Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dwergpinscher

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Ze hebben ook hele leuke zonnebrillen :ok:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Nou ik ga eens op mijn gemakje snuffelen :ok:
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

BeëlzeBubble schreef:Winterjasje krijgt hij nog maar het regenjasje heeft hij aL;
Staat 'm enig! Zo kan Smekkie zijn eigen spulletjes meenemen! :mrgreen: Is ook al zo'n ballenfanaat zie ik! :smile:
Groetjes, Monique

Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

mitmig schreef:
Staat 'm enig! Zo kan Smekkie zijn eigen spulletjes meenemen! :mrgreen: Is ook al zo'n ballenfanaat zie ik! :smile:
Jaaaaa, helemaal gek van zijn balletjes :I: Zolang hij die heeft is hij blind en doof voor alles wat op zijn pad komt. Heel handig af en toe :ok:

Hij is alleen niet zo goed in de bal teruggeven. Daarom neem ik er altijd twee mee om mee te spelen :mrgreen:

Afbeelding
Anneke
Actief

Ongelezen bericht door Anneke »

mitmig schreef:
BeëlzeBubble schreef:
mitmig schreef:
Hier is 't regenseizoen begonnen en die gekke hond zit naast me te bibberen op de bank! Het is 22 graden buiten!!! :mrgreen:
Smekkie heeft het ook zo snel koud. Zeker als hij in de regen heeft gelopen.
Regen moet ze helemaal niet, dan heeft ze de oren op half zeven hangen! :mrgreen: Kan zo'n koukleum nooit meenemen naar Nederland, of ik moet 'r een bontjasje kopen! :smile:
Ik moet altijd lachen om mika als het regent. Dan heeft ze de ronde nog sneller gelopen dan mij of haar baasje. En vooral dan onder afdakjes doorlopen. :smile: Pienter hondje hoor. Mika houd dus ook niet van regen! :mrgreen:
Mika is een skatje
Afbeelding
Anneke
Actief

Ok even iets verder gelezen. Ik heb gisteravond niet achter internet gezeten. Dan mis je toch wat hoor....

Mika is net zo'n ballen fanaat, als je haar gaat uitlaten en je neemt een bal mee dan blijft ze heel netjes bij je in de buurt en springt steeds op zo van "gooi gooi dan die bal, please.... :lol1: " Maar dan doet ze eigenlijk ook niet veel de eerste tijd totdat ze een tijdje met de bal gespeeld heeft.

Voor mika hebben we ook een regenjas maar ze vertikt het om daar in te gaan lopen, dan blijft ze stokstijf staan!! Ze vind het maar niks, nou ja dan niet hoor! Maar smekkie jou staat het regenjasje je heel stoer, ik zal het aan mika laten zien, misschien dat ze een voorbeeld neemt aan jouw!

Groetjes
Anneke
Mika is een skatje
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

mitmig schreef:Sinds kort hoeft ze niet meer in de bench als we weggaan. De eerste paar dagen ging het goed, maar nu heeft ze de schoenenrek weer ontdekt! Ze is vooral gek op gymschoenen, die sleept ze altijd van de rek, maar ze heeft er nog niet aan geknaagd. Ben benieuwd hoelang ze 't gaat volhouden!
Nou, niet lang dus! :mrgreen: Heb ik EEN paar merkschoenen (Gabor, van mijn moeder kado gekregen), moet ze natuurlijk net aan die gaan kluiven! :boos: :mrgreen: Gelukkig alleen de binnenzolen eruit gevreten, misschien kan de schoenmaker de schade nog herstellen!:denken: Heb nu de schoenen die tegen een stootje kunnen op de onderste plank gezet! En madam doet ook nog net of Sjarlie en Jacky dat hebben gedaan! :pffff:
Vannacht 't hele beestenspul in de slaapkamer laten slapen want er was me toch een onweer! 't Bed stond te schudden! Sjarlie en Jacky zijn als de dood voor onweer, maar gelukkig wordt Leklek er niet warm of koud van!:ok: We hebben van 't begin af aan gedaan alsof er niets aan de hand is en dat heeft ze gelukkig overgenomen. Omdat Sjarlie en Jacky niet als pup bij ons zijn gekomen, hebben we die dat niet kunnen aanleren (jammergenoeg). Nog een paar daagjes en dan is 't regenseizoen gelukkig weer achter de rug en kunnen we weer gaan zwemmen! :wink:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Anneke
Actief

