Waarom wel? Waarom niet?
Persoonlijk ben ik van mening van absoluut niet,
wat denken jullie?

Moderator: moderatorteam
Ik kreeg net een telefoontje van mijn tante, Devlin's zusje woont daar. Vanochtend is ze een wei met schapen in gevlogen en heeft de kudde opgejaagd en uiteindelijk een schaap te pakken gehad.hondeponnetje schreef:Ja snap ik ook niet waarom.Eline* schreef:Waarom in godsnaam?
Nee oke maar als het vaker gebeurd dan is het zomaar klaar hoor. Honden die op schapen enz. jagen worden niet echt geaccepteerd. Hoe dan ook voorkomen is wel wat er moet gebeuren.gonnylohken schreef:de politie komt niet meteen na het 1x bijten van een schaap hoor! en zeker niet met een spuitje....Mark-fryslan schreef:Ik zou het wel echt voorkomen dat het gebeurd want anders nemen anderen voor jou de beslissing en komt de politie je hond ophalen voor een spuitje.
Groetjes Mark
ja, als t vaker gebeurd.....en nee, zulke honden worden niet geaccepteerd! logisch ook!!Mark-fryslan schreef:Nee oke maar als het vaker gebeurd dan is het zomaar klaar hoor. Honden die op schapen enz. jagen worden niet echt geaccepteerd. Hoe dan ook voorkomen is wel wat er moet gebeuren.gonnylohken schreef:de politie komt niet meteen na het 1x bijten van een schaap hoor! en zeker niet met een spuitje....Mark-fryslan schreef:Ik zou het wel echt voorkomen dat het gebeurd want anders nemen anderen voor jou de beslissing en komt de politie je hond ophalen voor een spuitje.
Groetjes Mark
Groetjes Mark
Zijn we dat eens in ieder geval. Ik heb het ook niet bedacht. Maar ja je leest het toch regelmatig in de kranten. Het zal je maar gebeuren.gonnylohken schreef:ja, als t vaker gebeurd.....en nee, zulke honden worden niet geaccepteerd! logisch ook!!Mark-fryslan schreef:Nee oke maar als het vaker gebeurd dan is het zomaar klaar hoor. Honden die op schapen enz. jagen worden niet echt geaccepteerd. Hoe dan ook voorkomen is wel wat er moet gebeuren.gonnylohken schreef:de politie komt niet meteen na het 1x bijten van een schaap hoor! en zeker niet met een spuitje....Mark-fryslan schreef:Ik zou het wel echt voorkomen dat het gebeurd want anders nemen anderen voor jou de beslissing en komt de politie je hond ophalen voor een spuitje.
Groetjes Mark
Groetjes Markaanlijnen is dus mijn oplossing!
Mee eens hoor. Sommigen accepteren het wel heel makkelijk. Het zit in de hond maar het is de taak van de baas om het onder controle te houden. Het liefst positief als dat niet help dan maar middels correcties. Wil je dat laatste niet dan zul je de hond aangelijnd moeten houden.Sunnybunny schreef:Volgens mij is het zo dat als het meerdere keren gebeurd, de politie de eigenaar niet in staat acht correct zijn of haar hond in de gaten te houden, het houdt een keer op natuurlijkIk praat het niet goed hoor maar sommige eigenaren gaan nl. wel heel erg makkelijk met hun hond om en als ze eenmaal de smaak te pakken hebben wat schapen betreft, zijn ze niet meer te houden. Bij ons op stal hebben we wekenlang 7 schapen in de box gehad omdat ze zwaar gewond waren na een aanval van een hond, 3 anderen waren direct dood. Waar ik niemand over hoor, is dat het ook erg sneu is voor de schapen.....
zeker is dat sneu maar dat vind ik net zo sneu als een vogeltje die verscheurd wordt door een kat....Sunnybunny schreef:Waar ik niemand over hoor, is dat het ook erg sneu is voor de schapen.....
Tja, maar ik hoor Sunnybunny ook niets zeggen over hoe zielig het is voor die dieren die door dat blikvoer of die brokjes heen gemalen zitten die uit de bioindustrie komen.malinois schreef:zeker is dat sneu maar dat vind ik net zo sneu als een vogeltje die verscheurd wordt door een kat....Sunnybunny schreef:Waar ik niemand over hoor, is dat het ook erg sneu is voor de schapen.....
Het gebeurd maar je moet het als eigenaar proberen te voorkomen!
Een boer kan zich niet permiteren om honden te houden die schapen doden. En boeren hebben geen tere zieltjes als het op beesten aankomt.astrid schreef: Toen eenmaal bekend was dat de honden van die boer waren, heeft de boer gezegd.."als ze thuiskomen, schiet ik ze dood."En hij heeft het gedaan ook.
Absoluut niet mijn manier, ik zou de schade vergoeden, en m'n honden aan de lijn houden.