Mauyak schreef:Ik ben er van overtuigd dat duurdere brokken wel beter zijn dan goedkope.In duurdere brokken zijn nl duurdere grondstoffen gebruikt en bij een goed merk is er meestal een hoop resurch aan vooraf gegaan eer het bij de DSZ in de schappen komt te liggen.Dat je op dit moment geen verschil merkt dat kan...maar ik denk dat je het allemaal op langere termijn moet bekijken.Dus doet je hond het over een aantal jaar nog steeds zo verschrikkelijk goed op die goedkope meuk?Ik zou het risico niet willen lopen en daarom voor mijn honden een goed en bekend merk kopen.Dan maar duurder dat heb ik er voor over.Ik voer zelf overigens mijn honden geen brok,maar twee maal daags Rodi Compleet,en 1 dag per week stel ik zelf een menu samen.Ik voer dit omdat ik voor 100% zeker weet dat in KVv geen kleur,geur,en smaak en bewaarstoffen zijn toegevoegd.Ik voer het nu bijna een jaar en ik heb mijn honden er zo op vooruit zien gaan dat er hier geen brok meer in huis komt.
ik wil geen duur voer waar honden voor mishandelt worden, je betaald gewoon voor onderzoek die op honden word uitgevoert onder verschrikkelijke omstandigheden , ik ken meerdere honden die hun hele leven ucanuba van iams hebben gekregen wat ik een hele dure brok vind en waar ook nog bepaalde toevoegingen inzitten waar ik helemaal tegen ben, die gestorven zijn door de gevolgen van kanker, nu weet ik niet of dit aan de voeding ligt of andere omstandigheden.
maar voor mij betekend duur in ieder geval niet meteen goed.
nu vind ik de prijs van rodi wel meevallen en dit heeft op mijn honden een heel goed effect je merkt het meteen aan de darmwerking, dit krijgen ze ongeveer 1x per week en voor de rest brokken waar ik 25 voor 15 kilo voor betaal en ben hier zeer tevreden over,al zie ik er wel vaak negatieve reacties op en begin ik toch te twijfelen of ik niet toch op iets anders over ga, maar ja wisselen van voeding lijkt me ook niet zo goed, en wie weet wat dat weer voor een effect heeft op de lange termijn.
je betaald nu eenmaal al veel voor alleen maar de merknaam.
producten wat op dieren word uitgetest en ander onderzoek na word gedaan is ook een stuk duurder dan alternatieven maar zeker niet altijd beter.
prijsverschillen 30 euro tegen 5 euro belachelijk gewoon.