Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
drachtige teef verliest veel groen slijm/ pups!
Moderator: moderatorteam
- annicka
- Zeer actief
drachtige teef verliest veel groen slijm/ pups!
Vraagje voor de fokkers onder ons, de teef van mijn moeder is 7 weken drachtig en verliest opeens ontzettend veel groen slijm. Verder zijn er geen tekenen van een naderende (mis)geboorte. Dierenarts is al geweest, en kan geen ontsloten baarmoedermond constateren. Verder is de moederhond heel alert en reageert overal goed op.
Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt?
Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt?
Laatst gewijzigd door annicka op 03 nov 2005 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Nee, dit ken ik niet en heb dit ook nog nooit van andere fokkers gehoord.
Zou het misschien zo kunnen zijn dat de moederhond een pup verloren heeft en daardoor afscheiding heeft?!
Houd je ons op de hoogte, hoop dat alles verder goed gaat met de en jouw moeder en de pups die geboren gaan worden.
Zou Els onze KKI docente meer hierover weten? Heb evt. haar emailadres wel.
Zou het misschien zo kunnen zijn dat de moederhond een pup verloren heeft en daardoor afscheiding heeft?!
Houd je ons op de hoogte, hoop dat alles verder goed gaat met de en jouw moeder en de pups die geboren gaan worden.
Zou Els onze KKI docente meer hierover weten? Heb evt. haar emailadres wel.
- annicka
- Zeer actief
- Renske
- Zeer actief
He bah, dit zijn de minder leuke ervaringen met fokken.annicka schreef:De moederhond heeft nog geen pup verloren, het lijkt wel of dat dat wel gaat gebeuren.........Net weer een hele plas groen-zwart waterig slijm.
Balen........
Zeker na wat ik bij Beetle haar laatste nestje heb meegemaakt, denk ik toch anders over fokken. Een bevalling is een risico om je hond te verliezen

- annicka
- Zeer actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- fransoos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
als het echt gaat om groene 'troep" dan is de kans groot dat het het vruchtwater en nageboorte van een pup is... geen goed teken dus en dan weet je dus dat er een dode pup inzit.. wat weer voor een boel ellende tijdens de bevalling of nu voor de andere pups kan zorgen... ik zou toch even het advies van een da vragen.. een infectie is er zo nl... sterkte
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mol
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Daarna is er nog een keer een plas groene zooi gevonden...crutz schreef:volgens t eerste berichtje zijn ze al bij de DA geweest en kon die niets verontrustends vinden.........LongFields schreef:Ik zou zelf al lang met deze hond een bezoekje hebben gebracht aan de dierenarts. Die kan uitsluitsel geven denk ik, ik vind het niet positief klinken in ieder geval!
Ik zou toch niet gerust zijn hoor. Laat de DA op zijn praktijk dan maar verder zoeken zou ik denken.
Met dit soort dingen lijkt het me verstandiger geen enkel risico te lopen, dan het maar op zijn beloop te laten.
Het enige wat ik gelezen heb over de dierenarts is dit:
Dat wil volgens mij niet zeggen dat er niets verontrustends gevonden is, maar alleen dat hij de baarmoedermond heeft onderzocht. Hij is op huisbezoek geweest dus heeft hij niet alle apparatuur bij de hand gehad om de pups op levenstekenen te onderzoeken neem ik aan.Dierenarts is al geweest, en kan geen ontsloten baarmoedermond constateren.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
oke, idd, niets over niets verontrustends (was nog niet helemaal wakker vanochtend........),LongFields schreef:Daarna is er nog een keer een plas groene zooi gevonden...crutz schreef:volgens t eerste berichtje zijn ze al bij de DA geweest en kon die niets verontrustends vinden.........LongFields schreef:Ik zou zelf al lang met deze hond een bezoekje hebben gebracht aan de dierenarts. Die kan uitsluitsel geven denk ik, ik vind het niet positief klinken in ieder geval!
Ik zou toch niet gerust zijn hoor. Laat de DA op zijn praktijk dan maar verder zoeken zou ik denken.
Met dit soort dingen lijkt het me verstandiger geen enkel risico te lopen, dan het maar op zijn beloop te laten.
Het enige wat ik gelezen heb over de dierenarts is dit:
Dat wil volgens mij niet zeggen dat er niets verontrustends gevonden is, maar alleen dat hij de baarmoedermond heeft onderzocht. Hij is op huisbezoek geweest dus heeft hij niet alle apparatuur bij de hand gehad om de pups op levenstekenen te onderzoeken neem ik aan.Dierenarts is al geweest, en kan geen ontsloten baarmoedermond constateren.
maar weet van mn eigen DA dat als hij getwijfeld had op dat moment hij me gewoon naar de praktijk had laten komen voor verder onderzoek
zou zeker als ze nog steeds/weer groene zooi verliest naar de DA gaan......
- Renske
- Zeer actief
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- annicka
- Zeer actief
De DA is ingelicht.yamie schreef:als het echt gaat om groene 'troep" dan is de kans groot dat het het vruchtwater en nageboorte van een pup is... geen goed teken dus en dan weet je dus dat er een dode pup inzit.. wat weer voor een boel ellende tijdens de bevalling of nu voor de andere pups kan zorgen... ik zou toch even het advies van een da vragen.. een infectie is er zo nl... sterkte

