Tuurlijk moet je mogen komen kijken.
Zekerweten.
Maar het gaat om de volgorde.
Als je nog niet zeker weet of het het ras is wat je zoekt kun je beter EERST naar een tentoonstelling gaan om te kijken of het ras je echt wel aanspreekt. Ik vind overigens wel dat het belangrijk is om te zien of een hond zich kan gedragen op een tentoonstelling. Ook al wil een koper met een hond niet gaan showen, wil hij misschien nog wel in het openbaar kunnen verschijnen met de hond. Winkelcentra, markt, braderieën, enz.
Blaft het ras veel met zo een drukte? Laten ze zich door iedereen aanhalen? Zijn ze nerveus?
Dan heb je een beter beeld van het ras, en kun je beslissen of het wat voor je is ja of nee.
Is het dat niet, kun je ook vergelijken met andere rassen uit de rasgroep, die dan ook allemaal vertegenwoordigd zijn.
Ben je er zeker van dat dat bepaalde ras hetgene is wat je zoekt, DAN pas ga je bij fokkers kijken.
Zo raadt ik het tenminste iedereen aan....
Je moest eens weten hoeveel telefoontjes ik krijg van mensen die nog nooit een Shiba in levende lijve hebben gezien en vragen of ze mogen komen kijken. Ik kan wel entree gaan heffen...
In het begin mocht iedereen komen.
En dan gebeurde er bijvoorbeeld dit:
"Zijn ze maar zoooo klein? Op de foto lijken ze veel groter. Of zagen we dan een Akita op de foto? Dit is ECHT niet wat we voor ogen hadden"
Mensen die ECHT interesse hebben voor het ras, en zich verder willen verdiepen in het ras zijn van harte welkom. Ook al zijn er geen pups te vergeven, of willen ze op dat moment geen pup.