Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eerste stap op weg naar fokken met Nozem *ED-uitslag pag 4*

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Reini schreef:Spannend voor je! Wat leg je alles duidelijk uit zeg, leuk om te lezen :ok:
Bedankt voor je compliment over mijn uitleg. Leuk dat er mensen zijn die in mijn getyp geïnteresseerd zijn! :wink:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik lees het nu pas, maar spannend hoor.

Even denken..begin 2007...dan moet ik rond de kerst van dit jaar beginnen te zeuren over een puppie erbij :mrgreen:
Maar even serieus, ik vind het echt top om te lezen hoe serieus je het fokken opneemt. Kwa uiterlijk vind ik je honden schitterend en ik hoop dat je mooie uitslagen gaat krijgen voor de foto's :ok:
caelybliss
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door caelybliss »

Heey Suzanne,

Heb alles op mijn gemak gelezen en natuurlijk ook namens ons veel succes, we zullen duimen! Wat geweldig heb je het beschreven en uitgelegd, geen moment saai om te lezen!
Groetjes en pootjes van Wendy, Caely, Bliss, Erlo, Danka, Zeta en Jessie
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

caelybliss schreef:Heey Suzanne,

Heb alles op mijn gemak gelezen en natuurlijk ook namens ons veel succes, we zullen duimen! Wat geweldig heb je het beschreven en uitgelegd, geen moment saai om te lezen!
Bedankt voor het compliment hoor! :mrgreen:
Jolanda W
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler en teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jolanda W »

Spannend allemaal!
Heel veel suc6 :ok:
Groetjes Jolanda, Macho & Kwispel
www.machovandegerichtburghoeve.nl
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

LongFields schreef:
Podenji schreef:
wat is de reden geweest om deze test in het leven te roepen? ( ik kan zelf natuurlijk een hoop bedenken maar ben benieuwd naar de motivatie van de vereniging ), en wie beoordeeld de honden? en hoe? wat willen ze graag zien? en waar ligt de grens tussen het perfecte, het aanvaardbare en het verkeerde?
bv. als de hond schrikt van het schot, wat zijn dan de gevolgen voor de hond voor de fokkerij
Voor de motivatie van de vereniging om deze test in het leven te roepen, zal je contact op moeten nemen met iemand uit het bestuur van de NVBH. Ik vind het alleen maar een goede zaak. De Belgische Herder staat toch niet wereldwijd bekend om het sociaal zijn naar onbekende mensen, het blijven in zijn algemeenheid wat terughoudende honden. Om dat terughoudende te kunnen scheiden van angst(agressie) zal de test wel in het leven geroepen zijn. Maar de werkelijke redenen zou ik je niet kunnen vertellen.
De honden worden beoordeeld door een uit meerdere mensen bestaande commissie. De mensen die erin zitten, zijn hondenkenners en over het algemeen ook belgen-kenners.
Wat precies de beoordelingscriteria zijn kan ik je zo ook niet vertellen. Dan moet ik er een tekst uit een clubblad bij gaan halen en overtypen, en daar heb ik momenteel niet zoveel tijd voor. Misschien kun je op de site wat vinden (http://www.nvbh.nl)
Wat betreft het schot, gaf ik al aan dat dit geen verplicht onderdeel is om te slagen. Alleen het sociale deel van de gedragstest moet gehaald worden om met toestemming van de RV te mogen fokken. Als een hond helemaal uit zijn pan gaat van het schot, is hij gewoon gezakt voor de schotproef en is er niks aan de hand als het sociale gedeelte gewoon gehaald is.

Wat ik ook al eerder zei, de hond mag best een schrikreactie vertonen op de onbekende en onverwachte situaties, maar mag natuurlijk niet happen of aanvallen, en moet zich snel weer ervan herstellen.
ff over die test terug komen,
(en is niet op jou gericht hoor), maar vind dat ze hier dus al van de RV fout zitten, de belgische herder moet je als geheel bekijken, dus in mijn ogen is die test best redelijk, maar dan zou de hond voor alle onderdelen moeten slagen (dus zowel sociaal, als verdediging als de schottest) om goedgekeurd te worden en dus niet alleen voor t sociale,
ben nl niet van mening dat je met alleen de sociale test de (angst) agressie er uit krijgt (de voorbeelden lopen er meer dan genoeg op shows rond lijkt me), juist ook in hoe de hond op de verdediging en op het schot reageert geeft een beter inzicht in het totale karakter van de hond (en dan met name het herstel vermogen)
verder vind ik de leeftijd (vanaf 18 mnd) erg makkelijk gekozen, voor de fokkers dan, je kan in die tijd zo veel bouwen en trainen om de hond toch door de test te slepen, haal de leeftijd naar beneden en kijk meer wat er van nature voor herstel in de hond zit.........
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

