Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eerste Hulp bij Behendigheid

Moderator: moderatorteam

Boss of Ryu
Vaste gebruiker

Eerste Hulp bij Behendigheid

Ongelezen bericht door Boss of Ryu »

Hallo allemaal!
Ik heb deze topic opgestart om ideeën en trucks uit te wisselen over hoe je jouw hond het beste behendigheid kan aanleren. Want ik en Ryu lopen al een lange tijd te mieren met alleen het raakvlak van de schutting of A-muur.

Heeft iemand enig idee hoe je dat het beste kan aanpakken? :denken:

Ik heb al geprobeerd om het met de clicker en een lapje te proberen maar dat werkt niet. Zodra het lapje weg is springt hij er toch gewoon van af. De clicker wordt zoals de gehoorzaamheidbeoefenaars weten gebruikt om de hond te laten weten dat er een beloning aankomt zodra hij iets goeds heeft gedaan.

Zelf heb ik in een WEDSTRIJD iets anders geprobeerd.
Ik heb op een gegeven moment mijn hand voor zijn gezichtsveld geplaats zodra hij het laatste raakvlak van de schutting moest raken...en het werkte!
Hiermee heb ik mijn tweede U'tje gehaald dus voorlopig houd ik dit tot ik wat beters vindt! :cheer:

Maar genoeg nu. Probeer wat uit zou ik zeggen ennuh als jullie ook wedstrijden lopen in wat voor klasse dan ook kijk op de site van agility kalender en je weet gelijk hoe je ervoor staat.

Tot de volgende keer
(Hoe plaats je een foto???)
Grrrr(oeten) van Ryu
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik geloof in preventie, dus geen wedstrijden gaan lopen tot je hond alle toestellen beheerst.
weg gehaald zit een virus in
kick4toi
Vaste gebruiker

Re: Eerste Hulp bij Behendigheid

Ongelezen bericht door kick4toi »

Boss of Ryu schreef:Hallo allemaal!
Ik heb deze topic opgestart om ideeën en trucks uit te wisselen over hoe je jouw hond het beste behendigheid kan aanleren. Want ik en Ryu lopen al een lange tijd te mieren met alleen het raakvlak van de schutting of A-muur.

Heeft iemand enig idee hoe je dat het beste kan aanpakken? :denken:
Ik heb mijn honden de raakvlakken van de schutting en kattenloop aangeleerd met "zoeken naar lekkers". Ik heb een Purol-blikje (zalf erui). In de deksel heb ik met een spijker gaten geslagen, zodat de lucht van lekkers in het blikje goed naar buiten komen. Als de honden over de schutting of kat komen denderen, zien ze onderaan het toestel het blikje liggen. Eerst heb ik ze onderaan het raakvlak laten zitten (en ze ertoe geleid met het commando "helemaal"- doelend op raakvlak helemaal nemen). Hond zit; koekie erin.
Vervolgens de oefening verder uitgebouwd en het zitten overgeslagen, maar wel altijd de beloning achteraf nadat het toestel "helemaal" was genomen. Afsprong gaat in 99,9% van de gevallen goed. Nu begint mijn ene hond de oploop over te slaan :eek:
Zelf heb ik in een WEDSTRIJD iets anders geprobeerd.
Ik heb op een gegeven moment mijn hand voor zijn gezichtsveld geplaats zodra hij het laatste raakvlak van de schutting moest raken...en het werkte!
Hiermee heb ik mijn tweede U'tje gehaald dus voorlopig houd ik dit tot ik wat beters vindt! :cheer:
Gefeliciteerd :ok: :ok: :ok:
Maar genoeg nu. Probeer wat uit zou ik zeggen ennuh als jullie ook wedstrijden lopen in wat voor klasse dan ook kijk op de site van agility kalender en je weet gelijk hoe je ervoor staat.
Kick en Toivo - de Alaskan Malamutes springen allebei A en hebben nog geen U-tjes :wink: In Almere afgelopen zomer was Toi 0,26 sec. te langzaam voor een U-tje. Volgend seizoen gaan we vrolijk verder. :mrgreen: :mrgreen:
Boss of Ryu
Vaste gebruiker

Bedankt voor de tips!

