaak gebracht, dan heb je toch de verkeerde motivatie om een hond aan te schaffen en het gaat ook heel vaak verkeerd. Er zijn genoeg stichtingen die de honden als zielig zijnde aan de man brengen en ook nog onder het motto van het maakt niet uit waar ze komen in Nederland want ze krijgen het hoe dan ook beter, die honden vallen vaak in handen van mensen die het alleen intressant vinden zo'n hondje te hebben en weten verder nergens van er mee om te gaan of wat dan ook en belanden vervolgens weer hier in het asiel, schiet lekker op dan ?![]()
en dat bedoel ik tegen niemand in het bijzonder dus niemand hoeft zich wat mij betreft aangesproken te voelen
kan je wellicht bovenstaand stukje van wat interpunctie voorzien en de zinnen een beetje lopend maken? dit is onbegrijpelijke wartaal.Podenji schreef:de reden waarom ik geen opvanghond heb is omdat ik mezelf niet verantwoordelijk voel voor de rotzooi die anderen achterlaten, ik zelf fok af en toe op een heel verantwoorde manier een nestje en doe er alles aan om er zorg voor te dragen dat de pups in goede huizen terecht komen, kunnen de mensen er later om wat voor reden dan ook niet meer voor zorgen dan zoek ik samen met de pupkopers naar een oplossing en neem ik eventueel de hond terug, je hebt nooit 100% controle maar ik doe er alles aan om het dichtsbijzijnde te bereiken want ja ik voel me wel verantwoordelijk voor de pups die door mij gefokt zijn, en ik denk dat als alle fokkers dat zouden doen dat de asiels ook al een stuk minder vol zouden zitten![]()
beetje off topic misschien maar ik wilde het wel even zeggen omdat ik merk dat ook in dit topic de verantwooorde fokkers en de handelaren en ander soortige prutsfokkers over één kam geschoren worden en dat is natuurlijk verre van terecht, en ja de meeste fokkers van jagertjes in spanje zijn geen haar beter dan de handelaren hier, alleen fokken betreffende jagers niet voor het geld maar voor de jacht, maar ze kijken ook niet naar het welzijn van de honden, gezondheid, rastype en karakter en fokkern alleen een hond die goed is in jagen en verder intresseert het ze geen hol![]()
Nogmaals ik gun elk hond een goed huisje maar als je een opvanghond wilt omdat het zo zielig is en je doet o zo'n goede daad en je wilt daarom wat extra veren in je reet, en het is o zo intressant een mishandeld hondje te hebben, want zo word het vaak gebracht, dan heb je toch de verkeerde motivatie om een hond aan te schaffen en het gaat ook heel vaak verkeerd. Er zijn genoeg stichtingen die de honden als zielig zijnde aan de man brengen en ook nog onder het motto van het maakt niet uit waar ze komen in Nederland want ze krijgen het hoe dan ook beter, die honden vallen vaak in handen van mensen die het alleen intressant vinden zo'n hondje te hebben en weten verder nergens van er mee om te gaan of wat dan ook en belanden vervolgens weer hier in het asiel, schiet lekker op dan ?![]()
met het zelde recht als jij mij zeg niet meer te fokken.Martijn schreef:Mol schreef:Mijn honden zitten ook netjes thuis.Martijn schreef:mijn honden zitten dan ook niet in het assiel maar lekker warm bij de mensen thuis huisje boompje beesje efect.jelle schreef: De volle asiels zijn niet mijn shit maar jouw shit, kerel.
