Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hulp gevraagd voor de nachten...
Moderator: moderatorteam
- kezmaster
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hulp gevraagd voor de nachten...
Hallo allemaal,
Sinds 2 dagen ben ik in het trotste bezit van mijn lieve shih tzu pup. (zie foto's bij mijn welkomstekstje). Alles gaat hartstikke goed. Het zindelijk maken gaat de goeie kant op!
Toch zit ik nog wat met de nachten. Zodra hij de bench in gaat in de bijkeuken en ik loop weg begint hij te janken en wordt het na een tijdje minder. 's Ochtends begint hij al heel vroeg met janken (ong 6 uur later). Als ik dan met hem naar buiten gaat doet hij niks. Ik denk dat het te maken heeft met het eenzame gevoel en het gevoel dat hij opgesloten is omdat hij bij zijn nest altijd vrij in de kamer mocht blijven 's nachts.
Wij willen hem dus aanleren om 's nachts in een bench te gaan, maar dit lukt dus nog niet helemaal.
Heeft iemand van jullie misschien tips wat ik moet doen om hem eraan te laten wennen?? Ik heb al een beetje rondgekeken hier op het forum en zie dat er verschillende dingen gezegd worden. Is het nou juist wel of niet goed om erbij te gaan liggen?? Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij eraan gewend raakt, maar ik begrijp wel dat hij op dit moment nog niet lang alleen kan zijn.
Graag jullie tips.....!!
Sinds 2 dagen ben ik in het trotste bezit van mijn lieve shih tzu pup. (zie foto's bij mijn welkomstekstje). Alles gaat hartstikke goed. Het zindelijk maken gaat de goeie kant op!
Toch zit ik nog wat met de nachten. Zodra hij de bench in gaat in de bijkeuken en ik loop weg begint hij te janken en wordt het na een tijdje minder. 's Ochtends begint hij al heel vroeg met janken (ong 6 uur later). Als ik dan met hem naar buiten gaat doet hij niks. Ik denk dat het te maken heeft met het eenzame gevoel en het gevoel dat hij opgesloten is omdat hij bij zijn nest altijd vrij in de kamer mocht blijven 's nachts.
Wij willen hem dus aanleren om 's nachts in een bench te gaan, maar dit lukt dus nog niet helemaal.
Heeft iemand van jullie misschien tips wat ik moet doen om hem eraan te laten wennen?? Ik heb al een beetje rondgekeken hier op het forum en zie dat er verschillende dingen gezegd worden. Is het nou juist wel of niet goed om erbij te gaan liggen?? Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij eraan gewend raakt, maar ik begrijp wel dat hij op dit moment nog niet lang alleen kan zijn.
Graag jullie tips.....!!

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Je zou kunnen beginnen met hem in een doos of bench naast je bed te zetten 's nachts,zodat je als hij jankt even kunt laten horen dat je er bent en dat er niks engs aan de hand is.
Zo'n pupje komt nét van zijn moeder en broers/zusjes af in een totaal vreemde omgeving en vindt het dus een beetje eng om dan ineens alleen te zijn.Na verloop van een paar weken kun je dan de bench of doos steeds verder weg zetten en het zo ver afbouwen dat je hem 's nachts beneden kunt laten.
Zo'n pupje komt nét van zijn moeder en broers/zusjes af in een totaal vreemde omgeving en vindt het dus een beetje eng om dan ineens alleen te zijn.Na verloop van een paar weken kun je dan de bench of doos steeds verder weg zetten en het zo ver afbouwen dat je hem 's nachts beneden kunt laten.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Inderdaad naast je bed zetten
, hier is dat met alle 3 perfect gegaan.
Nika en Marouck zijn naar beneden verhuisd toen ze ongeveer 3 maanden oud waren en uit de kleine bench gegroeid waren. Biène is met 10 weken ongeveer naar beneden verhuisd omdat ze al uit de kleine bench aan het groeien was.
Met Nika en Marouck heeft de verhuizing naar beneden nooit problemen opgeleverd, Biène blaft wel een keer als ik naar boven ga 's avonds maar is daarna ook snel stil en slaapt dan tot ongeveer 9 uur door
Nika en Marouck zijn naar beneden verhuisd toen ze ongeveer 3 maanden oud waren en uit de kleine bench gegroeid waren. Biène is met 10 weken ongeveer naar beneden verhuisd omdat ze al uit de kleine bench aan het groeien was.
Met Nika en Marouck heeft de verhuizing naar beneden nooit problemen opgeleverd, Biène blaft wel een keer als ik naar boven ga 's avonds maar is daarna ook snel stil en slaapt dan tot ongeveer 9 uur door
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- starfleet
- Erelid
Re: Hulp gevraagd voor de nachten...
Wij hebben dat wel gedaan en vanaf een week of 11 kon ze wel in de nacht alleen als het moest.kezmaster schreef: Is het nou juist wel of niet goed om erbij te gaan liggen?? Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij eraan gewend raakt, maar ik begrijp wel dat hij op dit moment nog niet lang alleen kan zijn.
Graag jullie tips.....!!
Anne
- kezmaster
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Sja, ik zal het dan ook niet goed gedaan hebben volgens jullie... De eerste nacht mocht Jamey (met bench) bij mij in de kamer, vanaf toen slaapt ze gewoon beneden in de bench, niets aan de hand... En toen was ze 10 weken... Ze piept even als ze erin moet, maar dat is meer haar "Ik wil aaaaaaaaaaaaaandacht" piepje... doek over de bench heen (veilig holletje maken) en ze is stil... En dat blijft ze totdat er iemand binnenkomt de volgende ochtend... Zolang er niemand op is, is ze stil, als er iemand beneden komt gaat ze piepen :N:

