voor·oor·deel (het ~, -delen)Frenkie schreef: Waarom zegt dat iets over mij?
1 ongegronde mening
Daarom.
Moderator: moderatorteam
wat jammer dat wij op deze manier communiceren want volgens mij gaat er hier echt iets mis. Je reageert iedere keer zo fel...ik wordt voor vanalles uitgemaakt..ik ben bekrompen, heb een beperkte kijk op de mens, zorg ervoor dat pitbulls worden afgemaakt, ben een lafaard. Kunnen we niet op een normale manier communiceren en niet zo snel over elkaar oordelen.Martijn schreef:Laat inderdaad maar zitten. Je zegt van alles half maar gaat huilen als je er op aangesproken wordt.Frenkie schreef:Blablabla
Je bent laf en lafaards zijn vervelende gespreksgenoten.
Je hebt gelijk dat je niet aan iemand zijn kleding kan zien wat voor karakter hij/zij heeft. Maar volgens mij heeft iedereen wel snel een oordeel klaar over mensen. Zo word ik al beoordeelt als een bekrompen persoon. En waarschijnlijk is het ook niet juist om meteen je oordeel klaar te hebben. Maar als ik dan terug ga naar het begin dan was mijn vraag waarom mensen een 'vechthond'aanschaffen, als statussymbool of pure gekheid van het ras. Oke, had misschien beter een algemene vraag kunnen stellen, zoiets als...'Heb je je hond aangeschaft om als statussymbool te dienen of omdat je het een mooi ras vindt?'Suzanne schreef:Misschien schrijf je wat onduidelijk....Frenkie schreef: Ik geloof dat wij elkaar gewoon niet begrijpen. Jij legt op alles wat ik zeg een korrel zout en vat het heel persoonlijk op. En nee, ik was er niet meteen van uitgegaan dat jij zo'n hond hebt...en nee, niemand hoeft het met mij eens te zijn binnen een discussie...er zijn ook mensen die WEL zo'n hond hebben en het toch met mij eens zijn. En misschien ben ik niet geheel op de hoogte...maar mijn topic gaat NIET over de rassen maar over de MENSEN. Waarom lezen mensen toch zo slecht???
In heb 20 jaar geleden een bullterrier gehad. En dat werkte toendertijd zeker niet statusverhogend, noch stoer. De meesten dachten dat ik een varken aan de lijn had en vonden haar aartslelijk.
En nu heb ik teckels en wil niet eens weten welke status mij toebedeeld wordt.
Het kan van alles en ook niets zeggen over mensen hoe ze gekleed zijn, hun partnerkeuze, de buurt waarin ze wonen en welke honden ze hebben.
Het (voor) oordeel dat je daarover hebt zegt ook niets over hen, maar over jou.
greatdane schreef:Ik snap wat je bedoelten uiteraard wint een pit niet altijd en met meerdere honden wordt het nog moeilijker natuurlijk.
Maar zei/hij zegt dit:Probleem voorgoed opgelost zonder gevecht, die pitbull koos eieren voor zijn geld en ging op de loop toen ie die vier gekken op zich af zag stormen
Dit is dus onmogelijk bij een gamebred pit,die gaat echt niet op de loop al staat er een leeuw voor zijn neus.
@idoo schreef:Hallo daar,
Erg onder de indruk van jullie reacties.
Normaal pak ik inderdaad een stuk hout en sla zo'n vent zijn kop in, maar ik ga geen gevecht aan met iemand die sterker is. Dus moeten mijn honden zelf hun probleem maar oplossen. Maar verder hebben jullie natuurlijk gelijk. Het was natuurlijk een valse. Wel zwakkere grijpen maar op de loop gaan als je tegen een overmacht aanloopt. Maar het ging hier toch om de statussymbolen, niet om echte wedstrijdvechters? Ook daarin geef ik jullie gelijk. Een echte grijpt gewoon de eerste de beste en bijt zich vast.
Schapendoezen zijn geen vechters, maar ze zijn goed in doen alsof.
Die van mij stortten zich luidkeels op andere honden, maar als die bleven staan maakten ze op een meter afstand een ruime boog. Werden ze echter zelf aangevallen dan reageerden ze met z'n allen tegelijk. Ze zijn ook wel eens gegrepen op een manier dat ze me voorgoed beschadigd leken, maar meer dan plukken haar waren ze achteraf dan niet kwijt. Ze zijn erg beweeglijk.
Wat ze doen als ze samen in iets bijten is meteen ongelooflijk fel beginnen te rukken. Een bijzonder akelig gezicht.
