Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een reu in huis....UPDATE pagina 4*

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

starfleet schreef:
estelle schreef:
Waarom zou het bij ons knokken worden?? Omdat het herders zijn?? :pffff: :wink:
Nee,nee, meer omdat je weleens gezegd hebt dat je een enkele keer in moet grijpen bij knokken binnen de roedel, dat ik daar de conclusie uit heb getrokken dat het wel eens te hard zou kunnen gaan als Vegas maar door en door zou gaan.

Anne
Dat is tussen mijn 2 teven. :wink:
Maar Hera zou bijv. prima met Vegas kunnen spelen maar die laat hem dus wel heel erg duidelijk weten wanneer ze genoeg van hem heeft, zonder verwonden o.i.d.

Het is natuurlijk altijd een beetje de vraag wat Vegas doet als hij gecorrigerd wordt...bijt/ snauwt hij terug of schrikt hij zich het apelazerus.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

echt staff eigen :mrgreen: ze walsen overal doorheen of overheen :cheer: amy is nu net een jaar geweest en kan nog heel goed met andere honden :ok: maar met sommige dus niet :wink: en ik merk dat direct aan haar en dan lopen we ook gewoon door vervolgens zoek ik dan wel een dominantere reu/teef meestal teef zodat ze weer ff beseft dat ze helemaal niet zo stoer is en dat ze respect moet hebben maar ik sta er soms versteld van hoe ze andere honden om haar pootjes draait :mrgreen: ze mag jammer genoeg bij heel veel honden gewoon veelste veel :roll: ze weet dondersgoed hoe ze zich moet gedragen en tot hoever ze kan gaan heel vaak hoor ik o nou als ze tever gaat dan krijgt ze wel een snauw 8 van de 10 x gebeurt dat dus niet :wink: (ze toont geen agressie maar is gewoon over anthousiast als ze de baas kan spelen doet ze dat wel)

monky is een heel ander verhaal maar ondanks alles kan hij nog redelijk met andere honden :ok: zelfs met reuen mits ik dat zelf goed uitzoek en de situatie zelf vertrouw gaat dat prima maar monky houdt eigenlijk alleen van bekende honden & pups en de wat stoerdere vreemde teefjes (doggen, staff's, herders, rottwelers enz.) dit omdat ik dat zelf meer vertrouw die kunnen wat hebben en meestal is de klik er beter tot nu toe heeft hij ook nog geen hond terug gebeten en hij is vaak gebeten :jank: dat vindt ik van hem echt geweldig :ok:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik heb inmiddels contact gehad met Jidde (Wendy) om eens te gaan wandelen met Nanni en Tuana.
Het is niet mijn bedoeling om Vegas in een vreselijke stress-situatie te brengen waarin hij eens even 'te grazen wordt genomen'. Het is geen vreselijk groot probleem maar het zou wel fijn zijn als hij eens ziet dat het dwingerige gedoe niet wordt geaccepteerd.

Ik verwacht van de wandeling eigenlijk dat Vegas meer naar Tuana toe zal trekken en lekker zal gaan spelen want dat is een jonge, middelgrote teef en die vind hij het einde :mrgreen:

Ik ga gewoon op deze voet verder en dan maar wachten totdat de reuen in het spel komen :N: :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Reini
Zeer actief

UPDATE!!!!!

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Vegas heeft gister heel erg op zijn lazer gehad van Lien de rottweilerteef hier op de hei.
(Ook raar eigenlijk als je daar om jubelt :mrgreen: ... maar ik doe het lekker toch :cheer: )

We stonden met een groepje bij elkaar. Een mops reu (van 11 maanden, zat aan de riem omdat hij denkt dat hij een Sint Bernard is en zodoende iedere reu uitdaagt) en drie rottweiler teefjes. Twee van de rottweilers (beide rond de 3 jaar) waren met Vegas zijn liefste spel aan het spelen. Vegas had een grote stok in zijn bek en de rottweiler teefjes rende er achteraan. Om en om veroverde ze de stok en ze waren heerlijk bezig met z'n drieën.