You'll be in my heart... Always...
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Is er een bezwaar tegen de slaapkamer dan?kezmaster schreef:Ik had deze reacties wel een beetje verwacht. En ook logisch natuurlijk! Maar is het dan niet beter om bij de bench te gaan liggen?? Voor mij zou dat geen probleem zijn. Het lijkt me namelijk beter dat hij weet waar z'n bench staat zodat hij zijn plaats kent! Hoe denken jullie daarover??

- mandy23
- Actief
- kezmaster
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
nee dat niet maar het lijkt me voor de hond beter. als ik hem beneden laat liggen dan weet hij dat dat zijn plek is.marian* schreef:Is er een bezwaar tegen de slaapkamer dan?kezmaster schreef:Ik had deze reacties wel een beetje verwacht. En ook logisch natuurlijk! Maar is het dan niet beter om bij de bench te gaan liggen?? Voor mij zou dat geen probleem zijn. Het lijkt me namelijk beter dat hij weet waar z'n bench staat zodat hij zijn plaats kent! Hoe denken jullie daarover??

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dat weet ie gauw genoeg;het belangrijkste is om hem nu te leren dat 's nachts alleen zijn niet eng is.kezmaster schreef:nee dat niet maar het lijkt me voor de hond beter. als ik hem beneden laat liggen dan weet hij dat dat zijn plek is.
Maar daar heeft ie nog wel even de baas/bazin voor nodig die hem zonodig even laat weten dat ie niet alleen is.

-
Evelyn
- geregistreerd lid
Hallo,
Wat zowel bij Bram als voorheen bij Gijs heel goed hielp is een lekkere warme kruik bij hen in de bench (in het nest was het natuurlijk ook lekker warm) gewikkeld in een handdoek die zowel bij ons als bij het nest heeft gelegen. Heel vertrouwd, en zowel Gijs als Bram hebben we eigenlijk alleen maar gehoord als zij ook echt een plas o.i.d. moesten. 'k Zou trouwens wel zo'n stalen kruik gebruiken en niet zo'n zak, je weet maar nooit, straks raakt 'ie lek en dan is dat water natuurlijk wel hardstikke heet.
Veel succes!
groet, Evelyn, poten van Gijs & Bram.
Wat zowel bij Bram als voorheen bij Gijs heel goed hielp is een lekkere warme kruik bij hen in de bench (in het nest was het natuurlijk ook lekker warm) gewikkeld in een handdoek die zowel bij ons als bij het nest heeft gelegen. Heel vertrouwd, en zowel Gijs als Bram hebben we eigenlijk alleen maar gehoord als zij ook echt een plas o.i.d. moesten. 'k Zou trouwens wel zo'n stalen kruik gebruiken en niet zo'n zak, je weet maar nooit, straks raakt 'ie lek en dan is dat water natuurlijk wel hardstikke heet.
Veel succes!
groet, Evelyn, poten van Gijs & Bram.
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Zijn bench wordt zijn plek, maakt niet uit waar die staat
Dus eerst boven en zo veiligheid bieden en als ie eraan toe is de bench verplaatsen naar de plek waar je hem uiteindelijk wil hebben staan is geen probleem hoor.
Dus eerst boven en zo veiligheid bieden en als ie eraan toe is de bench verplaatsen naar de plek waar je hem uiteindelijk wil hebben staan is geen probleem hoor.
Groetjes Inge

