Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
en men late vooral saar in haar sopje gaarkoken !!!!!
Hahaha, Lindaaaaaaaaaaaaaaa!
Nou, ik snap ook wel dat een touwtje ergens aan vast kan, alleen hoe maak ik dat dan vast aan het luik? Daar zit geen gaatje in namelijk
Misschien dat het touwtje eromheen kan, maar het is nogal glad plastic, dus de kans is groot dat het er dan af slipt. Maar, wie niet waagt, wie niet wint.
Nou, ik snap ook wel dat een touwtje ergens aan vast kan, alleen hoe maak ik dat dan vast aan het luik? Daar zit geen gaatje in namelijk
Misschien dat het touwtje eromheen kan, maar het is nogal glad plastic, dus de kans is groot dat het er dan af slipt. Maar, wie niet waagt, wie niet wint.
Men knoopt een leuk lusje in elkaar van nylon, men plakt dat met een dikke klodder tien secondenlijm op het gladde plastic klepje, men plakt daar dan nog een stukje canvas of ander materiaal overheen om het aardig te laten lijken. Men heeft een oogje voor het touwtje.
Men knoopt een leuk lusje in elkaar van nylon, men plakt dat met een dikke klodder tien secondenlijm op het gladde plastic klepje, men plakt daar dan nog een stukje canvas of ander materiaal overheen om het aardig te laten lijken. Men heeft een oogje voor het touwtje.
Ik denk dat ik de lijm vervang door tape, maar dan klinkt het goed
Ik ben ook niet bang dat ze het niet overleeft, of er een trauma van op loopt ,tut, het zou alleen het wennen aan het luikje wel vertragen en daar zou ik van balen.
Laatst gewijzigd door Moos op 15 okt 2005 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ehhh, hoe groot denk je dat dat luikje is? Het gaat naar binnen open trouwens Maareh, als ik er een plank tegenaan ga zetten is het luikje meteen geblokkeerd
Dat moet dan meer een twijgje zijn ofzo i.p.v een plank.
Laatst gewijzigd door Moos op 15 okt 2005 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
clausipaus schreef:Als je nou gewoon stukje, voor stukje gaat belonen, zeg maar het clicker idee. Maar dan het klepje er eerst uit. Dat moet niet zo moeilijk zijn toch.
Heee ik vind het eigenlijk best goed bedacht van mezelf
Heeeel knap bedacht van jou Dat doe ik nu ook, alleen ik mag geen voer meer gebruiken, ik moet haar in haar sop gaar laten koken.
clausipaus schreef:Als je nou gewoon stukje, voor stukje gaat belonen, zeg maar het clicker idee. Maar dan het klepje er eerst uit. Dat moet niet zo moeilijk zijn toch.
Heee ik vind het eigenlijk best goed bedacht van mezelf
Heeeel knap bedacht van jou Dat doe ik nu ook, alleen ik mag geen voer meer gebruiken, ik moet haar in haar sop gaar laten koken.
pooh schreef:Tja ik kan je alleen maar succes wensen...de katten hier gaan na 3 jaar nog steeds niet via het luikje op de kattenbak. Luikje is dus maar weggehaald
Echt waar??? Mijn katten hadden het binnen 1 minuut door; die dan weer wel...
Tja...onze katten zijn anders. Bijzonder slim zijn niet, maar wel heeeeeeel lief en schattig.
(off topic: Ameno heeft zich wel laatst door een kattenluikje proberen te proppen, jammer voor haar dat het niet pastte )
On Topic: Thuur vraagt of het luikje wat je hebt vastgeplakt kan worden aan deur met plakband zodat het open staat en blijft staan. Op die manier kun jij buiten gaan staan met een flostouw en haar door het luik heen trekken.
Soms zou ik wensen dat Joep er niet doorheen durfde Bij het horen of zien van een andere kat of hond sjeest hij door het luikje de tuin in. Onze tuintjes hebben alllemaal voor de mooi-igheid het zelfde lage hekje en daar mag je niets aan veranderen. Geen gaas, geen schutting. Hekje heeft opening naar gemeente gras toe en mag geen poortje voor. Alles wat je doet levert boete op en die hebben al meerder bewoners hier gehad. Joep ligt, met mooi weer dan ook aan een 20 meter koort in de tuin vast omdat hij anders de tuin uit kan.
