Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenbescherming in aktie tegen buitenlandse honden.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Wil de hond schreef:
maar oh god nee de fokkers mogen die eisen niet stellen... want foei foei denk toch eens aan al die arme hondjes... jaja ...
Fokkers die beginnen te loeien dat de nederlandse asielhonden eerst maar eens geholpen moeten worden moeten inderdaad gewoon stoppen met fokken en asielhonden gaan helpen, of anders hun achterlijke muil lekker dichthouden en doorgaan met hondjes op mekaar pleuren.
Zonder me met deze discussie te gaan bemoeien :mrgreen: denk ik dat het aantal fokkers wat hier op het forum zit zowieso niet heel veel keer hun honden op elkaar pleuren (schattige uitspraak trouwen) en of ze hun "achterlijke muil" moeten dichthouden? van mij niet hoor.

vwb de honden in asiels? ik denk dat ook heel veel mensen hun motivatie om een hond uit bijvoorbeeld Spanje te halen, halen uit het feit dat ze daar ten dode zijn opgeschreven en dat dat in Nederland niet het geval is :19: of de honden in Nederlandse asiels zo fijn zitten weet ik niet, dood gemaakt worden ze niet maar ze zitten hun leven lang daar soms...
Ik ben geen fan van al die stichtingen die honden overhalen vanuit alle hoeken van de wereld, maar wil je ZELF een hond daar vandaan halen, prima kan er niet mee zitten.. ik heb ook een hond uit een buitenlands asiel :pffff:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Nou we zitten nu allemaal aardig op een lijn. Als ik zie hoe snel wij bij elkaar zijn gekomen en elkaar in de waarde hebben gelaten in deze discussie dan zie ik het helemaal zitten om op europees niveau dierenrechten bespreekbaar te maken.

groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik denk dat het verschil mede ontstaat omdat een aantal mensen zich weinig hebben verdiepd in wat er te vinden is in asiels hier. Ik heb het wel eens vaker gezegd; als ik morgen dood neerval komen mijn honden niet in het asiel. Daar zijn ze te leuk voor. De honden die ik ken van mijn vrienden ook niet; ook die honden zijn te leuk voor een asiel en worden binnen de vrienden en kennissenkringen herplaatst.
Pas de honden van geisoleerd levende mensen of mensen die weinig met hun hond ophebben, slechte fokprodukten of de moeilijke minder leuke honden komen in het asiel. De vraag naar probleemloze honden is groot in Nederland en het aanbod klein. De probleemloze honden die hier worden aangeboden hebben zo een huis. Ik zie werkelijk niet waarom mensen die een herplaatser willen dus dan maar moeten kiezen uit dat aanbod als er ellders ook gewoon dakloze honden in veel slechtere omstandigheden zitten die wel voldoen aan hetgeen mensen graag willen en zoeken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:[ze zitten hun leven lang daar soms...
Geen enkele probleemloze hond zit hier in nederland zijn leven lang in een asiel. Echt volkomen flauwekul! De enige probleemloze stumpers die hier in Nederland buiten de boot (kunnen) vallen zijn de oudjes en de honden die onder de RAD vallen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef:Nou we zitten nu allemaal aardig op een lijn. Als ik zie hoe snel wij bij elkaar zijn gekomen en elkaar in de waarde hebben gelaten in deze discussie dan zie ik het helemaal zitten om op europees niveau dierenrechten bespreekbaar te maken.

groetjes Mark
ga je gang.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Mark-fryslan schreef:Nou we zitten nu allemaal aardig op een lijn. Als ik zie hoe snel wij bij elkaar zijn gekomen en elkaar in de waarde hebben gelaten in deze discussie dan zie ik het helemaal zitten om op europees niveau dierenrechten bespreekbaar te maken.

groetjes Mark
Inderdaad.

