Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vechthond als statussymbool???

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dragonsstarr »

Mol schreef:
dragonsstarr schreef:
Ik heb ook al gehoord dat ernstige FCI-fokkers van Amstaffs er mee gestopt zijn omdat ze 80% van hun potentiele kopers niet zien zitten.

ben ik weleens benieuwd wie dat zijn :denken:
De mensen die tot nu toe van mij een pup hebben zijn ontzettend leuk :ok: dat zijn echt geen aso's, heb ook nog met allemaal goede contacten :ok:
en toch kan ik me daar weldegelijk wat bij voor stellen, als ik kijk wat westside kennel vor mensen heb af gewezen zou bij mij op een gegeven moment ook de moet in de schoenen zinken hoor.

mol :8):
nou ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe nog geen raar volk over de vloer heb gekregen, de meeste mensen mailen en ik nodig ze uit om kennis te komen maken, dan heb je meteen al een eerste indruk, ik heb tot nu toe 1 iemand afgewezen die hele dagen werkte en een pup wilde, die kon het mooi vergeten. Het zal best wel voorkomen dat er van dat rare volk mailt of belt voor een pup, zulke hebben bij geeneens kans om langs te komen, meestal hoor je het wel via de telefoon en via de mail kan je het ook wel zien.

Als je als ernstige fokker vragen krijgt als 'kunnen ze hard bijten ?','hebben ze sterke kaken ?','vanaf wanneer mag ze gedekt worden ?', of 'kan je niks van de prijs afdoen ?' dan weet je het wel he.
Dit is wel heel erg extreem ..... niet op reageren is het beste :roll:
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Legend Of The Starr DayDream

Afbeelding Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Iets anders : hoe is de situatie in Duitsland ?

Ik weet dat je gedragstesten moet doen vooraleer een 'Maulkorbbefreiung' te krijgen, maar klopt het dat alle Bullterriers, Amstaffs, SBT's.... gesteriliseerd moeten worden ? Dat betekent toch het einde van bepaalde rassen ?

Of geldt dat alleen in bepaalde deelstaten ?

En wat als je bv in Limburg woont, je hebt een mooie Bullterrier en je wil eens een show doen in de regio Koln ?
Laatst gewijzigd door johan1969 op 26 okt 2005 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

dragonsstarr schreef:
Ik heb ook al gehoord dat ernstige FCI-fokkers van Amstaffs er mee gestopt zijn omdat ze 80% van hun potentiele kopers niet zien zitten.

De mensen die tot nu toe van mij een pup hebben zijn ontzettend leuk :ok: dat zijn echt geen aso's, heb ook nog met allemaal goede contacten :ok:
ik ken er 1 die dus om die reden gestopt is en over is gegaan op een ander ras.
little-wolf
Zeer actief

johan1969 schreef:Iets anders : hoe is de situatie in Duitsland ?

Ik weet dat je gedragstesten moet doen vooraleer een 'Maulkorbbefreiung' te krijgen, maar klopt het dat alle Bullterriers, Amstaffs, SBT's.... gesteriliseerd moeten worden ? Dat betekent toch het einde van bepaalde rassen ?

En wat als je bv in Limburg woont, je hebt een mooie Bullterrier en je wil eens een show doen in de regio Koln ?
ik weet iig dat op de show in dortmund gewoon staffs gekeurd werden. maar of er ook duitse staffs bij zaten, geen idee.
maar het verschilt per deelstaat.

ergens loopt een topic over in duitsland wonen en daar kwamen we ook op de kampfhunde.
staat ook een link bij welke honden er onder vallen. maar of dat ding up to date is...
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

de fokker van amy heeft een duitse AST dus ze mogen in sommige delen gewoon gefokt worden weet alleen niet of er nog meer regels zijn als hier in nederland
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Dit had laatst iemand geplaatst !

In Duitsland was een landelijk Import verbod op onder andere Amstaffs. Tevens was er per "Land", dus een soort provincie een plaatselijke regel op het fokverbod en zelfs houdverbod.

Na een zoveelste proces van de hondenverenigingen tegen deze wet heeft de rechter beslist dat het per "Land" verschillenden regels hebben over het fok verbod niet wettig was, en daarom is er momenteel het verbod in verband met de regels van fokken verdwenen.

Het landelijke importverbod, en de plaatselijke verboden op het houden, muilkorf en belasting (op sommige plaatsen tot 1000 € per jaar per hond) blijven bestaan.

Tevens is er onder de gewone bevolking een hoge antipatie voor ons ras, en geven ze heel snel de politie een belletje om onwettige honden op te pakken.

