Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Relatie verbroken.....hoe reageerd een hond daarop?
Moderator: moderatorteam
-
Rob*
- Zeer actief
Relatie verbroken.....hoe reageerd een hond daarop?
Dat wil ik weleens weten, reageerd een hond dan op het gemis van een gewoonte of ook de persoon zelf, ik heb het met Blisje gemerkt dat ie niet meer wilde eten en vreselijk mager werd, toen hij na weken weer wat wilde eten bleef hij toch mager, kan er een soort van stress ontstaan door een persoonlijk gemis?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
tja ik weet het niet.. ik heb het zelf nog nooit gemerkt bij mijn dieren
misschien waren zij al veel eerder klaar met die persoon en waren ze alleen maar opgelucht
nee , mm ik denk dat het per dier verschilt... maar dat het toch het meeste gewoonte en routine is.. een hond hecht best veel waarde aan weten waar hij/zij aan toe is.. dat valt dan wel even weg of verandert iig... de ene hond zal daar gevoeliger op reageren als een andere...
nee , mm ik denk dat het per dier verschilt... maar dat het toch het meeste gewoonte en routine is.. een hond hecht best veel waarde aan weten waar hij/zij aan toe is.. dat valt dan wel even weg of verandert iig... de ene hond zal daar gevoeliger op reageren als een andere...
- Mol
- Zeer actief
-
Rob*
- Zeer actief
Mol schreef:toen mijn ex weg ging had gomez daar goed last van, dit heeft lang geduurt, en toen cloor kwam leefde hij pas echt op
mol
Hoelang duurde het met Gomez?Blisje trekt nu pas weer een beetje bij, het is nog niet de schim van wat hij ooit was, maar hij trekt wel bij.
Heb vaak genoeg gedacht om hem steroiden te gaan geven, want het was gewoon niet om aan te zien zo mager.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
in hoeverre heeft dat ook te maken met jezelf? ik bedoel hoe je je dan zelf voelt... is het dan puur het gemis van de ex, of omdat jezelf ook ander bent en je anders voelt?Mol schreef:toen mijn ex weg ging had gomez daar goed last van, dit heeft lang geduurt, en toen cloor kwam leefde hij pas echt op
mol
- Mol
- Zeer actief
gomez is pas weer echt gaan leven toen cloris kwam en dat was denk i toch wel 1,5 jaar of zoAngel-eyes schreef:Mol schreef:toen mijn ex weg ging had gomez daar goed last van, dit heeft lang geduurt, en toen cloor kwam leefde hij pas echt op
mol
Hoelang duurde het met Gomez?Blisje trekt nu pas weer een beetje bij, het is nog niet de schim van wat hij ooit was, maar hij trekt wel bij.
Heb vaak genoeg gedacht om hem steroiden te gaan geven, want het was gewoon niet om aan te zien zo mager.
mol
-
Rob*
- Zeer actief
Mol schreef:gomez is pas weer echt gaan leven toen cloris kwam en dat was denk i toch wel 1,5 jaar of zoAngel-eyes schreef:Mol schreef:toen mijn ex weg ging had gomez daar goed last van, dit heeft lang geduurt, en toen cloor kwam leefde hij pas echt op
mol
mol
Oh oke, ja Blisje is dat nu na ruim 1 jaar een beetje, het zal nog wel duren eer hij weer zichzelf is, maar het is nu in een stijgende lijn, je voelt je best machteloos als je zo je hond ziet afgaan, je kan niks doen, veel wandelen hielp niet met hem zodat ie misschien honger kreeg, het erge was nog dat ie ook amper dronk....ergens sta je machteloos toe te kijken hoe je hond aftakelt van een machtige boxerreu naar een soort boston terrier.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
Rob*
- Zeer actief
pooh schreef:Dat is natuurlijk niet leuk om je hond zo te zien.
Kan het zijn dat je ex veel tijd met Blissje doorbracht? En dat hij nog moeite heeft met een nieuw ritme op te bouwen?
Ik roep maar wat hoor, ik weet het niet.
Ja als hij niet met mij weg was dan was hij de hele dag met haar, daarom weet ik niet of het nu de persoon was of de gewoonte wat hij mist, kan een hond een persoon los zien van de gewoonte zeg maar.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Met een relatie verbroken in combinatie met de honden, daar heb ik geen ervaring mee.