Maar dat terzijde. Ik bedoelde ook niet dat schapendoezen samen gevaarlijker voor een echte vechthond zijn, maar dat het onzin is te zeggen dat sommige soorten gevaarlijk zijn en andere niet.
Ook een Schapendoes is in staat een kudde schapen uit te moorden, dus een groep schapendoezen is potentieel nog gevaarlijker. Mijn ervaring is dat de vechtdrempel lager wordt naarmate ze met meer tezamen zijn.
Ik weet niet of die echte wedstrijdvechters waar jullie op doelen ook mensen grijpen, maar Schapendoezen horen bereid en in staat te zijn indien ze dat nodig achtten hun tanden in mensen te zetten. ALs ik 's nachts in het donkerste deel van het Vondelpark met mijn eerste wandelde moest ik daar altijd al alert op blijven. Iemand die stil in een bosje stond vond hij al een gevaar. En als ik dichterbij kwam en zo'n persoon uit de bosjes dook omdat ie mijn hond niet gezien had (grijs als de nacht zelf) dan moest ik hem echt snel terugroepen. Later met vier moest ik er dan echt druk op zetten.
Dat had je idd beter kunnen doen, want je geeft in je eerste stukje zelf al het antwoord, namelijk dat mensen die zo'n hond aanschaffen meestal niet deugen. Dus doe je eigenlijk niks anders dan om een bevestiging van je eigen vooroordeel vragen.Frenkie schreef:[ Oke, had misschien beter een algemene vraag kunnen stellen, zoiets als...'Heb je je hond aangeschaft om als statussymbool te dienen of omdat je het een mooi ras vindt?'
Groetjes
Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens...je hebt mij niet horen zeggen dat ik vind dat deze mensen niet deugen...dus jij maakt dat er zelf van. Ook wil ik me niet indekken voor uitzonderingen...ik kom ook genoeg mensen tegen met een 'vechthond' die heel normaal zijn...heb een vriendin met een molosser (schrijf ik al voor de zoveelste keer) die ik toch echt wel vind deugen hoor. Maar er zijn dus een select aantal mensen o.a. een drugsdealer uit mijn buurt die met dit soort honden loopt. En nu wil ik niet zeggen dat alle mensen die zo'n hond hebben drugsdealers zijn, want anders krijg ik dat weer naar m'n hoofd geslingerd.Zoie schreef:Dat had je idd beter kunnen doen, want je geeft in je eerste stukje zelf al het antwoord, namelijk dat mensen die zo'n hond aanschaffen meestal niet deugen. Dus doe je eigenlijk niks anders dan om een bevestiging van je eigen vooroordeel vragen.Frenkie schreef:[ Oke, had misschien beter een algemene vraag kunnen stellen, zoiets als...'Heb je je hond aangeschaft om als statussymbool te dienen of omdat je het een mooi ras vindt?'
Groetjes
Dan dek je je nog eens in door te stellen dat er uitzonderingen zijn, zodat niemand je ervan kan beschuldigen dat je de hele groep over een kam scheert.
Heel menselijk idd, al te menselijk, jouw manier van denken, maar niet bepaald verheven.
Martijn heeft helemaal gelijk, door types als jij is de pit bull verboden, en worden talloze honden die met de pit bull niks dan een vage uiterlijke gelijkenis gemeen hebben uit hun gezinnen gerukt en de dood in gejaagd.
Te walgelijk voor woorden, maar daar hoor ik jou niet over. Want het is toch allemaal een verkeerd slag mensen die een vechthond nemen. Meestal dan ja. Er zijn natuurlijk uitzonderingen.
Moet je luisteren Frenkie, om het maar even scherp te stellen, het is oorlogstijd voor bepaalde honden en de gezinnen waarin deze honden leven, en dan moet je je zeer zorgvuldig uitdrukken.Frenkie schreef:[
Kan je mij ook uitleggen waarom pitbulls door mensen zoals mij verboden zijn? Ik heb nogmaals niks tegen de pitbull en zal ook nooit een eigenaar met een pitbull aangeven bij de politie. Vindt dit dus wel een zware beschuldiging van jouw kant. En ja ik vind het heel erg voor die mensen van wie de hond wordt afgemaakt en nee ik vind deze mensen geen slechte figuren omdat ze zo'n hond hebben...vraag me af hoelang ik dit nog moet opschrijven!