crutz schreef:
LongFields schreef:
Podenji schreef:
wat is de reden geweest om deze test in het leven te roepen? ( ik kan zelf natuurlijk een hoop bedenken maar ben benieuwd naar de motivatie van de vereniging ), en wie beoordeeld de honden? en hoe? wat willen ze graag zien? en waar ligt de grens tussen het perfecte, het aanvaardbare en het verkeerde?
bv. als de hond schrikt van het schot, wat zijn dan de gevolgen voor de hond voor de fokkerij
Voor de motivatie van de vereniging om deze test in het leven te roepen, zal je contact op moeten nemen met iemand uit het bestuur van de NVBH. Ik vind het alleen maar een goede zaak. De Belgische Herder staat toch niet wereldwijd bekend om het sociaal zijn naar onbekende mensen, het blijven in zijn algemeenheid wat terughoudende honden. Om dat terughoudende te kunnen scheiden van angst(agressie) zal de test wel in het leven geroepen zijn. Maar de werkelijke redenen zou ik je niet kunnen vertellen.
De honden worden beoordeeld door een uit meerdere mensen bestaande commissie. De mensen die erin zitten, zijn hondenkenners en over het algemeen ook belgen-kenners.
Wat precies de beoordelingscriteria zijn kan ik je zo ook niet vertellen. Dan moet ik er een tekst uit een clubblad bij gaan halen en overtypen, en daar heb ik momenteel niet zoveel tijd voor. Misschien kun je op de site wat vinden (http://www.nvbh.nl)
Wat betreft het schot, gaf ik al aan dat dit geen verplicht onderdeel is om te slagen. Alleen het sociale deel van de gedragstest moet gehaald worden om met toestemming van de RV te mogen fokken. Als een hond helemaal uit zijn pan gaat van het schot, is hij gewoon gezakt voor de schotproef en is er niks aan de hand als het sociale gedeelte gewoon gehaald is.

Wat ik ook al eerder zei, de hond mag best een schrikreactie vertonen op de onbekende en onverwachte situaties, maar mag natuurlijk niet happen of aanvallen, en moet zich snel weer ervan herstellen.
(en is niet op jou gericht hoor), maar vind dat ze hier dus al van de RV fout zitten, de belgische herder moet je als geheel bekijken, dus in mijn ogen is die test best redelijk, maar dan zou de hond voor alle onderdelen moeten slagen (dus zowel sociaal, als verdediging als de schottest) om goedgekeurd te worden en dus niet alleen voor t sociale,
ben nl niet van mening dat je met alleen de sociale test de (angst) agressie er uit krijgt (de voorbeelden lopen er meer dan genoeg op shows rond lijkt me), juist ook in hoe de hond op de verdediging en op het schot reageert geeft een beter inzicht in het totale karakter van de hond (en dan met name het herstel vermogen)
verder vind ik de leeftijd (vanaf 18 mnd) erg makkelijk gekozen, voor de fokkers dan, je kan in die tijd zo veel bouwen en trainen om de hond toch door de test te slepen, haal de leeftijd naar beneden en kijk meer wat er van nature voor herstel in de hond zit.........
Stel het de RV eens voor! :wink:

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar ken zat Belgen die niet geslaagd zijn voor het verdedigings-deel van de test en die toch supergoede karakters hebben. Deze honden zijn in mijn ogen gewoon wat minder belastbaar dan diegene die wel het verdedigings-gedeelte halen. Vaak is het zo dat de laatste groep honden ook daadwerkelijk getraind worden voor het verdedigingswerk (IPO en dergelijke).
Ik vind dat je van een hond die puur als huishond gehouden wordt, waar wel mee gesport wordt maar dan bijvoorbeeld GG of Agility niet hoeft te verwachten of kan verwachten dat zij als ze voor het eerst met een pakwerker geconfronteerd worden, binnen een paar seconden al herstellen van deze onverwachte gebeurtenis.
En als je het dan toch over trainen hebt, honden die voor IPO getraind worden, worden al van jongs af aan geconfronteerd met een pakwerker. Dat geeft dan ook een uitermate vertekend beeld.
Zelf zou ik nooit de onderdelen uit de gedragstest gaan oefenen van tevoren. Dan ben je gewoon jezelf een potje aan het bedonderen. Ik weet wel dat er mensen zijn die proberen op deze manier toch te slagen voor de test... :denken:

Wat de leeftijdsgrens betreft, vind ik het op zich prima om die op 18 maanden te zetten. Ik ben benieuwd welke leeftijd jij aan zou houden. Als een hond nog niet volwassen is (is hij trouwens naar mijn mening in het geval van de Belgische Herder nog steeds niet hoor!) is het karakter en herstelvermogen voor mijn gevoel nog niet helemaal ontwikkeld, en kan een hond nog in een angstfase zitten, die op latere leeftijd gewoon niet meer aanwezig is.
En, zoals bij alles, je moet gewoon een streep trekken en een grens stellen. Daar is in mijn ogen weinig mis mee.