- kezmaster
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
De afgelopen nacht is goed verlopen. Ik had de bench naast mn bed gezet met het deurtje open. Hij heeft er vrijwel de hele nacht in gelegen en heeft niet gejankt! Alleen om 4 uur begon hij een beetje te piepen. Ben toen even naar buiten gegaan en hij heeft toen gepoept. Daarna terug naar boven gegaan en ging toen weer goed slapen 

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Fijn!kezmaster schreef:De afgelopen nacht is goed verlopen. Ik had de bench naast mn bed gezet met het deurtje open. Hij heeft er vrijwel de hele nacht in gelegen en heeft niet gejankt! Alleen om 4 uur begon hij een beetje te piepen. Ben toen even naar buiten gegaan en hij heeft toen gepoept. Daarna terug naar boven gegaan en ging toen weer goed slapen
Dan helpt het tóch he?

-
estelle
- kezmaster
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
En ook vanacht ging het weer goed! Hij is heel even wakker geweest, toen ging hij naast zijn bench liggen en na een tijdje weer terug in zijn bench. Overdag springt ie er ook steeds meer in. Gisteren ging ik naast zijn bench liggen (even bijslapen
)en Rocky ging in zijn bench liggen slapen
Maar dit wil ik natuurlijk wel afbouwen. Op een gegeven moment zal Rocky toch echt beneden in zijn bench de nacht door moeten brengen. Hoe kan ik dit het beste afbouwen?? En hoe snel??
Erg bedankt voor jullie reacties trouwens.... Een top forum is dit
Maar dit wil ik natuurlijk wel afbouwen. Op een gegeven moment zal Rocky toch echt beneden in zijn bench de nacht door moeten brengen. Hoe kan ik dit het beste afbouwen?? En hoe snel??
Erg bedankt voor jullie reacties trouwens.... Een top forum is dit

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Waar je mee zou kunnen beginnen is om 's nachts als ie naast je bed staat de bench gewoon dicht te doen. Bij mij gaat de bench gewoon vanaf de eerste nacht dicht naast mijn bed, en hier hebben ze daar nooit problemen mee gehad. Ze krijgen dan wel altijd wat lekkers, een pensstaafje of een gevulde KONG oid.
Ik hang er dan ook altijd een handdoek oid overheen, zodat ze mij niet direct kunnen zien, maar wel horen.
Bij eventuele onrust laat ik mijn hand naast de bench hangen.
En dan kun je hem over enkele weken makkelijk gaan verhuizen naar beneden.
Sommigen zetten de bench gewoon steeds een stukje verder weg (bv. eerst in de hal, dan in de gang beneden en dan pas in de woonkamer bv), zelf zet ik de bench gewoon direct beneden, maar laat alle tussendeuren open zodat ik de pup kan horen en de pup mij ook kan horen.
En dan kun je hem over enkele weken makkelijk gaan verhuizen naar beneden.
Sommigen zetten de bench gewoon steeds een stukje verder weg (bv. eerst in de hal, dan in de gang beneden en dan pas in de woonkamer bv), zelf zet ik de bench gewoon direct beneden, maar laat alle tussendeuren open zodat ik de pup kan horen en de pup mij ook kan horen.
Groetjes Inge

- kezmaster
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Vanacht heb ik dus het deurtje dus dichtgedaan van de bench. Rocky heeft goed geslapen. Rond 7.45 wakker geworden, uitgelaten en eten gegeven. Toen ben ik nog even terug naar bed gegaan en Rocky heeft toen ook nog anderhalf uur rustig in zijn bench geslapen.
Vanmiddag ben ik ook nog even weg geweest. Heb toen de camera op de kast gezet en de bench gefilmd. Toen ik het later terug keek had Rocky in het begin even gepiept en liep wat onrustig in zijn bench. Daarna ging hij rustig slapen..
Ik kan dus zeggen dat het de goede kant op gaat....
Vanmiddag ben ik ook nog even weg geweest. Heb toen de camera op de kast gezet en de bench gefilmd. Toen ik het later terug keek had Rocky in het begin even gepiept en liep wat onrustig in zijn bench. Daarna ging hij rustig slapen..
Ik kan dus zeggen dat het de goede kant op gaat....

