Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenbescherming in aktie tegen buitenlandse honden.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Eline* schreef: Het lost niks op voor op termijn in Spanje..nou en? Honden in Nederland redden we uit de shit en wat lossen we daaraan op? En als we een hond uit Spanje redden moet het ineens nut hebben voor de rest van de shitzooi daar. Moge duidelijk wezen dat ik vind dat er ter plaatse dingen moeten veranderen om te voorkomen, maar ik vind het kul op te zeggen dat je anders weer geen hondje mag meenemen.
Het lijkt mij daarom ook zinniger als de DB zich gaat bezig houden met de oorzaken dat al die dieren in het asiel komen. Zowel hier als daar.
En laat de stichtingen lekker af en toe hondjes daar vandaan halen. zolang ze niet honderden honden halen die hier lopen te verpieteren omdat er ook geen plek voor ze is, zie ik het probleem niet...
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Zeg Addy, ik heb zo het vermoeden dat je onderschrift wat aan de grote kant is! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

was het net aan het veranderen, zelf had ik dat vermoeden ook al :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Je hebt gelijk Eline,

Het is zo gemakkelijk om te roepen dat je ter plaatse de situatie moet aanpakken en verbeteren, en dat als je dat niet doet je maar gewoon geen honden naar Nederland mag brengen.

Iedereen die een hond, al is het er meer eentje, helpt door hem uit de stront te halen en hem een fijn leventje te geven op een andere plek op de aardkloot heeft in feite iets gedaan om de situatie ter plekke te verbeteren. Hoe weinig dan ook, maar die ene hond is zich slechts bewust van het verschil wat het voor hem maakt, een wereld van verschil.

Ik heb mijn eerste hond ook gewoon als stervende puppie bij de vuilnisbak gevonden in Torremolinos. Had ik haar daar dan maar gewoon moeten laten stikken omdat er toevallig ook honden in een asiel ergens anders op de wereld zaten en ik niets deed om de situatie ter plaatse aan te pakken?

Dacht het niet, ik deed wat ik kon en wilde doen op dat moment en noch ik noch Guapa hebben er ooit een seconde spijt van gehad.

En wat ik toen gedaan heb is precies hetzelfde als datgene wat iemand doet die nu hier een hond van de straat haalt om hem bij gebrek aan plaatsgebrek in het eigen huis een plekje te zoeken bij een ander die die hond met heel veel plezier de mogelijkheid geeft om een fijn leven te leiden. Dat die hond daarvoor een landsgrens over moet steken is echt een bijzaak waar geen zinnig mens überhaupt maar bij stil staat.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Addy schreef:was het net aan het veranderen, zelf had ik dat vermoeden ook al :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
En nu is hij nog veel te groot, het mag maar een bepaalde afmeting hebben.

Elke hond die gered wordt is er een, of die nu uit nederland komt. of uit spanje, dat maakt toch niets uit.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Addy

vinkje schreef:
Addy schreef:was het net aan het veranderen, zelf had ik dat vermoeden ook al :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Elke hond die gered wordt is er een, of die nu uit nederland komt. of uit spanje, dat maakt toch niets uit.
volgens mij moet hij nu goed zijn, dit is trouwens mijn prinsesje Shadow uit Spanje, een echte galga :wink:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Addy schreef:
vinkje schreef:

volgens mij moet hij nu goed zijn, dit is trouwens mijn prinsesje Shadow uit Spanje, een echte galga :wink:

FF of topic...wat een plaatje Addy!

