beppie schreef:Je zou inderdaad schrikken als je Little-wolf ziet, het is een grote brede vent van haast 2 meter.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vechthond als statussymbool???
Moderator: moderatorteam
- linda
- Zeer actief
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- Aantal honden: 1
Jullie zijn al een hele tijd aan het geiten hier. Toch wil ik even reageren op het eerste deel van het topic. Er hebben veel mensen gereageerd met een zogenoemde 'vechthond'. zelf behoor ik ook tot die categorie. Waar het in eerste instantie om ging zijn de mensen die om "verkeerde" redenen een hond nemen.
Ik loop daar zelf wel tegenaan. Hier in de wijk kan ik er al 2 opnoemen. Mensen die een vechthond hebben en hier status door denken te krijgen. Voeden hun hond hierdoor ook anders op. Sommige gaan zelf met deze hond naar andere mensen toe om te intimideren.
Hier word ik ook op aan gekeken, terwijl ik er geen fuck mee te maken heb en mijn hond zal ook geen vlieg kwaad doen.
Natuurlijk zijn er nog meer soorten honden op te noemen waarbij de hondeneigenaren geen bewuste keuze zijn gemaakt. Alleen is de impact ietsjes groter als dit een onopgevoedde 'vechthond' is ipv aan poedel ( bijvoorbeeld).
Ik loop daar zelf wel tegenaan. Hier in de wijk kan ik er al 2 opnoemen. Mensen die een vechthond hebben en hier status door denken te krijgen. Voeden hun hond hierdoor ook anders op. Sommige gaan zelf met deze hond naar andere mensen toe om te intimideren.
Hier word ik ook op aan gekeken, terwijl ik er geen fuck mee te maken heb en mijn hond zal ook geen vlieg kwaad doen.
Natuurlijk zijn er nog meer soorten honden op te noemen waarbij de hondeneigenaren geen bewuste keuze zijn gemaakt. Alleen is de impact ietsjes groter als dit een onopgevoedde 'vechthond' is ipv aan poedel ( bijvoorbeeld).
Wiel
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ja natuurlijk zijn die mensen er helaas.Biet schreef:Jullie zijn al een hele tijd aan het geiten hier. Toch wil ik even reageren op het eerste deel van het topic. Er hebben veel mensen gereageerd met een zogenoemde 'vechthond'. zelf behoor ik ook tot die categorie. Waar het in eerste instantie om ging zijn de mensen die om "verkeerde" redenen een hond nemen.
En ik denk dat niemand meer een hekel hieraan heeft dan de mensen die wel serieus met hun ras en hond bezig zijn

-
- Zeer actief
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor je reactie. Ik vind het leuk dat er ook nog serieuze, normale reacties worden geplaatst.Letchimi© schreef:Vechthonden ... en hun baasjes
Ik neem aan dat je de doggen , staff's rottie's etc bedoeld met de baasje's met mischien tattoages , goude kettingen , dure kleding etc.
Toen ik mijn Rottweiler had heb ik ook weleens mensen gehad die me scheef aankeken , ik draag vaak kani kleding , ben niet de allerdunste , heb een donkere huidskleur en wat tattoages.
Maar nee , toen ik mijn rottweiler nam dacht ik zelf niet aan zo zal is ff wat mensen laten afschrikken , en mijn imago verbeteren en opveilen.
Ik heb Bink toen genomen om het ras , de kracht die ze uitstralen bouw en ja ook wel uitstraling , maar om zelf er beter van te worden in opzien van aanzicht nee.
Nu mijn tinus is ook een hondje waar sommige mensen van denken van huh jij zon klein hondje hihi ...
Ik vind het wel cool

Groetjes

- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
He Biet,Biet schreef:Jullie zijn al een hele tijd aan het geiten hier. Toch wil ik even reageren op het eerste deel van het topic. Er hebben veel mensen gereageerd met een zogenoemde 'vechthond'. zelf behoor ik ook tot die categorie. Waar het in eerste instantie om ging zijn de mensen die om "verkeerde" redenen een hond nemen.
Van alle 'vechthonden' vind ik jouwe de mooiste

