Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik krijg over ongeveer een half jaar jack russel pups

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

ik krijg over ongeveer een half jaar jack russel pups

Ongelezen bericht door Ianthe »

Zijn er speciale boekjes hoe je die hondjes moet opvoeden
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

praktische hulpgids voor de hondenbezitter :mrgreen:

de schrijfster is anna penta hier ook op het forum

http://www.annapenta.com/hondenboek.htm
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Toepoels Puppiewijzer van Gwen Baily is ook een aanrader.

Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

bedankt :wink: :ok:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Waarom wil je twee puppies tegelijk ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

sirene schreef:Waarom wil je twee puppies tegelijk ?
idd, was ook mijn vraag, zeker als je (gezien je vraag hier) nog niet echt ervaren bent op t gebied van honden kan je misschien beter voor 1 hondje gaan en je daar helemaal op richten.....
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Er bestaan geen black and tan JRs. Dat zijn dus gewoon kruisingen....
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

sirene schreef:Waarom wil je twee puppies tegelijk ?
Dat vroeg ik me ook al af. Aan één pupje had ik mijn handen al overvol. Als ik twee van die hieperdepieper stuiterballen in huis had gehad was ik gillend gek geworden, denk ik.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

we nemen ook 1 pup tegelijkertijd maar wel in totaal 2 snap je :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Pink0Pink schreef:we nemen ook 1 pup tegelijkertijd maar wel in totaal 2 snap je :wink:
Nee, ik snap 'm niet :19:

Hoeveel tijd zit er dan tussen pup 1 en pup 2?
Afbeelding
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Pfoe... los van of het verstandig is om te gaan voor kruisingspupjes zou ik er eht niet aan moeten denken om twee pups tegelijk te hebben! Een pup is me al bijna te veel, twee is onmogelijk :mrgreen:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Pink0Pink schreef:we nemen ook 1 pup tegelijkertijd maar wel in totaal 2 snap je :wink:
Nee. Of bedoel je dat als je eerste pup volwassen is, dat je dan eventueel nog een pup erbij wil? Hoeveel tijd wilde je er tussen laten zitten dan.

Anne
ajnos
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ajnos »

Waarom zo negatief reageren? (of is dat hier de gewoonte?) :boos:
Wij hebben ook 2 pups die niet echt veel in leeftijd verschillen. De oudste is van december 2004 en de jongste is van april 2004. Veel mensen hier vonden dat toen ook een onmogenlijkheid! (was toen door omstandigheden...maar toch!) Maar als ik nu naar de hondjes kijk, gaat het echt super goed :ok: ..en gek worden? Nee hoor!
Ons oudste hondje is een boerenfox en de jongste een kruising (jaja..ik weet dat een boerenfox ook eigenlijk een kruising is!) tussen een boerenfox mama en waarschijnlijk een mechelse herder papa (aan de bouw en kleur van de hond te zien!)We zijn wel met allebei de hondjes apart op puppy-cursus gegaan. De oudste is al aan de 3e cursus bezig, de jongste aan de 2e.
Echt...het gaat heel goed...maar het is maar net hoe je zelf bent, denk ik!
Nu moet ik wel zeggen dat de oudste al wel zindelijk was toen de 2e kwam..misschien dat dat scheelt?

groetjes Sonja
starfleet
Erelid

ajnos schreef:Waarom zo negatief reageren? (of is dat hier de gewoonte?) :boos:
Wij hebben ook 2 pups die niet echt veel in leeftijd verschillen. De oudste is van december 2004 en de jongste is van april 2004. Veel mensen hier vonden dat toen ook een onmogenlijkheid!
groetjes Sonja
Sterker nog dat is onmogelijk :mrgreen:

Beetje kritisch van te voren kijken is toch niet weg? Twee puppies bij iemand die nog nooit een pup heeft opgevoed? Is nu niet direct eerste keuze. Kan goed gaan, maar is sowieso een hoop werk en zeker niet alleen maar leuk en gemakkelijk zoals sommige mensen van te voren denken.

Ik vraag me dan de reden af om met vooropzet twee pups tegelijk te nemen van een toch wel pittig "ras"? Ik krijg dan het idee dat er wellicht een beetje roze wolk plaatje bijzit. Aanzetten tot kritisch kijken en een beetje van te voren afwegen lijkt me beslist geen kwaad kunnen.