Jij fokt. Ik niet.
mol
Dus met welk recht denk je mij te vertellen waar ik de volgende vandaan moet halen?
tja ik kan het anders prima lezen hoor....linlin schreef:kan je wellicht bovenstaand stukje van wat interpunctie voorzien en de zinnen een beetje lopend maken? dit is onbegrijpelijke wartaal.Podenji schreef:de reden waarom ik geen opvanghond heb is omdat ik mezelf niet verantwoordelijk voel voor de rotzooi die anderen achterlaten, ik zelf fok af en toe op een heel verantwoorde manier een nestje en doe er alles aan om er zorg voor te dragen dat de pups in goede huizen terecht komen, kunnen de mensen er later om wat voor reden dan ook niet meer voor zorgen dan zoek ik samen met de pupkopers naar een oplossing en neem ik eventueel de hond terug, je hebt nooit 100% controle maar ik doe er alles aan om het dichtsbijzijnde te bereiken want ja ik voel me wel verantwoordelijk voor de pups die door mij gefokt zijn, en ik denk dat als alle fokkers dat zouden doen dat de asiels ook al een stuk minder vol zouden zitten![]()
Misschien is begrijpend lezen niet je sterkste kant. Ik bedoel aan te geven dat je in Nederland haast moet reserveren voor een kleine probleemloze hond en je ze in Spanje voor het uitzoeken hebt.irstas schreef:ik reageer op wat jij zegt.Eline* schreef:Ik snap niet wat je me probeert aan te smeren eerlijk gezegd.irstas schreef:hierop is de vraag aan eline nog toepasselijker, dus als je in een ander land nog leukere honden vind laat je de honden in spanje weer voor wat ze zijn en ga je van daaruit verder.In Spanje kan ik mijn auto volladen met dit soort hondjes, die daar volkomen kansloos op hun dood zitten te wachten. Je kan een asiel in Spanje niet vergelijken met hoe het hier gaat, de situatie is volkomen anders en ook het aanbod is volkomen verschillend van hier.
Ik heb het over mijn eigen hondje wat ik uit Spanje heb opgehaald en verder reageer ik op wat er is gezegd.
en over bussen vol met honden heb je mij niks horen zeggen.
Ik weet niet zeker of ik helemaal begrijp hoe je dit bedoelt.Mol schreef:
echter werd er eerder gezgt in dit topic hond is hond maatje is maatje.
daarom en wat heeft het er mee te maken dat er binnen het eigenlad verscheept wrdt dat is toch heel wat anders of niet soms, dat is net zo iets dat ik op een site een hond zie zitten in een asiel maar in drente wat dan nog.
mol
Lees even wat ik omschrijf als mijn type hond wat ik nu zocht. Scheelt een hoop wartaal.Mol schreef:dus gaat het jou om het type nen niet om het hondje in het algemeen, dus verkapt gezien ga jij dus als het een ras zou zijn voor dat ras, en niet om dat het hondje in timboetoe zit, en zoals irstas zeg al zitten ze vervolgens in griekenland ga je ze daar halen en kan de hondjes niet van dat type de koleren krijgen.Eline* schreef:Alles wordt uit zijn verband getrokken en dat vind ik erg onaangenaam.Mol schreef:hey jou woorden jij valt op dat type hond dus je kan er zo een bus van vol laden, dus die red je van de dood , dus ik vraag aan jou en de rest dan die er zit en niet jou type is?Eline* schreef: Mag ik weten uit welke duim je dit nu weer zuigt?
mol
Jij zegt dat een straathond een straathond is en dat het er niets toe doet of je een mix uit een nederlands asiel haalt of elders. Dus, als je kiest voor een mix-herplaatsers moet je dus uit je eigen land eerst een hond halen; eerst je eigen shit opruimen.
Daarop geef ik te kennen dat mijn type hond hier niet zit, ik wilde na het hele verhaal Laika een leuk klein probleemloos hondje en die kon ik hier niet vinden, terwijl ze in Spanje in overvloed zitten.
Dat is wat ik probeer duidelijk te maken en jij en dat Irstas trekken alles volkomen uit zijn verband door steeds leuk één of twee zinnen te quoten.
hmm en als ik dan als liefhebber van een ras zeg dat ik alleen voor dat ras ga is de eene rimpel muil het zelfde als de andere, als ik dan zeg straat hond is straat hond ben je op de kast en ik dom jaja mooi verhaal.
mol