Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie gebruikt er een bench en wie niet?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

yep, die van ons slapen erin..... Grote honden, grote benches.....

En daar ze het helemaal niet erg vinden om er snachts in te slapen, laat ik het maar zo.

Overdags hebben ze hun eigen kantoortje van een 30m2 en dat vinden ze ook prima.....

't is zelfs zo erg, dat ik af en toe moet gaan kijken wie nou waar ligt..... :mrgreen: :mrgreen: want bench inpikken is volgens mij het leukste spelletje.....
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

twinkeltje schreef:wat ik ook eigenlijk met mijn pet niet bij kan is
dat er woord gescholden op brood fokkers
wand die hondjes zitten in een krappe schuur hutje op mutje
en mensen kopen een pup en douwen zo pup voor 8 uur in de nacht en dan op zijn minst nog 4 uur op de dag in zo klein kooitje
als ik fokker zou zijn
en ik zou weten dat mijn pup zo terecht kwam dan zou ik mijn pup echt niet aan zo iemand mee geven
Hai Twinkeltje,
Ik begrijp je punt!
Maar als ik naar mijn situatie kijk, mijn pup ligt alleen 's nachts in de bench, heeft er geen enkel probleem mee en bovenal, tis hier ook tijdelijk!
Ik wil haar ook niet altijd in een kooi, dus als alles goed gaat, dan laat ik het deurtje ook gewoon open en kan de bench t.z.t weg.
Ze is nu een half jaar en ik kijk het nog heel even aan!
En dat ze er geen problemen mee heeft gehad weet ik zeker, ik heb nl. de eerste tijd beneden geslapen om te zien of het goed was.
Overdag gaat ze nooit in de bench!
Ik wil best kritisch naar mezelf kijken, maar ik denk toch echt niet, dat mijn pup het zo slecht met me getroffen heeft, ik probeer een goede baas te zijn, ze mag graven in de tuin, ik ga graag met haar lopen, zij vindt het fijn, maar ik ook!
En ik lees heel veel hier in het forum, juist om het goed te doen.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Heb het niet nodig.

Maar ik heb bij Baloe een bench gebruikt, het alleen blijven heb ik met dat ding wel heel goed kunnen aanleren zo. Als ik hem er weer neerzet gaat ze er ook meteen in liggen. Het is echt haar plekje. Maar ik hoef hem niet te gebruiken dus hij staat alweer een poos in de schuur en wordt zo af en toe eens uitgeleend :wink:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Sam
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sam »

Sam zonder bench... nou dat dacht ik niet! Zelfs het deurtje moet dicht anders vindt hij het niet tof. Als hij echt moe is en geen gezeik wil dan gaat hij in de bench liggen en dan storen wij herm ook niet. Overdag (max. 4 uur) ligt hij ook drie dagen per week in de bench en vergeet niet het deurtje dicht te doen want anders blaft (en dat is hard van een zwitser) de hele buurt bij elkaar, slopen doet hij niet, hij ligt in z'n bencht te blaffen totdat de deur dicht is......... :denken:
De leukste hond van nederland: http://www.tenpas.net ;-)
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik gebruik hem alleen tijdens de eerste pupperiode.
Dan eens een uurtje los in huis, dan eens twee uurtjes en als dat goed ging, hup, ding naar zolder.
Mijn honden vonden het prima die bench.
Ik heb ook een hond gehad die gelijk ging gillen, ging door merg en been, dus na 3 minuten besloten dat het voor haar niets was.
Ik vind het handig hoor, maar ben er ook snel klaar mee.
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Bij chika hebben we de bench maar even gebruikt, was eigenlijk helemaal niet nodig. Voor Kami staat de bench er nu nog steeds, ron heeft inmiddels wel zelf een bench gemaakt die iets breder is dan de standaard bench die we hadden staan. S'nachts ligt kami erin en als ik werken ben. Gaan we een uurtje boodschappen doen is hij gewoon los.
We hebben de bench aangehouden omdat ik het prettig vind dat ze gescheiden zitten als we weg zijn en omdat kami in de bench moet als chika loops is en wij weg zijn.
Afbeelding
josje2003
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door josje2003 »

Voor Buster hebben we een soort hoge konijnenren aangeschaft. Zo'n ding met tralies en een deurtje. Je kunt hem groter en kleiner maken of gewoon opvouwen. Omdat het tralies zijn kan hij er gewoon doorheen kijken. Zijn mand staat erin en daar gaat hij overdag gewoon inliggen. Alleen als ik weg ga of 's nachts gaat het deurtje dicht. Ik probeer hem nu, als ik boven ben of zo, gewoon los in de kamer te laten om te kijken of hij niets gaat slopen, of in een stoel kruipt. Die ligt immers veel lekkerder dan een mand. :wink: . Hij heeft hem nog niet omver gekregen, maar kan er wel mee schuiven omdat er geen bodem in zit. Daaraan kan ik zien of hij onrustig is geweest als ik even weg was voor boodschappen e.d. Met de tijd, als hij sloopvrij blijkt te zijn gaat de kooi gewoon weg.
Groetjes van Josje en Buster
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

Hutsje schreef:Hier geen benches. Vind het niet prettig dieren in zo'n klein hokje op te moeten sluiten.
Voor degenen die 4 uur niet lang vionden, waar zit de hond 's nachts dan? Als ze 's nachts ook in een bench slapen heb je het toch gauw over een uur of 8, plus de 4 uurtjes als je weg bent of langer en dan zitten ze dus (meer dan) de helft van de dag opgesloten.
nee hoor snachts liggen ze elk op hun bolletjes kussen naast ons bed te pitten dus zitten maar vier uur erin

Tevreden hondjes hebben daar echt geen probleem mee
elke avond gaan ze mee naar de paarden en gaan ze met ons mee rijden
dan nog uitjes weekend bos hei strand
ik werk maar 20 uur dus tijd genoeg om paarden en honden aandacht te geven hun bench vinden ze gewoon veilg plekkie en weten dat het dan rust is prima hoor en er word niet gesloopt
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik had een bench gekocht toen Mykos , mijn eerste hond, kwam. Was zo handig zei de verkoopster van de dierenwinkel. Dacht ook dat iedereen zo'n ding had.
Heb hem echter na een week of 2 opgeborgen. Vond het helemaal niks .zo'n kooi. En Mykos vond het ook niks.
Vrij snel kwam de 2e hond. Helaas heb ik met haar het probleem dat ze graaft in de muur. Heb dus allemaal gaten in de muur. :roll:
Indy gaat nu alleen in de bench als ik direct na de wandeling weg moet of als de uitlaatservice hun mee heeft gehad bij een dagdienst.
Gelukkig is dat vrij weinig.
Zelf zorg ik ervoor dat ik haar niet meteen na de wandeling alleen hoef te laten. Ze heeft een klein uurtje nodig om rustig te worden en dan gaat het prima zonder bench.
Maar als het dus niet zou hoeven, zou de bench de deur uit gaan.
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

niet meer, ongeveer 6 maanden gebruikt toen layka pup was
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Miss_ijsblokje

Ongelezen bericht door Miss_ijsblokje »

Ik heb van het begin een bench gebruikt voor Bono. Vooral voor als hij gaat slapen. In het begin wou Bono echt nooit in de bench maar na een verloop van tijd gaat hij er zelf in...hij sleurt ook al zn vondsten (takken van de tuin, plastike flesjes, ...) in zijn bench..dusja soms is het wel eens een smerig boeltje in de bench.
Ik ga de bench ook niet wegnemen naarmate hij ouder wordt...het is zijn eigen slaapplekje
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”