Ik wil toch ff iedereen bedanken voor de tips.
Mijn hond doet de laatste tijd de raakvlakken alleen maar goed dus dat gaat de goeie kant op. De snelheid zit er nu ook al lekker in maar het kan nog sneller. En die 'kleine' tijdsoverschrijding...maakt niet uit! Ik heb ook een keer 0,31 seconden buiten de tijd gelopen op de jumping maar wel zonder fout te maken. En op diezelfde dag ook nog eens 1 seconde buiten de tijd voor het vast parcours.

Over het algemeen hebben wij dus niet veel problemen. De wip gaat goed net als de kattenloop. Alleen de afsprong van de schutting en insteken van de paaltjes vanaf een hoek vanaf de rechterkant.

Ik denk dat ik zo blijf trainen wat het gaat gewoon lekker. Binnenkort misschien weer een wedstrijd en dan maar hopen dat het vast parcours goed gaat. U'tje erop en promoveren na 5 wedstrijden...(Duimen!)
Grrrr(oeten) van Ryu
Boss of Ryu
Vaste gebruiker

Team wedstrijd agility

Jaja, het is eindelijk weer zover!
Op zondag a.s. (23 oktober) is er dus een teamwedstrijd van behendigheid maar ook van gehoorzaamheid.
Onze club doet natuurlijk ook mee maar er is één probleem...we hebben bij de grote honden geen B-klasser. :jank:
Dus wat hebben ze gevraagd? Of ik met Ryu in de B-klasse wil lopen.
En dit mag want het is toch niet voor een U'tje...het is meer voor de lol. :19:

Binnenkort heb ik misschien foto's beschikbaar op een webpagina en van deze wedstrijd worden ook foto's gemaakt. Misschien zien we jullie wel in Gooi & Eemland...

Tot de volgende keer...
Grrrr(oeten) van Ryu
Jorda
Actief

agility

Ongelezen bericht door Jorda »

Ik ga ook naar de teamwedstrijd in Hilversum die voor hondenclubs is. Ik loop met Dena in de B klasse en ik ben het niet geheel eens (sjiel) met de uitspraak dat je geen wedstrijden moet lopen als je hond niet alles beheerst. Ik heb 11 wedstrijden gelopen, 8 U'tjes en dus van de 33 runs 2 x een latje gegooid (Dena dan....). Dena was slordig op de afloop Kattenloop, maar dat is er nu uit. Toch is ze nog steeds wispelturig op de schutting. Handje ervoor werkt bij haar niet want dan springt ze gewoon van boven in een (1) keer naar beneden. De oplossing: Die heb ik nog steeds niet, maar ben er wel steeds mee bezig. Zoeken naar ies lekkers werkt bij haar niet en teveel druk op de schutting al helemaal niet.... Wie weet, doet ze ooit nog eens rustig aan, hahahaha!
Tot zondag en veel plezier!
Greetz van Jorda.
Afbeelding
Boss of Ryu
Vaste gebruiker

Vet gaaf Jorda!

Dit was echt een hele ervaring! :ok: Onze club was verleden jaar niet echt goed bezig maar nu was het toch wel erg in plaatsen gestegen. Van 14 naar 5!!! :cheer: Het is wel sneu voor de anderen in mijn groep maar Ryu en ik zijn de enigen die met een beker naar huis ging. En dit had ik ECHT NIET verwacht :eek: ...

We zijn dus nog A-klasse en we hebben toch maar even de 2de plaats gehaald van behendigheid 2e graads! Ik ben apetrots op mijn hondenkoppie! Het had zelfs beter kunnen gaan als ik op de wip mijzelf even had ingehouden...foutje. Over het algemeen vond ik de gehele wedstrijd héél leuk. De eerste keer een team wedstrijd en het was toch gezellig en leuk om te zien.

En de raakvlakken op de schutting gingen nu goed. Met het handje voor zijn gezicht en rustig naar beneden werken werkte perfect...nou ja, op de wip na dan. Maar de instructeurs op de club van ons weten het nog niet dus dat wordt morgenavond leuk!

Voor al die mensen die hebben meegedaan aan dit evenement zou ik graag willen weten hoe ze het zelf vonden en of ze het weer willen doen.

Tot de volgende wedstrijd...(3 Dec. misschien in Pijnhorst)
Grrrr(oeten) van Ryu
Boss of Ryu
Vaste gebruiker

Jarig vandaag!

Ja het is al de tweede keer dat we het vieren want hij is vandaag drie jaar geworden!
Hoera!!! :cheer:
Grrrr(oeten) van Ryu
Jorda
Actief

feli.