Maar, toen ik het huis uitging en de honden mij sinds die tijd dus niet meer dagelijks zien, is het wel duidelijk geworden dat met name Beetle mij erg mist. Ondertussen zijn ze er wel aan gewend (paar dagen per week bij mij, grootste gedeelte van de tijd bij mijn ouders), maar ze zijn nog altijd extreem blij als ik ze meeneem en ze een paar dagen bij mij zijn.
Vermoed dat je ex nu geen aandacht meer aan Blisje besteed, of is er een omgangsregeling getroffen?!
Maar, toen ik het huis uitging en de honden mij sinds die tijd dus niet meer dagelijks zien, is het wel duidelijk geworden dat met name Beetle mij erg mist. Ondertussen zijn ze er wel aan gewend (paar dagen per week bij mij, grootste gedeelte van de tijd bij mijn ouders), maar ze zijn nog altijd extreem blij als ik ze meeneem en ze een paar dagen bij mij zijn.
Vermoed dat je ex nu geen aandacht meer aan Blisje besteed, of is er een omgangsregeling getroffen?!
- pooh
- Zeer actief
Ik denk dat een hond gewoonte wel aan een persoon koppelt.
In minder drastische situaties zie je dat ook terug.
Als voorbeeld: een hond bedelt bij persoon A om eten terwijl hij dat bij persoon B niet doen. De hond weet dus dat hij bij persoon B geen kans maakt.
Je kunt natuurlijk ook net zoals Mol een topwijf als vriendin schaken en dan zijn jij en Blissje allebei weer helemaal blij
Als voorbeeld: een hond bedelt bij persoon A om eten terwijl hij dat bij persoon B niet doen. De hond weet dus dat hij bij persoon B geen kans maakt.
Je kunt natuurlijk ook net zoals Mol een topwijf als vriendin schaken en dan zijn jij en Blissje allebei weer helemaal blij
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Mick heeft erg op mijn geestestoestand gereageerd, pas toen ik beter werd, werd hij weer zijn oude zelf. Ex en Mick hadden geen goede band, Mick was eigenlijk altijd alleen met mij samen. Toen het over was en ik al ergens anders woonde en ik mn ex tegenkwam wilde Mick hem niet eens begroeten, negeerde hem gewoon.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
-
Rob*
- Zeer actief
pooh schreef:Ik denk dat een hond gewoonte wel aan een persoon koppelt.
Mijn ex is een topwijf.
Eb Blisje is nog altijd blij met mij, maar da ik weet wat er zo aan hem heeft geknaagt, dus eigenlijk meer de gewoonte misste hij zoals ik kan opmaken uit je antwoord.
-
Rob*
- Zeer actief
Renske schreef:Met een relatie verbroken in combinatie met de honden, daar heb ik geen ervaring mee.
Nee dat wilde ik juist niet, omdat ie dan helemaal door de war raakt.
- pooh
- Zeer actief
Klopt, zo bedoel ik het ook. Ik twijfel er ook niet aan de Blisje niet blij met je is hoor. Waar krijg je nou met regelmaat de kans om brie te stelen?Angel-eyes schreef: Mijn ex is een topwijf.
Eb Blisje is nog altijd blij met mij, maar da ik weet wat er zo aan hem heeft geknaagt, dus eigenlijk meer de gewoonte misste hij zoals ik kan opmaken uit je antwoord.
Omgangsregeling zou ik ook niet getroffen hebben overigens. De hond wordt dan naar mijn mening heen en weer geslingerd en weet wellicht niet waar hij aan toe is. Lijkt me beter om dat niet te doen.
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb soms het idee dat de tijd af en toe stil staat voor de honden hier.
Manlief vaart,is 2 weken weg en 2 weken volledig bij huis.
Die 2 weken dat hij thuis is,is hij net zo goed baasje als ik natuurlijk. We laten dan om de beurt of samen de hondjes uit,zelfde als eten geven etc. Als hij weer naar het werk gaat zie ik eigenlijk niets aan de honden. Terwijl ze dan toch 3 daagjes à 7 uur alleen zijn per week daar ik dan werk,ik ze continu uitlaat ,het op zich rustiger in huis is daar ik dan alleen met de honden ben. Is dus dan toch anders dan als Hans wèl bij huis is. Komt Hans dus thuis,ja...dan zijn ze blij...maar gaat het ook gelijk weer zijn gangetje. Of ze hem dus missen...? Géén idee. Of zou het gewenning zijn daar hij af en aan thuis is? Maar denkt een hond zo?