-
Reini
- Zeer actief
Dat klinkt goed zo
Wij hebben onze pup de eerste nachten in een doos naast het bed gezet. Na een paar nachten kreeg hij door dat hij eruit kon klimmen en toen hebben we hem in de bench naast het bed gezet.
Het was bij ons de bedoeling dat hij uiteindelijk beneden zou slapen maar de bench staat nog steeds naast het bed. (5 maanden verder
)
Als ik nu 's nachts wakker wordt doe ik het deurtje open en dan komt hij lekker op bed verder slapen.
Het plan was om de bench steeds verder naar de deur van de slaapkamer te schuiven en dan uiteindelijk beneden neer te zetten maar daar zijn we niet meer mee begonnen.
Wij hebben onze pup de eerste nachten in een doos naast het bed gezet. Na een paar nachten kreeg hij door dat hij eruit kon klimmen en toen hebben we hem in de bench naast het bed gezet.
Het was bij ons de bedoeling dat hij uiteindelijk beneden zou slapen maar de bench staat nog steeds naast het bed. (5 maanden verder
Als ik nu 's nachts wakker wordt doe ik het deurtje open en dan komt hij lekker op bed verder slapen.
Het plan was om de bench steeds verder naar de deur van de slaapkamer te schuiven en dan uiteindelijk beneden neer te zetten maar daar zijn we niet meer mee begonnen.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- kezmaster
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Inmiddels weer een aantal nachten verder....
Ik zet de bench steeds iets verder van mijn bed af! Slapen doet Rocky nog steeds goed. Als hij in de bench gaat dan speelt hij nog ff en gaat dan slapen!
Dit doe ik zo nog een tijdje en dan rustig naar beneden. Overdag laat ik hem ook af en toe alleen in zijn kooi. Langzaam bouw ik dat op... Gaat ook wel redelijk goed. Af en toe piept hij nog wel. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt..!!
Ik zet de bench steeds iets verder van mijn bed af! Slapen doet Rocky nog steeds goed. Als hij in de bench gaat dan speelt hij nog ff en gaat dan slapen!
Dit doe ik zo nog een tijdje en dan rustig naar beneden. Overdag laat ik hem ook af en toe alleen in zijn kooi. Langzaam bouw ik dat op... Gaat ook wel redelijk goed. Af en toe piept hij nog wel. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt..!!

- starfleet
- Erelid
Mijn ervaring is dat ze rond een week of 11 een stuk zelfstandiger worden en dan ook gemakkelijker leren om alleen te slapen. Je kan het vaak zelf al aan ze merken, dat ze rond die tijd je niet meer constant in de gaten houden en ook al eens in een ander deel van huis en tuin zelfstandig lopen scharrelen.
Anne
Anne
- kezmaster
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dat klopt ook wel. Ik doe zeker niks overhaast! Maar beneden zal hij toch ook moeten wennen...Martijn schreef:
Niet zo snel. Rustig!
Je hebt nog jaaaaaaren de tijd.
Dat merk ik idd ook al wel. Hij gaat steeds meer zijn eigen weg. Al hoewel ik hem wel in de gaten moet houden of misschien naar buiten moet. Maar je hebt gelijk: de zelfstandigheid begint te komenstarfleet schreef:
Mijn ervaring is dat ze rond een week of 11 een stuk zelfstandiger worden en dan ook gemakkelijker leren om alleen te slapen. Je kan het vaak zelf al aan ze merken, dat ze rond die tijd je niet meer constant in de gaten houden en ook al eens in een ander deel van huis en tuin zelfstandig lopen scharrelen.
Anne

