Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bijt schaap -> wat nu?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Hond bijt schaap -> wat nu?

Ongelezen bericht door Frederique »

Stel; een hond bijt een schaap, laat je hem dan inslapen?
Waarom wel? Waarom niet?

Persoonlijk ben ik van mening van absoluut niet,
wat denken jullie? :19:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Waarom in godsnaam? :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ferro heeft een schaap doodgebeten.
In diezelfde periode kwamen er wat problemen aan het licht in zijn gedrag naar pups. Hij is nooit normaal geweest in zijn omgang met andere honden, maar pups die gaan gillen zijn voor hem prooi.

Voor ons was dat reden om hem alleen nog maar gemuilkorfd uit te laten, en natuurlijk met alle andere dieren goed uit te kijken. Hij loopt normaal gesproken niet los, maar aan een lange lijn.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Nee, absoluut niet. Hond weghouden bij schapen lijkt me wel een handig idee. Inslapen lijkt me een beetje te drastisch.
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

Nee!!!!!! waarom wel??????
sjeeeeee zit hier sprakeloos te wezen.....
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Een kat laat je ook niet inslapen omdat ie een vogeltje vangt. Een dier dat zijn natuur volgt kan je daar niet voor verantwoordelijk stellen met als wraak de doodstraf.
Wel moet je als baas je verantwoordelijkheid nemen en je hond aan een riem doen als je langs diertjes loopt die prooi kunnen zijn.
En als je daar geen zin in hebt herplaats je fikkie maar. :wink:
Laatst gewijzigd door Eline* op 14 okt 2005 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Eline* schreef:Waarom in godsnaam? :denken:
Ja snap ik ook niet waarom.
Afbeelding
met dank aan Twinkel
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

echt niet :neenee: :neenee:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Ik zou het wel echt voorkomen dat het gebeurd want anders nemen anderen voor jou de beslissing en komt de politie je hond ophalen voor een spuitje.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

hondeponnetje schreef:
Eline* schreef:Waarom in godsnaam? :denken:
Ja snap ik ook niet waarom.
Ik kreeg net een telefoontje van mijn tante, Devlin's zusje woont daar. Vanochtend is ze een wei met schapen in gevlogen en heeft de kudde opgejaagd en uiteindelijk een schaap te pakken gehad.
Nu wil mijn tante horen van de DA wat ze eraan kunnen doen.
Net alsof dat iets is wat een DA op kan lossen :denken:
En als de DA geen oplossing weet dan zal ze Bo in moeten laten slapen.

Pislink :devil: :evil: was ik en mijn adviezen om dan toch maar ipv een DA een gedragsdeskundige te raadplegen worden gewoon in de wind geslagen.
Komt nog eens bij dat als ze Bo gewoon voortaan aangelijnd houdt dat er totaal geen probleem meer hoeft te zijn :boos:

Ik heb al met mijn moeder contact gehad, als ze Bo in wil laten slapen dan neem ik haar zolang in huis om haar te proberen te herplaatsen!
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Gonny
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:Ik zou het wel echt voorkomen dat het gebeurd want anders nemen anderen voor jou de beslissing en komt de politie je hond ophalen voor een spuitje.

Groetjes Mark
de politie komt niet meteen na het 1x bijten van een schaap hoor! en zeker niet met een spuitje....
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik zeg het overigens heel makkelijk, maar ik weet dat er mensen zijn die wel zouden zeggen; direct afmaken die hond. Vaak zijn dat mensen die er gewoon de ballen verstand van hebben en de hond meteen als gevaarlijk zien. Wanneer je hond daadwerkelijk een ander dier doodgemaakt heeft, lijkt het me moeilijk om hiermee om te gaan. Iemand die roept dat jou hond eigenlijk dood hoort te zijn, pffft....zie daar maar eens op te reageren.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ik kan me voorstellen dat als er veel schapen in de buurt zijn dat t dan lastig is om de hond los te laten, maar inslapen gaat me toch ff te ver. Lijn hem dan aan en laat hem niet meer los.
Mark-fryslan
Zeer actief

gonnylohken schreef:
Mark-fryslan schreef:Ik zou het wel echt voorkomen dat het gebeurd want anders nemen anderen voor jou de beslissing en komt de politie je hond ophalen voor een spuitje.

