Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Niet slapen
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Niet slapen
Ik vind het heerlijk om af en toe overdag in het weekend een slaapje te doen, als inhaalslag voor door de week. Ik neem Bram dan mee naar de logeerkamer. Toen hij pup was lag hij daar bij me in bed, maar dat wil hij al een hele tijd niet meer. Maar nu wil hij ook niet meer slapen. Waarom is dat?
Ik neem hem mee naar boven, stap in bed, Bram heeft daar een deken liggen, maar meneertje gaat dan klieren. Dus: m'n sok pakken, aan de stoel knagen, in de kast neuzen etc.
Een half uur later (vol ergernis) kwam m'n vriend thuis, dus toen heb ik Bram naar beneden gebracht. M'n vriend ging gamen en daar gaat Bram dan wel prinsheerlijk liggen slapen!
Moet ik me er gewoon bij neerleggen dat hij niet meer wil slapen boven, of kan ik nog iets slims doen?
Ik neem hem mee naar boven, stap in bed, Bram heeft daar een deken liggen, maar meneertje gaat dan klieren. Dus: m'n sok pakken, aan de stoel knagen, in de kast neuzen etc.
Een half uur later (vol ergernis) kwam m'n vriend thuis, dus toen heb ik Bram naar beneden gebracht. M'n vriend ging gamen en daar gaat Bram dan wel prinsheerlijk liggen slapen!
Moet ik me er gewoon bij neerleggen dat hij niet meer wil slapen boven, of kan ik nog iets slims doen?

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Tja....
Misschien is boven spannend voor hem omdat hij daar niet zo vaak komt? en dan moet hij de boel eens even opnieuw verkennen?
Wat denk ik ook mee zou kunnen spelen is dat Brammie-Brammie dondersgoed weet dat hij van jou altijd aandacht krijgt en van Marcel niet. Dus bij jou zal hij eens even kijken of er nog wat leuks te doen valt met de baas, terwijl hij bij Marcel dondersgoed weet dat dat er toch niet in zit.
Misschien kan je hem een half uur naast de fiets laten rennen voordat je gaat slapen
Of zijn hoefje meenemen zodat hij rustig daarop kan kluiven?
Misschien is boven spannend voor hem omdat hij daar niet zo vaak komt? en dan moet hij de boel eens even opnieuw verkennen?
Wat denk ik ook mee zou kunnen spelen is dat Brammie-Brammie dondersgoed weet dat hij van jou altijd aandacht krijgt en van Marcel niet. Dus bij jou zal hij eens even kijken of er nog wat leuks te doen valt met de baas, terwijl hij bij Marcel dondersgoed weet dat dat er toch niet in zit.
Misschien kan je hem een half uur naast de fiets laten rennen voordat je gaat slapen

- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat van die fiets vind ik wel een hele goedeMoos schreef:Tja....
Misschien kan je hem een half uur naast de fiets laten rennen voordat je gaat slapen![]()
En dat van die aandacht klopt ook, sukkel die ik ben

Linda, Izzie en Bram
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Een half uur naast de fiets zou ik niet doen met een hond van nog geen 8 maanden oud.
Mijn idee....Bram wil zelf bepalen of hij gaat slapen of niet. Heeft hij geen zin, dan gaat ie net zo lang klieren tot ie inderdaad aandacht krijgt.
Ik zou dat of negeren of voorkomen dat ie dat kan doen. Dus in een andere ruimte laten.
Mijn idee....Bram wil zelf bepalen of hij gaat slapen of niet. Heeft hij geen zin, dan gaat ie net zo lang klieren tot ie inderdaad aandacht krijgt.
Ik zou dat of negeren of voorkomen dat ie dat kan doen. Dus in een andere ruimte laten.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Moos
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik mijn honden heb uitgelaten tijdens de middagwandeling, gaan ze uit zichzelf een dutje doen. Tja, hier mogen ze niet boven komen, puur om de reden dat ze wel naar boven kunnen, maar niet naar beneden durven..
En ze zijn per hond net zo zwaar als ik, dus dat gaat niet lukken.
Wanneer ik zin heb om een uurtje te gaan liggen 's middags, liggen zij ook al te dutten en zeg ik; vrouwtje gaat ook even slapen, geef hun een frolic en ik moet echt zelf de wekker zetten, zij zeggen/blaffen echt niet!
Ook toen ik Nebla alleen had was het geen probleem..maar moet ze wel daarvoor een uur uitlaten!
Maar dat doe ik altijd met de middagwandeling.
En ze zijn per hond net zo zwaar als ik, dus dat gaat niet lukken.
Wanneer ik zin heb om een uurtje te gaan liggen 's middags, liggen zij ook al te dutten en zeg ik; vrouwtje gaat ook even slapen, geef hun een frolic en ik moet echt zelf de wekker zetten, zij zeggen/blaffen echt niet!
Ook toen ik Nebla alleen had was het geen probleem..maar moet ze wel daarvoor een uur uitlaten!
Maar dat doe ik altijd met de middagwandeling.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
heeeel soms neem ik de honden mee naar boven als we pascal uitgezwaaid hebben om 5 uur 's ochtends en ik dus weer even ga slapen. de honden zijn dan wakker, hebben gegeten en zijn al uitgelaten en dus klaarwakker.
sam kent de procedure en nestelt zich heerlijk op mijn deken.
lola is wat koppiger en gaat ook lopen klieren, maar als ik haar negeer slapen we alledrie tot de wekker weer gaat om 6.30...
dus ik zou bram gewoon negeren en uiteindelijk komt ie erachter dat slaapkamer rust betekend.
sam kent de procedure en nestelt zich heerlijk op mijn deken.
lola is wat koppiger en gaat ook lopen klieren, maar als ik haar negeer slapen we alledrie tot de wekker weer gaat om 6.30...
dus ik zou bram gewoon negeren en uiteindelijk komt ie erachter dat slaapkamer rust betekend.

- starfleet
- Erelid
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ga vaak in de middag een uurtje liggen en met Beau was dat geen probleem die
het liefst de hele dag. Toen we Jeda kregen werd het opeens anders, die moest klieren op het bed van het bed, likken in je gezicht, spelen met Beau noem maar op. Nadat ik dit dus steeds genegeerd heb (kosten wel moeite) vind ze het nu heerlijk om na de middag wandeling te gaan soessen, de woorden ga je mee slapies doen? zijn nog niet uitgesproken of ze liggen al op bed 
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Re: Niet slapen
Als je een bank hebt, op de bank gaan slapen??Zoek stok! schreef: Moet ik me er gewoon bij neerleggen dat hij niet meer wil slapen boven, of kan ik nog iets slims doen?
- Zoek stok!
- Zeer actief
Re: Niet slapen
Ik zal het eens proberen, dekbedje naar beneden en ogen dicht. Het is in ieder geval beter dan geirriteerd in bed liggen hihi.Renske schreef:Als je een bank hebt, op de bank gaan slapen??Zoek stok! schreef: Moet ik me er gewoon bij neerleggen dat hij niet meer wil slapen boven, of kan ik nog iets slims doen?

Linda, Izzie en Bram