Een ras is nog niet genoeg, we moeten de ellende van de RAD vooral nog uitbreiden naar andere rassen ? Waarom moet dat ?Frenkie schreef:Jullie zullen je hond allemaal de beste opvoeding hebben gegeven...maar er lopen ook rotte appels tussen die hun hond niet goed hebben opgevoed...waardoor bepaalde rassen weer op de lijst met verboden honden moeten worden gezet! :
Ik denk dat het voor iedereen anders geld.De 1 vind iemand sneller een aso of aso-uiterlijk hebben dan een ander.Ik vind niet snel iemand aso.Diego schreef:Wanneer is iemand Aso dan? misschien dat ik het dan beter gegrijp![]()
Doel je op mensen die ook echt openbaar hun hond opfokken en er zichtbaar mee lopen te pochen?
Of mensen die qua uiterlijk gewoon net iets anders als de meeste zijn?
90% van de hondenbezittersMartijn schreef:Ik geloof al niet dat er daar een honddichtheid van 90% is laat staan dat dat allemaal stafs en aanverwanten waren.greatdane schreef: Ik heb zelf jarenlang in R'dam gewoont en echt niet in de netste buurt.
Het aso gehalte was daar erg hoog en je kunt er nu eenmaal niet omheen dat 90% van de mensen die er woonde een pit,staff of mix van deze of wat ander molosser-achtig iets hadden.
Ik snap het niet hoor, vind niet dat mijn stukjes vol staan met vooroordelen. Maar ja, jij vind van wel dus het blijft nu de hele tijd een welles nietes gesprek en daar heb ik gewoonweg geen zin meer in. Ik hou mijn zogenaamde vooroordelen niet tegen het licht...ik weet gelukkig zelf als de beste hoe ik over dit onderwerp denk en ga mezelf niet meer lopen verdedigen. Vind het zonde van mijn tijd.Zoie schreef:Moet je luisteren Frenkie, om het maar even scherp te stellen, het is oorlogstijd voor bepaalde honden en de gezinnen waarin deze honden leven, en dan moet je je zeer zorgvuldig uitdrukken.Frenkie schreef:[
Kan je mij ook uitleggen waarom pitbulls door mensen zoals mij verboden zijn? Ik heb nogmaals niks tegen de pitbull en zal ook nooit een eigenaar met een pitbull aangeven bij de politie. Vindt dit dus wel een zware beschuldiging van jouw kant. En ja ik vind het heel erg voor die mensen van wie de hond wordt afgemaakt en nee ik vind deze mensen geen slechte figuren omdat ze zo'n hond hebben...vraag me af hoelang ik dit nog moet opschrijven!
Een ras is nog niet genoeg, we moeten de ellende van de RAD vooral nog uitbreiden naar andere rassen ? Waarom moet dat ?Frenkie schreef:Jullie zullen je hond allemaal de beste opvoeding hebben gegeven...maar er lopen ook rotte appels tussen die hun hond niet goed hebben opgevoed...waardoor bepaalde rassen weer op de lijst met verboden honden moeten worden gezet! :
Jij begint een topic over vechthonden die volgens jou meestal in handen zijn van een bepaald slag mensen. Je weet heel goed, of je zou heel goed moeten weten, dat het juist dit algemeen voorkomend vooroordeel is waardoor deze honden in een kwaad daglicht staan. Wat het mogelijk maakt van elk incident weer een bevestiging van het vooroordeel te maken.
Dus ik zou zeggen, prima dat je mijn aantijging als een beschuldiging ervaart. Misschien dat het je helpt je eigen vooroordelen waar je stukjes werkelijk bol van staan eens kritisch tegen het licht te houden.
Ik vind iemand niet zo snel een aso...maar als iemand zijn hond loopt op te fokken in het openbaar en er zichtbaar mee loopt te pochen geef je mij wel het gevoel dat je een soort macho uitstraling wil uitstralen. Durf alleen bijna niks meer te zeggen anders heb ik weer een vooroordeel opgeschreven.Diego schreef:Wanneer is iemand Aso dan? misschien dat ik het dan beter gegrijp![]()
Doel je op mensen die ook echt openbaar hun hond opfokken en er zichtbaar mee lopen te pochen?