mitmig schreef:
mitmig schreef:Sinds kort hoeft ze niet meer in de bench als we weggaan. De eerste paar dagen ging het goed, maar nu heeft ze de schoenenrek weer ontdekt! Ze is vooral gek op gymschoenen, die sleept ze altijd van de rek, maar ze heeft er nog niet aan geknaagd. Ben benieuwd hoelang ze 't gaat volhouden!
Nou, niet lang dus! :mrgreen: Heb ik EEN paar merkschoenen (Gabor, van mijn moeder kado gekregen), moet ze natuurlijk net aan die gaan kluiven! :boos: :mrgreen: Gelukkig alleen de binnenzolen eruit gevreten, misschien kan de schoenmaker de schade nog herstellen!:denken: Heb nu de schoenen die tegen een stootje kunnen op de onderste plank gezet! En madam doet ook nog net of Sjarlie en Jacky dat hebben gedaan! :pffff:
Vannacht 't hele beestenspul in de slaapkamer laten slapen want er was me toch een onweer! 't Bed stond te schudden! Sjarlie en Jacky zijn als de dood voor onweer, maar gelukkig wordt Leklek er niet warm of koud van!:ok: We hebben van 't begin af aan gedaan alsof er niets aan de hand is en dat heeft ze gelukkig overgenomen. Omdat Sjarlie en Jacky niet als pup bij ons zijn gekomen, hebben we die dat niet kunnen aanleren (jammergenoeg). Nog een paar daagjes en dan is 't regenseizoen gelukkig weer achter de rug en kunnen we weer gaan zwemmen! :wink:
Ahh zielig voor Sjarlie en Jacky. Wel goed van Leklek dat ze er niet warm of koud van wordt. Van mika weet ik het eigenlijk niet wat ze zou doen, want die slaapt over het algemeen al bij ons op bed. (ja ik weet het, het is niet goed omdat te doen, maar toch)
Voor jullie is het maar een paar weekjes slecht weer en dan kun je weer lekker genieten van het heerlijke weer. Als ik geld genoeg had dan zou ik je komen opzoeken in het heerlijke thailand. Het land lijkt me geweldig mooi. Hier nederland is het weer eens zoals gewoonlijk bar slecht. grrr.

Groetjes
Anneke
Mika is een skatje
Afbeelding
Mirri
Zeer actief

Gisteren ben ik naar de dierenarts geweest om mijn jaarlijkse inenting omdat ik ook last had van mijn keel heeft mijn baasje dat ook maar gelijk verteld.
Het is kennelhoest, heerst zei de dierenarts.
Nu heb ik een kuurtje gekregen en moet 2x per dag een tabletje nemen en dat verstopt mijn baasje in wat lekkers.
Ze werken wel goed want ik heb nu minder last.
Hoe is het met mijn andere maatjes?
Alles goed hoop ik :ok:
Anneke
Actief

oh ik hoop dat het snel wat beter met je gaat max. Want kennelhoest is niet zo leuk. Mika moet over een weekje haar jaarlijkse inenting ophalen. Voor de rest gaat het met mika goed, wel heel erg ondeugend!
Mika is een skatje
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Beterschap Max...

Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Och, die arme Max! :flower: Gelukkig gaat 't al wat beter en die pilletjes zijn best wel te pruimen met een lekker 'jasje' aan!!

Net als Mika slaapt Leklek ook bij ons in bed! Gelukkig neemt ze niet veel plaats in, dus we merken 't niet eens! :mrgreen: Alleen begint ze zo rond zes uur 's morgens al op 't bed heen en weer te springen en probeert ons zover te krijgen dat we een spelletje gaan doen! De gek! :neenee:
En ondeugend ... volgens mij blijven ze dat hun hele leven. Ze rent nog steeds als een pup achter blaadjes aan, terwijl ze al ongeveer 17 maanden oud is. :mrgreen:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Anneke
Actief

Ik schrok me rot gister. :N: :boos: Ik was mika aan het uitlaten. Mika loopt meestal los (maar ik neem altijd voor de zekerheid haar riem mee voor als ze niet wilt luisteren). Loopt er aan de overkant een andere hond die lijkt op de hond van mij ouders. Wil ze zo de straat oversteken. Ik heb er nog net van de straat af kunnen plukken voordat het te laat was. Normaal weet ze dus dat ze moet gaan zitten bij elke stoeprand en als we zeggen dat ze over mag dat ze dan pas over gaat! Jeetje man wat was ik geschrokken! :N: :N: Ik heb haar wel op haar kop gegeven want anders doet ze het de andere keer net zo hard weer en dan kan het verkeerd aflopen. :N: :boos:
Mika is een skatje
Afbeelding
Mirri
Zeer actief

Hoi Anneke,

Amay zeg nou ik zou me ook rot schrikken, we moeten er niet aan denken dat er iets zou gebeuren.
Max loopt tegenwoordig ook s'avonds de laatste ronde los maar dan alleen met John ik durf het nog niet aan, wel in het bos omdat ik dan weet dat hij niet kan oversteken.
Wij doen het zelfde met Max bij de straat moet hij ook netjes gaan zitten tot dat wij vrij geven.
Gelukkig is er niets gebeurd.