Als we Mol lekker in zijn puppenfabriekje laten zitten met zijn doelloze gewauwel zouden we best een aardige gesprekspartner kunnen zijn met zijn allen. Zelfs jij, als je maar wel zorgt dat je haar dan weer gewassen is en netjes zit.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Eline* schreef:Ik denk dat het verschil mede ontstaat omdat een aantal mensen zich weinig hebben verdiepd in wat er te vinden is in asiels hier. Ik heb het wel eens vaker gezegd; als ik morgen dood neerval komen mijn honden niet in het asiel. Daar zijn ze te leuk voor. De honden die ik ken van mijn vrienden ook niet; ook die honden zijn te leuk voor een asiel en worden binnen de vrienden en kennissenkringen herplaatst.
Pas de honden van geisoleerd levende mensen of mensen die weinig met hun hond ophebben, slechte fokprodukten of de moeilijke minder leuke honden komen in het asiel. De vraag naar probleemloze honden is groot in Nederland en het aanbod klein. De probleemloze honden die hier worden aangeboden hebben zo een huis. Ik zie werkelijk niet waarom mensen die een herplaatser willen dus dan maar moeten kiezen uit dat aanbod als er ellders ook gewoon dakloze honden in veel slechtere omstandigheden zitten die wel voldoen aan hetgeen mensen graag willen en zoeken.
hier heb je ook gelijk in... maar dan is het toch juist zaak om hier in nederland te gaan kijken waarom de asielen daar dan vol mee zitten? hoe men dat kan voorkomen, dus een betere aanpak tegen broodfok... tegen het zomaar fokken, het ondoordacht elke hond maar kunnen aanschaffen? en dat dus ook daar ter plekke doen? ik weet dat dat ook een doelstelling is van jullie stichting, maar er zijn dus ook stichtingen die alleen maar halen en weinig verder kijken, daar heb ik dus moeite mee...
cloris
Zeer actief

Eline* schreef:
Geen enkele probleemloze hond zit hier in nederland zijn leven lang in een asiel. Echt volkomen flauwekul! De enige probleemloze stumpers die hier in Nederland buiten de boot (kunnen) vallen zijn de oudjes en de honden die onder de RAD vallen.
verschillen wij van mening over, maar is dus daarom niet per definitie flauwekul, JIJ vindt het flauwekul, das anders :wink:
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:
Eline* schreef:
verschillen wij van mening over, maar is dus daarom niet per definitie flauwekul, JIJ vindt het flauwekul, das anders :wink:
Geef me dan eens voorbeelden? We hebben het niet over meningen, maar over feiten. Joyce noemt hier de cijfers waar we het over hebben, waar jij over beweert dat er totaal probleemloze honden hun leven lang hier slijten in het asiel. Dat is gewoonweg niet waar. Als je bij dierenasiels.com kijkt naar de honden waar extra aandacht voor gevraagt wordt zijn het honden die een jaar of langer in het asiel zitten met echt geen probleemloos gedrag.
De cijfers in Zuid-spanje liggen overigens bij de 1300 doden per dag, gesponsord door de overheden, om even het verschil te schetsen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:hier heb je ook gelijk in... maar dan is het toch juist zaak om hier in nederland te gaan kijken waarom de asielen daar dan vol mee zitten? hoe men dat kan voorkomen, dus een betere aanpak tegen broodfok... tegen het zomaar fokken, het ondoordacht elke hond maar kunnen aanschaffen? en dat dus ook daar ter plekke doen? ik weet dat dat ook een doelstelling is van jullie stichting, maar er zijn dus ook stichtingen die alleen maar halen en weinig verder kijken, daar heb ik dus moeite mee...
Dat ben ik helemaal met je eens, maar we zijn hier met meer dan 16 miljoen mensen...waarom kunnen we dan alleen maar door een pleerolletje kijken? Tuurlijk moeten we ons drukmaken over Nederland en wat er hier met onze dieren gebeurd, maar daar stopt het gewoon niet mee. Mensen die hun affiniteit bij de nederlandse asielen hebben liggen, zoals jij en Mol, laten die zich inzetten voor de dieren hier en laat de stichtingen die in het buitenland willen helpen dat ook doen. Ik zie niet waarom dat niet naast elkaar kan bestaan. We hebben één doel; een beter leven voor de dieren waar we van houden.
Ik snap al het gekonkel niet. En als een stichting per jaar 50 honden hierheen haalt en ter plaatste geen fuck doet..nou ja, dat zijn er ieder geval 50 honden blij, want zo is het wel. Je lost er niets mee op, maar met niets doen los je ook niets op. Het enige vervelende is dat mensen zich af gaan zetten tegen buitenlandse honden stichtingen en het onderscheid niet maken in de verschillende werkwijze's.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
cloris
Zeer actief