Anne

Anne
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

starfleet schreef:Ik vraag me dan de reden af om met vooropzet twee pups tegelijk te nemen van een toch wel pittig "ras"? Ik krijg dan het idee dat er wellicht een beetje roze wolk plaatje bijzit. Aanzetten tot kritisch kijken en een beetje van te voren afwegen lijkt me beslist geen kwaad kunnen.
En je vergeet nog dat het 2 teefjes moeten worden. Leuk, beiden even oud. Kun je je lol op als er straks gevochten moet worden voor de hoogste plek :roll:
Moos
Zeer actief

Marion. schreef:
starfleet schreef:Ik vraag me dan de reden af om met vooropzet twee pups tegelijk te nemen van een toch wel pittig "ras"? Ik krijg dan het idee dat er wellicht een beetje roze wolk plaatje bijzit. Aanzetten tot kritisch kijken en een beetje van te voren afwegen lijkt me beslist geen kwaad kunnen.
En je vergeet nog dat het 2 teefjes moeten worden. Leuk, beiden even oud. Kun je je lol op als er straks gevochten moet worden voor de hoogste plek :roll:
En twee terrier teefjes van dezelfde leeftijd lijkt me al helemaal niet ideaal. Als ze beiden lekker fel zijn, zoals een terrier betaamt, heb je helemaal een probleem...
Afbeelding
ajnos
Vaste gebruiker

wij hebben ook twee teefjes, die weinig in leeftijd verschelen...en dat gaat hartstikke goed! Ook beide zijn het kruisingen van een boerenfox met nog iets! Gaat echt goed hoor!
Maar inderdaad moet je daar wel over nadenken wat de consequenties zijn! Maar helemaal afraden...nee hoor!

Sonja
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

ajnos schreef:wij hebben ook twee teefjes, die weinig in leeftijd verschelen...en dat gaat hartstikke goed! Ook beide zijn het kruisingen van een boerenfox met nog iets! Gaat echt goed hoor!
Maar inderdaad moet je daar wel over nadenken wat de consequenties zijn! Maar helemaal afraden...nee hoor!

Sonja
De oudste hond van jou is nog geen jaar! Je kunt pas zeggen dat het goed gaat als ze een jaar of 3 zijn. En dan nog is het gewoon een kwestie van geluk hebben. Het is gewoon niet verstandig twee pups tegelijk te nmen, zeker niet als jer nog niet veel ervaring met opvoeden hebt.
Het kan goed gaan maar de kans dat het niet goed gaat is ook heel reeel aanwezig, waarom zo'n groot risico nemen met een levend wezen ? De hondjes zijn er de dupe van als het niet gaat.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Moos
Zeer actief

sirene schreef:
ajnos schreef:wij hebben ook twee teefjes, die weinig in leeftijd verschelen...en dat gaat hartstikke goed! Ook beide zijn het kruisingen van een boerenfox met nog iets! Gaat echt goed hoor!

Sonja
De oudste hond van jou is nog geen jaar! Je kunt pas zeggen dat het goed gaat als ze een jaar of 3 zijn. En dan nog is het gewoon een kwestie van geluk hebben. Het is gewoon niet verstandig twee pups tegelijk te nmen, zeker niet als jer nog niet veel ervaring met opvoeden hebt.
Het kan goed gaan maar de kans dat het niet goed gaat is ook heel reeel aanwezig, waarom zo'n groot risico nemen met een levend wezen ? De hondjes zijn er de dupe van als het niet gaat.
Precies, waarom de gok nemen met een levend wezen :19:

En inderdaad, je kan pas zeggen dat het goed gaat als beide teefjes ouder zijn, en dan nog kan het fout gaan als je pech hebt. En je minimaliseert je kansen op succes gewoon gigantisch met twee teefjes van dezelfde leeftijd, en dan ook nog twee terriers, die met een beetje 'pech' allebei lekker fel zijn.
Tuurlijk kan het goed gaan, maar met deze combinatie heb je wel een zeer aanwezige kans dat het fout loopt.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