We zien elkaar snel...kunnen de honden weer ff lekker spelen.
Groetjes

Frenkie schreef:Tinus is een kruising , Duitse herder - boerenfoxLetchimi© schreef:Vechthonden ... en hun baasjes
Ik neem aan dat je de doggen , staff's rottie's etc bedoeld met de baasje's met mischien tattoages , goude kettingen , dure kleding etc.
Toen ik mijn Rottweiler had heb ik ook weleens mensen gehad die me scheef aankeken , ik draag vaak kani kleding , ben niet de allerdunste , heb een donkere huidskleur en wat tattoages.
Maar nee , toen ik mijn rottweiler nam dacht ik zelf niet aan zo zal is ff wat mensen laten afschrikken , en mijn imago verbeteren en opveilen.
Ik heb Bink toen genomen om het ras , de kracht die ze uitstralen bouw en ja ook wel uitstraling , maar om zelf er beter van te worden in opzien van aanzicht nee.
Nu mijn tinus is ook een hondje waar sommige mensen van denken van huh jij zon klein hondje hihi ...
Ik vind het wel cool![]()
Bedankt voor je reactie. Ik vind het leuk dat er ook nog serieuze, normale reacties worden geplaatst.Gelukkig neemt de meerderheid van de mensen een 'vechthond' omdat ze weg zijn van het ras...en da's heel belangrijk. Maar wat voor ras is Tinus dan?
Groetjes
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Het valt me eerlijk gezegd ook altijd op dat in achterstandswijken en hier bij het kampje veel meer honden met "een verkeerd imago" lopen dan elders.Dus ik denk dat veel mensen (helaas) denken dat ze stoer zijn met zo'n hond.
Jammer want ik vraag me af of ze dan echt nog kunen genieten van het heerlijke karakter.
Jammer want ik vraag me af of ze dan echt nog kunen genieten van het heerlijke karakter.
Hier ben ik het mee eens , heb ook het idee dat er veel verkeerde mensen zijn die de zo'n hond kopen voor hun image en hun uitstraling dan in belang van het ras of hond.Marie-Josée schreef:Het valt me eerlijk gezegd ook altijd op dat in achterstandswijken en hier bij het kampje veel meer honden met "een verkeerd imago" lopen dan elders.Dus ik denk dat veel mensen (helaas) denken dat ze stoer zijn met zo'n hond.
en ook wat je zegt valt mij ook op dat het meestal achterstandswijken en kampen zijn
Hoi , denk dat je me verkeerd heb begrepen of ik het verkeerd heb opgeschreven ik bedoel het in de zin van , het verkeerd gebruiken van de hond ... mijn mening is dan dat je ''verkeerd bezig '' bent.Martijn schreef:Verkeerde mensen? Wat is een verkeerd mens dan?Letchimi© schreef:Hier ben ik het mee eens , heb ook het idee dat er veel verkeerde mensen zijn die de zo'n hond kopen voor hun image en hun uitstraling dan in belang van het ras of hond.Marie-Josée schreef:Het valt me eerlijk gezegd ook altijd op dat in achterstandswijken en hier bij het kampje veel meer honden met "een verkeerd imago" lopen dan elders.Dus ik denk dat veel mensen (helaas) denken dat ze stoer zijn met zo'n hond.
en ook wat je zegt valt mij ook op dat het meestal achterstandswijken en kampen zijn
Ik vind het zelf behoorlijk verkeerd om op die manier ovber je medemens na te denken. Mag ik er dan vanuit gaan dat jij drie pitjes achter je sleurhut hebt zitten?
En ook in de zin van verkeerd om met zon instelling zon hond te kopen
letchimi
Er wordt eerder misbruik gemaakt van kleine hondjes dan vechthonden hoor! Kijk eens in de bladen, zie je sjiwies, mopjes en pekineesjes als mode accesiores
Je ziet zelden in bladen staffs of rotties die als accesiores gebruikt worden.
Een klein hondje wordt makkelijker aangeschaft, desnoods gaat ie op de kattenbak
Als je een "vechthond" aanschaft, moet je al een stuk steviger in de schoenen staan