Mensen die van mij een pup hebben wonen nu ook in Duitsland, bij hun thuis zijn de honden gecontroleerd of ze niet aggresief zijn. Ze zijn goedgekeurd zodat ze nu zonder muikorf ed op straat mogen lopen, tevens hebben ze verplicht een hoog hekwerk neer moeten zeggen om hun tuin heen, en ze moeten per hond €1000 belasting per jaar betalen.
Ze hebben ze niet hoeven castreren.
Laatst gewijzigd door dragonsstarr op 26 okt 2005 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Afbeelding Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

johan1969 schreef:Iets anders : hoe is de situatie in Duitsland ?

Nee klopt niet, dat was zo in het begin....
Wanneer een hond de "wesentest" goed doorloopt mag hij/zij zonder muilkorf lopen en hoeft deze ook niet meer aangelijnd te lopen.
Daarbij kan het nog wel verschillen van deelstaat tot deelstaat, aangezien de Bullterrier, de Pit en de Staff tot Cat.1 horen in Duitsland.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Net even gegoogled by 'Kampfhunden' en even de statistieken bekeken voor steden als Hamburg en Berlijn.

Voor de strenge 'aggressieve hondenwetgeving' in voege trad waren ongeveer 5% van de bijtincidenten en dergelijke voor de rekening van de Pitbull en Amstaff, wat zelfs toen nog veel minder was als 'kruisingen en onbekend' (8%) en Duitse Herders (18%).

Tegenwoordig zijn de Amstaff en Pitbulls nog maar verantwoordelijk voor 1 % van de bijtincidenten in Duitsland. Het aandeel van de Duitse Herder is echter nog even groot of groter, op de voet gevolgd door Doberman, Rottweiler, Golden Retriever ....
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

little-wolf schreef:
dragonsstarr schreef:

het zal best wel voorkomen hoor, zeker als je al jaren in de amstaffs zit.
Als ik een baaldag heb en ik ga met de honden naar het bos en krijg weer van de pokkeopmerkingen, dan denk ik ook weleens waar ben ik toch aan begonnen :denken: daarna heb ik zoiets van "schijt maar ik heb me honden voor mezelf :pffff: "
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Afbeelding Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

dragonsstarr schreef:
little-wolf schreef:
dragonsstarr schreef:

Als ik een baaldag heb en ik ga met de honden naar het bos en krijg weer van de pokkeopmerkingen, dan denk ik ook weleens waar ben ik toch aan begonnen :denken: daarna heb ik zoiets van "schijt maar ik heb me honden voor mezelf :pffff: "
Juist. :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

dragonsstarr schreef:
little-wolf schreef:
dragonsstarr schreef:

ik heb gelukkig dat nog niet meegemaakt en hoop t zo te houden.
maar kan me idd voorstellen dat je er moe van wordt.
maar idd zoals je zegt, je heb ze voor jezelf. :ok:
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

little-wolf schreef:
Frenkie schreef:Hoe bedoel je dat? Mag je mensen niet meer om hun mening vragen? :denken:

Groetjes
niet op jou manier. je zit te stoken :pffff:
Hoe bedoel je dat ik zit te stoken :eek:
Mag jij me eens uitleggen wat stoken inhoudt!

Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Re: vechthond als statussymbool???

Sunnybunny schreef:
Frenkie schreef:Als ik Timo uitlaat kom ik veel verschillende mensen en honden tegen. Het valt mij ook op dat ik veel 'vechthonden' tegenkom gedurende de wandeling. Ik wil geen vooroordelen uitspreken maar het zijn MEESTAL een bepaald slag mensen die ik met dit soort honden zie lopen. Ik heb wel eens het gevoel dat de eigenaren die ik tegenkom iets willen uistralen (kijk mij met mijn enge grote hond).
Dus vraag ik mij af waarom mensen een 'vechthond'aanschaffen...is dit omdat je het ras mooi vindt of doe je het als statussymbool?

Nogmaals, ik wil niet iedereen over een kam scheren.

Groetjes

Afbeelding Afbeelding
En waarom neem jij zelf zo'n gevaarlijke jachthond? Lekker hoor zo'n hond die altijd alle eendjes en ganzen doodbijt in het park. Ik zou zo'n hond echt nóóit nemen :denken: Durf je hem nog wel los te laten? Ik bedoel, als ie de kans krijgt pakt ie natuurlijk alles wat voor zijn neus komt. Ben je niet bang dat hij ook achter kinderen aan gaat? Eigenlijk moet je hem een muilkorf omdoen, anders mag je wat mij betreft het park niet meer in hoor :blah: :blah: Gevaarlijk hoor, zo'n jachthond. Waarom neem je eigenlijk zo'n jachthond? Heb je onderliggende haat op lieve vogeltjes ofzo. Volgens mij heb je hem alleen maar om stoer te doen, zo'n vogeltjesetend monster.
Pfffff, waarom wordt er gereageerd alsof ik het karakter van die honden negatief vindt? Nogmaals ik heb het over de soort eigenaren en niet over de honden!!!!!!