Groetjes Mark
de politie komt niet meteen na het 1x bijten van een schaap hoor! en zeker niet met een spuitje....
Nee oke maar als het vaker gebeurd dan is het zomaar klaar hoor. Honden die op schapen enz. jagen worden niet echt geaccepteerd. Hoe dan ook voorkomen is wel wat er moet gebeuren.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Nee geen haar op mijn hoofd. Ik zal het even moeilijk hebben met het idee dat ze het gedaan hebben hoor en de schade vergoeden maar inslapen nee komt niet in me op.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Gonny
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:
gonnylohken schreef:

Groetjes Mark
Nee oke maar als het vaker gebeurd dan is het zomaar klaar hoor. Honden die op schapen enz. jagen worden niet echt geaccepteerd. Hoe dan ook voorkomen is wel wat er moet gebeuren.

Groetjes Mark
ja, als t vaker gebeurd.....en nee, zulke honden worden niet geaccepteerd! logisch ook!! :mrgreen: aanlijnen is dus mijn oplossing!
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

gonnylohken schreef:
Mark-fryslan schreef:
gonnylohken schreef:

Groetjes Mark

Groetjes Mark
ja, als t vaker gebeurd.....en nee, zulke honden worden niet geaccepteerd! logisch ook!! :mrgreen: aanlijnen is dus mijn oplossing!
Zijn we dat eens in ieder geval. Ik heb het ook niet bedacht. Maar ja je leest het toch regelmatig in de kranten. Het zal je maar gebeuren.

Groetjes Mark

Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Ik zou het echt heel rot vinden als één van mijn honden zoiets zou doen en ik zou de schade vergoeden, maar mijn hond zou niet met de roze spuit gestraft worden.
Aanlijnen dus.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

:eek: natuurlijk niet!!!!!!! :piew:

Hartstikke rot voor schaap en eigenaar en ik zou het daarna uiteraard proberen te voorkomen (aanlijnen dus), maar geen haar op mijn hoofd die erover zou denken om hiervoor mijn hond in te laten slapen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Echt gebeurd hier... 2 honden van een boer waren ontsnapt, en hebben een kilometerslange rooftocht op schapen gehouden. een stuk of 10 schapen dood, en verschillende gewond.
Toen eenmaal bekend was dat de honden van die boer waren, heeft de boer gezegd.."als ze thuiskomen, schiet ik ze dood."En hij heeft het gedaan ook.
Absoluut niet mijn manier, ik zou de schade vergoeden, en m'n honden aan de lijn houden.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Wat je daaraan moet doen?helemaal niks, het zit gewoon in de meeste rassen om een schaap te pakken, het is gewoon kwestie of ze de kans krijgen en als ze die krijgen dan pakken een schaap, is geen kwestie van of ze het doen, kwestie van wanneer het gebeurt.
Een kat maak je ook niet af omdat deze een vogeltje/ratje of konijntje pakt, dat is gewoon natuur, mensen willen graag een hond maar ze staan verbaast als deze iets onmenselijks doet??? :roll: :roll:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Nelson heeft dus een ree doodgemaakt. Ik heb hem echt een aantal dagen moeilijk om me heen kunnen hebben, ik kon het beeld van de met bloedgesmeurde hond niet loslaten. Ik ben best verstandig in die zin dat ik weet dat een hond een rover is en dus ook in staat een ander dier te doden, maar ik was er echt ziek van en hij voelde heel vreemd aan.
Ik vind wat er nu gebeurd is met Bo echt heel naar en ik denk dat het goed is als jij de hond onder je hoede neemt en er een plek voor zoekt. Ik denk dat het niet alleen het doodmaken van het schaap is wat meespeelt dat je tante de hond niet meer wil, maar mede ook het besef wat een hond kan en waartoe hij in staat is.
Het is alleen echt nergens op gebaseerd om de hond in te laten slapen. Prooigedrag is prooigedrag. Bo is dezelfde Bo als een week geleden.
Ik hoop dat je de hond kan weghalen daar. :(:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Pearl
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Pearl »

Natuurlijk niet!! Sendo heeft nooit een schaap doodgebeten, maar wel eens een kip. Dat vonden we heel erg natuurlijk, maar gelukkig had de eigenaar er begrip voor, hij had zelf ook een hond. We mochten de kip wel meenemen voor in de soep :80: Dat hebben we maar niet gedaan :wink: Wel hebben we toen besloten om Sendo niet meer los te laten lopen.
You can either agree with me or be wrong...
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Volgens mij is het zo dat als het meerdere keren gebeurd, de politie de eigenaar niet in staat acht correct zijn of haar hond in de gaten te houden, het houdt een keer op natuurlijk :19: Ik praat het niet goed hoor maar sommige eigenaren gaan nl. wel heel erg makkelijk met hun hond om en als ze eenmaal de smaak te pakken hebben wat schapen betreft, zijn ze niet meer te houden. Bij ons op stal hebben we wekenlang 7 schapen in de box gehad omdat ze zwaar gewond waren na een aanval van een hond, 3 anderen waren direct dood. Waar ik niemand over hoor, is dat het ook erg sneu is voor de schapen.....
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Scarlett
Actief