Manlief vaart,is 2 weken weg en 2 weken volledig bij huis.
Die 2 weken dat hij thuis is,is hij net zo goed baasje als ik natuurlijk. We laten dan om de beurt of samen de hondjes uit,zelfde als eten geven etc. Als hij weer naar het werk gaat zie ik eigenlijk niets aan de honden. Terwijl ze dan toch 3 daagjes à 7 uur alleen zijn per week daar ik dan werk,ik ze continu uitlaat ,het op zich rustiger in huis is daar ik dan alleen met de honden ben. Is dus dan toch anders dan als Hans wèl bij huis is. Komt Hans dus thuis,ja...dan zijn ze blij...maar gaat het ook gelijk weer zijn gangetje. Of ze hem dus missen...? Géén idee. Of zou het gewenning zijn daar hij af en aan thuis is? Maar denkt een hond zo?
-
Rob*
- Zeer actief
pooh schreef:Klopt, zo bedoel ik het ook. Ik twijfel er ook niet aan de Blisje niet blij met je is hoor. Waar krijg je nou met regelmaat de kans om brie te stelen?Angel-eyes schreef: Mijn ex is een topwijf.
Eb Blisje is nog altijd blij met mij, maar da ik weet wat er zo aan hem heeft geknaagt, dus eigenlijk meer de gewoonte misste hij zoals ik kan opmaken uit je antwoord.![]()
Omgangsregeling zou ik ook niet getroffen hebben overigens. De hond wordt dan naar mijn mening heen en weer geslingerd en weet wellicht niet waar hij aan toe is. Lijkt me beter om dat niet te doen.
Laatst pikte hij een hele kip van het aanrecht, en ik maar zoeken waar hij was......was het etter over het kinderhekje gesprongen en lekker in zijn blokhut gaan liggen en daar de kip opgevreten
- Renske
- Zeer actief
Heeft hij de botjes wel uitgespugd? Voortaan maar filet ipv een kip, loop je minder risico's met scherpe botjesAngel-eyes schreef:pooh schreef:Klopt, zo bedoel ik het ook. Ik twijfel er ook niet aan de Blisje niet blij met je is hoor. Waar krijg je nou met regelmaat de kans om brie te stelen?Angel-eyes schreef: Mijn ex is een topwijf.
Eb Blisje is nog altijd blij met mij, maar da ik weet wat er zo aan hem heeft geknaagt, dus eigenlijk meer de gewoonte misste hij zoals ik kan opmaken uit je antwoord.![]()
Laatst pikte hij een hele kip van het aanrecht, en ik maar zoeken waar hij was......was het etter over het kinderhekje gesprongen en lekker in zijn blokhut gaan liggen en daar de kip opgevreten![]()
![]()
- pooh
- Zeer actief
- Renske
- Zeer actief
- pooh
- Zeer actief
Renske schreef:En vindt dat hij te weinig eten krijgt van zijn baasje, is toch de enige reden dat een hond voer steelt?pooh schreef:Blisje weet wel wat lekker is
Nee hoor, onze hond krijgt echt genoeg te eten, bedelt niet als wij zitten te eten, maar als ze de kans krijgt om een kippetje te pakken dan laat ze het niet liggen hoor
-
Rob*
- Zeer actief
Renske schreef:En vindt dat hij te weinig eten krijgt van zijn baasje, is toch de enige reden dat een hond voer steelt?pooh schreef:Blisje weet wel wat lekker is
Nou dat beest kan vreten is niet normaal hoor, hij krijgt 2 keer brok per dag, krijgt vaak nog in de middag een kippenboutje(rauw dus met scherpe en gevaarlijke botjes), 2 bananen per dag, krijgt een bakje kwark en in de avond een biertje
En dan nog me Brie pikken of een kip
- Renske
- Zeer actief
Voorgaande is niet genoeg, hij geeft aan dat hij meer nodig heeft. Is nog niet over zijn liefdeverdriet heen. Je luistert niet voldoende naar je hondAngel-eyes schreef:Renske schreef:En vindt dat hij te weinig eten krijgt van zijn baasje, is toch de enige reden dat een hond voer steelt?pooh schreef:Blisje weet wel wat lekker is
Nou dat beest kan vreten is niet normaal hoor, hij krijgt 2 keer brok per dag, krijgt vaak nog in de middag een kippenboutje(rauw dus met scherpe en gevaarlijke botjes), 2 bananen per dag, krijgt een bakje kwark en in de avond een biertje![]()
En dan nog me Brie pikken of een kip
-
Terra
Ik denk dat beesten wel degelijk een persoon kunnen missen, en een bepaald ritme/gewoonte. Maar ik denk ook dat een groot gedeelte te maken heeft met hoe de mens waar ze nog wel bij zijn reageert. Als je zelf in de put zit, moeite hebt de boel op te pakken, dan voelt een hond dat feilloos aan en telt dat nog op met bovenstaande dingen.
