Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voedings advies voor dieet
Moderator: moderatorteam
- markdh
- Zeer actief
voedings advies voor dieet
Hallo allemaal.na vanavond met Dennis naar de dierenarts gegaan te zijn omdat ie meer last van Artrose heeft en ik weer nieuwe medicijnen heb gekregen(Rimodyl) is Dennis ook gewogen en schrok toch wel even dat de weegschaal 43.5kg aangaf.Daarop adviseerde de dierenarts me dat Dennis op dieet moet en er zeker 6 kg vanaf moet anders zal Dennis te veel last gaan krijgen van de Artrose.
Dennis is maandag j.l. 11jaar geworden. Ik wandel veel met Dennis in het park vlakbij me huis.Omdat Dennis dus die artrose heeft maak ik toch niet al te lange wandelingen daar ik bemerk dat ie toch wel heel moe is als we thuiskomen(hijgt dan erg)en omdat ie te dik is is dat ook niet echt bevoordelijk voor zijn botten(moet het allemaal maar dragen) Mijn vraag aan jullie is: Zou graag advies van jullie willen wat ik kan doen om Dennis af te laten vallen welke groentes kan/mag ik hem geven.Ben al gekapt ruim 2 weken met tussendoortjes te geven. Qua voeding geef ik Dennis Pedigree Senior Light 'smorgens een iets minder dan een halve bak en 's-avonds idemdito.Alle suggesties zijn welkom!!!
Dennis is maandag j.l. 11jaar geworden. Ik wandel veel met Dennis in het park vlakbij me huis.Omdat Dennis dus die artrose heeft maak ik toch niet al te lange wandelingen daar ik bemerk dat ie toch wel heel moe is als we thuiskomen(hijgt dan erg)en omdat ie te dik is is dat ook niet echt bevoordelijk voor zijn botten(moet het allemaal maar dragen) Mijn vraag aan jullie is: Zou graag advies van jullie willen wat ik kan doen om Dennis af te laten vallen welke groentes kan/mag ik hem geven.Ben al gekapt ruim 2 weken met tussendoortjes te geven. Qua voeding geef ik Dennis Pedigree Senior Light 'smorgens een iets minder dan een halve bak en 's-avonds idemdito.Alle suggesties zijn welkom!!!
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
- Aantal honden: 2
Re: voedings advies voor dieet
Een hond hijgt niet omdat ie moe is hoor die hijgt omdat ie het warm heeft, dus misschien toch wat meer beweging voor Dennis (natuurlijk niet te ver gaan zodat Dennis er echt last van krijgt)markdh schreef:
Dan zou ik misschien toch nog minderen met voer, bijvoorbeeld s'morgens twee handjes voer en s'avonds ietsje minder dan hij gewent is en wat sperziebonen erbij om het hongergevoel weg te nemen.

met dank aan Twinkel
- Femmel
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als je 25% minder voert dan merk je vaak al dat honden gaan afvallen. De rest zou je inderdaad aan kunnen vullen met sperziebonen.
Je zult echt merken dat het verschil in gewicht hem goed doet!
Onze Joy staat ook op dieet momenteel en is inmiddels 4kg afgevallen, het verschil is enorm groot! Ze is zoveel vrolijker en haar conditie met sprongen vooruit gegaan.
Gebruik je trouwens iets van glucosamine tegen de artrose? Wij gebruiken bij Joy Sasha's Blend wat erg goed werkt, anderen op het forum hebben veel baat bij bv. Glucobest. Misschien zou je daar ook nog eens naar kunnen kijken?
Succes!
Je zult echt merken dat het verschil in gewicht hem goed doet!

Gebruik je trouwens iets van glucosamine tegen de artrose? Wij gebruiken bij Joy Sasha's Blend wat erg goed werkt, anderen op het forum hebben veel baat bij bv. Glucobest. Misschien zou je daar ook nog eens naar kunnen kijken?
Succes!
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
- markdh
- Zeer actief
Zoals ik al eerder in mijn mailtje vermelde heb ik wederom Rimodyl voorgeschrevengekregen van de dierenarts voor Dennis.Ook gebruik ik Glucosemine voor hem,maar nu hoorde ik weer dat wanneer je Glucosemine gebruikt Rimodyl niet nodig is? Heb er eerlijk gezegd mijn twyfels over hoor.Mocht t wel zo zijn hoor ik t wel weer van jullie 

