Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help: mijn hond eet uit de kattenbak
Moderator: moderatorteam
-
Marrit
- geregistreerd lid
Help: mijn hond eet uit de kattenbak
Sinds een maand woon ik samen met mijn vriend. Heel leuk en gezellig, maar hij heeft 3 katten die alledrie de kattenbak behoorlijk vervuilen. Nu vind mijn hond dat niet erg, aangezien hij erg gek is op kattenpoep :N: . Heeft iemand een idee hoe ik Simba uit de kattenbak kan houden?
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
Terra
De kattenbakken ergens zetten waar de honden niet bij kunnen. Hier is het ook vaak nog feest, als we niet opletten of weg zijn. Daarom heb ik ze in de keuken staan, en doe ik als we weg zijn de keukendeur dicht. De katten kunnen door het raam naar binnen, de honden kunnen niet bij de kattenbak. Helaas de enige oplossing hier. Als we binnen zitten doen ze het vaak niet, maar zodra we op de wc zitten is het al gebeurd.
Kan er ook niet boos om zijn, ze vinden het gewoon lekker. Ik niet. Bah. :N:
-
Marrit
- geregistreerd lid
Ik baal er iedere keer weer van als hij met zijn snuit vol kattegrit uit de keuken komt lopen. Bah! :N:
We hebben de kattenbak al verplaatst van de kamer naar de keuken. Alle spullen voor de hond liggen/staan nu in de woonkamer en alles van de katten in de keuken. Ik heb geen mogelijkheid om een kattenluik te maken in de deur... (denk ik, maar ik vraag het even na). Maar bedankt voor de tip!
We hebben de kattenbak al verplaatst van de kamer naar de keuken. Alle spullen voor de hond liggen/staan nu in de woonkamer en alles van de katten in de keuken. Ik heb geen mogelijkheid om een kattenluik te maken in de deur... (denk ik, maar ik vraag het even na). Maar bedankt voor de tip!
- Mark-fryslan
- Zeer actief
-
Terra
Wij hebben ook geen kattenluik, doen gewoon de deur dicht als we weg zijn. Onze keuken heeft een raam naar buiten, en de huiskamer ook. Zo kunnen de katten van de ene ruimte naar de andere, en de honden niet.Marrit schreef:Ik baal er iedere keer weer van als hij met zijn snuit vol kattegrit uit de keuken komt lopen. Bah! :N:
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Het eten van de kat en de kattebak staan bij ons in een zijkamer waar wij oa onze wasmachine, koelkast etc hebben staan.
Toen Harrie vroeger nog wel eens een kattedrol wilde scoren hebben wij een haak op de deur gezet waardoor de deur net genoeg open stond voor de kat maar te weinig ruimte voor Harrie.
Nu doet hij het niet meer en die haak is al jaren van de deur af.
Toen Harrie vroeger nog wel eens een kattedrol wilde scoren hebben wij een haak op de deur gezet waardoor de deur net genoeg open stond voor de kat maar te weinig ruimte voor Harrie.
Nu doet hij het niet meer en die haak is al jaren van de deur af.

-
Marrit
- geregistreerd lid
Ik heb het andere topic gelezen, maar dat ging voornamelijk over het eten van kattenvoer. Aangezien Simba zelfs bij de buren naar binnen loopt om kattenbrokjes te scoren, staat het eten van de katten al heel lang op hoogte. Maar om nou de kattenbak op hoogte te zetten, lijkt me niet echt een oplossing. :N:
Het mooist zou zijn wanneer de katten het gewoon buiten deden, maar de katten komen niet buiten, om verschillende redenen.
Bedankt voor het meedenken!
Ik denk zelf nu aan een haakje. Lijkt me praktisch, makkelijk en goedkoop. Ik woon in een huurwoning en een luik in de deur betekent al snel een nieuwe deur kopen als ik eruit ga. :N:
Het mooist zou zijn wanneer de katten het gewoon buiten deden, maar de katten komen niet buiten, om verschillende redenen.
Bedankt voor het meedenken!
-
pepim
- Zeer actief
Hai Marrit, ik had het zelfde probleem en heb na veel tips de kattenbak omgedraaid, met de opening naar de muur toe, en een hekje ervoor gezet.
De katten kunnen daar wel door maar mijn pup niet!
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 26&start=0
De katten kunnen daar wel door maar mijn pup niet!
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 26&start=0
-
Sjiel
- Zeer actief
-
Marrit
- geregistreerd lid
Bedankt voor de tips!
De keuken is nu zo ingericht dat de kattenbak naar de muur toestaat en er een soort hekje omheen staat. Als er nu een kat zijn behoefte doet, ligt Simba met zijn snuitje voor het hekje, haha, maar hij kan er niet bij.
We denken ook nog aan een haakje aan de deur om de katten wat meer ruimte te geven. Dus de tips worden goed gebruikt!!!
De keuken is nu zo ingericht dat de kattenbak naar de muur toestaat en er een soort hekje omheen staat. Als er nu een kat zijn behoefte doet, ligt Simba met zijn snuitje voor het hekje, haha, maar hij kan er niet bij.
We denken ook nog aan een haakje aan de deur om de katten wat meer ruimte te geven. Dus de tips worden goed gebruikt!!!