Een klein hondje wordt makkelijker aangeschaft, desnoods gaat ie op de kattenbak

- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het nogal wat dat jij het niet verkeerd vindt om met een hond te lopen die dus agressief is naar alles en iedereen! Ik vind het prima dat jij met een pitbull loopt, heb ik totaal niks op tegen maar ik vind het dan wel belangrijk dat hij goed is opgevoed en niet zomaar naar de eerste de beste gaat happen. Want wat gebeurt er dan als de hond ontsnapt en onschuldige mensen of honden tegenkomt?Martijn schreef:Ik vind het niet verkeerd om met een dikke pit rond te lopen. Ook niet als hij rastypisch agressief naar honden is. Nog sterker, zelfs als hij brullend voor je uit loopt te trekken vind ik het niet verkeerd.Letchimi© schreef:Hoi , denk dat je me verkeerd heb begrepen of ik het verkeerd heb opgeschreven ik bedoel het in de zin van , het verkeerd gebruiken van de hond ... mijn mening is dan dat je ''verkeerd bezig '' bent.Martijn schreef:Verkeerde mensen? Wat is een verkeerd mens dan?Letchimi© schreef: Hier ben ik het mee eens , heb ook het idee dat er veel verkeerde mensen zijn die de zo'n hond kopen voor hun image en hun uitstraling dan in belang van het ras of hond.
Ik vind het zelf behoorlijk verkeerd om op die manier ovber je medemens na te denken. Mag ik er dan vanuit gaan dat jij drie pitjes achter je sleurhut hebt zitten?
En ook in de zin van verkeerd om met zon instelling zon hond te kopen
letchimi
Sommige mensen houden van boterzachte hondjes die je gewoon onder de keukentafel kunt laten liggen terwijl je een kinderpartijtje geeft en anderen houden van een hond met wat meer kaliber.
Waarom is dat verkeerd?
Natuurlijk zijn er mensen die hun "vechthond" alleen maar als accesoire hebben maar dat geld ook voor een heleboel andere rassen en dan met name de makkelijke, kleine hondjes.
Natuurlijk zijn er mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen en dusdanig makkelijk met hun hond omgaan dat er vechtpartijen komen maar een beetje terrier is er ook niet vies van en dan heb je het ook niet over "dat soort mensen"?
Als ik mijn zin had dan liep ik ook met een walgelijk heftig bandog. Dat vind ik mooi en inderdaad stoer. Maar ik ben niet verkeerd, asociaal, ordinair of wat dan ook.
Ja. De meeste mensen die een "vechthond" hebben zouden eigenlijk geen hond moeten hebben maar dat geldt ook voor bijna alle andere rassen. De gemiddelde terriëreigenaar, de gemiddelde labloper en de gemiddelde rotweilerlijer gaat net zo dom met zijn hond om als de gemiddelde ambul-lul.
Mag ik je trouwens vragen waarom je het stoer vind om met zo'n hond te lopen?
- *Linda*
- Zeer actief
Re: vechthond als statussymbool???
Tuurlijk weet ik dat, heb je toch zelf geschreven, had je dat niet gedaan, was ie nog heel herkenbaar hoorFrenkie schreef:Pfffff, waarom wordt er gereageerd alsof ik het karakter van die honden negatief vindt? Nogmaals ik heb het over de soort eigenaren en niet over de honden!!!!!!Sunnybunny schreef:En waarom neem jij zelf zo'n gevaarlijke jachthond? Lekker hoor zo'n hond die altijd alle eendjes en ganzen doodbijt in het park. Ik zou zo'n hond echt nóóit nemenFrenkie schreef:Als ik Timo uitlaat kom ik veel verschillende mensen en honden tegen. Het valt mij ook op dat ik veel 'vechthonden' tegenkom gedurende de wandeling. Ik wil geen vooroordelen uitspreken maar het zijn MEESTAL een bepaald slag mensen die ik met dit soort honden zie lopen. Ik heb wel eens het gevoel dat de eigenaren die ik tegenkom iets willen uistralen (kijk mij met mijn enge grote hond).
Dus vraag ik mij af waarom mensen een 'vechthond'aanschaffen...is dit omdat je het ras mooi vindt of doe je het als statussymbool?
Nogmaals, ik wil niet iedereen over een kam scheren.
Groetjes
![]()
Durf je hem nog wel los te laten? Ik bedoel, als ie de kans krijgt pakt ie natuurlijk alles wat voor zijn neus komt. Ben je niet bang dat hij ook achter kinderen aan gaat? Eigenlijk moet je hem een muilkorf omdoen, anders mag je wat mij betreft het park niet meer in hoor
![]()
Gevaarlijk hoor, zo'n jachthond. Waarom neem je eigenlijk zo'n jachthond? Heb je onderliggende haat op lieve vogeltjes ofzo. Volgens mij heb je hem alleen maar om stoer te doen, zo'n vogeltjesetend monster.
Ps: weet je eigenlijk wel wat voor hond dit is?![]()

- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik snap niet helemaal wat je wilt zeggen...ik heb namelijk geen vooroordelen over mensen met 'vechthonden'...was gewoon benieuwd waarom mensen zo'n rashond nemen (uit liefde voor het ras of als statussymbool). Ik denk namelijk dat er een grote groep mensen is die deze honden nemen omdat ze helemaal weg zijn van het ras...maar er is ook een selecte groep mensen die deze rassen nemen omdat ze iets uit willen stralen naar hun omgeving.Martijn schreef:Je scheert vooral jezelf over één kam.Frenkie schreef:Als ik Timo uitlaat kom ik veel verschillende mensen en honden tegen. Het valt mij ook op dat ik veel 'vechthonden' tegenkom gedurende de wandeling. Ik wil geen vooroordelen uitspreken maar het zijn MEESTAL een bepaald slag mensen die ik met dit soort honden zie lopen. Ik heb wel eens het gevoel dat de eigenaren die ik tegenkom iets willen uistralen (kijk mij met mijn enge grote hond).
Dus vraag ik mij af waarom mensen een 'vechthond'aanschaffen...is dit omdat je het ras mooi vindt of doe je het als statussymbool?
Groetjes
![]()
Kennelijk ben jij van het type dat mensen in categorietjes indeelt.
Een arrogante, beperkte kijk op de mensheid.
Dat iemand van techno houdt, in een ouwe BMW rijdt en een ambull heeft betekent niet dat hij het zelfde is als iemand anders met die voorkeuren.
Die groep bestaat alleen in jouw hoofd. Het heet een vooroordeel.
Niets mis met vooroordelen hoor. Die zijn van essentiëel belang om de wereld in te schatten. Maar dan is het dus wel een schatting en niet de waarheid. Snap je het verschil?
Zijn vechthonden een statussymbool?
Mja...geloof ik wel. Maar dat is een teckel, een duitse staande of een mechelaar ook. Het hele begrip huisdier zal door sommige sociologen als statussymbool worden opgevat. Het houdt namelijk een bepaalde mate van rijkdom in als je er dieren op nahoudt zonder de bedoeling ze op te peuzelen.
Ik vind het jammer dat je zonder mij te kennen mij veroordeelt tot iemand die mensen in hokjes stopt...ik heb namelijk geen arrogante, beperkte kijk op de mensheid! Misschien voel je je teveel aangesproken?
Groetjes
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het jammer dat mensen het idee hebben dat ik een vooroordeel heb over deze rassen, als ik al een vooroordeel had dan was het over de mensen. Ik heb toevallig een vriendin die een 'vechthond' heeft en ik weet ook wel dat het sociale honden zijn en nogmaals heb ik het dus niet over de honden maar over de mensen die deze rassen aanschaffen. En ik kan je ook vertellen dat ik echt helemaal niks met deze rassen heb, maar ik heb over geen een ras een kwaad woord.Sunnybunny schreef:Tuurlijk weet ik dat, heb je toch zelf geschreven, had je dat niet gedaan, was ie nog heel herkenbaar hoorFrenkie schreef:Pfffff, waarom wordt er gereageerd alsof ik het karakter van die honden negatief vindt? Nogmaals ik heb het over de soort eigenaren en niet over de honden!!!!!!Sunnybunny schreef:En waarom neem jij zelf zo'n gevaarlijke jachthond? Lekker hoor zo'n hond die altijd alle eendjes en ganzen doodbijt in het park. Ik zou zo'n hond echt nóóit nemenFrenkie schreef:Als ik Timo uitlaat kom ik veel verschillende mensen en honden tegen. Het valt mij ook op dat ik veel 'vechthonden' tegenkom gedurende de wandeling. Ik wil geen vooroordelen uitspreken maar het zijn MEESTAL een bepaald slag mensen die ik met dit soort honden zie lopen. Ik heb wel eens het gevoel dat de eigenaren die ik tegenkom iets willen uistralen (kijk mij met mijn enge grote hond).
Groetjes
![]()
Durf je hem nog wel los te laten? Ik bedoel, als ie de kans krijgt pakt ie natuurlijk alles wat voor zijn neus komt. Ben je niet bang dat hij ook achter kinderen aan gaat? Eigenlijk moet je hem een muilkorf omdoen, anders mag je wat mij betreft het park niet meer in hoor
![]()
Gevaarlijk hoor, zo'n jachthond. Waarom neem je eigenlijk zo'n jachthond? Heb je onderliggende haat op lieve vogeltjes ofzo. Volgens mij heb je hem alleen maar om stoer te doen, zo'n vogeltjesetend monster.
Ps: weet je eigenlijk wel wat voor hond dit is?![]()
Het gaat mij er om dat, als ik een "vechthond" zou hebben, me zou moeten verantwoorden aan jou daarvoor. Daar pas ik voor
Je vraagstelling is duidelijk genoeg namelijk, daar kan ik alle vooroordelen uithalen die ik 15 jaar lang heb moeten aanhoren. Ik zou zeggen: zoek zelf uit wat er zg. zou leuk is aan die "vechthonden" of sterker, loop eens een dagje mee met iemand die er een of meerdere heeft. Dan zie je vanzelf wat er zo leuk aan ze is. Vechthonden zijn trouwens geen "grote enge honden" maar vaak vrij klein
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoie
- Zeer actief
Ja, hier ben ik het helemaal mee eens. De staffordshire bull terriër was ook typisch een hond van de engelse adel, het gepeupel, het gewone voetvolk begrijpt helemaal niks van zulke honden en kan ze niet waarderen.Letchimi© schreef:Hier ben ik het mee eens , heb ook het idee dat er veel verkeerde mensen zijn die de zo'n hond kopen voor hun image en hun uitstraling dan in belang van het ras of hond.Marie-Josée schreef:Het valt me eerlijk gezegd ook altijd op dat in achterstandswijken en hier bij het kampje veel meer honden met "een verkeerd imago" lopen dan elders.Dus ik denk dat veel mensen (helaas) denken dat ze stoer zijn met zo'n hond.

- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoie
- Zeer actief
-
- Actief
Hoi,
zoals sommigen weten krijgen wij binnen 4 weekjes
een rottweilerpupje
Deze zal denk ik ook wel onder de noemer 'vechthonden' vallen
Ikzelf ben als de dood voor aggresieve of 'gevaarlijke' honden :N: zou nooit willen dat onze hond zo wordt dus bij ons is het zeker niet om er stoer mee te doen, zo'n types lopen er al genoeg rond vind ik en die geven het ras alleen maar een slechte naam.
Mijn vriend wilde al heel lang een rottweiler, hij vindt het prachtige honden, ik stond er in het begin wat sceptisch tegenover mede door de slechte naam die het ras heeft. Tot wanneer ik de kennel bezocht waar we nu een pup van gaan hebben, hun honden hebben me definitief tot inkeer gebracht. Het is gewoon een geweldig ras en als ze een goede en eerlijke opvoeding krijgen zijn het gouden honden.
groetjes
zoals sommigen weten krijgen wij binnen 4 weekjes

Deze zal denk ik ook wel onder de noemer 'vechthonden' vallen

Ikzelf ben als de dood voor aggresieve of 'gevaarlijke' honden :N: zou nooit willen dat onze hond zo wordt dus bij ons is het zeker niet om er stoer mee te doen, zo'n types lopen er al genoeg rond vind ik en die geven het ras alleen maar een slechte naam.
Mijn vriend wilde al heel lang een rottweiler, hij vindt het prachtige honden, ik stond er in het begin wat sceptisch tegenover mede door de slechte naam die het ras heeft. Tot wanneer ik de kennel bezocht waar we nu een pup van gaan hebben, hun honden hebben me definitief tot inkeer gebracht. Het is gewoon een geweldig ras en als ze een goede en eerlijke opvoeding krijgen zijn het gouden honden.
groetjes
Thats the spiritWooki schreef:Hoi,
zoals sommigen weten krijgen wij binnen 4 weekjeseen rottweilerpupje
![]()
![]()
Deze zal denk ik ook wel onder de noemer 'vechthonden' vallen![]()
groetjes

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Het is een geweldig ras en met de juiste opvoeding zijn het ook gouden honden.Wooki schreef:Hoi,
zoals sommigen weten krijgen wij binnen 4 weekjeseen rottweilerpupje
![]()
![]()
Deze zal denk ik ook wel onder de noemer 'vechthonden' vallen![]()
groetjes
Maar hou er wel rekening mee dat het geen Labrador of Golden Retriever is

