Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het is begonnen...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Het is begonnen...

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

... het niet meer luisteren. :shock: Lilo loopt nog geen twee weken los en volgens mij zijn we al aanbeland bij die beruchte 'verlate puberteit' die buitenlandertjes nog wel eens hebben. :roll:

Er zijn dus nu een paar plekken waar ik haar absoluut niet meer loslaat, allemaal bruggetjes en paadjes het park *uit* en de woonwijken *in*. Van het weekend deed ze het al, toen dacht ik nog dat ze zich even vergiste :roll: , maar vandaag rende ze gewoon doelbewust die brug over, zwaaide nog even naar ons en riep nog net niet van 'Ik ga nu even hier kijken hoor, hier ben ik nog niet geweest!' Veel soebatten en roepen en leuk doen en uiteindelijk kwam ze weer vrolijk terug, maar bij het volgende bruggetje hetzelfde verhaal. En toen kwam ze even niet terug. :shock: Ik had al visioenen van een uur lang op dat plekje blijven wachten, want achter haar aan gaan werkt volgens mij alleen averechts, dan zou ze denk ik nog verder doorlopen omdat wij toch wel meekomen.

Maar na vijf minuten kwam ze godzijdank weer opgewekt terug trippelen. Het loeder. :evil: Waarom wilde ik ook weer podenco's?

In elk geval, ik ga maar eens wat harder werken aan mijn eigen 'leuk zijn', en ze gaat alleen nog maar los als ze gefocust is op andere hondjes.

Verder denk ik dat het misschien een goed idee is om haar aangelijnd mee te nemen over die spannende bruggetjes heen, zodat ze ziet dat er daar geen leuke hondjes zijn en er geen frolicjes worden uitgedeeld en het er al met al heel erg saai is.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Ben je al eens kei hard de andere kant op gerend zodra je hond richting het bruggetje rent? Nu leer je jouw hond dat ze rustig haar gang kan gaan omdat jullie toch wel wachten. Wel mooi dat ze zich zo veilig en vrij voelt. Dat is dus winst. Nu nog even leren dat ze op de roedel moet letten. Gewoon een fase van even uitproberen denk ik.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Gnuif..ik weet nu hoe het eruit ziet als Lilo leuk doet, dus ik vind je berichtje vermakelijk! Het loeder!! :mrgreen:
Vindt Lilo ballen niet leuk? Ik denk inderdaad dat ze meer gericht op je moet worden, kijken of je het kan winnen van de interessante buitenwereld. Ik zou vlot beginnen. Iets aanleren is makkelijker dan iets afleren. Jij Lilo meer op jou gericht maken en ik Kiki meer op de rest van de wereld. :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Hanneke2
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:Ben je al eens kei hard de andere kant op gerend zodra je hond richting het bruggetje rent? Nu leer je jouw hond dat ze rustig haar gang kan gaan omdat jullie toch wel wachten. Wel mooi dat ze zich zo veilig en vrij voelt. Dat is dus winst. Nu nog even leren dat ze op de roedel moet letten. Gewoon een fase van even uitproberen denk ik.

Groetjes Mark
Ik heb exact dezelfde toestanden met Jack gehad, en als ik dan de andere kant oprende grijnsde hij nog even van 'Okee, ga jij even daar kijken, ik ga even hierheen, we zien elkaar straks weer!'

Het is gewoon de vloek van het ras, ze zijn eeuwenlang gefokt op zelfstandig jagen en dan na een paar uurtjes weer terug komen bij de baas die op dezelfde plek blijft wachten, dat krijg je er nooit helemaal uit. Ik heb stinkende mazzel dat Jack inmiddels hartstikke betrouwbaar is, tenzij het om een loopse teef gaat hoef ik me over hem helemaal geen zorgen meer te maken. Als er echt een heel spannend spoor gevolgd moet worden overlegt hij even. :mrgreen:

En het gaat me met Lilo wel lukken hoor, al moet ik mezelf behangen met kipfilet, ik zal toch echt zorgen dat ze los kan blijven lopen.
Hanneke2
Zeer actief

Eline* schreef:Gnuif..ik weet nu hoe het eruit ziet als Lilo leuk doet, dus ik vind je berichtje vermakelijk! Het loeder!! :mrgreen:
Ja, jij hebt het gezien he? gewoon met een grijns op die smoel wegrennen van 'IK GA NU HIERHEEN!!!' :roll:
Vindt Lilo ballen niet leuk?
Binnen vindt ze speelgoed heel leuk, maar buiten interesseert het haar niet zo. Ik heb al balletjes en sokkendingen meegenomen, en dan loopt Jack zich helemaal uit te sloven voor een trek- of afpakspelletje, maar ze is buiten niet erg geboeid door speelgoed, ze wil gewoon achter hondjes aanrennen. Maar ik zal het eens proberen met een gloednieuw knuffelbeest, daar is ze binnen erg fel op, Jack mag er niet aankomen totdat op z'n minst de ogen en de neus eraf zijn, misschien dat ik met iets nieuws buiten wel haar onverdeelde aandacht krijg.