Soms Eline, ze slijten hun leven in asiels soms, en het gaat mij helemaal niet om cijfers dan heb je mijn stukje niet begrepen, ik snap niet waarom je zo enorm fel van leer trekt hierover :denken: ik zeg niet dat je het niet moet doen of wel soms??
Ik gaf aan dat een reden dat sommige mensen honden uit het buitenland halen het afmaakbeleid kan zijn, en dat de honden in Ned. blijven zitten, al zitten ze daar hun leven lang.. dus... ik doelde op het feit dat ze hier niet afgemaakt worden..
hoop dat het nu duidelijk is wat ik bedoelde :19:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:Soms Eline, ze slijten hun leven in asiels soms, en het gaat mij helemaal niet om cijfers dan heb je mijn stukje niet begrepen, ik snap niet waarom je zo enorm fel van leer trekt hierover :denken: ik zeg niet dat je het niet moet doen of wel soms??
Ik gaf aan dat een reden dat sommige mensen honden uit het buitenland halen het afmaakbeleid kan zijn, en dat de honden in Ned. blijven zitten, al zitten ze daar hun leven lang.. dus... ik doelde op het feit dat ze hier niet afgemaakt worden..
hoop dat het nu duidelijk is wat ik bedoelde :19:
Nee, ik snap je niet. :19: Ik reageer fel omdat je suggereert dat er in Nederland probleemloze honden zitten weg te slijten in een asiel. Dat is niet waar en die vlieger gaat hooguit op voor oudjes en verboden honden. Verder is in nederland iedere normale hond goed plaatsbaar. Dat is namelijk het argument waarom ik het geen enkel probleem vind als stichtingen probleemloze honden hierheen halen. Er is namelijk in Nederland vraag, maar geen aanbod. Jij doet voorkomen alsof er aanbod is maar mensen ze "niet hoeven". :19:
Wat verder meespeelt in het nemen van de wel probleemhonden is toch de zachtheid van bv windhonden en de agressiviteit van de probleemhonden hier. De langblijvers in de asiels zijn de honden met agressieproblemen die niemand wil. :19:
Als je kijkt naar Lilo is dat een probleemhondje, maar doordat het een windhondje is is het prima te behappen en gaat ze ook heel erg goed vooruit.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
yamie schreef:hier heb je ook gelijk in... maar dan is het toch juist zaak om hier in nederland te gaan kijken waarom de asielen daar dan vol mee zitten? hoe men dat kan voorkomen, dus een betere aanpak tegen broodfok... tegen het zomaar fokken, het ondoordacht elke hond maar kunnen aanschaffen? en dat dus ook daar ter plekke doen? ik weet dat dat ook een doelstelling is van jullie stichting, maar er zijn dus ook stichtingen die alleen maar halen en weinig verder kijken, daar heb ik dus moeite mee...
Dat ben ik helemaal met je eens, maar we zijn hier met meer dan 16 miljoen mensen...waarom kunnen we dan alleen maar door een pleerolletje kijken? Tuurlijk moeten we ons drukmaken over Nederland en wat er hier met onze dieren gebeurd, maar daar stopt het gewoon niet mee. Mensen die hun affiniteit bij de nederlandse asielen hebben liggen, zoals jij en Mol, laten die zich inzetten voor de dieren hier en laat de stichtingen die in het buitenland willen helpen dat ook doen. Ik zie niet waarom dat niet naast elkaar kan bestaan. We hebben één doel; een beter leven voor de dieren waar we van houden.
Ik snap al het gekonkel niet. En als een stichting per jaar 50 honden hierheen haalt en ter plaatste geen fuck doet..nou ja, dat zijn er ieder geval 50 honden blij, want zo is het wel. Je lost er niets mee op, maar met niets doen los je ook niets op. Het enige vervelende is dat mensen zich af gaan zetten tegen buitenlandse honden stichtingen en het onderscheid niet maken in de verschillende werkwijze's.
klopt... en zoals ik ook al eerder zei, het zou een combinatie moeten zijn... en hier en daar... helaas zie ik te weinig van wat er hier nou gebeurt en lees en hoor wel veel over buitenlandse honden, dus misschien dat het daarom wat scheef ligt...