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Duivelsklauw is ook een optie, das een plantaardige pijnstiller tevens ontstekingsremmendmarkdh schreef:Zoals ik al eerder in mijn mailtje vermelde heb ik wederom Rimodyl voorgeschrevengekregen van de dierenarts voor Dennis.Ook gebruik ik Glucosemine voor hem,maar nu hoorde ik weer dat wanneer je Glucosemine gebruikt Rimodyl niet nodig is? Heb er eerlijk gezegd mijn twyfels over hoor.Mocht t wel zo zijn hoor ik t wel weer van jullie

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Inderdaad, als je hond gewoon pijn heeft, Rimadyl blijven geven. Niet te lang, als je hond er standaard op staat zou je ook eens aan de dierenarts kunnen vragen voor Metacam. Dat beschadigt de organen minder snel bij lang gebruik dan Rimadyl. Maar Glucosamine kan je er gewoon naast blijven geven, het is puur om de gewrichten ietsje soepeler te houden, wat ook de artrosepijn wat tegen kan gaan.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Barbara
- Vaste gebruiker
HalloFemmel schreef:Als je 25% minder voert dan merk je vaak al dat honden gaan afvallen. De rest zou je inderdaad aan kunnen vullen met sperziebonen.
Je zult echt merken dat het verschil in gewicht hem goed doet!Onze Joy staat ook op dieet momenteel en is inmiddels 4kg afgevallen, het verschil is enorm groot! Ze is zoveel vrolijker en haar conditie met sprongen vooruit gegaan.
Succes!
Mijn kees heeft ook last van zijn gewrichten daarom is hij ook aan het afvallen. Hij heeft pijnstillers van de dierenarts gehad. Waar kun je glucosamine kopen?
groetjes Carla
- markdh
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
http://www.glucosamine.comBarbara schreef:HalloFemmel schreef:Als je 25% minder voert dan merk je vaak al dat honden gaan afvallen. De rest zou je inderdaad aan kunnen vullen met sperziebonen.
Je zult echt merken dat het verschil in gewicht hem goed doet!Onze Joy staat ook op dieet momenteel en is inmiddels 4kg afgevallen, het verschil is enorm groot! Ze is zoveel vrolijker en haar conditie met sprongen vooruit gegaan.
Succes!
Mijn kees heeft ook last van zijn gewrichten daarom is hij ook aan het afvallen. Hij heeft pijnstillers van de dierenarts gehad. Waar kun je glucosamine kopen?
groetjes Carla
Groetjes, Marianne.

- M@ri@nne
- Zeer actief
Ook met een oudere hond met artrose kun je wel langere wandelingen maken hoor.
Vooral als het wandelingen zijn zonder teveel klimmen enzo. Ik zou als ik jou was het juist nu proberen op te bouwen want meestal krijgen ze bij vochtig koud weer meer last van hun gewrichten.
Laika was ook te dik toen ze bij ons kwam en loopt ook beter sinds ze haar overgewicht kwijt is. Kwijt geraakt door minder voer en meer beweging.

Laika was ook te dik toen ze bij ons kwam en loopt ook beter sinds ze haar overgewicht kwijt is. Kwijt geraakt door minder voer en meer beweging.
Groetjes, Marianne.

- Barbara
- Vaste gebruiker
Hallomarkdh schreef:Via internet(Googlen) even glucosamine intypen dan vind je het wel.Heb zelf vd week weer nieuwe Glucosemine gekocht bij de ETOS zijn wel capsules die haal ik uitelkaar en doe het poeder dan door Dennis zijn eten.
Ik heb al op internet zitten lezen. Glucosamine van Etos of van het kruitvat moet ook goed zijn. Hoeveel capsules geef jij je hond per dag?
Balou heeft last van zijn ellebooggewrichtje en hinkt een beetje
Ik hoorde dat het wel even duurt voordat het baat.
groetjes Carla

- M@ri@nne
- Zeer actief
Kijk even op die link van mij.Barbara schreef:Hallomarkdh schreef:Via internet(Googlen) even glucosamine intypen dan vind je het wel.Heb zelf vd week weer nieuwe Glucosemine gekocht bij de ETOS zijn wel capsules die haal ik uitelkaar en doe het poeder dan door Dennis zijn eten.
Ik heb al op internet zitten lezen. Glucosamine van Etos of van het kruitvat moet ook goed zijn. Hoeveel capsules geef jij je hond per dag?
groetjes Carla![]()
![]()
Stukken goedkoper.