En ik moet gewoon serieuzer met haar gaan trainen. Ze kent nog steeds niet 1 commando, ze lijkt het bijna niet te willen snappen. :roll: Ik ben nu gestopt met koekies voor niks, dus ze moet op z'n minst naar me toe komen rennen als ik haar roep voor ze iets lekkers krijgt. Ik hoop dat het een beetje gaat dagen dat je in principe iets moet 'doen' voor een frolicje.
Ik denk inderdaad dat ze meer gericht op je moet worden, kijken of je het kan winnen van de interessante buitenwereld. Ik zou vlot beginnen. Iets aanleren is makkelijker dan iets afleren. Jij Lilo meer op jou gericht maken en ik Kiki meer op de rest van de wereld. :mrgreen:
De gulden middenweg zou voor allebei inderdaad mooi zijn denk ik. Ik ben benieuwd hoe ze ervoor staan als we een jaartje verder zijn!
shiba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door shiba »

Heerlijk om te lezen dat niet alleen Shibas heerlijk eigenwijs zijn.
Je kunt ze achter het behang plakken op het moment dat ze je niet belangrijk genoeg vinden en hun eigen gang gaan, maar achteraf moet je er toch mee lachen.
Wat zijn het donders he?

Behangen met kipfile lijkt me geen goed plan. Binnen no time heb je alle buurthonden om je heen hangen, behalve die van jezelf!
:wink:

Wat ik zelf heb gedaan om mijn honden op mij gericht te krijgen is me verstoppen als ze even niet opletten. Dan roepen. Dan zie je ze kijken.
Ojeeeeee! Waar is het vrouwtje nou?
Als ze dan aan komen rennen "piep" je tevoorschijn met ontzettend blij gedrag wat anderen naar hun voorhoofd laat wijzen, en je stopt er een lekker worstje in. ( ook al is het pas na 5 minuten :roll: )
Echt waar, het werkt!
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

oei, dat is schrikken zeg. Met Spok ook de nodige spannende momenten beleefd, en ik moet verdomd goed opletten waar ik hem los laat, hoewel het geen wegloper is ( maar wel een verloper en niet te vergeten jager als het hem zo uitkomt. )

Nou ja, ik gebruik alle methodes door elkaar heen: verstoppen, hij links: ik rechts, niet blijven staan wachten maar de andere kant op lopen, werken aan gehoorzaamheid, trucjes als een stok hoog houden ( komt hij 95 % zeker. )

Soms ben ik heel tevreden, maar dan komt er altijd weer dat moment dat ... :devil: :devil: :devil:

Heb jij dat met Jack nog wel eens of is dat helemaal goed gekomen ?

Succes !
Afbeelding
mytwodogs
Actief

Ongelezen bericht door mytwodogs »

Hahah, ik herken je verhaal. Chivra net zo. Ik heb haar op de velden los, ze leeft zich helemaal uit met graven naar muisjes, maar heeft steeds minder aandacht voor mij. :wink:
Ze komt wel, als ze uitgegraven is :mrgreen:

Groetjes Angela
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Hanneke2 schreef:

En het gaat me met Lilo wel lukken hoor, al moet ik mezelf behangen met kipfilet, ik zal toch echt zorgen dat ze los kan blijven lopen.
:smile: Laat je dat van te voren hier even weten? :mrgreen:
Maar natuurlijk gaat het lukken, je hebt een langere adem dan zij :wink:
Hanneke2
Zeer actief

Ik was vanochtend toch wel een beetje huiverig om haar weer los te laten, maar op het grote veld gaat het gewoon nog steeds hartstikke goed. Ik ben extra leuk geweest, speeltje mee, extra lekkers mee, ik heb met haar lopen rennen (nou ja, zij rent... :roll: ), en als ik me zo uitsloof heeft ze inderdaad wel wat meer aandacht voor mij. En Jack zit dan dus ongeveer aan me vastgeplakt. :mrgreen:
Zoie schreef: Soms ben ik heel tevreden, maar dan komt er altijd weer dat moment dat ... :devil: :devil: :devil:

Heb jij dat met Jack nog wel eens of is dat helemaal goed gekomen ?
Jack is in het algemeen een ontzettend brave hond geworden. De laatste keer dat hij de benen nam was een half jaartje ofzo geleden, achter een loslopende :roll: loopse teef aan, samen met een reu met ballen. Maar terwijl die teef en de andere reu uiteindelijk een paar kilometer verder gevonden zijn, kwam Jack uit zichzelf terug toen die twee anderen het park uitrenden. En da's toch ook wel heel braaf. :mrgreen:
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Hanneke, je hebt een geweldige foto als onderschrift! :I:
Het is jou met Jack gelukt en Izzy is ook nog steeds niet weggelopen, dus gaat het met Lilo helemaal goedkomen!
Complimenten hoe je het doet met haar, ik vind het prachtig om te lezen!
En Lilo had het niet beter kunnen treffen! :ok:
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Angeniet schreef:Hanneke, je hebt een geweldige foto als onderschrift! :I:
Het is jou met Jack gelukt en Izzy is ook nog steeds niet weggelopen, dus gaat het met Lilo helemaal goedkomen!
Complimenten hoe je het doet met haar, ik vind het prachtig om te lezen!
En Lilo had het niet beter kunnen treffen! :ok:
Jou foto mag er anders ook wezen hoor. Mooi licht en mooie kleuren!

Greotjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Hanneke2 schreef:En da's toch ook wel heel braaf. :mrgreen:
Zeker weten ! Ik zie het Spok niet doen. Die gaat eerst een knokpartij met die andere reu organiseren, en als hij de kans krijgt er kilometers met de teef vandoor ! Maar daar steken wij natuurlijk een stokje voor :neenee:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”