Ben het wel met je eens hoor! Als ik iemand zie lopen die het prachtig vindt dat zijn hond bijna alles pakt, en dat soort situaties ook opzoekt dat vindt ik een Aso! Ongeacht welk ras die persoon aan de lijn heeft.Frenkie schreef:Ik vind iemand niet zo snel een aso...maar als iemand zijn hond loopt op te fokken in het openbaar en er zichtbaar mee loopt te pochen geef je mij wel het gevoel dat je een soort macho uitstraling wil uitstralen. Durf alleen bijna niks meer te zeggen anders heb ik weer een vooroordeel opgeschreven.Diego schreef:Wanneer is iemand Aso dan? misschien dat ik het dan beter gegrijp![]()
Groetjes
Frenkie schreef:Ik snap het niet hoor, vind niet dat mijn stukjes vol staan met vooroordelen. Maar ja, jij vind van wel dus het blijft nu de hele tijd een welles nietes gesprek en daar heb ik gewoonweg geen zin meer in. Ik hou mijn zogenaamde vooroordelen niet tegen het licht...ik weet gelukkig zelf als de beste hoe ik over dit onderwerp denk en ga mezelf niet meer lopen verdedigen. Vind het zonde van mijn tijd.Zoie schreef:Moet je luisteren Frenkie, om het maar even scherp te stellen, het is oorlogstijd voor bepaalde honden en de gezinnen waarin deze honden leven, en dan moet je je zeer zorgvuldig uitdrukken.Frenkie schreef:[
Jij begint een topic over vechthonden die volgens jou meestal in handen zijn van een bepaald slag mensen. Je weet heel goed, of je zou heel goed moeten weten, dat het juist dit algemeen voorkomend vooroordeel is waardoor deze honden in een kwaad daglicht staan. Wat het mogelijk maakt van elk incident weer een bevestiging van het vooroordeel te maken.
Dus ik zou zeggen, prima dat je mijn aantijging als een beschuldiging ervaart. Misschien dat het je helpt je eigen vooroordelen waar je stukjes werkelijk bol van staan eens kritisch tegen het licht te houden.
Groetjes
Dus tja, ik noem dat toch ook wel aardig wat vooroordelen. Zeker als je als eigenaar van een bepaald type hond al vaak genoeg wat naar je kop geslingerd krijgt, sta je al snel op je achterste benen.Frenkie schreef:Als ik Timo uitlaat kom ik veel verschillende mensen en honden tegen. Het valt mij ook op dat ik veel 'vechthonden' tegenkom gedurende de wandeling. Ik wil geen vooroordelen uitspreken maar het zijn MEESTAL een bepaald slag mensen die ik met dit soort honden zie lopen. Ik heb wel eens het gevoel dat de eigenaren die ik tegenkom iets willen uistralen (kijk mij met mijn enge grote hond).
Maar zijn er dan ook mensen die wel eens iets tegen je zeggen omdat je zulke honden hebt? Of kijken ze je alleen maar met een scheef gezicht aan? Ikzelf zal nooit iemand een rare blik geven omdat ze met een zogenaamde 'vechthond' lopen...maak vaak genoeg een praatje met deze eigenaren.Diego schreef:Ben het wel met je eens hoor! Als ik iemand zie lopen die het prachtig vindt dat zijn hond bijna alles pakt, en dat soort situaties ook opzoekt dat vindt ik een Aso! Ongeacht welk ras die persoon aan de lijn heeft.Frenkie schreef:Ik vind iemand niet zo snel een aso...maar als iemand zijn hond loopt op te fokken in het openbaar en er zichtbaar mee loopt te pochen geef je mij wel het gevoel dat je een soort macho uitstraling wil uitstralen. Durf alleen bijna niks meer te zeggen anders heb ik weer een vooroordeel opgeschreven.Diego schreef:Wanneer is iemand Aso dan? misschien dat ik het dan beter gegrijp![]()
Groetjes
Maar helaas is het vaak zo dat wanneer mensen een bepaald ras zien bij zon type dat ze gelijk alle mensen met zon hond over 1 kam scheren, ik zeg niet dat jij dat doet, heb niet alles gelezen in de discussie hier, maar het gebeurd wel vaak en ik zelf ondervindt het bijna dagelijks dat mensen terugdeinzen voor mij en mijn honden.
Diego schreef:Ben het wel met je eens hoor! Als ik iemand zie lopen die het prachtig vindt dat zijn hond bijna alles pakt, en dat soort situaties ook opzoekt dat vindt ik een Aso! Ongeacht welk ras die persoon aan de lijn heeft.Frenkie schreef:Ik vind iemand niet zo snel een aso...maar als iemand zijn hond loopt op te fokken in het openbaar en er zichtbaar mee loopt te pochen geef je mij wel het gevoel dat je een soort macho uitstraling wil uitstralen. Durf alleen bijna niks meer te zeggen anders heb ik weer een vooroordeel opgeschreven.Diego schreef:Wanneer is iemand Aso dan? misschien dat ik het dan beter gegrijp![]()
Groetjes
Maar helaas is het vaak zo dat wanneer mensen een bepaald ras zien bij zon type dat ze gelijk alle mensen met zon hond over 1 kam scheren, ik zeg niet dat jij dat doet, heb niet alles gelezen in de discussie hier, maar het gebeurd wel vaak en ik zelf ondervindt het bijna dagelijks dat mensen terugdeinzen voor mij en mijn honden.
