Nog een vraag, ik kan met hem gaan wandelen naar het plas/poep veldje (ongeveer 2 minuten lopen) maar daar doet hij niks en zogauw we thuiskomen loopt hij naar de achterdeur en doet alles in de tuin? Hoe kan ik hem aanleren ook op het veldje te plassen/poepen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje i.v.m plassen
Moderator: moderatorteam
- Pino sheltie
- Vaste gebruiker
vraagje i.v.m plassen
Pino loopt als hij moet plassen/poepen naar de achter deur maar als ik het niet in de gaten heb doet hij het gewoon binnen, hoe kan ik hem aanleren om te piepen of te blaffen bij de achterdeur als hij moet plassen/poepen
Nog een vraag, ik kan met hem gaan wandelen naar het plas/poep veldje (ongeveer 2 minuten lopen) maar daar doet hij niks en zogauw we thuiskomen loopt hij naar de achterdeur en doet alles in de tuin? Hoe kan ik hem aanleren ook op het veldje te plassen/poepen?
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Pino sheltie
- Vaste gebruiker
- Moos
- Zeer actief
Dan moet je dus zorgen dat je alleen boven bent als hij heeeeeel moe is en wel een uurtje of twee gaat liggen slapenPino sheltie schreef:Ik blijf al lang op het veldje soms wel een half uur![]()
![]()
Als ik boven bezig ben of aan het schoonmaken zie ik hem niet altijd naar de achterdeur lopen
Of accepteren dat er ongelukjes gebeuren als je er niet constant bovenop wil zitten
Piepen/blaffen is niet echt aan te leren, veel honden gaan dat uit zichzelf doen, veel zullen het nooit doen. Die van mij bijvoorbeeld doen dat niet, zijn ook geen vocaal ingestelde hondjes trouwens. Die gaan bij de deur staan als ze bijv. diarree hebben, en dat houden ze zo 2 uur vol 's nachts. Merk ik het dan niet, dan doen ze het van ellende in huis, heel sneu.
En tja, je zal dan toch echt nog langer op het uitlaatveldje moeten blijven. Kan je je hondje misschien direct na het slapen optillen en naar het veldje dragen, en hem daar neerzetten zodat hij wel moet plassen daar?

- Moos
- Zeer actief
En dan zijn de meeste honden (al) een maand of 4-5Inge O schreef:
stap 3 komt pas veel later : ze willen koste wat het kost hun nest schoon houden, én hebben ook al betere fysieke controle - pas dán kan je verwachten dat ze het ook echt actief gaan ophouden, en kan je het wat proberen te stimuleren dat ze het je ook kenbaar maken.

- Moos
- Zeer actief
Ik bedoel maarInge O schreef:minimaal zelfs. het zijn de uitzonderingen die dan al echt hun loodgieterij onder controle hebbenMoos schreef:En dan zijn de meeste honden (al) een maand of 4-5Inge O schreef:
stap 3 komt pas veel later : ze willen koste wat het kost hun nest schoon houden, én hebben ook al betere fysieke controle - pas dán kan je verwachten dat ze het ook echt actief gaan ophouden, en kan je het wat proberen te stimuleren dat ze het je ook kenbaar maken..

- Moos
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
- Pino sheltie
- Vaste gebruiker
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Pas vier maanden? Dan is er nog niets abnormaals aan de handPino sheltie schreef:Pino is 4 maanden en zijn benche houd hij schoon.
Zogauw ik s'ochtends om 6 uur beneden kom ga ik met hem wandelen naar het plasveldje
Onze sheltie heeft er iets minder dan een jaar over gedaan om zindelijk te worden, die was zo snel onder de indruk van alles dat hij niets wilde doen als ik keek. Belonen was bij hem heel moeilijk omdat hij niet zo gek was op eten en knuffels/aaien al snel als bedreigend ervaarde. Het gevolg was dat hij het stiekem deed. Uren konden we buiten lopen waarbij hij niets deed om vervolgens thuis te komen en het voor de deur te doen.
Of hij ging liggen slapen om vervolgens stilletjes wakker te worden en het achter de bank te doen.
