Mark-fryslan schreef:@idoo schreef:Angel-eyes schreef:@idoo schreef:
Tjsa, hiermee geef je meer informatie over jezelf dan over je hond.
Als ie het al zes jaar doet, waarom hou je hem dan nog steeds aan de lijn en laat je hem niet gewoon los? Loopt ie dan weg ofzo? Of woon je ergens waar je hem niet los kan laten? En als dat laatste het geval is waarom zie je het na zes jaar dan nog steeds als een probleem?
Nee ik vraag jou alleen waarom hij zo trekt?Geef mij eens een verklaring waarom hij dat zou kunnen doen?Wat is daar de reden van?
Ha, in mijn ogen trekt ie helemaal niet, hij loopt blijkbaar gewoon harder dan jij.
Jij trekt, omdat je hem aan een lijntje houdt en langzamer loopt!
Je hond trekt omdat hij daar altijd succes mee heeft gekregen. Namelijk vooruit komen. Je hebt je hond geleerd dat er bij het wandelen spanning op het touw moet staan. Nu na 6 jaar weet je hond niet beter. Je kunt nog wel terug naar een boxer die niet trekt maar dan moet je verdomd veel geduld hebben. Domweg stil gaan staan elke keer als je hond trekt. Dat betekend dat je misschien de eerste paar dagen niet je tuin pad af komt. Zoek iets wat je hond echt heel lekker vind. Biefstuk om mij.
Elke keer als je hond de spanning op de riem verlaagd kun je een beloning geven. Daarna kun je elke pasje wat je hond zet zonder aan de riem te trekken gaan belonen. Dat is een lang traject van misschien wel een aantal weken. Maar ja een oefening die je in 6 jaar hebt opgebouwd tot in de perfectie bouw je niet zomaar weer af.
Daar zul je dan doorheen die fase. En als je het zelf wilt natuurlijk. Van mij mag je jezelf door je hond overal heen laten slepen. Ik kom nu weer met theorie omdat ik het niet eerlijk zou vinden als je het op een andere manier gaat aanpakken. Namelijk met een slibketting en maar rukken aan de riem als je hond gewoon trekt zoals je het hem hebt aangeleerd.
Groetjes Mark
Hij heeft dus nooit succes ermee gehad dat is juist het hele gekke, hij mocht gewoon nooit trekken namelijk, het is alleen steeds een groter probleem geworden toen hij 1 jaar was en zijn eerste knie-operatie kreeg, je kan dan gewoon niet je hond naar achter trekken omdat je dan zijn knie belast, nu denk je dat ik hem moest afleiden met speeltjes of eten, Blisje vind speeltjes buiten niet boeiend en eten boeit hem niet, hij is niet enthousiast als hij eten krijgt, het liefst spuugt ie het uit), dus ja dan ga je maar stilhouden, maar ook dat hielp niet.
Ik vertik een slipketting, zelfs op de hondenschool weigerde ik, omdat ik het ondingen vind.
Dus het probleem had hij al, het vervelende is dus dat hij een fase heeft gehad dat je moet kiezen, of je sloopt zijn knietjes nog meer of je laat hem maar wat trekken, dan kies ik voor het trekken.En ik heb erzelf niet zo'n last van hij trekt me niet omver ofzo hahahaha, dan moet ie meer pap eten.
Enige wat ik hem heb kunnen aanleren was als hij ging trekken dat ik hem wel kan duidelijk maken dat ie naast moet lopen, alleen kan ik dat 3 keer zeggen en dan is ie het zat en dan gaat ie mokken, een kennis van me is ook hondentrainer en die kon er ook niks mee, en na bijna 6 jaar zie je ook het probleem niet meer, je gaat dan teveel door mekaar gooien.
Het enige positieve is nu dat ie ouder wordt en rustiger, misschien dat het nog kan veranderen, maar meneer is buiten te gefixeerd om wat er gebeurt, alles houdt in de gaten, hij wil blijkbaar alleen maar waken en alles wat maar beweegt houdt ie in de gaten, wat me wel opvalt als ik mensen tegenkom met mechelaars en duitsers en ze zien hou hij op alles reageerd dat ze altijd vragen of hij geen Ipo ofzo mag doen, waarom is me een vraag, misschien dat ie gewoon teveel driften heeft?Ik weet het niet.