ik word er alleen moe van dat er in zulke discussies altijd gewezen moet worden naar fokkers en dan dus ook de fokkers die echt geen deel uit maken van het vollopen van de asielen... dat wij dan maar niet moeten fokken of onze kop moeten houden.. dat vind ik niet fair
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Eline* schreef: Ik zie niet waarom dat niet naast elkaar kan bestaan. We hebben één doel; een beter leven voor de dieren waar we van houden.
ik praat er nu ook maar of ik er verstand van heb. :N:
Ja, in nederland zijn er ontzettend veel dieren in het asiel.
En ja.. in het buitenland zijn de problemen ook niet meer te overzien.
Of je nou een hond uit nederland haalt of het buitenland,et is een druppel op een gloeiende plaat.
En laat het nou voor welk hondje uit welk land dan ook mooi zijn dat ie weer een nieuw huisje heeft.
Mensen die zich inzetten voor die dieren in het buitenland doen gewoon goed werk.. punt..
En de mensen die zich hier voor de dieren inzetten doen ook goed werk.. punt..
het zijn allemaal diertjes die graag een nieuw huisje willen.
En geen van die dieren heeft erom gevraagd om in die situatie te belanden.
Afbeelding
cloris
Zeer actief

Eline* schreef:
Nee, ik snap je niet. :19: Ik reageer fel omdat je suggereert dat er in Nederland probleemloze honden zitten weg te slijten in een asiel. Dat is niet waar en die vlieger gaat hooguit op voor oudjes en verboden honden. Verder is in nederland iedere normale hond goed plaatsbaar.
nog een keer dan; jij trekt deze conclusie, ik heb dat niet geschreven, jij leest het verkeert (omdat je vermoedelijk denkt dat ik tegen buitenlandse honden ben, wat ik ook nergens heb geschreven voor zover ik weet en daarom vond ik dat je fel van leer trok)... ik zeg; dat de honden hier niet afgemaakt worden al zitten ze hun leven lang daar (even anders; al ZOUDEN ze daar hun hele leven lang zitten...
Bovendien gaf ik dat aan omdat dat een reden kan zijn dat mensen sneller een hond uit het buitenland halen, de omstandigheden daar zijn dus dat de honden daar wel afgemaakt worden...
Dat is namelijk het argument waarom ik het geen enkel probleem vind als stichtingen probleemloze honden hierheen halen. Er is namelijk in Nederland vraag, maar geen aanbod. Jij doet voorkomen alsof er aanbod is maar mensen ze "niet hoeven". :19:
Wat verder meespeelt in het nemen van de wel probleemhonden is toch de zachtheid van bv windhonden en de agressiviteit van de probleemhonden hier. De langblijvers in de asiels zijn de honden met agressieproblemen die niemand wil. :19:
Ik doe helemaal niets voorkomen, ik gaf aan dat het afmaakbeleid een reden kan zijn dat mensen eerder een hond uit bijv.Spanje halen :19:
Als je kijkt naar Lilo is dat een probleemhondje, maar doordat het een windhondje is is het prima te behappen en gaat ze ook heel erg goed vooruit.
Eline waar heb ik iets hierover geschreven dat dat niet zo zou zijn :denken:
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

jojenny schreef:
Eline* schreef: Ik zie niet waarom dat niet naast elkaar kan bestaan. We hebben één doel; een beter leven voor de dieren waar we van houden.
Of je nou een hond uit nederland haalt of het buitenland,et is een druppel op een gloeiende plaat.
En laat het nou voor welk hondje uit welk land dan ook mooi zijn dat ie weer een nieuw huisje heeft.
Mensen die zich inzetten voor die dieren in het buitenland doen gewoon goed werk.. punt..
Zo zie ik het ook. Maar dan denk je te simpel en moet je je mond houden van de experts hier. Het is gewoon een discussie waar je niet uitkomt. De opvoeding van kinderen is ook zo'n soort discussie waar je beter niet over kunt beginnen. Daar help je geen hond mee.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:klopt... en zoals ik ook al eerder zei, het zou een combinatie moeten zijn... en hier en daar... helaas zie ik te weinig van wat er hier nou gebeurt en lees en hoor wel veel over buitenlandse honden, dus misschien dat het daarom wat scheef ligt...