Hij zag 1 van de katten door het luikje gaan en hij wist meteen hoe het moest Ik was er al bang voor dat hij er doorheen kon en ik ben er dus ook niet zo blij mee Stomme gemeente ook met de stomme regeltjes wat betreft de lage hekjes
Domie schreef:Soms zou ik wensen dat Joep er niet doorheen durfde Bij het horen of zien van een andere kat of hond sjeest hij door het luikje de tuin in. Onze tuintjes hebben alllemaal voor de mooi-igheid het zelfde lage hekje en daar mag je niets aan veranderen. Geen gaas, geen schutting. Hekje heeft opening naar gemeente gras toe en mag geen poortje voor. Alles wat je doet levert boete op en die hebben al meerder bewoners hier gehad. Joep ligt, met mooi weer dan ook aan een 20 meter koort in de tuin vast omdat hij anders de tuin uit kan.
Hij zag 1 van de katten door het luikje gaan en hij wist meteen hoe het moest Ik was er al bang voor dat hij er doorheen kon en ik ben er dus ook niet zo blij mee Stomme gemeente ook met de stomme regeltjes wat betreft de lage hekjes
Moos had het bij mijn moeder als pupje van 2 maanden ook al direct door
Dus we hebben tijden lang het luik geblokkeerd voor pupje Moos.
pooh schreef:
On Topic: Thuur vraagt of het luikje wat je hebt vastgeplakt kan worden aan deur met plakband zodat het open staat en blijft staan. Op die manier kun jij buiten gaan staan met een flostouw en haar door het luik heen trekken.
Het kan niet ver genoeg omhoog denk ik, maar ik zal het ook eens proberen
luikje open, touwtje door luikje naar buiten, over de deur heen en binnen weer vastknopen. Een dun bindtouwtje zal denk ik niet zorgen dat de deur niet meer dicht kan Succes!
Marloeeoeoeoeoeoeoeoes even niks meer doen! Saar krijgt heel veel aandacht nu doordat ze niet door het luikje wil! Ik weet dat het moeilijk is, maar laat het gewoon even gaan en probeer het over een aantal dagen weer. Of zeg ik nu rare dingen?
En hup naar de winkel om Duck tape te kopen. Niemand kan zonder Duck tape namelijk (hoe heb je het zo lang volgehouden zonder!). Daarmee plak je het klepje gewoon vast aan de bovenkant. Super stevig!
Zoek stok! schreef:Marloeeoeoeoeoeoeoeoes even niks meer doen! Saar krijgt heel veel aandacht nu doordat ze niet door het luikje wil! Ik weet dat het moeilijk is, maar laat het gewoon even gaan en probeer het over een aantal dagen weer. Of zeg ik nu rare dingen?
Nee hoor denk ik ook. Het niet door het luikje gaan heeft tot nu toe enorm veel opgeleverd aan aandacht. Het is een mega succes. Ik zou er ook even mee nokken. Grote kans dat je hond opeens andere dingen gaat proberen of weigeren om de aandacht weer te krijgen.
Groetjes Mark
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 16 okt 2005 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Zoek stok! schreef:Marloeeoeoeoeoeoeoeoes even niks meer doen! Saar krijgt heel veel aandacht nu doordat ze niet door het luikje wil! Ik weet dat het moeilijk is, maar laat het gewoon even gaan en probeer het over een aantal dagen weer. Of zeg ik nu rare dingen?
En hup naar de winkel om Duck tape te kopen. Niemand kan zonder Duck tape namelijk (hoe heb je het zo lang volgehouden zonder!). Daarmee plak je het klepje gewoon vast aan de bovenkant. Super stevig!
Ik doe ook niks meer hoor
Ben vandaag bij mijn moeder, dus we kunnen nu toch niet met het kattenluik aan de gang. En inderdaad, Duck tape is heeeel handig. Ik zal maandag even een rol halen
Mark-fryslan schreef:. Grote kans dat je hond opeens andere dingen gaat proberen of weigeren om de aandacht weer te krijgen.