Ik heb jullie nu al een paar keer zien lopen en jullie zijn een leuk koppel! Gefeliciteerd!!!! Afgelopen zondag was niet echt onze dag. Ik was zelf ziek en daardoor gaat Dena altijd dingen doen die ze normaal niet doet. Uiteindelijk viel de uitslag nog mee, maar ik was niet tevreden, maar ach het kan niet altijd goed gaan........ Ik zie je volgend jaar vast in de B1!!!

Greetz van Jorda.
Afbeelding
Boss of Ryu
Vaste gebruiker

Bedankt!

Ik heb jullie twee ook al een paar keer zien lopen. Toch een leuk gezicht die kortharige, Schotse herdershond...
Jaja, ben bezig met kynologische kennis I...

P.S. Heb je enig idee hoe ik foto's kan posten? Ik heb zelf al een foto-album aangemaakt op mijn MSN-space en openbaar gemaakt maar het werkt niet!

Binnerkort weer een paar trucks voor behendigheid...

Afbeelding
Grrrr(oeten) van Ryu
Jorda
Actief

foto.

Je bedoelt hier op het forum? Ik haal altijd mijn foto's binnen op www.photobucket.com en dan open je op het forum een nieuw topic. Je begint met: [img]en%20dan%20op%20phobucket%20open%20je%20je%20foto,%20klikt%20op%20je%20rechter%20muisknop,%20gaat%20naar%20eigenschappen%20en%20kopieert%20het%20adres.%20Dan%20plak%20je%20die%20achter%20je%20[img]%20en%20sluit%20die%20regel%20af%20met:[/img]
Gaat vast lukken, of bedoelde je dat niet?

Greetz van Jorda.
Afbeelding
Boss of Ryu
Vaste gebruiker

Bedankt en tot de B1...

Ik weet nu eindelijk hoe ik dan foto's kan plaatsen. Ben zelf niet veel op internet geweest omdat er een probleempje was maar dat is weer opgelost. En nog iets...

Afgelopen zaterdag 3 december hebben we een wedstrijd gelopen in een manege in Sint-Oedenrode en dat is supergoed gegaan...op het spelletje na dan. Ryu heeft met z'n peper in zijn kont toch even de tweede plaats gehaald op het vast parcours! En gepromoveerd met dit mooie U'tje :mrgreen: . Daarna heeft hij op de jumping zelfs nog een U'tje gelopen met de tiende plaats. Je begrijpt al dat dit heel leuk was natuurlijk. Maar ook heel leerzaam :idea: ...

TIP:
Ga nooit aan de kant lopen waar nog andere toestellen staan anders gaat de hond daar naar toe lopen met de kans dat die die neemt. En dan is het DISKWALIFICATIE!

Nu is het dus per 3 januari tijd om in de B1-klasse te gaan rennen en puffen met mijn beestje...Misschien tot ziens!
Grrrr(oeten) van Ryu
Boss of Ryu
Vaste gebruiker

Testfoto Ryu

Even kijken of het werkt

Afbeelding
Grrrr(oeten) van Ryu
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ja hoor het werkt
Leuke foto :ok:
Boss of Ryu
Vaste gebruiker

Wat zijn BAND-wedstrijden

Hoi allemaal...
Iedereen die behendigheidswedstrijden loopt heeft wel eens op de agility kalender gekeken. Daarop is onder klasse regelmatig een wedstrijd te zien als BAND. Weet iemand wat dat betekent :denken: ?
Grrrr(oeten) van Ryu
woeffies
nieuw lid
Mijn ras(sen): Bumper - Griekse Staande (lijkt op een staande en komt uit Griekenland ;-) )
Wendy - Kruising Border Collie/kleine Keeshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door woeffies »

Daarop is onder klasse regelmatig een wedstrijd te zien als BAND. Weet iemand wat dat betekent ?
Band is een organisatie die speciaal is opgericht om de belangen van behendigheid als sport en voor de behendigheidslopers te behartigen.
Ze organiseren allerlei cursussen op het gebied van behendigheid, en houden vaak onderzoeken.
Dit jaar vierde ze hun 10-jarig jubileum, waarbij oa. een behendigheidsweek is georganiseerd op een camping in Dronten.
Er waren allerlei workshops, ook met andere hondensporten, en verschillende nederlandse, maar ook buitenlandse behendigheidstrainers/lopers.