Groetjes, Marianne.

- markdh
- Zeer actief
Ik geef Dennis 's-morgens 2 capsules en 's-avonds ook weer 2 capsules. zoals ik al eerder vermelde,was ik vd week bij de dierenarts en had Dennis weer nagekeken en vooral de rechterachterpoot zit de Artrose vanaf waar de poot begint tot aan waar de hiel(voet) zit.Ook heeft Dennis zoals de dierenarts me vertelde een stijve rug maar of dat met de artrose te maken heeft is me niet bekend.Ik bemerk wel dat de pijnstillers goed werk verrichten het lijkt wel of Dennis 1 of andere energie stoot krijgt dan loopt ie weer redelijk kwiek voor me en merk dan ook dat ie teveel van zichzelf vergt omdat ie dan weer langzamer loopt naast/achter me.
-
- Zeer actief
Is niet een energiestoot maar het loopt nou eenmaal prettiger met minder pijn.markdh schreef:Ik bemerk wel dat de pijnstillers goed werk verrichten het lijkt wel of Dennis 1 of andere energie stoot krijgt dan loopt ie weer redelijk kwiek voor me en merk dan ook dat ie teveel van zichzelf vergt omdat ie dan weer langzamer loopt naast/achter me.
weg gehaald zit een virus in
- markdh
- Zeer actief
- Barbara
- Vaste gebruiker
HalloM@ri@nne schreef:Kijk even op die link van mij.Barbara schreef:Hallomarkdh schreef:Via internet(Googlen) even glucosamine intypen dan vind je het wel.Heb zelf vd week weer nieuwe Glucosemine gekocht bij de ETOS zijn wel capsules die haal ik uitelkaar en doe het poeder dan door Dennis zijn eten.
groetjes Carla![]()
![]()
Stukken goedkoper.
welke link ???
Waar ik carnibest haal die vrouw doet in homeopathie voor dieren en zij adviseerde mij laatst een middeltje van VSM. Wat het precies is weet ik niet moet ik navragen.
Maar ik ben benieuwd naar jouw link.
groetjes Carla

- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
[quote="M@ri@nne"
http://www.glucosamine.com[/quote]
Stond in een van de eerste berichtjes van M@ri@nne
http://www.glucosamine.com[/quote]
Stond in een van de eerste berichtjes van M@ri@nne