Ps: weet je eigenlijk wel wat voor hond dit is? :wink:

Afbeelding
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Bedoel je dat ik ook vechthonden hebt.
want zo zie ik het zelf niet hoor :denken:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

kanche schreef:Bedoel je dat ik ook vechthonden hebt.
want zo zie ik het zelf niet hoor :denken:

Jij heb ook vechthonden ja, de bull-terrier trekt ook heel aso-mensjes aan op de een of andere manier. :pffff:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Een vechthond is voor mietjes.

Een echte stoere bink loopt met een revolver in zijn broeksriem rond. :mrgreen:

Die moet je bovendien geen eten geven en die draait geen drollen.
little-wolf
Zeer actief

Frenkie schreef:
little-wolf schreef:
Frenkie schreef:Hoe bedoel je dat? Mag je mensen niet meer om hun mening vragen? :denken:

Groetjes

Afbeelding

ja daaag :smile2:

zoek t regelement maar over stooktrollen :pffff:
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

little-wolf schreef:
Frenkie schreef:
little-wolf schreef:

Groetjes

Afbeelding

Ik geloof dat jij zo'n aso bent die ik wel vaker op straat tegen kom met z'n zogenaamde enge vechthond????!!!! :Q:

Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Frenkie schreef:
little-wolf schreef:
Frenkie schreef:
little-wolf schreef: niet op jou manier. je zit te stoken :pffff:

Afbeelding

Ik geloof dat jij zo'n aso bent die ik wel vaker op straat tegen kom met z'n zogenaamde enge vechthond????!!!! :Q:

Afbeelding

ik geloof niet dat wij elkaar ooit ontmoet hebben. :pffff:
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Nee, dat denk ik ook niet...weet eerlijk gezegd ook niet of ik daar behoefte aan heb.
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Je zou inderdaad schrikken als je Little-wolf ziet, het is een grote brede vent van haast 2 meter. :mrgreen:
little-wolf
Zeer actief

beppie schreef:Je zou inderdaad schrikken als je Little-wolf ziet, het is een grote brede vent van haast 2 meter. :mrgreen:
dus zal maar niet bukken :pffff:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

little-wolf schreef:
beppie schreef:Je zou inderdaad schrikken als je Little-wolf ziet, het is een grote brede vent van haast 2 meter. :mrgreen:
dus zal maar niet bukken :pffff:
dus al die tijd plaats jij foto;'s van een ander hier op het forum :evil:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
beppie
Zeer actief

En die honden zijn niet die vechmachines,dat is Little -wolf> In heel de buurt staat hij bekend,ik ben er voor verhuisd Ja hier op het forum durf ik nog wat tegen hem te zeggen<maar hoe jij dat door het forum heen kon zien hoe hij is,goed van je hoor. :ok:
Rob*
Zeer actief

Frenkie schreef:Nee, dat denk ik ook niet...weet eerlijk gezegd ook niet of ik daar behoefte aan heb.

Nou als je een lekkere beurt wilt hebben dan moet je bij the Wolfman zijn hoor :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

beppie schreef:En die honden zijn niet die vechmachines,dat is Little -wolf> In heel de buurt staat hij bekend,ik ben er voor verhuisd Ja hier op het forum durf ik nog wat tegen hem te zeggen<maar hoe jij dat door het forum heen kon zien hoe hij is,goed van je hoor. :ok:

Het werd altijd eng stil als hij van zijn werk kwam he?Niemand durfde dan in de straat buiten te zijn :mrgreen:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Frenkie schreef:Nee, dat denk ik ook niet...weet eerlijk gezegd ook niet of ik daar behoefte aan heb.
iedereen heeft daar behoefte aan, ook jij krijgt die behoefte eens
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
beppie
Zeer actief

Die hondjes van hem liepen de hele dag los buiten dat was geen probleem ,maar als hij dan thuis kwam van zijn werk uit de haven,dan was de hele straat leeg,maar ja hij heeft ook geen handen maar kolenschoppen he, en dan die muil van hem,ik schrok me altijd rot. :mrgreen:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

:N: niet vertellen wat er gebeurde als je een bal bij hem in de tuin schopte :N:
Rob*
Zeer actief

beppie schreef:Die hondjes van hem liepen de hele dag los buiten dat was geen probleem ,maar als hij dan thuis kwam van zijn werk uit de haven,dan was de hele straat leeg,maar ja hij heeft ook geen handen maar kolenschoppen he, en dan die muil van hem,ik schrok me altijd rot. :mrgreen:

En dan die gouden tanden van hem??? :N: :N: hij had trouwens een kogel laten plaatsen als hoektand

:eek:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”