Uiteindelijk ben ik toch overgegaan op het gebruiken van een bench. Inplaats van zijn mand ging hij toen daar in liggen pitten waarna ik het deurtje dicht deed. Dit alleen maar zodat ik duidelijk merkte als hij wakker werd zodat we meteen naar buiten konden gaan.
Dit heeft wel geholpen, na practisch een jaar was hij zindelijk. Ik ben geen bench-fan maar in dit geval heeft het heel kort en selectief gebruiken wel goed geholpen.
-
miekmiek
- mandy23
- Actief
Niets aan de hand hoor. Onze hond is nu 5 maanden en nu pas gaat hij het steeds iets langer op houden.
Wij hebben hem constant in de gaten moeten houden. Moesten we even naar boven ging hij even in de bench. Keken we toevallig even 5 min. niet dan lag het al voor de deur. Wist trouwens niet dat een pup zo veel plas kan produceren zeg. Wij zijn er zelf nog voor bij de dierenarts geweest, we waren bang voor blaasontsteking. Er was gelukkig niets aan de hand.
Op zulke momenten denk je inderdaad wel eens o nee dit komt niet meer goed waarom duurt het zo lang, maar achteraf valt het hartikke mee.
En hij plast nu ook gewoon op het veld, want dat deed hij eerst ook niet.
Gaat gewoon allemaal vanzelf.
Wij hebben hem constant in de gaten moeten houden. Moesten we even naar boven ging hij even in de bench. Keken we toevallig even 5 min. niet dan lag het al voor de deur. Wist trouwens niet dat een pup zo veel plas kan produceren zeg. Wij zijn er zelf nog voor bij de dierenarts geweest, we waren bang voor blaasontsteking. Er was gelukkig niets aan de hand.
Op zulke momenten denk je inderdaad wel eens o nee dit komt niet meer goed waarom duurt het zo lang, maar achteraf valt het hartikke mee.
En hij plast nu ook gewoon op het veld, want dat deed hij eerst ook niet.
Gaat gewoon allemaal vanzelf.
Here I am, what are your other 2 wishes?!
- Pino sheltie
- Vaste gebruiker
- mandy23
- Actief
Dit is voor ons ook de eerste hond dus is het inderdaad allemaal even afwachten.Pino sheltie schreef:Oke dank je wel voor je reacties, het is mijn eerste hond dus ik weet niet precies hoe alles verloopt.
Vaak heb je dan ook nog mensen buiten die gelijk vragen is hij al zindelijk??? Da ik ook dacht is dit de bedoeling al dan?? Je wordt snel onzeker door anderen. Ik ga nu lekker mijn eigen gang en laat me niets meer wijs maken.
Here I am, what are your other 2 wishes?!
-
poema
- Actief
Hoi
Doet hij het echt alleen bij de achter deur of ook
elders in het huis.
En ik denk dat je hem niet meer de kans moet geven
om het in de tuin te doen nou scheelt het dat je een
klein hondje hebt maar wij hebben drie duitse doggen
en ik moet er niet aan denken dat ze me tuin onder
schijten wij hebben ze dan ook bewust nooit iets in
de tuin laten doen.En verder kan ik je alleen maar als advies geven hij hem in de gaten meestal als ze iets gaan doen gaan ze lopen draaien en snuffen op 1 plek en dan pas zitten om te plassen en poepen
en dat is voor jou dan het teken om hem op te pakken
naar het veld te lopen en hem daar pas neer te zetten.
Doet hij het echt alleen bij de achter deur of ook
elders in het huis.
En ik denk dat je hem niet meer de kans moet geven
om het in de tuin te doen nou scheelt het dat je een
klein hondje hebt maar wij hebben drie duitse doggen
en ik moet er niet aan denken dat ze me tuin onder
schijten wij hebben ze dan ook bewust nooit iets in
de tuin laten doen.En verder kan ik je alleen maar als advies geven hij hem in de gaten meestal als ze iets gaan doen gaan ze lopen draaien en snuffen op 1 plek en dan pas zitten om te plassen en poepen
naar het veld te lopen en hem daar pas neer te zetten.
