Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond eet het eten op van de kat...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mille
geregistreerd lid

Hond eet het eten op van de kat...

Ongelezen bericht door Mille »

En ik word er moedeloos van...

De etensbakjes van de kat, en de melk, staan hier in de hal. Maar die hond van mij, een pup van 7 maand (ik heb hem sinds zaterdagavond), die eet telkens die bak leeg. Hoe boos ik ook wordt, hij blijft telkens stiekem een hap nemen. De bakken hoger wegzetten is geen optie, bovendien, hij moet maar leren dat hij er vanaf moet blijven... :denken:

Moet ik het uitlokken misschien? Aan de lange lijn, en hem corrigeren als ie te dicht in de buurt komt? Want dit schiet niet op zo, en een andere mogelijkheid om het af te leren zie ik niet....
:19:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Waarom is hoger wegzetten geen optie als ik vragen mag? Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Het katteneten staat hier op en placemat op de eettafel, kunnen de honden er niet bij.

Het afleren is ontzettend moeilijk, zo niet voor veel honden onmogelijk, en kost bovendien een hoop stress voor zowel jou als de hond.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Hoi, kattenvoer zal altijd aantrekkelijk zijn voor honden... hoog zetten is geen optie zeg je, ik zette het vroeger op het aanrecht :19:
heb je een deur in de hal? zoja kan je een haakje erop zetten zodat de kat er wel door kan maar je hond niet..
Straffen zou ik niet doen daar bereik je niets meer mee dan dat de hond het toch wel doet als jij er niet bij bent :wink:

*edit* als je een bovenverdieping hebt is dat ook nog een optie om het kattenvoer neer te zetten
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

ik zou het toch echt even ergens anders zetten. je hebt de pup net een paar dagen hij zal moeten wennen aan de omgeving en aan jou. als hij er wat langer is kan je hem gaat trainen dat hij bepaalde dingen niet mag zoals aan het kattenvoer zitten. ik zou beginnen met het woordje 'nee 'te leren dan kan je hem hier mee dingen duidelijk maken dat iets niet mag op een rustige manier
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

het afleren zal erg moeilijk zijn, zo niet onmogelijk
het is mij nooit gelukt eerder.
En heb danmaar oplossingen bedacht hoe dat wel goed ging.
het hoog wezetten lijkt me wel een goede, tenzij hij ook op het aanrecht of waar dan ook op springt :N:
Afbeelding
Mille
geregistreerd lid

Het aanrecht zou inderdaad misschien een optie zijn...daar had ik nog niet aan gedacht. Dacht dat het misschien wel af te leren was, maar dat ik juist weer zo'n bikkel in huis had gehaald :mrgreen:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Sluit me bij de vorige forummers aan. Probeer het hoog te zetten of deur op de haak zodat de hond er niet door kan. Het kost je een hoop geld (nieuw kattenvoer), stress voor beiden en de band met je hond. De bedoeling is die zoveel mogelijk op te bouwen vooral als je hem nog niet zo lang hebt.
Ik heb kattenbakken en eten voor de katten in de kelder staan (ons huis is bijna geheel onderkelderd) en het huis waar ik hiervoor woonde had ik een kamertje boven ingericht voor de katten en een hekje voor de trap zodat ze neit naar boven konden maar de katten nog wel (een spijltje eruit gehaald)
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
cloris
Zeer actief

Mille schreef:Het aanrecht zou inderdaad misschien een optie zijn...daar had ik nog niet aan gedacht. Dacht dat het misschien wel af te leren was, maar dat ik juist weer zo'n bikkel in huis had gehaald :mrgreen:
De meeste honden zijn bikkels als het om kattenvoer gaat :wink:
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Eten is eten voor de hond, hier staat het katteneten lekker hoog de honden kunnen er niet bij en de kat kan rustig eten. Afleren lijkt me moeilijk het ruikt lekker en als ze de kans krijgen bijv. s'nacht zullen ze het niet laten.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Mille
geregistreerd lid