- annicka
- Zeer actief
- annicka
- Zeer actief
Wat dacht je, dat wij dat niet hebben gedaan? De DA is hier geweest, direct nadat de teef begon met het uitvloeien van die troep.LongFields schreef:Ik zou zelf al lang met deze hond een bezoekje hebben gebracht aan de dierenarts. Die kan uitsluitsel geven denk ik, ik vind het niet positief klinken in ieder geval!
Wat voor voordelen heeft het voor de teef om daar heen gebracht te worden,blijven de pups dan leven als ze naar de praktijk gebracht wordt?
De DA achtte het verstandiger rustig af te wachten, vooral geen stress te veroorzaken. Zou de geboorte al ingezet zijn is er verder weinig aan te doen, de pups zijn prematuur en niet levensvatbaar.
Laatst gewijzigd door annicka op 23 okt 2005 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- annicka
- Zeer actief
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Renske
- Zeer actief
Moet de rest echt komen? Kunnen die pups niet nog 2 weken blijven zitten? 't arme moedertjeannicka schreef:Even een update. Op dit moment zijn er 2 veel te kleine pups, beide dood, geboren. Verder is het afwachten tot de rest komt. Duurt het te lang, dan wordt de DA ingeschakeld.Renske schreef:Ellen, hoe is het nu met de cocker van je moeder?

- annicka
- Zeer actief
Ja, zwaar knudde. Was het maar waar dat de pups lekker nog een dag of 8 konden blijven zitten.......dan hadden ze tenminste een kans.Renske schreef:Moet de rest echt komen? Kunnen die pups niet nog 2 weken blijven zitten? 't arme moedertjeannicka schreef:Even een update. Op dit moment zijn er 2 veel te kleine pups, beide dood, geboren. Verder is het afwachten tot de rest komt. Duurt het te lang, dan wordt de DA ingeschakeld.Renske schreef:Ellen, hoe is het nu met de cocker van je moeder?.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nou sorry hoor, ik wist niet dat je kwaad werd...annicka schreef:Wat dacht je, dat wij dat niet hebben gedaan? De DA is hier geweest, direct nadat de teef begon met het uitvloeien van die troep.LongFields schreef:Ik zou zelf al lang met deze hond een bezoekje hebben gebracht aan de dierenarts. Die kan uitsluitsel geven denk ik, ik vind het niet positief klinken in ieder geval!
Wat voor voordelen heeft het voor de teef om daar heen gebracht te worden,blijven de pups dan leven als ze naar de praktijk gebracht wordt?
De DA achtte het verstandiger rustig af te wachten, vooral geen stress te veroorzaken. Zou de geboorte al ingezet zijn is er verder weinig aan te doen, de pups zijn prematuur en niet levensvatbaar.
Ik bedoelde het ook niet als aanval of zo hoor.
Sterkte ermee in ieder geval, het is hoe dan ook niet leuk en zeker niet zoals je hoopt dat een dracht/bevalling zal verlopen.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- annicka
- Zeer actief
Ben niet kwaad, alleen vind ik het jammer dat er direct al van uitgegaan wordt dat er niet het optimale gedaan wordt om het nest en de moeder te behouden.LongFields schreef:Nou sorry hoor, ik wist niet dat je kwaad werd...annicka schreef:Wat dacht je, dat wij dat niet hebben gedaan? De DA is hier geweest, direct nadat de teef begon met het uitvloeien van die troep.LongFields schreef:Ik zou zelf al lang met deze hond een bezoekje hebben gebracht aan de dierenarts. Die kan uitsluitsel geven denk ik, ik vind het niet positief klinken in ieder geval!
Ik bedoelde het ook niet als aanval of zo hoor.
Sterkte ermee in ieder geval, het is hoe dan ook niet leuk en zeker niet zoals je hoopt dat een dracht/bevalling zal verlopen.
Ik vroeg niet om advies, ik vroeg of er iemand dergelijke ervaringen had.
Ik heb aardig wat ervaring op het gebied van bevallingen, maar ik heb dit (gelukkig) nog niet eerder meegemaakt.
- Renske
- Zeer actief
- annicka
- Zeer actief
- little action
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Nou ik heb dit dus ook met mijn bouvier teef gehad.
heeft ook pups verloren.
In de 6e week dus vanuit gegaan dat alles eruit kwam.
Maar nee hoor om de dag verloor ze een pup.
Vier in totaal toen niets meer DA piton gepoten om zeker te zijn dat alles weg zou zijn.
En met 8 weken zijn er twee pups levend geboren,na piton spuit nog 2 dus in totaal 4 levende pups.
Als ik dit schrijf zullen velen den dat kan niet ,maar echt het kan dus wel.
Ze zijn goed groot geworden niks geen problemen.
Ik wens je succes
heeft ook pups verloren.
In de 6e week dus vanuit gegaan dat alles eruit kwam.
Maar nee hoor om de dag verloor ze een pup.
Vier in totaal toen niets meer DA piton gepoten om zeker te zijn dat alles weg zou zijn.
En met 8 weken zijn er twee pups levend geboren,na piton spuit nog 2 dus in totaal 4 levende pups.
Als ik dit schrijf zullen velen den dat kan niet ,maar echt het kan dus wel.
Ze zijn goed groot geworden niks geen problemen.
Ik wens je succes
Groetjes little action