Groetjes Mark
Welnee Mark, je slaat weer door. Saar gaat uit zichzelf zelden in de buurt van het luikje, dus ze gebruikt het ook niet om aandacht te krijgen. Ze staat echt niet uit zichzelf voor dat luikje te piepen ofzo hoor; ze zou dat hele luikje volkomen negeren als ik niet steeds ermee bezig was.
En ze gaat er ook niet, niet doorheen om aandacht of lekkers te krijgen. Ze gaat er niet doorheen omdat het een schijtluis is.
Ik ben het ermee eens dat ik de druk eraf moet halen, maar nou schilder je Saar meteen af als een hondje dat constant opzoek is naar dingen om aandacht te trekken.
Mark-fryslan schreef:. Grote kans dat je hond opeens andere dingen gaat proberen of weigeren om de aandacht weer te krijgen.
Groetjes Mark
Welnee Mark, je slaat weer door. Saar gaat uit zichzelf zelden in de buurt van het luikje, dus ze gebruikt het ook niet om aandacht te krijgen. Ze staat echt niet uit zichzelf voor dat luikje te piepen ofzo hoor; ze zou dat hele luikje volkomen negeren als ik niet steeds ermee bezig was.
En ze gaat er ook niet, niet doorheen om aandacht of lekkers te krijgen. Ze gaat er niet doorheen omdat het een schijtluis is.
Ik ben het ermee eens dat ik de druk eraf moet halen, maar nou schilder je Saar meteen af als een hondje dat constant opzoek is naar dingen om aandacht te trekken.
Jij kent je hond het best. Ik kan aleen maar reageren op wat je hier roept. Maar zal je verder met rust laten.
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
Moos schreef:
Saar is imo gewoon bang voor het klepperluikje en ook dat er ineens zomaar een kat of Moos doorheen kan komen vanaf de andere kant.
Ik sluit me bij Zoek Stok! aan en zou als het om Buffy ging, gaan plakken met tape. Er zijn overigens honden en katten die er nooit doorheen durven, ook al loopt er constant een hele dierentuin in en uit.
Groetjes Mark
Jij kent je hond het best. Ik kan aleen maar reageren op wat je hier roept. Maar zal je verder met rust laten.
Groetjes Mark
Daar gaat het helemaal niet om, je hoeft me niet met rust te laten. Het irriteert me alleen enorm dat je dingen vaak meteen tot in uitersten doortrekt. Toen ik een topic opende over dat Saar een keertje gegromd had toen ik haar optilde van de bank stond in jouw eerste antwoord meteen dat ik op moest passen want dat dit stap 1 was, en dat ik straks niet eens meer op de bank zou mogen zitten van mijn hond.
Zelfde nu. Jij gaat ervanuit dat Saar aandacht vraagt door niet door het kattenluik te willen. In mijn ogen al een verkeerde aanname, maar inderdaad, jij kent mijn hond verder niet, dus zou je dat kunnen denken.
Alleen trek je dat dan meteen weer door met de zin dat ze nu waarschijnlijk andere dingen zal gaan weigeren om aandacht te krijgen.
Van het een komt niet altijd het ander.
Moos schreef:
Saar is imo gewoon bang voor het klepperluikje en ook dat er ineens zomaar een kat of Moos doorheen kan komen vanaf de andere kant.
Ik sluit me bij Zoek Stok! aan en zou als het om Buffy ging, gaan plakken met tape. Er zijn overigens honden en katten die er nooit doorheen durven, ook al loopt er constant een hele dierentuin in en uit.
Anne
Dat is het ook gewoon, ze vindt het eng. Verder niks.
Ik denk dat Saar het wel kan leren, voor kattenvoer kwam ze uiteindelijk wel door het gat. Dus ik heb hoop
Moos schreef:
Anne
Ik denk dat Saar het wel kan leren, voor kattenvoer kwam ze uiteindelijk wel door het gat. Dus ik heb hoop
Als jij iets eng vindt en iemand zegt de hele tijd dat je het wel moet doen, dan is het nog moeilijker. Tenminste, dat heb ik wel
Maar Saar moet wel een beetje opschieten, want ik heb natuurlijk niet voor niks dat hekkie getimmerd! Misschien een klein kindje aan de andere kant zetten?