Ongelezen bericht door Scarlett »

Die 2 van ons hebben ooit een kudde drachtige schapen opgejaagd, de sloot in. Helaas kwam ook de politie erbij. Tja, dan krijg je idd te horen.. dat als ze dát doen, dat je ze moet straffen met een schapenvacht in elkaar meppen, dat je ze moet opsluiten in een hok met een schaap met lam. Al van dat soort "goedbedoelde" adviezen. Ze zijn ook genoteerd, maar niet goed, geen chipnummer en/of beschrijving. Ook nooit meer wat van gehoort.
Uiteraard wel contact gehad met de boer. Samen met de boer de schapen uit de sloot gehaald. En ja, als er miskramen waren gekomen had hij bij ons aangeklopt. Dat is dus gelukkig niet gebeurt.

Wij blijven altijd uit de buurt van weilanden/schapen etc. Lopen altijd in een bos en ze jagen wel, maar nu op konijnen en hazen etc.
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
Mark-fryslan
Zeer actief

Sunnybunny schreef:Volgens mij is het zo dat als het meerdere keren gebeurd, de politie de eigenaar niet in staat acht correct zijn of haar hond in de gaten te houden, het houdt een keer op natuurlijk :19: Ik praat het niet goed hoor maar sommige eigenaren gaan nl. wel heel erg makkelijk met hun hond om en als ze eenmaal de smaak te pakken hebben wat schapen betreft, zijn ze niet meer te houden. Bij ons op stal hebben we wekenlang 7 schapen in de box gehad omdat ze zwaar gewond waren na een aanval van een hond, 3 anderen waren direct dood. Waar ik niemand over hoor, is dat het ook erg sneu is voor de schapen.....
Mee eens hoor. Sommigen accepteren het wel heel makkelijk. Het zit in de hond maar het is de taak van de baas om het onder controle te houden. Het liefst positief als dat niet help dan maar middels correcties. Wil je dat laatste niet dan zul je de hond aangelijnd moeten houden.

Groetjes Mark

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

ja zou gelijk dat schaap af maken mee nemen en op eten :mrgreen:

mol :8):
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sunnybunny schreef:Waar ik niemand over hoor, is dat het ook erg sneu is voor de schapen.....
zeker is dat sneu maar dat vind ik net zo sneu als een vogeltje die verscheurd wordt door een kat....
Het gebeurd maar je moet het als eigenaar proberen te voorkomen!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

malinois schreef:
Sunnybunny schreef:Waar ik niemand over hoor, is dat het ook erg sneu is voor de schapen.....
zeker is dat sneu maar dat vind ik net zo sneu als een vogeltje die verscheurd wordt door een kat....
Het gebeurd maar je moet het als eigenaar proberen te voorkomen!
Tja, maar ik hoor Sunnybunny ook niets zeggen over hoe zielig het is voor die dieren die door dat blikvoer of die brokjes heen gemalen zitten die uit de bioindustrie komen.

Liever dan een schaapje wat heerlijk op de wei gelopen heeft en z'n eigen gangetje heeft kunnen gaan. Wat is 30 seconden angst in zo'n geval?

Het beste zou zijn om het schaap daarna mee te kunnen nemen en het gewoon te gebruiken, hetzij voor eigen consumptie hetzij voor de hond.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

astrid schreef: Toen eenmaal bekend was dat de honden van die boer waren, heeft de boer gezegd.."als ze thuiskomen, schiet ik ze dood."En hij heeft het gedaan ook.
Absoluut niet mijn manier, ik zou de schade vergoeden, en m'n honden aan de lijn houden.
Een boer kan zich niet permiteren om honden te houden die schapen doden. En boeren hebben geen tere zieltjes als het op beesten aankomt.

Herplaasten zou in het geval van de boer de beste optie zijn geweest lijkt mij, maar dan moeten de honden in kwestie daar wel geschikt voor zijn, een boerderij is wat anders dan een rijtjeswoning :wink:

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”