Zelf heb ik het niet aan den lijve ondervonden, een scheiding met honden. Maar ik heb het wel een paar keer om mij heen gezien, en ik ken eigenlijk geen hond die daarvan NIET ondersteboven was. Het hele leven is opeens anders, en dat is pittig. Ik hoop dat Blisje gauw weer zijn oude zelf is.
Zelf heb ik het niet aan den lijve ondervonden, een scheiding met honden. Maar ik heb het wel een paar keer om mij heen gezien, en ik ken eigenlijk geen hond die daarvan NIET ondersteboven was. Het hele leven is opeens anders, en dat is pittig. Ik hoop dat Blisje gauw weer zijn oude zelf is.
-
Rob*
- Zeer actief
Terra schreef: Als je zelf in de put zit, moeite hebt de boel op te pakken, dan voelt een hond dat feilloos aan en telt dat nog op met bovenstaande dingen.
Ja daar heb je ook gelijk in ja, want hij reageerd vreselijk op me als ik ziek ben en niet wil eten, dan eet hij ook niet.Dat zou best eens heel erg mee kunnen wegeen ja, en gelukkig gaat het nu omhoog met hem dus ik ben alleen al blij dat het beter met hem gaat
-
Rob*
- Zeer actief
Renske schreef:Voorgaande is niet genoeg, hij geeft aan dat hij meer nodig heeft. Is nog niet over zijn liefdeverdriet heen. Je luistert niet voldoende naar je hondAngel-eyes schreef:Renske schreef:En vindt dat hij te weinig eten krijgt van zijn baasje, is toch de enige reden dat een hond voer steelt?pooh schreef:Blisje weet wel wat lekker is
Nou dat beest kan vreten is niet normaal hoor, hij krijgt 2 keer brok per dag, krijgt vaak nog in de middag een kippenboutje(rauw dus met scherpe en gevaarlijke botjes), 2 bananen per dag, krijgt een bakje kwark en in de avond een biertje![]()
En dan nog me Brie pikken of een kip.
Ja ik hoor hem wel hoor, maar ik versta geen bal van zijn gemompel......ik denk dat dat wel een aandachtspunt word.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
aan mijn honden merk ik niets dat ze mijn ex zouden missen , de laatste weken dat ik daar nog wel in huis woonde begonnen ze hem al te negeren maar dat kwam ook omdat de honden ineens helemaal niet meer voor hem bestonden toen ik de stap had gezet bij hem weg te gaan 
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- *Linda*
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Dat denk ik dus ook, dat de hond reageert op jouw gemoedstoestand. En daarnaast speelt mee hoeveel aandacht de hond van de 1 en van de ander krijgt. Als ik weg zou gaan, zou Bram veel minder aandacht krijgen en dat dus missen.Angel-eyes schreef:Terra schreef: Als je zelf in de put zit, moeite hebt de boel op te pakken, dan voelt een hond dat feilloos aan en telt dat nog op met bovenstaande dingen.
Ja daar heb je ook gelijk in ja, want hij reageerd vreselijk op me als ik ziek ben en niet wil eten, dan eet hij ook niet.Dat zou best eens heel erg mee kunnen wegeen ja, en gelukkig gaat het nu omhoog met hem dus ik ben alleen al blij dat het beter met hem gaat
Ik begrijp dat hij heel erg is afgevallen? En nu komt hij weer aan?

Linda, Izzie en Bram