Volwassen reuen kunnen problemen krijgen met dezelfde sexe, hoe goed je ze ook socialiseert, en ook kunnen Rottweilers behoorlijk dominant zijn (of pogen te zijn) tegenover de baas.
-
- Zeer actief
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Hallo, ik denk dat jij niet begrijpend kan lezen...want ik wil helemaal geen regels instellen voor bepaalde rassen. En dat je me bekrompen vind slaat echt helemaal nergens op...valt er met jou wel gewoon te discussieren vraag ik me dan af...jij gaat mensen voor vanalles en nog wat uitmaken...dat vind ik pas bekrompen en een beperkte kijk op mensen hebben!Martijn schreef:Is jouw hond zo goed opgevoed dan?Frenkie schreef: Ik vind het nogal wat dat jij het niet verkeerd vindt om met een hond te lopen die dus agressief is naar alles en iedereen! Ik vind het prima dat jij met een pitbull loopt, heb ik totaal niks op tegen maar ik vind het dan wel belangrijk dat hij goed is opgevoed en niet zomaar naar de eerste de beste gaat happen.
Wat denk jij nou? Dat je ineens regels voor het ene ras kunt invoeren die voor een ander ras niet gelden? Ziemlich komisch, Herr Doktor Hess.
Dat mag je wel vragen maar dat soort voorkeuren zijn lastig uit te leggen.Mag ik je trouwens vragen waarom je het stoer vind om met zo'n hond te lopen?
Net als iedereen vind ik het leuk om iets moois te hebben.
Wat dat betreft is er geen verschil tussen deze hond en dat nagellakje.
Men vindt het leuk om iets uit te stralen en dat maakt je geen slecht mens.
Maar goed, ik heb het idee dat je wat te bekrompen bent om te snappen wat ik bedoel.
-
- Zeer actief
Frenkie schreef:want ik wil helemaal geen regels instellen voor bepaalde rassen. !
Nee maar dat is het juist, jij bepaalt die regels en wetten niet, maar als mensen zo achterlijk blijven reageren dan geef je zat voer tot die wet en die wet is er dus ook gekomen omdat er zat mensen bepaalde rassen compleet naar de verdommenis hebben geholpen, dat doe je niet bewust, maar door bepaalde uitspraken geef je anderen voer om die regel ten uitvoer te brengen, ondertussen worden er nog steeds onschuldige "pitbull-achtigen" vermoord, een ander woord heb ik er niet voor(is er wel maar die is te aso), alleen maar doordat er ooit wat is voorgevallen, een pitbull is ook maar gewoon een hondje wat iets heeft opgestempelt gekregen door mensen die het niet kwaad bedoelen maar het alleen maar wel effe "kwaad" zeggen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Ik zei het net nog in een andere topic. Ik vind het zo vreemd dat de mensen al jaren gewaarschuwd worden voor broodfokkers en handelaren, zelfs door televisieprogramma's, maar ze blijven er gewoon honden kopen. Met andere woorden: het wordt niet helemaal geloofd.
In tegenstelling tot de term 'vechthond' want die is eenmaal bedacht en mensen geloven dat tot in lengte van jaren en ook vaak onmiddellijk na het lezen van een krantenbericht.
Hoe komt het toch? Waarschuwingen tegen broodfokkerij worden genegeerd en vechthonden blijven vechthonden, terwijl daar niet eens websites en/of waarschuwende televisieprogramma's over zijn
Wat mij betreft wordt de term vechthond in stand gehouden door 'horen zeggen' want ik heb hier een huis vol molossers die nog niet gevochten hebben
In tegenstelling tot de term 'vechthond' want die is eenmaal bedacht en mensen geloven dat tot in lengte van jaren en ook vaak onmiddellijk na het lezen van een krantenbericht.
Hoe komt het toch? Waarschuwingen tegen broodfokkerij worden genegeerd en vechthonden blijven vechthonden, terwijl daar niet eens websites en/of waarschuwende televisieprogramma's over zijn

Wat mij betreft wordt de term vechthond in stand gehouden door 'horen zeggen' want ik heb hier een huis vol molossers die nog niet gevochten hebben

- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb er waarschijnlijk een verkeerde naam aan gegeven...maar kan ook wel alle rassen op gaan noemen. Ik heb ze ook niet 'vechthonden' genoemd omdat ze altijd vechten ofzo...als ik mensen dat idee heb gegeven wil ik hierbij mijn excuses maken. Ik ben ook nog geen 'vechthond' tegen gekomen die agressief was, het zijn stuk voor stuk lieve honden. En daarom berijpen mensen mij waarschijnlijk verkeerd...ik heb echt helemaal niks tegen deze honden.bulletjebe schreef:Ik zei het net nog in een andere topic. Ik vind het zo vreemd dat de mensen al jaren gewaarschuwd worden voor broodfokkers en handelaren, zelfs door televisieprogramma's, maar ze blijven er gewoon honden kopen. Met andere woorden: het wordt niet helemaal geloofd.
Hoe komt het toch? Waarschuwingen tegen broodfokkerij worden genegeerd en vechthonden blijven vechthonden, terwijl daar niet eens websites en/of waarschuwende televisieprogramma's over zijn![]()
Groetjes