Dit was echt het enige dat me dwars zat aan hem. Hij zou volgens de vorige eigenaren ook onzindelijk zijn, hier niets van gemerkt, hij meldt zichzelf keurig. Verder ook met eten erg makkelijk, in de omgang echt super...alleen dit akkefietje. Maar het aanrecht had ik nog niet aan gedacht, dus dat wordt dan maar de oplossing :cheer:
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

hier t eten van de katten zelfs op een hoge kast.....krabpaal ernaast gemaakt en de katten kunnen bij het eten wanneer ze willen! :wink:
Afbeelding
cloris
Zeer actief

Mille schreef:Dit was echt het enige dat me dwars zat aan hem. Hij zou volgens de vorige eigenaren ook onzindelijk zijn, hier niets van gemerkt, hij meldt zichzelf keurig. Verder ook met eten erg makkelijk, in de omgang echt super...alleen dit akkefietje. Maar het aanrecht had ik nog niet aan gedacht, dus dat wordt dan maar de oplossing :cheer:
Nou zo makkelijk kan het dus zijn :mrgreen:
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Mille schreef:Dit was echt het enige dat me dwars zat aan hem. Hij zou volgens de vorige eigenaren ook onzindelijk zijn, hier niets van gemerkt, hij meldt zichzelf keurig. Verder ook met eten erg makkelijk, in de omgang echt super...alleen dit akkefietje. Maar het aanrecht had ik nog niet aan gedacht, dus dat wordt dan maar de oplossing :cheer:
En als je de kat niet op het aanrecht wilt kun je uiteraard ook iets anders gebruiken, een tafeltje ofzo. Mijn kat en onze katten thuis mochten overal komen/liggen, behalve op de eettafel en op het aanrecht. :wink:
(deden ze natuurlijk toch wel als we er niet waren, maar het mocht niet)
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Mijn katten hebben hun eten boven op de logeerkamer..want hier het zelfde verhaal, kattenbrokjes zijn net snoepjes voor ze.. :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Mille
geregistreerd lid

Hij verkiest het zelfs boven zijn eigen eten, maar ja, zal wel de kweste zijn van het groenere gras bij de buren :mrgreen:

Bedankt voor de tips, ik zat kennelijk weer eens veel te moeilijk na te denken... :19:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Mille schreef:Hij verkiest het zelfs boven zijn eigen eten, maar ja, zal wel de kweste zijn van het groenere gras bij de buren :mrgreen:

Bedankt voor de tips, ik zat kennelijk weer eens veel te moeilijk na te denken... :19:
Inb kattenvoer zitten meer eiwitten, de meeste honden vinden het heerlijk. Ik heb een klein tafeltje in de keuken staan, speciaal voor de kat om op te eten. Hondje zit er vaak onder als kat eet in de hoop dat er geknoeid wordt.

Anne
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

idd

ook hier staat het eten van de kat boven met touwtje aan de trapdeur zodat de honden NIET bij het eten kunnen
ik heb nog geen hond gezien die katten eten niet het einde vind
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

kattevoer is erg lekker voor honden. Ik heb mij eens laten vertellen dat het komt omdat katten veel kieskeuriger zijn met wat ze eten. Er zouden dus veel meer geur en smaakstoffen in zitten. Nou ja weet niet of dat echt zo is maar mijn hond kan er ook niet van afblijven in ieder geval. Hier is het opgelost met een kattenluikje in een binnendeur. De hond kan dus niet bij het eten van de katten. Ook de kattenbak is zo veilig. Verder kunnen de katten zich terugtrekken in een hondvrije ruimte als ze dat willen.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Mark-fryslan
Zeer actief

ridgebackfan schreef: ik heb nog geen hond gezien die katten eten niet het einde vind
:smile: Wat voor honden ken jij zoal dan?