Max is al wat aan de betere hand hij hoest niet meer, dus de pillen helpen erg goed. We moeten de kuur wel afmaken.

Groetjesssss aan al onze dwergpinchers :cheer:
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Anneke!

Nou, dan sta je toch te trillen op je benen! :N: Je kunt ze nog zo goed opvoeden, maar als ze iets interessants zien, zijn ze daar helemaal op gefixeerd en horen niets meer! Die arme Mika zal de eerste tijd wel weer aan de riem moeten! :roll:

Lek is 't zelfde. Die is er vanmiddag op 't strand tussenuit gegaan toen ze ineens twee hondjes zag. Nou daar ga ik toch echt niet achteraan (ze kan hier gelukkig geen straat op). Ben gewoon doorgelopen en na een tijdje kwam madam met de tong op haar schoenen aan rennen! Ze heeft zich ook eens losgetrokken van de riem toen we in een drukke stad hier in Thailand waren. Ze was geschrokken van een vuilnisman die met een bak stond te rammelen. Rent ze zo ineens richting drukke verkeersweg. :N: We hebben ons de longen uit 't lijf geschreeuwd en gelukkig kwam ze net op 't nippertje teruggerend! Werd ik me toch uitgefoeterd door mijn man ... zijn lievelingetje bijna geplet en ik had haar aan de riem!:denken:

Vind 't soms een nadeel dat ze zo supersnel zijn! Zo lopen ze nog naast je en zo zijn ze ineens honderden meters verderop! Gelukkig luistert ze normaal erg goed, maar ja, als ze wordt afgeleid door andere honden wordt 't wat moeilijker!

Gelukkig Mirri, dat Max aan de beterende hand is!
Groetjes, Monique

Afbeelding
Anneke
Actief

Ik ben ook blij dat max weer aan de betere hand is. Gelukkig werkt het kuurtje.

Mika loopt nu bij mij weer aan de riem ja. Of ik moet een bal meenemen dan mag ze los want dan is ze helemaal gefixeerd op de bal en dan geeft ze geen zier om andere honden. En ja ze zijn zo snel dat ze zo weg zijn, daar kun je niet achter aan rennen om ze tegen te houden want ze zijn gewoon sneller dan jij.

En ja dat zou ook wat voor mijn vriend zijn om mij op de kop te geven als zoiets als bij leklek gebeurde. Omdat ik haar dan aan de riem had. :pffff:

Mika geeft haar vriendjes en vriendinnetjes een goede lik over de neus, en de groetjes van haar vrouwtje.
Mika is een skatje
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Even weer on-topic, want ik heb de rest nog niet gelezen.

Ik ga ze leuker en leuker vinden. Ik ken er vier, een roedeltje waar ik vroeger echt voor omliep omdat ze gigantisch blafferig zijn naar vreemde honden en ik bang was dat ze Jack zouden verscheuren :roll: , maar nu ik ze een beetje ken zijn het lieffies. Ze moeten altijd nog even blaffen als we ze tegen komen, en vervolgens zet Lilo de sirene aan, en bij dit stel moet Jack ook effe mee doen, dus de hele buurt is meteen wakker, maar als de baas in kwestie de grootste herrieschopper kalmeert en ik laat Jack even zitten voor een frolicje gaat het prima. Allemaal nog even een koekje en er wordt gewoon braaf gesnuffeld en hier en daar uitgedaagd tot spelen (vooral die verlegen kleintjes gaan zich vaak helemaal uitsloven voor Jack :mrgreen: )

Ik vind het ontzettend leuke hondjes, vooral omdat ze ondanks het formaat zulke hele echte hondjes zijn. Niks platte smoeltjes of korte pootjes of bolle oogjes zoals veel andere kleine rassen. Als ik ooit mijn verstand verlies en een derde hondje neem, wil ik zoiets.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Anneke
Actief

hoi Hanneke,

De dwergpinscher is een grote hond in een kleine verpakking. Mika die blaft ook aardig veel maar inderdaad als je een beetje aandacht geeft en een snoepje geeft is het zo over. Ook is ze heel aanhankelijk en lief voor haar baasjes! Ze beschermt eigenlijk haar teretorium als ze blaft.
Het zijn gewoon geweldige beestjes! En dat kan de rest in dit topic wel beamen. Je moet wel oppassen op overfokte dwergpinschers want die hebben inderdaad bolle oogjes en zijn erg klein.