- bantu lohbo
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
hoi kezmaster,
ik heb sinds 4 dagen een pup en bij mij gaat het hartstikke goed! ik heb dus de 1e nacht naast hem geslapen(benenden) de nacht erop iets verder weg, een lekkere bank, ahum, maar de 3e nacht kon ik zonder probleem in mijn eigen bed, en hij in zijn bench. ik zet wel de wekker, want door die 2 nachten weet ik een beetje zijn patroon, nu ben ik hem voor, zodat hij geen reden voor piepen heeft,ikzet m buiten, ff plasje doen, en weer slapen tot 6.30 uur. het gaat echt super! ik haal om 8 uur savonds zijn water weg, hij krijgt om 20.30 uur zijn laatste eten (geweekt in water, zodat het geen vocht uit zijn maag opneemt) en om 23.30 uur ga ik naar bed.
hoe gaat het nu met jouw hondje??
gr annet
ik heb sinds 4 dagen een pup en bij mij gaat het hartstikke goed! ik heb dus de 1e nacht naast hem geslapen(benenden) de nacht erop iets verder weg, een lekkere bank, ahum, maar de 3e nacht kon ik zonder probleem in mijn eigen bed, en hij in zijn bench. ik zet wel de wekker, want door die 2 nachten weet ik een beetje zijn patroon, nu ben ik hem voor, zodat hij geen reden voor piepen heeft,ikzet m buiten, ff plasje doen, en weer slapen tot 6.30 uur. het gaat echt super! ik haal om 8 uur savonds zijn water weg, hij krijgt om 20.30 uur zijn laatste eten (geweekt in water, zodat het geen vocht uit zijn maag opneemt) en om 23.30 uur ga ik naar bed.
hoe gaat het nu met jouw hondje??
gr annet
- bantu lohbo
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- kezmaster
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dat is al snel dat hij/zij goed alleen blijft. Is alleen maar fijn natuurlijk..
De nachten bij mij gaan goed, alhoewel Rocky nog steeds bij mij op de kamer slaapt. 's Avonds gaat hij erin met het deurtje open, dan ga ik nog ff achter de computer en Rocky blijft gewoon in z'n bench zitten. Als ik dan ga slapen doe ik zijn deurtje dicht. 's Ochtends word ik meestal rond 8.30 wakker en dan is Rocky meestal ook wakker. Hij is dan gewoon rustig en speelt soms wat. Als ik dan echt op ga staan en aan ga kleden dan wordt hij blij en laat ik hem eruit en gaan we een blokje lopen om te poepen en plassen....
Op zich gaat het dus best goed. Overdag ben ik er ook mee bezig om hem steeds langer alleen te laten. Ik merk wel dat hij heel erg aan mij hangt. Als ik bijvoorbeeld even naar boven ga om iets te halen ofzo dan blijft mijn moeder bij Rocky, maar dan speelt hij maar heel even en gaat dan bij de deur zitten wachten. Als hij mij dan aan hoort komen is ie helemaal door het dolle heen
De nachten bij mij gaan goed, alhoewel Rocky nog steeds bij mij op de kamer slaapt. 's Avonds gaat hij erin met het deurtje open, dan ga ik nog ff achter de computer en Rocky blijft gewoon in z'n bench zitten. Als ik dan ga slapen doe ik zijn deurtje dicht. 's Ochtends word ik meestal rond 8.30 wakker en dan is Rocky meestal ook wakker. Hij is dan gewoon rustig en speelt soms wat. Als ik dan echt op ga staan en aan ga kleden dan wordt hij blij en laat ik hem eruit en gaan we een blokje lopen om te poepen en plassen....
Op zich gaat het dus best goed. Overdag ben ik er ook mee bezig om hem steeds langer alleen te laten. Ik merk wel dat hij heel erg aan mij hangt. Als ik bijvoorbeeld even naar boven ga om iets te halen ofzo dan blijft mijn moeder bij Rocky, maar dan speelt hij maar heel even en gaat dan bij de deur zitten wachten. Als hij mij dan aan hoort komen is ie helemaal door het dolle heen