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

ook hier staat het ktteneten hoger, op de vensterbank nl.
idd waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. ik denk ook dat er maar weinig, zo niet geen, honden zijn die die verleiding kunnen weerstaan.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

cloris schreef:
Mille schreef:Het aanrecht zou inderdaad misschien een optie zijn...daar had ik nog niet aan gedacht. Dacht dat het misschien wel af te leren was, maar dat ik juist weer zo'n bikkel in huis had gehaald :mrgreen:
De meeste honden zijn bikkels als het om kattenvoer gaat :wink:
En sommige zijn zo groot dat hoog zetten niet de oplossing is weet ik alles van :mrgreen:
Bij ons staat het hoog maar las ik niet oplet eet Orson het zo op behalve de brokjes vandaar dat ik ze laat eten en het dan weer weg zet.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Wil tegenspreken dat het onmogelijk zou zijn om een hond het eten van kattenvoer af te leren. Want onze beide honden aten het voer van de kat van mijn ouders niet en als ze bij mij zijn komen ze ook niet aan het kattenvoer.
Het kostte inderdaad wel moeite. En ze konden b.v. ook niet bij het voer (stond in de keuken) als we er zelf niet waren. Verder dus opletten als de hond als pup bij het voer kwam.
Wel hadden wij de honden als pup van 8 weken in huis en bovendien heeft de jongste erg veel van de oudste geleerd. B.v. respect voor de ander zijn voerbak en ik vermoed dat dit dus voor de jongste een vorm van respect voor de kat zijn voerbakje hebben is.
Maar goed, als je een echte die-hard hebt dan denk ik inderdaad dat er maar 1 oplossing is en dat is het voer buiten bereik van de hond zetten.
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Branka schreef:En ze konden b.v. ook niet bij het voer (stond in de keuken) als we er zelf niet waren.
Dat is vaak het lastige. Je vergeet het een keer en de hond heeft zijn beloning alweer gehad. Interval beloning is de beste beloning.

Groetjes Mark

Mille
geregistreerd lid

Domme vraag misschien, maar wat is interval beloning?

Zijn ze dan extra gefixeerd, omdat ze niet zeker weten of ze wel of niet wat krijgen?
Mark-fryslan
Zeer actief

Mille schreef:Domme vraag misschien, maar wat is interval beloning?

Zijn ze dan extra gefixeerd, omdat ze niet zeker weten of ze wel of niet wat krijgen?
Domme vragen bestaan niet. Als je een hond iets nieuws wil leren beloon je in het begin alles. Daarna ga je alleen nog het gedrag belonen wat erg goed was. Als een hond een oefening goed kent hoef je niet altijd meer te belonen. Dan beloon je zo af en toe. Boekjes hebben het over 1 op de 5 keer. Maar interval belonen is dus zo af en toe belonen. Je hond wordt er ook gretig van en gaat extra zijn best doen. Want als hij geen beloning krijgt gaat hij de keer erop extra zijn best doen om het wel te krijgen. Blijf je altijd belonen dan zal je hond verslappen. Hij heeft dan iets van "kan wel rustig aan doen want ik krijg mijn beloning toch wel"

Groetjes Mark

Pearl
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Pearl »

Wij hebben het eten van de katten ook altijd hoger staan. De hond heeft er sindsdien nooit meer naar omgekeken (tenminste onze vorige hond niet, die we nu hebben is nog onopgevoed en probeert overal bij op te springen :wink: )
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Ik geef mijn katten in de bijkeuken want anders is het hap-slik-weg door mijn 'pup' :wink:
Mille
geregistreerd lid

Probleem is al gefixed :mrgreen: Nu zit de hond alleen nog de katten achterna als ze op het aanrecht springen :roll:
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

Mark-fryslan schreef:
ridgebackfan schreef: ik heb nog geen hond gezien die katten eten niet het einde vind

Groetjes Mark
uhhhhh hoe bedoel je ???
rassen of verschillende karakters??
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

ridgebackfan schreef:
Mark-fryslan schreef:

Groetjes Mark
uhhhhh hoe bedoel je ???
rassen of verschillende karakters??
Ik lees het als: Ik ken geen hond die het opeten van katten erg lekker vind. Dat vond ik nogal crue. Maar sorry hoor dat ligt aan mijn hersenkronkel. Was niet lullig bedoeld ofzo.

Groetjes Mark

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”