We horen het wel als je ooit je verstand verliest, en eigenlijk toch wel verstandig bent om voor een dwergpinscher te kiezen. haha :mrgreen:
Mika is een skatje
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Ben inderdaad nog iedere dag blij met de komst van Leklek! Vanavond iets minder, maar ja, dat hoort erbij ...eigen schuld, dikke bult (zie foto's in fotohoek :N:). Gisteren had ze een echte ADHD-dag (als honden dat fenomeen tenminste ook kennen). De hele dag de andere honden de kont uithangen, stuiteren als een bal en geen minuut rustig zijn! Vandaag was ze weer de hort op met een stel strandhonden en dan hoort en ziet ze niks meer! Uiteindelijk wel weer terug gekomen, maar ja, sta je daar als een debiel te roepen op die hond! Lol dat ze had! Ze is dol op andere honden en gaat overal op af. Gelukkig zitten er geen bijtgrage honden bij hier op 't strand.
Zou zeggen Hanneke, verlies je verstand en ga ervoor!
Groetjes, Monique

Afbeelding
Mirri
Zeer actief

Leuk om de nieuwtjes te lezen.
Sinds de klok een uur is terug gezet kan ik het helaas niet meer redden om naar het bos te gaan na mijn werk wat ik ontzettend jammer vind :roll: Om 17.45 is het al aards donker en is er in het bos helemaal geen verlichting.
Dus heb ik besloten om niet meer het bos in te gaan, mijn man vindt het niks al hoewel er altijd de vaste mensen zijn. Hij zegt je moet tenslotte wel alleen het bos door rijden en je weet nooit wat er gebeurd.
Zo ga ik na mijn werk een flinke ronde maken bij ons in de buurt en op vrijdag ben ik altijd een hele dag vrij en ook op zaterdag en zondag gaan we wel naar het bos omdat ik dan overdag kan gaan.
Ik hoop dat het snel weer wat lichter word s'avonds.

Morgen vertrekken Max en ik naar Steenwijk naar mijn oma er is een mis voor mijn opa in de kerk.
En blijven er ook een nachtje slapen, dus zal Max hopelijk andere honden ontmoeten en natuurlijk nieuwe geurtjes.

Groetjes en een poot van Max tot snel weer.
Anneke
Actief

mitmig ik heb in een deuk gelegen om het koppie van leklek bij je foto's in de fotohoek. Mika kijkt altijd precies zo, haha.

Nog even wat nieuws hier vandaan:
Mika heeft gister haar coktailspuit gehad. Ze was heel erg aanhankelijk, de hele dag zei mijn vriend, heel veel slapen. De dierenarts zei dat ze er goed uitzag en dat het een mooi hondje is. (thanx voor het compliment :ok: ) Mijn vriend vertelde dat toen mika het spuitje kreeg dat ze helemaal weg kroop tegen hem aan :knuffel1: (ze wilde zelfs onder zijn trui gaan zitten), maar voor de rest heeft ze geen kik gegeven!

nou dat was het wel weer. Ik ga binnenkort weer even op mijn eigen computer want ik wil wat foto's plaatsen.

Groetjes
Anneke
Mika is een skatje
Afbeelding
Anneke
Actief

er ging iets fout! haha in het volgende bericht staat het goed
Laatst gewijzigd door Anneke op 02 nov 2005 13:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Mika is een skatje
Afbeelding
Anneke
Actief

Mirri schreef: Sinds de klok een uur is terug gezet kan ik het helaas niet meer redden om naar het bos te gaan na mijn werk wat ik ontzettend jammer vind :roll: Om 17.45 is het al aards donker en is er in het bos helemaal geen verlichting.
Ja dat vind ik ook jammer dat het zo snel donker is :boos: , maar ja je moet toch naar buiten. Je moet ook zeker niet naar het bos gaan in het donker, je weet inderdaad nooit wat er gebeurt, als je samen met je man gaat dan is het nog wat anders maar alleeen...... nee nooit doen!
Mika is een skatje
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Anneke schreef:
Mirri schreef: Sinds de klok een uur is terug gezet kan ik het helaas niet meer redden om naar het bos te gaan na mijn werk wat ik ontzettend jammer vind :roll: Om 17.45 is het al aards donker en is er in het bos helemaal geen verlichting.
Ja dat vind ik ook jammer dat het zo snel donker is :boos: , maar ja je moet toch naar buiten. Je moet ook zeker niet naar het bos gaan in het donker, je weet inderdaad nooit wat er gebeurt, als je samen met je man gaat dan is het nog wat anders maar alleeen...... nee nooit doen!
Ik heb geen dwergpinscher maar ik las deze zin en wilde er even op reageren.
Balen is dat hè, dat het vroeg donker is. Ik kan daardoor namelijk ook niet meer naar het bos na mijn werk want dan begint het al aardig donker te worden en dan loop ik toch echt liever niet in mijn eentje in het bos.