Op een gegeven moment werd het wat rustiger en toen ging Vegas kijken welke teef hij kon domineren. Bij change lukte dat niet, zij liep gewoon weg. Lien werd het slachtoffer en in overleg met haar eigenaar heb ik het laten gaan. Ik ken die man nu een beetje en ik vertrouw hem en zijn teefje Lien zeker ook, zijn andere rottweiler teef is al een heel stuk ouder en die bemoeit zich niet met het jonge grut.

Na een tijdje Vegas te hebben getolereerd werd Lien het zat. Ze gaf hem een snauw, zo mooi en zo oprecht ik vond het prachtig om te zien. En wat gebeurde er..................

Vegas droop af om niet meer terug te keren bij haar :cheer: :cheer: :cheer:

Om de wandeling niet met een correctie af te sluiten ben ik nog even blijven staan en Vegas heeft nog even geknuffeld met de eigenaren van de honden. Daarna zijn we terug naar de auto gegaan.

Ik ben hier dus wel blij om. Eerder pikte Lien heel veel van Vegas maar nu dus niet meer. Hij moet gewoon een toontje lager zingen naar de teven toe want anders krijgt hij op z'n donder :mrgreen:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Reini schreef:. Hij moet gewoon een toontje lager zingen naar de teven toe want anders krijgt hij op z'n donder :mrgreen:
Ik ken het gevoel, ben ook altijd zo blij als Spokkie eens op zijn donder krijgt voor apert wangedrag. Of het echt helpt ... ik hoop het maar, een beetje misschien.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Zoie schreef:
Reini schreef:. Hij moet gewoon een toontje lager zingen naar de teven toe want anders krijgt hij op z'n donder :mrgreen:
Ik ken het gevoel, ben ook altijd zo blij als Spokkie eens op zijn donder krijgt voor apert wangedrag. Of het echt helpt ... ik hoop het maar, een beetje misschien.
Het zal in ieder geval altijd beter zijn dat dat hij nooit op zijn donder krijgt :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Die Vegas, eindelijk een dame die tegen hem ingaat! Girl power!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Reini
Zeer actief

Inge O schreef:is op zich al héél goed, reini, laat hem maar even over zijn zonden bezinnen :(: :(: :mrgreen: .

alleen vrees ik dat zijn hormonenpeil tot een niveau gestegen is dat hij nu niet alleen denkt aan teefjes domineren, maar vooral ook aan teefjes dekken :cheer: , of ze dat nou wel of niet zien zitten. ben het nou even vergeten, maar gaat hij er ook op rijden (poging tot), of knalt hij ze alleen maar (nou ja :roll: ) omver?
Echt rijden heb ik nog niet gezien al vertelde de man met de rottweiler teef change wel dat hij een poging van Vegas zag toen ik even niet keek. Dat zal dan de eerste keer zijn geweest.
Hij springt voornamelijk bovenop ze en omklemt de nek dan met zijn poten en zo dwingt hij ze tot de grond. Dat is domineren dan toch?
Afbeelding
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

jidde schreef:Ik heb een keer bij de puppytraining een staff gezien die hetzelfde deed. Walsde iedereen plat :19:
Je mag Nanni wel lenen, zij laat echt niet over zich heenlopen en is daarin erg eerlijk :wink:
Ik wilde ook al voorstellen dat ze maar eens met Vegas bij mij langs moet komen. Mijn dames laten veel toe, maar geven ook heel duidelijk aan wanneer het genoeg is, zonder dat het op herrie uitloopt :mrgreen:
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Reini
Zeer actief