Meestal zijn het afgunstige blikken, maar er zijn ook mensen die me aanspreken idd....Frenkie schreef:Maar zijn er dan ook mensen die wel eens iets tegen je zeggen omdat je zulke honden hebt? Of kijken ze je alleen maar met een scheef gezicht aan? Ikzelf zal nooit iemand een rare blik geven omdat ze met een zogenaamde 'vechthond' lopen...maak vaak genoeg een praatje met deze eigenaren.Diego schreef:Ben het wel met je eens hoor! Als ik iemand zie lopen die het prachtig vindt dat zijn hond bijna alles pakt, en dat soort situaties ook opzoekt dat vindt ik een Aso! Ongeacht welk ras die persoon aan de lijn heeft.Frenkie schreef:Ik vind iemand niet zo snel een aso...maar als iemand zijn hond loopt op te fokken in het openbaar en er zichtbaar mee loopt te pochen geef je mij wel het gevoel dat je een soort macho uitstraling wil uitstralen. Durf alleen bijna niks meer te zeggen anders heb ik weer een vooroordeel opgeschreven.Diego schreef:Wanneer is iemand Aso dan? misschien dat ik het dan beter gegrijp![]()
Groetjes
Zoals ik al zei maakt het mij niet uit welk ras er aan de lijn zit, maar dat vindt ik gewoon Aso gedrag.Daan schreef:Diego schreef:Ben het wel met je eens hoor! Als ik iemand zie lopen die het prachtig vindt dat zijn hond bijna alles pakt, en dat soort situaties ook opzoekt dat vindt ik een Aso! Ongeacht welk ras die persoon aan de lijn heeft.Frenkie schreef:Ik vind iemand niet zo snel een aso...maar als iemand zijn hond loopt op te fokken in het openbaar en er zichtbaar mee loopt te pochen geef je mij wel het gevoel dat je een soort macho uitstraling wil uitstralen. Durf alleen bijna niks meer te zeggen anders heb ik weer een vooroordeel opgeschreven.Diego schreef:Wanneer is iemand Aso dan? misschien dat ik het dan beter gegrijp![]()
Groetjes
ik heb het wel heel schreeuwerig gekwoot.
Sorry...
De enige mensen die ik dit met een bepaalde mate van trots zie tolereren van hun hond hebben een amstaff of een ambull, echt heel treurig.
Terwijl ik meer labjes, berners en jackies tegen kom elke dag.
alleen zijn die hondenbaasjes niet trots op hun hond. Die zijn bezig met heropvoeden, inschatten, aftasten, etc...
In die zin herken ik wel wat in de de 'vooroordelen' naar bepaalde rassen hier.
Dank aan dit forum dus.
Want op zo'n groot forum als dit leer je pas echt alle hondenrassen op waarde schatten.
met een dikke knipoog....Diego schreef:Maar waarom noem je hem in eerste instantie in je bericht een Aso dan? door zijn tattoos en omdat hij loenst?
Dus dan beoordeel je iemand al als Aso enkel om zijn uiterlijk?
Ik snap dat je bericht juist niet negatief is bedoeld hoor, maar het viel me toch op
Ik kom ook heel veel verschillende honden tegen, het maakt mij niet uit wat voor ras of hoe de baas er uitziet; ik let vooral op de wisselwerking tussen baas en hond en tot nu toe gaat dat heel goed.Frenkie schreef:Als ik Timo uitlaat kom ik veel verschillende mensen en honden tegen. Het valt mij ook op dat ik veel 'vechthonden' tegenkom gedurende de wandeling. Ik wil geen vooroordelen uitspreken maar het zijn MEESTAL een bepaald slag mensen die ik met dit soort honden zie lopen. Ik heb wel eens het gevoel dat de eigenaren die ik tegenkom iets willen uistralen (kijk mij met mijn enge grote hond).
Dus vraag ik mij af waarom mensen een 'vechthond'aanschaffen...is dit omdat je het ras mooi vindt of doe je het als statussymbool?
Nogmaals, ik wil niet iedereen over een kam scheren.
Groetjes
![]()