ajnos schreef:Waarom zo negatief reageren? (of is dat hier de gewoonte?) :boos:
Wij hebben ook 2 pups die niet echt veel in leeftijd verschillen. De oudste is van december 2004 en de jongste is van april 2004. Veel mensen hier vonden dat toen ook een onmogenlijkheid! (was toen door omstandigheden...maar toch!) Maar als ik nu naar de hondjes kijk, gaat het echt super goed :ok: ..en gek worden? Nee hoor!
Nu lijkt alles nog prima te zijn gegaan. Ben benieuwd over een jaar, of ze de pupertijd ook normaal door komen. De puptijd is inderdaad vaak geen probleem en het is ook niet zo dat twee hondjes altijd problemen opleveren, maar je loopt wel een risico, zeker tijdens de pubertijd!
ajnos
Vaste gebruiker

onze oudste hond heeft al flink gepuberd hoor...maar de relatie met de andere hond blijft perfect! Ik heb er alle vertrouwens in!
En volgens mij is het niet alleen een kwestie van temprament van de honden, maar zeer zeker ook van de opvoeding!
Maar ja...ik heb wel eens het idee dat niemand hier spontaan blij voor een ander kan zijn, maar altijd overal negatief op moet reageren...heel jammer!
Het is dat ik hier [u]soms[/u] goede info vandaan kan halen...anders had ik er al lang de brui aan gegeven hier! Het is zoooooo jammer dat alles negatief is wat een ander doet..bah!

Sonja
Moos
Zeer actief

ajnos schreef:onze oudste hond heeft al flink gepuberd hoor...maar de relatie met de andere hond blijft perfect! Ik heb er alle vertrouwens in!
En volgens mij is het niet alleen een kwestie van temprament van de honden, maar zeer zeker ook van de opvoeding!
Maar ja...ik heb wel eens het idee dat niemand hier spontaan blij voor een ander kan zijn, maar altijd overal negatief op moet reageren...heel jammer!
Het is dat ik hier soms goede info vandaan kan halen...anders had ik er al lang de brui aan gegeven hier! Het is zoooooo jammer dat alles negatief is wat een ander doet..bah!

Sonja
Ja, het ligt aan de opvoeding, ga dat even vertellen aan al die mensen die met pijn in hun hart een teefje hebben moeten herplaatsen omdat het niet meer ging met hun andere teefje, dat het aan hun opvoeding lag.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

ajnos schreef:Het is zoooooo jammer dat alles negatief is wat een ander doet..bah!
Ik kan alleen maar zeggen, dat ik het dan zooooooooo jammer vind dat jij alleen maar selectief leest hier. Bah!
Moos
Zeer actief

Marion. schreef:
ajnos schreef:Het is zoooooo jammer dat alles negatief is wat een ander doet..bah!
Ik kan alleen maar zeggen, dat ik het dan zooooooooo jammer vind dat jij alleen maar selectief leest hier. Bah!
Deze persoon is van het type "alleen maar :cheer: en blij zijn voor een ander, kritiek mag niet, laat mensen zich nou verheugen op hun twee terrier teven pupjes"

Dus niet zo flauw doen Marion :neenee:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

ajnos schreef:onze oudste hond heeft al flink gepuberd hoor...maar de relatie met de andere hond blijft perfect! Ik heb er alle vertrouwens in!
Het is dat ik hier soms goede info vandaan kan halen...anders had ik er al lang de brui aan gegeven hier! Het is zoooooo jammer dat alles negatief is wat een ander doet..bah!

Sonja
Nogmaals het gaat heus niet altijd fout. Alleen als het four gaat gaat het gelijk goed fout. :evil:
Een hond herplaatsen omdat ze elkaar dreigen af te maken is geen pretje. Daar kunnen sommige forummers helaas over mee praten.
Dus waarom dat risico nemen? :19:
Ik zou dus nooit meer voor de combi 2 teven gaan. Door dat risico, door de ervaringen. En het had hier niks met opvoeding te maken hoor. :neenee:
Er zijn genoeg mensen die dagelijks een pakje zware shag roken en oud worden. Betekend dat dat zware shag roken slim is?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
starfleet
Erelid

ajnos schreef:

Sonja
Er zijn ook genoeg juichforums te vinden, heel internet zit er vol mee. Kun je daar niet genoeg informatie vinden? Wat zou daar de reden van zijn?

Anne
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

ajnos schreef: Maar ja...ik heb wel eens het idee dat niemand hier spontaan blij voor een ander kan zijn, maar altijd overal negatief op moet reageren...heel jammer!