Ik moet wel een beetje lachen om je generaliserende opmerking weer over showhonden. Natuurlijk komt er (helaas) angst-agressie voor bij honden die op show komen, maar in hoeveel van die gevallen zou die hond geslaagd zijn voor de gedragstest? Ik denk ik heel weinig gevallen hoor! Daarbij denk ik dat je in "werkhonden" nesten (ik ga ook even lekker generaliseren) ook angstbijters aan zult treffen, alleen deze honden verdwijnen vroeg of laat uit het werkhondencircuit en geen haan die daar meer naar kraait.

Ik fok show- noch werkhonden, maar heb in een nest van 5 toch honden zitten die zeer geschikt zijn als werkhond (zoals Boyo), die het prima doen als sporthond (zoals Nozem en Fenna) en ook nog goed uit de verf komen op shows (zoals Nozem, Boyo en Fenna). Daarbij zijn het stuk voor stuk ook nog eens heerlijke huishonden. Veelzijdiger kan niet denk ik.

Wat je zegt, dat het gaat om het herstelvermogen van een hond na een onverwacht iets, wordt al prima getest in het sociale gedeelte van de gedragstest. Daarvoor is het verdedigings-deel niet nodig denk ik (en de commissie van de RV blijkbaar ook niet).

Ben je wel eens bij de gedragstest gaan kijken eigenlijk?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
crutz schreef:
LongFields schreef:
Podenji schreef:

Stel het de RV eens voor! :wink:

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar ken zat Belgen die niet geslaagd zijn voor het verdedigings-deel van de test en die toch supergoede karakters hebben. Deze honden zijn in mijn ogen gewoon wat minder belastbaar dan diegene die wel het verdedigings-gedeelte halen. Vaak is het zo dat de laatste groep honden ook daadwerkelijk getraind worden voor het verdedigingswerk (IPO en dergelijke).
Ik vind dat je van een hond die puur als huishond gehouden wordt, waar wel mee gesport wordt maar dan bijvoorbeeld GG of Agility niet hoeft te verwachten of kan verwachten dat zij als ze voor het eerst met een pakwerker geconfronteerd worden, binnen een paar seconden al herstellen van deze onverwachte gebeurtenis.
En als je het dan toch over trainen hebt, honden die voor IPO getraind worden, worden al van jongs af aan geconfronteerd met een pakwerker. Dat geeft dan ook een uitermate vertekend beeld.
Zelf zou ik nooit de onderdelen uit de gedragstest gaan oefenen van tevoren. Dan ben je gewoon jezelf een potje aan het bedonderen. Ik weet wel dat er mensen zijn die proberen op deze manier toch te slagen voor de test... :denken:

Wat de leeftijdsgrens betreft, vind ik het op zich prima om die op 18 maanden te zetten. Ik ben benieuwd welke leeftijd jij aan zou houden. Als een hond nog niet volwassen is (is hij trouwens naar mijn mening in het geval van de Belgische Herder nog steeds niet hoor!) is het karakter en herstelvermogen voor mijn gevoel nog niet helemaal ontwikkeld, en kan een hond nog in een angstfase zitten, die op latere leeftijd gewoon niet meer aanwezig is.
En, zoals bij alles, je moet gewoon een streep trekken en een grens stellen. Daar is in mijn ogen weinig mis mee.

Ik moet wel een beetje lachen om je generaliserende opmerking weer over showhonden. Natuurlijk komt er (helaas) angst-agressie voor bij honden die op show komen, maar in hoeveel van die gevallen zou die hond geslaagd zijn voor de gedragstest? Ik denk ik heel weinig gevallen hoor! Daarbij denk ik dat je in "werkhonden" nesten (ik ga ook even lekker generaliseren) ook angstbijters aan zult treffen, alleen deze honden verdwijnen vroeg of laat uit het werkhondencircuit en geen haan die daar meer naar kraait.