Jacqueline
Afbeelding
Addy

effe off topic, ik ben ook helemaal waus van haar, zo'n lieverdje :wink:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Eline* schreef:
sandy&gizmo schreef:mischien stoot ik nu wat mensen tegen het zere been?maar de nederlandse asielen zitten al bomvol en vind het echt zielig voor de dieren die in het buitenland zitten hoor.maar mensen zouden eerst eens hier in de asielen kunnen kijken daar zitten genoeg schatjes die op een warm mandje wachten.
Dat heb je zelf ook gedaan neem ik aan met je mooie bulletje?
En tjakka :pffff: Dát is nu precies hetgeen wat ik ook bedoelde. Al dat commentaar van al die mensen die zelf "andermans troep" zoals ze dat noemen, nooit in huis zullen nemen. Oh oh oh wat zitten de nederlandse asiels vol......nee, natuurlijk hebben ze zelf geen asielhond, wat denk jij nu helemaal :N: Maar ALS ze het zouden doen, kwam ie uit nederland :kotz:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Sunnybunny schreef:
Eline* schreef:
sandy&gizmo schreef:mischien stoot ik nu wat mensen tegen het zere been?maar de nederlandse asielen zitten al bomvol en vind het echt zielig voor de dieren die in het buitenland zitten hoor.maar mensen zouden eerst eens hier in de asielen kunnen kijken daar zitten genoeg schatjes die op een warm mandje wachten.
Dat heb je zelf ook gedaan neem ik aan met je mooie bulletje?
En tjakka :pffff: Dát is nu precies hetgeen wat ik ook bedoelde. Al dat commentaar van al die mensen die zelf "andermans troep" zoals ze dat noemen, nooit in huis zullen nemen. Oh oh oh wat zitten de nederlandse asiels vol......nee, natuurlijk hebben ze zelf geen asielhond, wat denk jij nu helemaal :N: Maar ALS ze het zouden doen, kwam ie uit nederland :kotz:
beetje raar. ik heb rashonden omdat het ras me heel erg aanspreekt. ik heb heel vaak gekenen naar de buitenlandse asielen en de nederlandse. zoals eline daar heen zegt te gaan voor het aparte typetje wat ze hier niet hebben en daar wel zou ik voldoende hebben aan een nederlands asiel.

maar op dit moment durf ik geen herplaatser in huis te nemen, alleen pups ivm het gedrag van mijn reu.

ik vind het een beetje kort door de bocht dat ik geen mening over asielen (waar dan ook) zou mogen hebben omdat ik toevallig begonnen ben met een raspup, dat een eikel tegen andere honden behalve pups blijkt te zijn, ik een kennel op wil zetten en zowiezo geen ongecastreerde honden zonder stamboom in mijn bezit mag hebben en ik niet castreer zonder medische noodzaak en daarbij kloteervaringen heb met mijn eerste hond (DDXlab uit asiel)

ik denk echt niet dat je het zo zwart-wit kan neerzetten, ik ga niet gissen naar de redenen van degene waar jij op reageert, maakt me ook niet uit, misschien zeg je het tegen deze persoon helemaal terecht, maar voor veel mensen met gegronde redenen gaat dat echt niet op.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

massam schreef:ik een kennel op wil zetten en zowiezo geen ongecastreerde honden zonder stamboom in mijn bezit mag hebben
das dus niet waar,
t is alleen zo dat de ongecastreerde hond niet mag lijken op het type dat je wilt gaan fokken (zodat je dus niet met die hond op de stamboomversie lijkende pups kan gaan fokken) onze x-groenendaler was totaal geen probleem bij de kennelcontrole
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

crutz schreef:
massam schreef:ik een kennel op wil zetten en zowiezo geen ongecastreerde honden zonder stamboom in mijn bezit mag hebben
das dus niet waar,
t is alleen zo dat de ongecastreerde hond niet mag lijken op het type dat je wilt gaan fokken (zodat je dus niet met die hond op de stamboomversie lijkende pups kan gaan fokken) onze x-groenendaler was totaal geen probleem bij de kennelcontrole
dan ben ik verkeerd geinformeerd. ik begreep dat ik kruisingen mag hebben als ze maag gecastreerd zijn, idd is het wel zinnig wat jij zegt, want een kruising lola met bijvoorbeeld een van jou honden komt wel uit denk ik :mrgreen:

maar dan gelden mijn andere dingen nog.

en geloof me. ik zit minimaal een uur per week te kwijlen op www.dierenasiels.com, www.mere.nl doggy.net etcetcetc :mrgreen:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

crutz schreef:
das dus niet waar,
en wat als je dan stamboom mechelaar met stamboom duitser kruist ("ongelukje")?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

jidde schreef:
crutz schreef:
das dus niet waar,
en wat als je dan stamboom mechelaar met stamboom duitser kruist ("ongelukje")?
is wel volledig off-topic, maar denk dat dat wel problemen geeft met de stamboomafgifte (en eerst al met de kennelcontrole als je aangeeft dat je je kennelnaam voor t fokken wilt hebben) want dat verschil is te klein,
kijk Damien geeft zwart, dus dat is makkelijk te zien (denken ze schijnbaar)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”