ik word er alleen moe van dat er in zulke discussies altijd gewezen moet worden naar fokkers en dan dus ook de fokkers die echt geen deel uit maken van het vollopen van de asielen... dat wij dan maar niet moeten fokken of onze kop moeten houden.. dat vind ik niet fair
Er is hier al heel erg veel werk verzet. Er zijn asiels, dierenartsen, hondenscholen, een dierenbeschermingsorganisatie die je kan roepen als er misstanden zijn, wetten die dieren beschermen.
Ja, er valt nog genoeg te doen en dat gebeurt ook. Er wordt aktie gevoerd tegen broodfokkers, men wordt aangesproken als men slecht wil fokken, zomaar hondjes koopt of wat dan ook.
Ik denk dus eerder dat jouw beeld scheef ligt dan dat er daadwerkelijk meer gebeurd voor buitenlandse honden. Ik denk dat dat niet waar is en zo wel; er valt een behoorlijke achterstand goed te maken, want ook de honden elders willen graag een veilig asiel, een dierenarts en bij wet beschermd worden in plaats van gesubsidieerd doodgespoten.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef:
jojenny schreef:
Zo zie ik het ook. Maar dan denk je te simpel en moet je je mond houden van de experts hier. Het is gewoon een discussie waar je niet uitkomt. De opvoeding van kinderen is ook zo'n soort discussie waar je beter niet over kunt beginnen. Daar help je geen hond mee.

Groetjes Mark
gewoon doen wat je gevoel je ingeeft.. en waar je je goed bij voelt lijkt mij.
Laat mij dan maar simpel denken, daar ben ik gelukkig mee.
De meeste oplossingen zijn vaak simpel.
Als mensen zich er goed bij voelen om dieren in bijv Spanje te helpen en ze krijgen steun en donateurs. dan geef ik ze groot gelijk dat ze zich inzetten voor de dieren daar.
het leed van dieren grijpt je altijd aan. of dat nou in spanje, turkije of nederland is.
En er moet gewoon geholpen worden omwille van de arme zielen die er zitten en nergens om gevraagd hebben.
of dat dus nederland of verwegistan is
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
yamie schreef:klopt... en zoals ik ook al eerder zei, het zou een combinatie moeten zijn... en hier en daar... helaas zie ik te weinig van wat er hier nou gebeurt en lees en hoor wel veel over buitenlandse honden, dus misschien dat het daarom wat scheef ligt...

Er is hier al heel erg veel werk verzet. Er zijn asiels, dierenartsen, hondenscholen, een dierenbeschermingsorganisatie die je kan roepen als er misstanden zijn, wetten die dieren beschermen.
Ja, er valt nog genoeg te doen en dat gebeurt ook. Er wordt aktie gevoerd tegen broodfokkers, men wordt aangesproken als men slecht wil fokken, zomaar hondjes koopt of wat dan ook.
Ik denk dus eerder dat jouw beeld scheef ligt dan dat er daadwerkelijk meer gebeurd voor buitenlandse honden. Ik denk dat dat niet waar is en zo wel; er valt een behoorlijke achterstand goed te maken, want ook de honden elders willen graag een veilig asiel, een dierenarts en bij wet beschermd worden in plaats van gesubsidieerd doodgespoten.
ho ho ik zeg niet dat er MEER gebeurt voor buitenlandse honden, ik zeg dat ik er meer over lees en hoor... en wat betreft er gebeurt hier al veel? ja tuurlijk zijn er ontwikkelingen, maar wetten die dieren beschermen? broodfokkers die aangepakt worden? nee sorry... veel en veel te weinig..

en ja dat zeg ik toch? daar de boel ook goed aanpakken? die landen ook bewust maken van hun verantwoordelijkheden...
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:
Eline* schreef:
Nee, ik snap je niet. :19: Ik reageer fel omdat je suggereert dat er in Nederland probleemloze honden zitten weg te slijten in een asiel. Dat is niet waar en die vlieger gaat hooguit op voor oudjes en verboden honden. Verder is in nederland iedere normale hond goed plaatsbaar.
nog een keer dan; jij trekt deze conclusie, ik heb dat niet geschreven, jij leest het verkeert (omdat je vermoedelijk denkt dat ik tegen buitenlandse honden ben, wat ik ook nergens heb geschreven voor zover ik weet en daarom vond ik dat je fel van leer trok)... ik zeg; dat de honden hier niet afgemaakt worden al zitten ze hun leven lang daar (even anders; al ZOUDEN ze daar hun hele leven lang zitten...
Bovendien gaf ik dat aan omdat dat een reden kan zijn dat mensen sneller een hond uit het buitenland halen, de omstandigheden daar zijn dus dat de honden daar wel afgemaakt worden...
Dat is namelijk het argument waarom ik het geen enkel probleem vind als stichtingen probleemloze honden hierheen halen. Er is namelijk in Nederland vraag, maar geen aanbod. Jij doet voorkomen alsof er aanbod is maar mensen ze "niet hoeven". :19:
Ik doe helemaal niets voorkomen, ik gaf aan dat het afmaakbeleid een reden kan zijn dat mensen eerder een hond uit bijv.Spanje halen :19:
Je doet dus een uitspraak die uit de lucht gegrepen is om te beargumenteren waarom mensen wel een buitenlander willen en geen nederlander. :denken: Snap ik je nu? Dan snap ik het namelijk. :mrgreen:
Mensen nemen een buitenlander omdat ze daar worden doodgemaakt en hier zit diezelfde leuke hond gewoon zijn hele leven in het asiel en dat is niet zielig. Ja ja. :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Wil de hond schreef:Als we Mol lekker in zijn puppenfabriekje laten zitten met zijn doelloze gewauwel zouden we best een aardige gesprekspartner kunnen zijn met zijn allen. Zelfs jij, als je maar wel zorgt dat je haar dan weer gewassen is en netjes zit.
Je hebt gelijk hoor. Ik pleit mezelf ook niet vrij. Maar ergens is het wel triest natuurlijk.

Groetjes Mark

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:ho ho ik zeg niet dat er MEER gebeurt voor buitenlandse honden, ik zeg dat ik er meer over lees en hoor... en wat betreft er gebeurt hier al veel? ja tuurlijk zijn er ontwikkelingen, maar wetten die dieren beschermen? broodfokkers die aangepakt worden? nee sorry... veel en veel te weinig..

en ja dat zeg ik toch? daar de boel ook goed aanpakken? die landen ook bewust maken van hun verantwoordelijkheden...
Veel te weinig is iets. Ik zeg niet dat het hier perfect is, maar het is hier hemels vergeleken met Spanje. Overal moet gewerkt worden, hier en daar. Ieder moet maar oppakken waar hij zich tot voelt aangetrokken. Voor mij is dat Kimba en de lokale dierenbeschermingsorg. in Cadiz, voor een ander een asiel hier of de wetgeving hier en voor weer een ander de kindjes in Africa. Als ieder zich druk maakt over hetgeen waar hij affiniteit mee heeft is het toch goed?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef:
jojenny schreef:

Groetjes Mark
Wat wordt er tegengesproken in jouw optiek en door wie?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
yamie schreef:ho ho ik zeg niet dat er MEER gebeurt voor buitenlandse honden, ik zeg dat ik er meer over lees en hoor... en wat betreft er gebeurt hier al veel? ja tuurlijk zijn er ontwikkelingen, maar wetten die dieren beschermen? broodfokkers die aangepakt worden? nee sorry... veel en veel te weinig..

Veel te weinig is iets. Ik zeg niet dat het hier perfect is, maar het is hier hemels vergeleken met Spanje. Overal moet gewerkt worden, hier en daar. Ieder moet maar oppakken waar hij zich tot voelt aangetrokken. Voor mij is dat Kimba en de lokale dierenbeschermingsorg. in Cadiz, voor een ander een asiel hier of de wetgeving hier en voor weer een ander de kindjes in Africa. Als ieder zich druk maakt over hetgeen waar hij affiniteit mee heeft is het toch goed?
ja tuurlijk, alleen kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat er een boel dierenliefhebbers hier zijn, die zich meer het lot aantrekken van de buitenlandertjes en dat het dus scheef ligt.... misschien juist wel omdat , zoals je zelf aan aan gaf, er daar een boel zeer plaatsbare, jonge honden te krijgen zijn, en dat spreekt vaak meer aan dan een oudere hond, of een hond waar werk aan zit.... en dat daardoor dus juist de groep die het hier moeilijk heeft "vergeten"word, buiten de boot valt... maar goed dit is dus een persoonlijk idee en mening :wink:
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

yamie schreef:
Eline* schreef:

ja tuurlijk, alleen kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat er een boel dierenliefhebbers hier zijn, die zich meer het lot aantrekken van de buitenlandertjes en dat het dus scheef ligt.... misschien juist wel omdat , zoals je zelf aan aan gaf, er daar een boel zeer plaatsbare, jonge honden te krijgen zijn, en dat spreekt vaak meer aan dan een oudere hond, of een hond waar werk aan zit.... en dat daardoor dus juist de groep die het hier moeilijk heeft "vergeten"word, buiten de boot valt... maar goed dit is dus een persoonlijk idee en mening :wink:
Als ik naar PIN kijkt dan valt het eigenlijk best mee qua jong en oud, er worden toch vrij veel honden van middelbare leeftijd geplaatst, het verschil is denk ik dat de oudere honden die uit Spanje komen minder problemen hebben dan de oudere honden die hier zitten. Natuurlijk zijn er mensen die alleen een hondje met een zielig verhaaltje willen omdat dat leuk klinkt op verjaardagen, maar als het goed is worden die mensen er zo tussen uit gescreent.
cloris
Zeer actief