Ik fok show- noch werkhonden, maar heb in een nest van 5 toch honden zitten die zeer geschikt zijn als werkhond (zoals Boyo), die het prima doen als sporthond (zoals Nozem en Fenna) en ook nog goed uit de verf komen op shows (zoals Nozem, Boyo en Fenna). Daarbij zijn het stuk voor stuk ook nog eens heerlijke huishonden. Veelzijdiger kan niet denk ik.

Wat je zegt, dat het gaat om het herstelvermogen van een hond na een onverwacht iets, wordt al prima getest in het sociale gedeelte van de gedragstest. Daarvoor is het verdedigings-deel niet nodig denk ik (en de commissie van de RV blijkbaar ook niet).

Ben je wel eens bij de gedragstest gaan kijken eigenlijk?
ben nog nooit naar een gedragstest geweest, heb wel de artikelen er over gelezen toen ze bezig waren om de test ook in overleg met werkhonden fokkers evt aan te passen en heb er met enkele mensen uit de sport en stamboomhonden wereld (dus hoofdzakelijk IPO mensen) over gesproken

overigens moet ik wel nuanceren dat mijn mening over "showhonden" hoofdzakelijk gebaseerd is op wat ik op shows (ben inmiddels naar ongeveer 8 shows geweest in verschillende regio's waarbij ik dus zeker niet continue dezelfde honden heb gezien) ervan heb gezien en dat waren wel hoofdzakelijk mechelaars, tervs en groenendalers, wat ik van Lakense ken is eigenlijk alleen die van jou en je weet dat ik daarvan vind dat t zeker wel stabiele honden zijn die wat mij betreft niet in het rijtje showhonden die ik ken thuishoren (qua gedrag)

en over die belgen die niet geslaagd zijn voor het verdedigings-deel, waarom zijn die niet geslaagd, t lijkt me (maar weet daar te weinig van) dat t juist gaat om de aanwezige moed/belastbaarheid en het herstel vermogen en niet zo zeer om de technische kant van het manwerk en JA, ik vind wel dat een hond, ook al is ie niet getraint snel moet kunnen herstellen van deze onverwachte gebeurtenis.......

en idd werkhonden worden al vroeg geconfronteerd met de pakwerker, dus die zullen op het verdedigings-deel een vertekend beeld geven, alleen wordt er bij die honden dus al wel vroeger een selectie gemaakt of de hond idd belastbaar genoeg is en voldoende herstel vermogen heeft (anders steekt een goede club er nl geen tijd in, een hond die vanaf de aanleer fase al over angst bijt kan nl een gevaar worden)

en over t vooraf oefenen, ik weet gewoon zeker dat t gebeurd, heb nl op shows honden in de ring gezien die echt niet er door heen zouden komen en die enkele maanden later toch met goed gevolg die test afleggen.....

en over de leeftijdsgrens, als ik het dan terugkijk naar de leeftijd waarop wij er wat druk op gaan zetten (en dat kunnen ze dan ook wel af), dat is rond de 12 mnd, dan zou ik tussen de 10 en de 12 mnd een mooie leeftijd hiervoor vinden, dan heb je nl veel minder gevormde honden en kan je beter zien wat er in de hond zelf zit en ook in een angstfase zou het herstelvermogen gewoon aanwezig moeten zijn in mijn ogen.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

overigens grappig, zit net naar Sjefke dr stamboom te kijken, maar ze stamt toch wel af van behoorlijk wat werklijnen :wink:
deze bv http://www.alfirin.net/cgi/geneal.pl?op ... di2001.dbw
en een zoon van hem die ook nog als mechel geregistreerd staat
http://www.alfirin.net/cgi/geneal.pl?op ... di2001.dbw

en Duvetorre kan ook nog wel eens wat mechelbloed in zich hebben, ook al is t lakense.... :wink: (en die heb je er bij Nozem 2 keer in zitten......... :wink: )
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

crutz schreef:overigens grappig, zit net naar Sjefke dr stamboom te kijken, maar ze stamt toch wel af van behoorlijk wat werklijnen :wink:

en Duvetorre kan ook nog wel eens wat mechelbloed in zich hebben, ook al is t lakense.... :wink: (en die heb je er bij Nozem 2 keer in zitten......... :wink: )
Leuke links!
Hoe zie jij precies dat het om werkhonden gaat? (blonde vraag van een "show-vrouwtje").
Wat is de link naar de homepage van deze site?
Van de Duvetorre fokt ook Laekense en Mechelse, en in België is het een poos mogelijk geweest (gelukkig denk ik voor het voortbestaan van de Laekense) om kruisingen met Mechelaars te doen, ik wist al van Sjefke dat ze ook Mechelaar bloed in haar aderen heeft stromen, al is het niet veel.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ken er geen kneit van maar ik wens je veel succes
ben nu al benieuwd :ok:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
crutz
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
crutz schreef:overigens grappig, zit net naar Sjefke dr stamboom te kijken, maar ze stamt toch wel af van behoorlijk wat werklijnen :wink:

Leuke links!
Hoe zie jij precies dat het om werkhonden gaat? (blonde vraag van een "show-vrouwtje").
Wat is de link naar de homepage van deze site?
Van de Duvetorre fokt ook Laekense en Mechelse, en in België is het een poos mogelijk geweest (gelukkig denk ik voor het voortbestaan van de Laekense) om kruisingen met Mechelaars te doen, ik wist al van Sjefke dat ze ook Mechelaar bloed in haar aderen heeft stromen, al is het niet veel.
Ch.Tr is een werktitel :wink:

verder is het kennel Noaillerie in veel werklijnen vandaag de dag terug te vinden (kijk ook maar eens op mn site naar onze lijnen)
en hier kan je wat meer over de prestaties van Othar vinden http://www.bloedlijnen.nl/stamboom.php?ID=918
en hier over zijn zoon Titus http://www.bloedlijnen.nl/stamboom.php?ID=2629

op de vorige link trouwens www.alfirin.net kan je heel veel info vinden over oude belgische lijnen......(zoeken in de grote database werkt vaak t beste)
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

* UPDATE *

Zo, net terug van mijn tripje Eersel, en het is allemaal goed gegaan!
Zowel de heupen als ellebogen zijn gefotografeerd zonder roesje, en Nozem gedroeg zich prima, alhoewel ze in eerste instantie wel erg tegen wilde spannen. Maar al heel gauw ontspande ze en konden de foto's allemaal vrij snel genomen worden.

Maarten Kappen heeft de foto's met me besproken, en het ziet er heel erg goed uit allemaal volgens hem. Zowel de heupen als de ellebogen dus.
Uiteraard is niets zeker voor ik de uitslag van de Raad van Beheer op de mat heb liggen, maar het klonk in ieder geval erg positief!

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

klinkt goed :ok:
Afbeelding
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Joepie! :cheer: Dat klinkt inderdaad heel hoopvol. Ik blijf nog even voor je duimen tot de papieren in de bus zitten bij je.... :wink:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mooi zo Suzanne :ok: :ok: de eerste stappen zijn gezet en zijn positief !! zal een fijn gevoel geven of niet?
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Fijn voor jullie :ok:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

SUPER,
had je ook nog gevraagd voor die sperma test evt van Aramis..............
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

:ok: mooi!
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

:cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Fijn om te horen! Nu maar afwachten.......................................
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

das leuk om te horen!
succes verder :ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

crutz schreef:SUPER,
had je ook nog gevraagd voor die sperma test evt van Aramis..............
Nee, die eigenaren van Aramis wonen te ver weg om "even" voor het progesteron-spreekuur heen en weer te komen.
We hebben met hen afgesproken (via de fokker van Aramis) dat ze een nieuwe sperma-test laten afnemen als er een loopse teef bij Aramis in de buurt is.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Joepie :cheer:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Wat een goed nieuws :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Nou de 1e stap gezet en het klinkt goed :wink:
Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

Nou dat zit wel goed denk ik als Kappen zelf al zegt dat 't in orde is denk ik!
Dus alvast van harte hoor :cheer:

Succes en groetjes Nancy
Afbeelding
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Nanc schreef:Nou dat zit wel goed denk ik als Kappen zelf al zegt dat 't in orde is denk ik!
Dus alvast van harte hoor :cheer:

Succes en groetjes Nancy
Helaas kan ook Maarten Kappen er wel eens naastzitten. Het bewijs loopt hier in huis rond. Bij mij wordt dus nooit meer een feestje gebouwd voordat ik die A (of desnoods B) zwart op wit zie staan op een mooi papiertje van de RvB.

Maar met Nozem zal het vast wel goed zitten :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Tamara/Bayko schreef: Helaas kan ook Maarten Kappen er wel eens naastzitten. Het bewijs loopt hier in huis rond. Bij mij wordt dus nooit meer een feestje gebouwd voordat ik die A (of desnoods B) zwart op wit zie staan op een mooi papiertje van de RvB.

Maar met Nozem zal het vast wel goed zitten :wink:
Mijn feestje is ook nog niet gebouwd hoor! Ik ben "voorzichtig blij".
Wat was er bij jou aan de hand dan?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Dat is toch al voorzichtig goed nieuws!!! :ok: :cheer:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie