Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
macho-gedrag
Moderator: moderatorteam
-
pollunder
- Zeer actief
macho-gedrag
Duncan is nogal een volhouder wat betreft het springen op sommige teven. De meeste teven waar hij regelmatig in contact mee komt zijn aan de pikante kant, en zetten hem op zijn plaats. Mooi zo. Maar niet alle teven zijn zo. Hoe lang mag je zo'n gedrag tolereren. Wanneer grijp ik in?
-
Reini
- Zeer actief
Mijn reutje van 7 maanden kan ook erg opdringerig zijn naar teefjes.
Helaas komen wij tot nu toe geen pittig teven tegen die hem eens op zijn plaats zetten.
Van mij mag Vegas niet opdringerig doen naar andere honden. Als hij niet op wil houden en de teef in kwestie vind het niet leuk dan roep ik hem bij me en lopen we door.
Helaas komen wij tot nu toe geen pittig teven tegen die hem eens op zijn plaats zetten.
Van mij mag Vegas niet opdringerig doen naar andere honden. Als hij niet op wil houden en de teef in kwestie vind het niet leuk dan roep ik hem bij me en lopen we door.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Moos
- Zeer actief
Ik ben het helemaal met Reini is. Mijn reutje is trouwens verre van opdringerig, maar als hij dat wel zou zijn zou ik hem ook weghalen bij de teef, als blijkt dat zij het niet leuk vindt.
Saartje is vaak het 'slachtoffer' van opdringerige reuen; ze schijnt standaard erd lekker te ruiken. Ik stel het dan ook altijd zeer op prijs als de baas zijn hond bij zich roept, want Saar gaat dan met een krom ruggetje en d'r staart tussen d'r poten staan wachten tot de reu in kwestie klaar is.
Saartje is vaak het 'slachtoffer' van opdringerige reuen; ze schijnt standaard erd lekker te ruiken. Ik stel het dan ook altijd zeer op prijs als de baas zijn hond bij zich roept, want Saar gaat dan met een krom ruggetje en d'r staart tussen d'r poten staan wachten tot de reu in kwestie klaar is.

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
- starfleet
- Erelid
Re: macho-gedrag
Ik zou gelijk ingrijpen als de teef het niet zelf oplost.pollunder schreef: Hoe lang mag je zo'n gedrag tolereren. Wanneer grijp ik in?
Anne
-
Reini
- Zeer actief
Re: macho-gedrag
Ik grijp ook zelf in. Laatst was Vegas met een herderteef aan het spelen. Het ging allemaal heel leuk totdat Vegas dwingerig werd. Ik had een klein beetje gehoopt op dat moment dat de teef het aan Vegas duidelijk zou maken, maar haar staart zakte naar beneden en toen heb ik Vegas zelf weggeroepen.starfleet schreef:Ik zou gelijk ingrijpen als de teef het niet zelf oplost.pollunder schreef: Hoe lang mag je zo'n gedrag tolereren. Wanneer grijp ik in?
Anne
Ik zorg er altijd voor dat mijn hond niet opdringerig is naar andere honden die het zelf, om wat voor reden dan ook, niet duidelijk kunnen maken. Dwingerig gedrag tolereer ik nooit want ik zou het ook niet leuk vinden als mijn eigen hond zou worden belaagd en de eigenaar zou zijn/haar hond niet wegroepen.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07