Inge O schreef: wat is nu het verschil voor jou of het jeugdige geilheid of puur domineren is? het eerste is uiteraard veel onschuldiger, en wil nog niks zeggen over zijn latere omgang met andere honden.
wat is de parallel? dat hij in beide gevallen compleet respectloos bezig is, en idd eens goed op zijn donder mag krijgen van een teef :mrgreen: . het klinkt dus al heel goed dat hij die eerste correctie beleefd heeft ondergaan, hij had ook kunnen terugreageren met zijn 'bord-voor-de-kop'-ige mentaliteit, maar hij is als een braaf manneke afgedropen :ok: :mrgreen: .
Het verschil voor mij is interesse. Het is inderdaad respectloos gedrag en als ik zie dat de teef in kwestie er niet tegen opgewassen is onderbreek ik het gedrag door Vegas bij me te roepen en door te lopen. Dat werkt goed want hij krijgt niet de kans te gaan dwingelanden tegen de wil van de teef in. (als deze het zelf niet kan oplossen)

Gister gebeurde het weer bij de jonge herderteef die ik ook al eerder heb genoemd. Eerst waren ze lekker aan het dollen en toen begon Vegas weer te duwen en te maaien met zijn poten. Ik heb hem bij me geroepen en we zijn doorgelopen.

Eerder probeerde hij het al bij een teckelteef ( :eek: :mrgreen: ) die hem ook probeerde weg te snauwen. Daar reageerde Vegas niet op dus ik heb hem bij me geroepen en ben doorgelopen.

Goh, er begint toch wel een duidelijk patroon zichtbaar te worden in mijn uilaat-avonturen :mrgreen:

Ik schaam me af en toe wel een beetje voor hem. Sta ik net lekker te praten met wat mensen gaat meneertje-walst-over-iedereen-heen weer aan de gang. De meeste waarderen het dan wel dat wel dat ik doorloop zodat de teefjes weer met rust worden gelaten door die hormoonbaal.

Voor mij is er dus qua reactie geen verschil of het domineren is of jeugdige geilheid (zoals jij het zo mooi noemt :smile: ) maar ik zou het toch wel graag willen weten.

Omklemmen met de poten hoort dus bij het 'paringsgedrag', dan kan ik er dus vanuit gaan dat hij er gewoon op wil (al weet hij nog niet precies hoe en waar :mrgreen: ) ipv alleen maar domineren.

Nou, ik ga deze informatie eens op me in laten werken en ik zal mijn dekhengst tijdens zijn kuren (die, helaas voor Vegas, altijd maar van korte duur zijn door het ingrijpen van zijn vrouwtje) eens observeren.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mooi dat het zo gegaan is en dat hij in ieder geval van 1 teef op zijn kop heeft gekregen. Nu maar hopen dat hij het een beetje doortrekt maar dat zal nog wel niet. Waarschijnlijk denkt hij nu dat alle teven om mee te sollen zijn en een enkel individu dan wat weerwoord geeft.

Ik vind het vrij ongewenst gedrag wat hij vertoont met dat omklemmen, maaien met de poten ed. Nu doet hij dat met teven in de opwinding van de tevengeur en het fenomeen teef maar dat ongestuurde zal zich ook doortrekken op reuen verwacht ik. Hij raakt domweg opgewonden van andere honden en dat is ietwat uit de hand aan het lopen zover ik kan opmaken uit je verhalen.

Ik zou hopen op meer honden die hem de les zullen lezen en hem iets beheerster leren zijn in hun nabijheid.

Denk je dat hij al terugvecht als een reu hem op zijn lazer geeft?
Afbeelding
Reini
Zeer actief

MARC_S schreef:Mooi dat het zo gegaan is en dat hij in ieder geval van 1 teef op zijn kop heeft gekregen. Nu maar hopen dat hij het een beetje doortrekt maar dat zal nog wel niet. Waarschijnlijk denkt hij nu dat alle teven om mee te sollen zijn en een enkel individu dan wat weerwoord geeft.