Een hond kan ook hijgen van de pijn.Ik heb dit jaar een oude Malamute moeten laten insplapen omdat hij eigenlijk het zelfde makeerde als Dennis.Hij was ook te dik en had erge artrose.Door de artrose werden we beperkt in het laten bewegen en daardoor werd hij ook zwaarder.We paste uiteraard het voer wel aan,aan de beweging,maar toch was ie te dik.Hij hijgde de hele dag door,we werden er soms gek van.We dachten in de eerste instantie dat ie steeds naar buiten moest om te poepen ofzo,maar de DA kon ons haarfijn uitleggen dat het in dit geval hijgen van de pijn was door de artrose.Het is best een rot aandoening in combi met het overgewicht,maar je kunt nu eenmaal niet simpelweg zeggen:Meer bewegen dat is goed!Als een hond echt erge artrose heeft dan ben je beperkt in het lopen,anders word het dierenmishandeling.Het dier heeft duidelijk pijn en is ook al behoorlijk oud,probeer wat gewicht door de voeding te verminderen(of veranderen koop bv eens Rodi Compleet bij de supermarkt en geef dit ipv brok)en maak veel korte wandelingetjes in zijn eigen tempo.Ik wil je veel sterkte wensen met Dennis!hondeponnetje schreef:Een hond hijgt niet omdat ie moe is hoor die hijgt omdat ie het warm heeft, dus misschien toch wat meer beweging voor Dennis (natuurlijk niet te ver gaan zodat Dennis er echt last van krijgt)markdh schreef:
Dan zou ik misschien toch nog minderen met voer, bijvoorbeeld s'morgens twee handjes voer en s'avonds ietsje minder dan hij gewent is en wat sperziebonen erbij om het hongergevoel weg te nemen.
- Barbara
- Vaste gebruiker
Mauyak schreef:Een hond kan ook hijgen van de pijn.Ik heb dit jaar een oude Malamute moeten laten insplapen omdat hij eigenlijk het zelfde makeerde als Dennis.Hij was ook te dik en had erge artrose.Door de artrose werden we beperkt in het laten bewegen en daardoor werd hij ook zwaarder.We paste uiteraard het voer wel aan,aan de beweging,maar toch was ie te dik.Hij hijgde de hele dag door,we werden er soms gek van.We dachten in de eerste instantie dat ie steeds naar buiten moest om te poepen ofzo,maar de DA kon ons haarfijn uitleggen dat het in dit geval hijgen van de pijn was door de artrose.Het is best een rot aandoening in combi met het overgewicht,maar je kunt nu eenmaal niet simpelweg zeggen:Meer bewegen dat is goed!Als een hond echt erge artrose heeft dan ben je beperkt in het lopen,anders word het dierenmishandeling.Het dier heeft duidelijk pijn en is ook al behoorlijk oud,probeer wat gewicht door de voeding te verminderen(of veranderen koop bv eens Rodi Compleet bij de supermarkt en geef dit ipv brok)en maak veel korte wandelingetjes in zijn eigen tempo.Ik wil je veel sterkte wensen met Dennis!hondeponnetje schreef:Een hond hijgt niet omdat ie moe is hoor die hijgt omdat ie het warm heeft, dus misschien toch wat meer beweging voor Dennis (natuurlijk nietmarkdh schreef:
te ver gaan zodat Dennis er echt last van krijgt)
Hallo
Mijn kees had ook gewrichtspijnen en moest ook veel afvallen Dat valt echt niet mee. Ik ben toen overgestapt op KVV op advies van een paar forumleden. Nou Balou is echt opgeknapt. Er moet nog wel wat van af maar het gaat de goede kant op. Voor de gewrichten ben ik nu van VSM Osteo cure aan het gebruiken. Even afwachten of het ook werkt.
Moet een heel goed middel zijn.
groetjes Barbara![]()
![]()
![]()
![]()
- Barbara
- Vaste gebruiker
Sorry ik zit midden in een berichtje te typenBarbara schreef:Mauyak schreef:Een hond kan ook hijgen van de pijn.Ik heb dit jaar een oude Malamute moeten laten insplapen omdat hij eigenlijk het zelfde makeerde als Dennis.Hij was ook te dik en had erge artrose.Door de artrose werden we beperkt in het laten bewegen en daardoor werd hij ook zwaarder.We paste uiteraard het voer wel aan,aan de beweging,maar toch was ie te dik.Hij hijgde de hele dag door,we werden er soms gek van.We dachten in de eerste instantie dat ie steeds naar buiten moest om te poepen ofzo,maar de DA kon ons haarfijn uitleggen dat het in dit geval hijgen van de pijn was door de artrose.Het is best een rot aandoening in combi met het overgewicht,maar je kunt nu eenmaal niet simpelweg zeggen:Meer bewegen dat is goed!Als een hond echt erge artrose heeft dan ben je beperkt in het lopen,anders word het dierenmishandeling.Het dier heeft duidelijk pijn en is ook al behoorlijk oud,probeer wat gewicht door de voeding te verminderen(of veranderen koop bv eens Rodi Compleet bij de supermarkt en geef dit ipv brok)en maak veel korte wandelingetjes in zijn eigen tempo.Ik wil je veel sterkte wensen met Dennis!hondeponnetje schreef:Een hond hijgt niet omdat ie moe is hoor die hijgt omdat ie het warm heeft, dus misschien toch wat meer beweging voor Dennis (natuurlijk nietmarkdh schreef:
te ver gaan zodat Dennis er echt last van krijgt)
Hallo
Mijn kees had ook gewrichtspijnen en moest ook veel afvallen Dat valt echt niet mee. Ik ben toen overgestapt op KVV op advies van een paar forumleden. Nou Balou is echt opgeknapt. Er moet nog wel wat van af maar het gaat de goede kant op. Voor de gewrichten ben ik nu van VSM Osteo cure aan het gebruiken. Even afwachten of het ook werkt.
Moet een heel goed middel zijn.
groetjes Barbara![]()
![]()
![]()
![]()
mijn excuses !!!!!!