Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreemd gedrag met eten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Sassie
Zeer actief

Vreemd gedrag met eten

Ongelezen bericht door Sassie »

Ik heb mijn hond nu bijna een jaar en in het begin at hij gewoon normaal. Hij krijgt 2 keer per dag brokken en 1 keer per week vers vlees.
Sinds een tijd wil hij niet eten mits mijn vriend en ik er allebei bij zijn. We kwamen er achter dat hij vooral de ochtendmaaltijd associeert met weggaan. Een van ons gaat vaak vrij snel na de maaltijd weg. Het is een herplaatser en hij heeft een beetje last van verlatingsangst.
Toen zijn we gaan proberen om op de bank te gaan zitten en de voerbak bij ons neer te zetten. Dat ging een tijd goed want hij voelde zich op zijn gemak maar nu begint het gesodemieter opnieuw.
Als ie vers vlees krijgt zijn er geen problemen, dan eet ie zijn voer gewoon in de keuken op. Ook mankeert ie niets aan zijn tanden want dat hebben we bij de dierenarts laten checken.
Heeft iemand hier ervaring mee want ik word er een beetje moedeloos van.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

he, op t bultje bij de bosjes van Poot (heb daar vlakbij gewoont, tot t meeuwenhof gesloopt werd :wink: )

nu ff ontopic..... gewoon niet te veel aandacht aan schenken denk ik,
dus voer aanbieden, wat ie na 5 minuten niet op heeft (of direct als hij er geen aandacht aan besteed en wegloopt) weghalen en savonds pas weer voeren,
t is een volwassen hond en die kunnen qua maaltijden missen best tegen een stootje en door t nu zo bijzonder te maken (op de bank zitten, voerbak tussen jullie in etc) maak je t probleem eigenlijk alleen maar groter

je zal zien, met een paar dagen gaat hij gewoon weer goed eten...
Sassie
Zeer actief

crutz schreef:he, op t bultje bij de bosjes van Poot (heb daar vlakbij gewoont, tot t meeuwenhof gesloopt werd :wink: )

dus voer aanbieden, wat ie na 5 minuten niet op heeft (of direct als hij er geen aandacht aan besteed en wegloopt) weghalen en savonds pas weer voeren,
t is een volwassen hond en die kunnen qua maaltijden missen best tegen een stootje en door t nu zo bijzonder te maken (op de bank zitten, voerbak tussen jullie in etc) maak je t probleem eigenlijk alleen maar groter

Wat goed dat je dat ziet!
We hebben weleens de bak weggehaald en het 's avonds weer gegeven maar meestal haalt ie dan nog zijn neus er voor op. Maar goed wat we nu doen werkt ook niet. Misschien moet ik er ook niet zo'n issue van maken maar hij is net geopereerd en daarom wil ik dat ie voedingsstoffen binnenkrijgt.
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Inderdaad geen aandacht aan geven. Je leert je hond er alleen maar mee dat hij met zijn gedrag aandacht kan krijgen. Dus niet eten wordt beloont met extra zorg en aandacht. Het eten ook niet extra lekker maken met tal van sausjes enz. Want je hond zal dan zijn eisenpakket op gaan schroeven. Eens kijken wat niet eten mij vandaag weer oplevert.

Groetjes mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sassie schreef:
crutz schreef:he, op t bultje bij de bosjes van Poot (heb daar vlakbij gewoont, tot t meeuwenhof gesloopt werd :wink: )

Wat goed dat je dat ziet!
We hebben weleens de bak weggehaald en het 's avonds weer gegeven maar meestal haalt ie dan nog zijn neus er voor op. Maar goed wat we nu doen werkt ook niet. Misschien moet ik er ook niet zo'n issue van maken maar hij is net geopereerd en daarom wil ik dat ie voedingsstoffen binnenkrijgt.
ik had t wel over een gezonde volwassen hond waar je dat bij kan doen,
als hij net geopereerd is heeft ie idd minder reserves,
misschien een idee om hem de komende tijd even alleen op vers te zetten (doe ik zelf ook meestal 2 of 3 wk nadat ze bv een roesje of iets gehad hebben) zodat ie weer helemaal op krachten is en dan gewoon ff streng zijn als ie je deze geintjes weer flikt......
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Als het nou eens omdraait en hem pas zijn eten geeft als een van jullie de deur uit is gegaan? Leuk eerst baasje uitzwaaien en dan lekker eten. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Hij moet het niet gaan asocieren met wat hij als naar ervaart.
Mijn vorige hond wou ook bijna niet eten, die moest er gewoon heengestuurd worden.
heb eigenlijk niet het goede advies voor je, maar zou gewoon proberen normaal te doen, en mischien op andere tijden gaan voeren
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik zou ook inderdaad eerst een tijdje vers geven en dan gewoon zijn voer aanbieden op de normale tijden. Niet eten = bak weg.
Het kan overigens wel zo zijn dat je hond buiten het KVV de brokken echt niet lust. Wat voer je nu voor brokken?
starfleet
Erelid

Re: Vreemd gedrag met eten

Ongelezen bericht door starfleet »

Sassie schreef: Als ie vers vlees krijgt zijn er geen problemen, dan eet ie zijn voer gewoon in de keuken op. Ook mankeert ie niets aan zijn tanden want dat hebben we bij de dierenarts laten checken.
Heeft iemand hier ervaring mee want ik word er een beetje moedeloos van.
Als hij vers vlees wel zonder problemen eet lijkt me de oplossing eigenlijk wel duidelijk :wink:

Als je hem persé brokken wil laten eten en hij is redelijk op gewicht, zou ik de methode hanteren van bak neerzetten, geen aandacht aan geven en een kwartier later weghalen, volgende ronde weer een kans. Als hij nu af en toe vers vlees krijgt, zal hij minder snel weer aan de brokken gaan, je hond heeft een goede smaak :mrgreen:

Anne
Sassie
Zeer actief

pooh schreef:Ik zou ook inderdaad eerst een tijdje vers geven en dan gewoon zijn voer aanbieden op de normale tijden. Niet eten = bak weg.
Het kan overigens wel zo zijn dat je hond buiten het KVV de brokken echt niet lust. Wat voer je nu voor brokken?
Hij krijgt nu Prins resist i.v.m. zijn operatie. Normaal gesproken voeren we Prins Standard maar volgens mij zit er weinig verschil in behalve de samenstelling dan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”