Eline* schreef:
cloris schreef:
Eline* schreef:
Je doet dus een uitspraak die uit de lucht gegrepen is om te beargumenteren waarom mensen wel een buitenlander willen en geen nederlander. :denken: Snap ik je nu? Dan snap ik het namelijk. :mrgreen:
Mensen nemen een buitenlander omdat ze daar worden doodgemaakt en hier zit diezelfde leuke hond gewoon zijn hele leven in het asiel en dat is niet zielig. Ja ja. :denken:
Uit de lucht gegrepen? nee dat vind ik niet... je geeft zelf aan dat hier al veel bereikt is, hier zitten ze redelijk veilig en elders worden ze gesubsidieerd afgespoten, en ja dat is wel degelijk een reden voor sommige mensen om een hond uit het buitenland te halen...
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Als ieder zich druk maakt over hetgeen waar hij affiniteit mee heeft is het toch goed?
Het is maar goed dat niet iedereen zich voor hetzelfde in gaat zetten.
Want dan zou er veel vergeten worden waar het dus ook nodig is.
Daarom is het maar goed dat ieder mens verschilt en dat iedereen ergens anders affiniteit mee heeft.
dan zijn er velen geholpen.. Ook al lijkt de situatie waar dan ook soms hulpeloos
Maar beter iets als niets. en als je vooruitgang ziet in de situatie waar je je voor inzet is dat in ieder geval al weer een stap in de goede richting.
En laat je aan de buitenwereld zien dat er dus ook anders met dieren omgegaan kan worden.
En geef je de dieren die je onder je "hoede"hebt weer een beetje een leefbaarder leven
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Chatterbox schreef:
yamie schreef:
Eline* schreef:

Als ik naar PIN kijkt dan valt het eigenlijk best mee qua jong en oud, er worden toch vrij veel honden van middelbare leeftijd geplaatst, het verschil is denk ik dat de oudere honden die uit Spanje komen minder problemen hebben dan de oudere honden die hier zitten. Natuurlijk zijn er mensen die alleen een hondje met een zielig verhaaltje willen omdat dat leuk klinkt op verjaardagen, maar als het goed is worden die mensen er zo tussen uit gescreent.
ik zeg ook zeker niet dat elke stichting of individu zo denkt en doet hoor... maar middelbare leeftijd is wel wat anders dan oud natuurlijk :wink:
Mark-fryslan
Zeer actief

Eline* schreef:
Wat wordt er tegengesproken in jouw optiek en door wie?
Dat is een goede dan moet ik ergens gaan zoeken tussen blad 10 en 15 denk ik. In ieder geval is er een hoop kritiek geweest op het hebben van een rashond. Martijn heeft me natuurlijk afgebrand maar dat telt niet echt mee. Ik stoort me gewoon dat fokken in een lijn wordt gesteld met broodfokken en eigenlijk alle hondenleed in de wereld.

Ik zou het dus jammer vinden om alle verschillende hondenrassen op te geven. Ik heb bewust gekozen voor een rashond maar sta open voor een hond uit een asiel. Dat mag ook een hond uit het buitenland zijn. Maar ik laat me niet de schuld voor alle honden leed aanpraten omdat ik toevallig een rashond heb gekozen. Daar pruttel ik een beetje tegen Eline.
Groetjes Mark

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:Uit de lucht gegrepen? nee dat vind ik niet... je geeft zelf aan dat hier al veel bereikt is, hier zitten ze redelijk veilig en elders worden ze gesubsidieerd afgespoten, en ja dat is wel degelijk een reden voor sommige mensen om een hond uit het buitenland te halen...
Er zijn mensen die een hond halen omdat ie elders wordt doodgemaakt. Maar die hond zouden ze niet halen als het een bijtende engerd was.
Diezelfde bijtende engerd zit hier zijn leven in het asiel. Snappen we elkaar nog? :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”