Micky21 schreef:Micky21 schreef:Hoezo denk je dat?
Ik weet vrij veel van Tosca en Laika hun verleden af. In de zin dat de 1ste eigenaar een formulier had ingevuld met een hoop informatie die nuttig was.
Heb jij ze dan ook uit het asiel? zoja zou ik dan naar eindhoven kunnen bellen voor info?
Micky heeft medicijnen (in afbouw)(prednison). Mijn vriend had hem opgehaald en er werd gezegd deze medicijnen zijn voor zijn droge oogjes. Toen ik 2 weken (bij het uitschreven van het asiel) later vroeg hoe ik die droge oogjes kan herkenen (symptomen) en hoe hij aan een kaal plekje op zijn rechterzij komt. Kwam er over zijn medicijnen een heel ander verhaal. Dat hij daar jeuk heft gehad en het tot bloedens toe heeft open gekrabt tot het een goor wondje was. Later keek ik in zijn papieren blijkt dat hij een teken behandeling heeft gehad. Nou van teken krijg je geloof ik niet veel jeuk, maar van vlooien wel. Micky was wat mager (je zag zijn laatste drie ribben goed) toen we hem kregen. Aan gezien hij in augustus gevonden is, denk ik dat hij toen nog dunner was. Maar ik heb nagedacht. ik heb wel een blaadje met info gehad, maar er was niks ingevuld op naam van Micky, leeftijd, geslacht na.
Mijn tweede rede is, omdat hij officieel in Eindhoven is gevonden, en na ruim 2 maanden naar Rotterdam is gegaan (waar hij maar gelukkig 2 daagjes heeft gezeten). Meestal gaat een hond naar een ander asiel, omdat blijkt dat hij beter op een boederij draait dan stad, maar Micky is van stad naar stad verhuist.[/quote]
Asiel Eindhoven heeft een probleem met de beheerder en bestuur. Honden werden over andere asiels verdeeld om die reden. Veel honden vallen af in een asiel het is een periode van veel stress en nooit rust. Nerveuze honden eten dan slecht en vallen af. Vlooien, teken, worm behandeling is standaard bij binnenkomst. Veel honden worden in de vakantie achtergelaten en eigenlijk is daar niet veel reden voor nodig, een jonge hond vraagt wat meer aandacht en opvoeding dan een jonge hond en dan komt de vakantie er nog bij dat is voor een hoop mensen voldoende reden om een hond weg te doen.
Ik weet wel iets over de herkomst van mijn dieren maar ook niet veel (terwijl ik ze zelf in het asiel heb aangenomen). Ik geef er ook niet zo om, ze geven niet veel problemen en de katten hebben zo hun gebruiksaanwijzing maar daar is wel een mouw aan te passen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....