- Pino sheltie
- Vaste gebruiker
Nou donderdag had ik het even niet meer hij liep naar me toe en keek mij aan en ging zitten om te plassen, ik dacht doe je dit nu echt om me te pesten of zo.
Hij heeft het gisteren ook in zijn benche gedaan wat hij nog niet eerder heeft gedaan.
Hij doet het meestal bij de achterdeur of bij de gangdeur naar boven als ik naar boven ga.
Hij heeft het gisteren ook in zijn benche gedaan wat hij nog niet eerder heeft gedaan.
Hij doet het meestal bij de achterdeur of bij de gangdeur naar boven als ik naar boven ga.
- Pino sheltie
- Vaste gebruiker
naar het veld te lopen en hem daar pas neer te zetten._________________
Moet ik hem dan naar dat veldje dragen? Hij loopt er altijd zelf naar toe.
Als ik hem er naartoe draag weet hij dan dat hij daar moet plassen??
Misschien een domme vraag hoor maar ja ik vraag liever dan dat ik iets verkeerd doe
naar het veld te lopen en hem daar pas neer te zetten._________________
Moet ik hem dan naar dat veldje dragen? Hij loopt er altijd zelf naar toe.
Als ik hem er naartoe draag weet hij dan dat hij daar moet plassen??
Misschien een domme vraag hoor maar ja ik vraag liever dan dat ik iets verkeerd doe
-
poema
- Actief
dat is voor mij inderdaad het teken
dat mijn teefje van 11 weken moet plassen
of poepen en ik zet haar pas op het veld neer
omdat een pup nog geen controlle heeft
over de blaas en dergellijke dus heb je kans
als je hem zelf laat lopen dat hij zijn behoefte
gaat doen daar waar jij hem neerzet.
Ik zou hem als ik jouw was ook gaan belonen
wij werken hier in huis met kaas en leverworst
en dan geen hele plakken nee gewoon een klein stukje
zo gaat hij ook leren dat als hij het op het veld doet het hem iets
opleverd.En dat plassen in de bench ik laat mijn honden ook
de grote honden na 9,30 niet meer drinken dat scheelt een heleboel
ik heb mijn pup 4 weken en nog geen natte bench gehad.
dat mijn teefje van 11 weken moet plassen
of poepen en ik zet haar pas op het veld neer
omdat een pup nog geen controlle heeft
over de blaas en dergellijke dus heb je kans
als je hem zelf laat lopen dat hij zijn behoefte
gaat doen daar waar jij hem neerzet.
Ik zou hem als ik jouw was ook gaan belonen
wij werken hier in huis met kaas en leverworst
en dan geen hele plakken nee gewoon een klein stukje
zo gaat hij ook leren dat als hij het op het veld doet het hem iets
opleverd.En dat plassen in de bench ik laat mijn honden ook
de grote honden na 9,30 niet meer drinken dat scheelt een heleboel
ik heb mijn pup 4 weken en nog geen natte bench gehad.
- Pino sheltie
- Vaste gebruiker
- Pino sheltie
- Vaste gebruiker
Jaaaa
Hij gaat nu piepen bij de achterdeur en als ik het niet hoor komt hij naar me toe en gaat me met een zielig piepje aankijken.

Hij gaat nu piepen bij de achterdeur en als ik het niet hoor komt hij naar me toe en gaat me met een zielig piepje aankijken.
Laatst gewijzigd door Pino sheltie op 26 okt 2005 06:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pino sheltie
- Vaste gebruiker
Ja tuurlijkInge O schreef:daar mag je op deze leeftijd al zeeeeeer blij om zijnPino sheltie schreef:Jaaaa![]()
Hij gaat nu piepen bij de achterdeur en als ik het niet hoor komt hij naar me toe en gaat me met een zielig piepje aankijken.![]()
. niet vreemd opkijken als het nog af en toe wat minder gaat he, want dat zal tussendoor echt ook nog gebeuren.
Maar ik ben al blij dat hij het doorheeft.