De wedstrijden die je op de site van Louise ziet, de agility kalender, zijn de wedstrijden van de wintercompetitie.
Hierin mogen alle honden lopen, ook honden die nog geen wedstrijden lopen, ras of rasloos, en het team mag uit alle mogelijke combinaties bestaan. Large, medium, small, beginnend of gevorderd, maakt niet uit.
Een team bestaat uit maximaal 7 honden, waarvan per wedstrijd er 4 honden tellen.
Er is per wedstrijd een vast parcours, een jumping en een estafette, waarin dus alle 4 de honden achterelkaar hetzelfde parcours afleggen.
Er zijn 4 wedstrijden en een finale, waarin alle honden van het team de estafette moeten lopen.
Na de finale heb je dus een winnaar van de wintercompetitie.
Alle wedstrijden worden in maneges gehouden.
Helaas is de inschrijving al gesloten.

Meer over band kan je lezen op:
http://www.agilityclub.nl/
Groetjes
Tineke

Reiki voor mens en dier
http://home.planet.nl/~schoe983/

Reiki en dieren startpagina
http://reiki_dieren.jouwpagina.nl/

Blog van Wendy en Bumper
http://wendy.blaft.nl
Boss of Ryu
Vaste gebruiker

Bedankt voor de info!

Hé, dat wist ik nog niet maar dat lijkt me wel heel leuk om eens een keer met onze club aan mee te doen. Dan is er helaas wel een klein probleem...we hebben niet genoeg wedstrijdhonden!!!
Maar even doordrammen bij de club en we kunnen het proberen.

Bedankt voor de informatie,

Groetjes van ons allebei.
Grrrr(oeten) van Ryu
Boss of Ryu
Vaste gebruiker

Nieuwe trainingslocatie gevonden

Ja, eindelijk hebben we een goede locatie gevonden die training in agility geeft op een hoger niveau dan waar ik nu bij loopt. En dat is KC Dordrecht! Een klein half uurtje rijden van ons huis vandaan dus ook lekker dichtbij. Maar toch weer wat geleerd :idea: ...
Een andere manier van de schutting nemen is door je hond erover heen te sturen en met je rug ernaar toe iets voor de schutting te gaan staan. Hand naar beneden houden en dan moet je hond, als het goed gaat, gewoon over het laatste raakvlak lopen. Dit kan je dus alleen niet gebruiken bij de kattenloop en de wip :jank: ...
Er lopen bij KC Dort' enkele C-klassers die met grote wedstrijden mee hebben gedaan. En daar lopen wij nu tussen :mrgreen: ! En nu moet ik mijn beestje nog bij zien te houden want hij rende hier VEEL sneller dan bij mijn oude vertrouwde club. Misschien krijgen we nu door deze training een powerboost en horen wij ook bij de top van de B1-klasse... En dat deden wij al bij open wedstrijden. De laatste heeft hij gelopen bij V.R.A.S. en is daar 2e geworden bij het spelletje, 3e bij het vast parkoers en 2e bij de jumping.
En dan hebben wij ons ook nog ingeschreven voor de kwalificatie voor het AWC in het Duitse Emmendingen als B1-klasse. Hopen, hopen, duimen, duimen :roll: ...
Grrrr(oeten) van Ryu
marina

Re: Nieuwe trainingslocatie gevonden

Ongelezen bericht door marina »

hallo
Ik heb met mijn jongste hond de raakvlakken aangeleerd met een klikkerplankje .(dat zijn 2 plankjes op elkaar waar een klikker tussen zit)zodra hij op het plankje staat gaan de klikker dus altijd op het goede moment .Als hij het goed beheerste deden we de een keer wel de plank en de andere keer niet .het werkt super.
Wij hebben 3 schapendoezen Ozzy loopt in de B1 Dio A medium en Cooper is de jongste die loopt in de A large(loop in scheldezoom zijn eerst wedstrijd)Wij lopen ook FHN wedstrijden
Boss of Ryu
Vaste gebruiker

Bedankt voor de tip

Hartstikke bedankt Marina :ok: ...
Ik zal vragen of dit iets is voor op de training.
Het zal wel even wennen zijn denk ik maar voor beginners en gevorderden zal dit misschien een lichtpuntje zijn in een hele donkere nacht :idea: .
En ik heb er ook wat aan natuurlijk.

Nog steeds bedankt en tot ziens.
Grrrr(oeten) van Ryu
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”