Sonja
Tis toch goed dat mensen hier nadenken en tips geven. Hopelijk leren mensen ervan. Ik vind het alleen maar goed dat veel mensen je wijzen op de dingen veel fout gaan zodat je wel weet waar je aan begint. Ik vind het super dat dit geen zoetsappig forum is waar iedereen alles maar leuk vind. Het is hier gewoon een kwetsie van inspringen als mensen iets doms willen gaan doen en ze op de feiten wijzen.
Afbeelding
nance
Erelid

Sonja
Je bent t niet eens met de kritiek die geleverd wordt, maar ondertussen is al wel t hele verhaaltje aangepast aan de raad die gegeven is....
Eerst wilde ze 2 pups uit 1 nest tegelijk, toen daar wat van gezegd werd, is het veranderd in eerst 1 pup, dan later de andere. Vervolgens weet ze dat JR s er niet zijn in black en tan en dat t dus kruisingen zijn. Dus ze wacht op 2 doelbewust gefokte kruisingen en betaald daar waarschijnlijk wel de volle prijs voor van een JR.
Iedereen weet dat er niet doelbewust gefokt moet worden met kruisingen, een per ongeluk nestje, oke kan gebeuren, maar nee, ze verwacht haar pup over een half jaar. Dus hier wordt echt doelbewust een nest kruisingen op de wereld gezet omdat er toch wel mensen zijn die ze kopen. Zou het niet verstandig zijn om in dat half jaar dat er nog gewacht moet worden, op zoek te gaan naar een echte fokker???
Dan krijg je ook de info waar je wat mee kan....
Bonniebeertje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bonniebeertje »

Ik ken persoonlijk heel veel mensen die ofwel tegelijkertijd 2 puppy's in huis hebben genomen of 2 honden hebben van verschillende leeftijden, combinatie teef-teef of combinatie reu-reu.
Een hond is nog altijd een roedeldier en zij bepalen onderling de rang. Als twee puppy's samen in huis komen gebeurt dit al op vrij jonge leeftijd.
Ik zeg niet dat honden nooit vechten en men mag inderdaad hierop wijzen maar er zijn net zo veel gezinnen waar het wel goed gaat met 2 honden. Je moet natuurlijk niet 2 volwassen dominante honden zomaar bij elkaar zetten. Ik heb trouwens eens gelezen in een boek van Martin Gaus dat als 2 honden in een gezin op een gegeven moment zwaar beginnen vechten dat dat meestal aan het baasje ligt die het telkens weer opneemt voor de 'ondergeschikte' hond en telkens weer de 'roedelleider' een standje geeft of negeert en zo zelf verwarring zaait binnen een gezinsroedel. En wat is er mis als honden eens grommen naar elkaar of hun tanden eens laten zien? Dat gebeurt toch overal wel eens, mensen grommen toch ook tegen elkaar? Daarom maken ze elkaar toch nog niet van kant. Je moet natuurlijk niet 2 volwassen dominante honden zomaar bij elkaar zetten.
Er zijn zoveel mensen die gelijk 2 puppy's in huis hebben genomen, zonder dat ze ook ooit maar een hond hebben gehad daarvoor, dat wil toch niet zeggen dat deze mensen niet voor 2 puppy's kunnen zorgen? Ik vind wel dat men eerst goed moet nadenken waaraan men begint: een puppy is veel werk, heeft veel aandacht nodig, kan wel eens vanalles vernielen, in huis plassen etc. Als men er zeker van is dat men dit ziet zitten en ervoor wil gaan zie ik niet in wat het probleem is als je er ineens 2 neemt. Een vrouw die zwanger word van een tweeling??? Moet die er dan 1 laten weghalen omdat het de eerste keer is dat ze zwanger is en eerst maar moet zien dat ze er 1 krijgt opgevoed??
Ik zou zeggen meid als je het echt ziet zitten: ga ervoor !
nance
Erelid

t Gaat hier niet zomaar over 2 puppies, maar over 2 JR kruising puppies. Als je de Jr maar enigszins kent, weet je hoe ze zijn...
Mijn JR is bij mij gekomen met 10 maanden omdat ze haar zus doodgebeten had!!!! :wink:
Die mensen dachten ook leuk 2 nestzusters bij elkaar te nemen. Een JR stopt niet met knokken die gaat door, en daar is waar voor gewaarschuwd wordt!!!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”