- bantu lohbo
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- kezmaster
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Hilmo
- geregistreerd lid
Ooh wat leuk!! Onze pup (ook Shi-Tzu) lijkt hier best wel op! Gaaf.
Wij hebben zelf onze pup gewoon meteen beneden gehad, nooit wat gehoord, geen gepiep, geen geplas in de bench. En dit met 7 weken! Het kan dus wel. Maar het zal wel niet zoveel voorkomen. Onze pup loopt ons beneden haast overal achterna, maar als we de deur dichtdoen, (vooral richting de trap) komt er 9 van de 10 geen gepiep. Van de woonkamer naar de keuken soms wel weer.
Ze kan als ze slaapt met het deurtje dicht, al vanaf het begin. Verder gewoon erbij blijven zitten en gauw opendoen voordat ze begint te piepen.
Wij hebben zelf onze pup gewoon meteen beneden gehad, nooit wat gehoord, geen gepiep, geen geplas in de bench. En dit met 7 weken! Het kan dus wel. Maar het zal wel niet zoveel voorkomen. Onze pup loopt ons beneden haast overal achterna, maar als we de deur dichtdoen, (vooral richting de trap) komt er 9 van de 10 geen gepiep. Van de woonkamer naar de keuken soms wel weer.
Ze kan als ze slaapt met het deurtje dicht, al vanaf het begin. Verder gewoon erbij blijven zitten en gauw opendoen voordat ze begint te piepen.
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
[quote="Hilmo"]
Wij hebben zelf onze pup gewoon meteen beneden gehad, nooit wat gehoord, geen gepiep, geen geplas in de bench. En dit met 7 weken! Het kan dus wel. quote]
Tuurlijk kan het, maar waarom zou je het je pup moeilijker maken dan nodig is?
Het is een baby, net weg van zijn moeder en nestgenoten.
Ik laat die dus niet alleen, maar neem de pup de eerste tijd gewoon mee naar boven, ik blijf in de buurt.
Zo bouw je in mijn ogen een band op met je pup en belangrijker nog, je biedt veiligheid.
Wij hebben zelf onze pup gewoon meteen beneden gehad, nooit wat gehoord, geen gepiep, geen geplas in de bench. En dit met 7 weken! Het kan dus wel. quote]
Tuurlijk kan het, maar waarom zou je het je pup moeilijker maken dan nodig is?
Het is een baby, net weg van zijn moeder en nestgenoten.
Ik laat die dus niet alleen, maar neem de pup de eerste tijd gewoon mee naar boven, ik blijf in de buurt.
Zo bouw je in mijn ogen een band op met je pup en belangrijker nog, je biedt veiligheid.
Groetjes Inge

- Latoya
- geregistreerd lid
- Contacteer:
he hoi!
We hebben DJ ook nog maar 4 dagen.
Vanaf de eerste nacht hebben we z'n mand meegesleurd naar boven en naast ons bedje neergezet. 1e nacht ging perfect. Geen gepiep. Niet wakker geworden en de volgende dag ook geen natte bende
Volgende avond weer boven geslapen. DJ ook ff op bedje gehad voordat ie in z'n eigen mandje moest. Maar dat was toch geen slim plan. En we willen hem later ook niet als ie groot is op ons bedje. Maar goed hij had even lopen piepen en geprobeerd om weer op bed te komen. We hebben hem goed laten weten/geleerd dat hij nu niet meer op ons bedje mag maar dus gwoon in z'n eigen mandje. En dat doet ie prima!
Deze nacht gaan we proberen om verder weg te zetten. Denk wel dat dit goed gaat komen:)
Nou iig jij ook veel suc6 met Rocky!
Liefs Latoya
We hebben DJ ook nog maar 4 dagen.
Vanaf de eerste nacht hebben we z'n mand meegesleurd naar boven en naast ons bedje neergezet. 1e nacht ging perfect. Geen gepiep. Niet wakker geworden en de volgende dag ook geen natte bende
Volgende avond weer boven geslapen. DJ ook ff op bedje gehad voordat ie in z'n eigen mandje moest. Maar dat was toch geen slim plan. En we willen hem later ook niet als ie groot is op ons bedje. Maar goed hij had even lopen piepen en geprobeerd om weer op bed te komen. We hebben hem goed laten weten/geleerd dat hij nu niet meer op ons bedje mag maar dus gwoon in z'n eigen mandje. En dat doet ie prima!
Deze nacht gaan we proberen om verder weg te zetten. Denk wel dat dit goed gaat komen:)
Nou iig jij ook veel suc6 met Rocky!
Liefs Latoya