Ik vind het vrij ongewenst gedrag wat hij vertoont met dat omklemmen, maaien met de poten ed. Nu doet hij dat met teven in de opwinding van de tevengeur en het fenomeen teef maar dat ongestuurde zal zich ook doortrekken op reuen verwacht ik. Hij raakt domweg opgewonden van andere honden en dat is ietwat uit de hand aan het lopen zover ik kan opmaken uit je verhalen.

Ik zou hopen op meer honden die hem de les zullen lezen en hem iets beheerster leren zijn in hun nabijheid.

Denk je dat hij al terugvecht als een reu hem op zijn lazer geeft?
Ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet aanpakken met zijn dwingerige gedrag. Zodra het spelen met een andere hond (teef) uitloopt op opdringerig gedoe roep ik hem bij me en gaan we weg.
Kan ik hem dan beter corrigeren voor zijn gedrag?

Ten op zichte van reuen vertoont hij dit gedrag helemaal nog niet. Daar gaat hij meestal mee spelen. Als ik zie dat een reu Vegas op een zeer dominante manier benaderd, loop ik met Vegas door zodat hij niet de eventuele kans krijgt te kijken wie de baas is. Dat is nog nooit gebeurd want naar reuen heeeft hij die interesse (nog) niet.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Inge O schreef:
nee, ik zou als baas in principe ook in beide gevallen hetzelfde reageren, en dat los je prima op door er bij weg te gaan. het zou natuurlijk beter zijn dat hij van verschillende teven eens giga op z'n donder krijgt, maar ik vrees dat ook dat hem nog niet op andere ideeën zal brengen. zolang hij elke teef zó Afbeelding bekijkt, is er behoorlijke kans dat hij het toch weer blijft proberen.

wat voor mij eerder in de richting van sexueel gedrag wijst ipv. domineren is het feit dat je aangeeft dat hij het bij reutjes totaal niet doet. dat zou onlogisch zijn bij dominantiegedrag, daarbij zou hij zich juist bij voorkeur op zijn eigen sexe richten. en daarbij ook het feit dat er vaak eerst gespeeld wordt, en dat hij dan pas denkt 'en nu voor het betere werk :pffff: ' - terwijl je bij dominantiegedrag eerder het tegenovergestelde zou verwachten.

hoe is de expressie van zijn gezicht dan trouwens : vriendelijk gladgestreken kopje met de oortjes wat beleefd naar de zijkant gedraaid, of een 'woeste' snoet met oortjes strak naar voren?
Zijn oren staan niet strak naar voren maar een beetje neutraal. Hij ziet er eerder vriendelijk uit dan woest.

Als hij thuis zijn kussen 'te grazen' neemt dan trekt hij echt, en ik kan het niet anders verwoorden, een geile kop. Zo extreem heb ik het bij de teefjes nog niet gezien.

Bedankt voor je verhaal, dat maakt alles een stuk duidelijker :ok:

Nog even een vraagje tussendoor. Stel nou er zou een loopse teef zijn en hij weet ineens hoe het moet. Kan hij dan al dekken??
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Inge O schreef: nee, om hem zo'n kop te zien trekken moet hij eerst wel de toelating en medewerking krijgen van de dames. zolang ze die niet krijgen kunnen ze zich wel extra uitsloven om hun zin te krijgen (mannen hè :denken: :mrgreen: ), en daar hoort meestal een héél galant gezichtje bij, zoals het smoeltje van honden die elkaar vragen om te spelen - maar dan nóg vriendelijker :mrgreen: .
Aha, Vegas krijgt dus alle medewerking van mijn kussens :idea: :N: :mrgreen:

Mijn vraag over dat dekken stelde ik mede omdat ik laatst iemand hoorde zeggen dat er altijd een vrouw loopt waarvan de hond, als zij loops is, ook gewoon tussen alle andere honden loopt.
Ik zou Vegas uiteraard er meteen aftrekken maar het is toch handig om te weten dat hij er dus al echt op kan :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”