Moos schreef:
Anne
Als jij iets eng vindt en iemand zegt de hele tijd dat je het wel moet doen, dan is het nog moeilijker. Tenminste, dat heb ik wel
Maar Saar moet wel een beetje opschieten, want ik heb natuurlijk niet voor niks dat hekkie getimmerd! Misschien een klein kindje aan de andere kant zetten?
Ja, precies! Iemand anders zei dat ook al, en daar ben ik het volkomen mee eens. Saar krijgt nu constant een negatieve ervaring met het luik, waardoor het steeds enger wordt. Vandaar ook dat ik de druk eraf zal halen
Maar ze moet inderdaad wel tempo maken; dat hekkie staat er niet voor niks
Moos schreef:
Daar gaat het helemaal niet om, je hoeft me niet met rust te laten. Het irriteert me alleen enorm dat je dingen vaak meteen tot in uitersten doortrekt. Toen ik een topic opende over dat Saar een keertje gegromd had toen ik haar optilde van de bank stond in jouw eerste antwoord meteen dat ik op moest passen want dat dit stap 1 was, en dat ik straks niet eens meer op de bank zou mogen zitten van mijn hond.
Zelfde nu. Jij gaat ervanuit dat Saar aandacht vraagt door niet door het kattenluik te willen. In mijn ogen al een verkeerde aanname, maar inderdaad, jij kent mijn hond verder niet, dus zou je dat kunnen denken.
Alleen trek je dat dan meteen weer door met de zin dat ze nu waarschijnlijk andere dingen zal gaan weigeren om aandacht te krijgen.
Daarom laat ik je verder maar met rust. Van sommigen mensen wil je nu eenmaal niks aannemen. Dat geeft verder niks maar dan is het ook zonde van mijn energie. Er zijn mensen genoeg die je willen helpen dus daar hoef ik me niet druk om te maken. Bij alles wat ik roep ga je gelijk in de steigers dus het heeft gewoon geen zin. Ik dacht dat je er wel overheen zou zijn maar nee. Al het oude zeer komt direct weer boven. Dan ben ik er ook gewoon klaar mee joh. Topics genoeg zou ik zeggen.
Groetjes Mark
Moos schreef:
Daarom laat ik je verder maar met rust. Van sommigen mensen wil je nu eenmaal niks aannemen. Dat geeft verder niks maar dan is het ook zonde van mijn energie. Er zijn mensen genoeg die je willen helpen dus daar hoef ik me niet druk om te maken. Bij alles wat ik roep ga je gelijk in de steigers dus het heeft gewoon geen zin. Ik dacht dat je er wel overheen zou zijn maar nee. Al het oude zeer komt direct weer boven. Dan ben ik er ook gewoon klaar mee joh. Topics genoeg zou ik zeggen.
Groetjes Mark
Het is helemaal niet dat ik van jou als persoon helemaal niks aan wil nemen. Alleen als je in mijn ogen onzin uitkraamt neem ik dat niet aan nee. Als Zoek stok dat zou doen, of Starfleet en Eline of noem maar iemand waar ik meestal wel dingen van aanneem, zou ik dat ook niet doen. Het gaat niet om de persoon, het gaat om de dingen de gezegd worden.
En ik ben er prima overheen hoor! Jij denkt steeds dat ik jou moet hebben, vanwege eerdere topics, maar daar heeft het niks mee te maken. Als ik het met je eens ben zeg ik dat ook, en borduur daar op verder.
En ik ga dus ook niet bij alles wat je zegt meteen in de steigers omdat jij als persoon het zegt. Helaas kan jij mij alleen enorm irriteren omdat je Saar steeds niet goed in kan schatten en daarom soms opmerkingen maakt die in mij ogen echt slaan als een tang op een varken, en daar reageer ik dan op. Op elke incident afzonderlijk, onafhankelijk van jou als persoon.