Nou dat was het :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Mirri
Zeer actief

Oh gelukkig denk ik er toch niet alleen zo over, ik begon me al schuldig te voelen :19:
Als ik s'avonds van mijn werk thuis kom hobbelen we gewoon een flink stuk in de buurt, dan loop je toch door de wijken en huizen voel me dan een stuk veiliger.

Kreeg net een mailtje van een vrouwtje die we ook iedere dag zien met de andere hondjes en ze missen me. Dus morgen kan ik wel dan heb ik de hele dag tijd :cheer:

Ik hoop dat het snel weer wat langer licht wordt :boos:
Mirri
Zeer actief

Max bij de fotograaf...

Twee weken geleden konden wij bij de dierenwinkel onze Max laten fotograferen.
Het leek wel of hij het rook, normaal luisterd hij altijd en deze keer rende hij de winkel uit en kon ik hem eerst lokken met wat lekkers. Na een minuut of 10 kwam hij eindelijk.
Uit eindelijk is dit het resultaat.
Staat ook op het foto rubriek.
Afbeelding
Anneke
Actief

Mirri ik vind het een leuke foto :ok: Ik had ook al gereageerd bij de fotohoek.
Max is gewoon een mooie kerel.

Maar hoe gaat het verder met mika's vriendjes en vriendinnetjes? Met mika gaat het goed. Ze is heel erg speels weer na een dagje wat truttig gedaan te hebben (door de cocktailprik). 's avonds ligt ze wel altijd bij mij op de bank. Lekker knoedelen! Heerlijk, dat kun je doen met zo'n hondje he!

Ik hoor van jullie.

Groetjes,
Anneke
Mika is een skatje
Afbeelding
Anneke
Actief

zo ik heb de lang beloofde foto's in de fotohoek geplaatst. Ze zijn wel een beetje groot en wazig maar dat komt omdat ze met de telefoon zijn gemaakt.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Afbeelding
hier zit ze heel mooi te kijken naar een andere hond. haha

groetjes
Anneke
Mika is een skatje
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Mirri, heb net de foto in de fotohoek gezien. Wat knap van Max dat ie zo netjes blijft zitten! Dat krijg ik nooit klaar met Leklek want zij heeft haar hoofd volgens mij los op haar hals zitten! :mrgreen: Die foto verdient een mooi lijstje! :ok:

Anneke, die van Mika zijn ook enig. Had al in de fotohoek erbij gezet dat 't net een broertje van Leklek is, zo lijken die twee op elkaar! Jammer dat ze niet wat meer slapen! :mrgreen:

Het regent nu al de hele dag en Lek is constant met Sjarlie aan 't spelen omdat ze niet naar buiten wil (is niet dol op regen). Dus gaat ze haar grote zus maar vervelen, totdat die 't moe is natuurlijk! Met slopen gaat 't al beter. Gisteren heeft ze niet eens met de schoenen gesleept, dus 't gaat (alweer) de goede kant op! :mrgreen:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Anneke
Actief

Mitmig, leklek en mika zijn ook bijna zusjes van elkaar. Ze lijken heel erg op elkaar. Ik moet trouwens toe geven dat mika best wel veel slaapt hoor. Maar als ze wakker is, is ze altijd wel druk. Gister is ze overdag druk geweest, lekker gewandelt in het bos enzo. En 's avonds helemaal op, heel veel slapen. Ze heeft zo'n beetje vanaf half 8 tot 11 bij mij op de bank gelegen. :knuffel1: Heerlijk vind ik dat, gezellig met z'n tweeen op de bank. Het baasje was aan het werk.

En guido is inderdaad een goede vriend van charles en mij. En de honden goofy en kyra zijn lieve honden. Mika is inderdaad bijna de baas over die twee. Echt grappig om te zien hoe lief ze elkaar vinden, mika geeft heel vaak likjes over de neuzen van kyra en goofy. Maar ze kunnen ook heerlijk donderjagen met z'n drieen.

Groetjes,
Anneke
Mika is een skatje
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”