Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zindelijkheid
Moderator: moderatorteam
-
daantje1983
- Vaste gebruiker
zindelijkheid
hallo ik heb een vraagje: ik krijg begin januari mijn franse bull en nu heb ik een vraagje hoe ik het het best aan kan pakken wat betreft zindelijkheid.
ik ben een leek op dat gebied want ik heb nog nooit een pup opgevoed en wou dus graag weten hoe het in zijn werk gaat.
ik ben een leek op dat gebied want ik heb nog nooit een pup opgevoed en wou dus graag weten hoe het in zijn werk gaat.
groetjes danielle
-
miekmiek
Veel bij je pup in de buurt blijven zodat je er op tijd bij bent. Inderdaad na het eten, spelen en slapen even naar buiten om te plassen/poepen en flink belonen wanneer het goed gaat. Als je na een tijdje je pup een beetje leert kennen dan ga je ook de signalen zien dat hij moet plassen of poepen. (of niet, maar dat is geen ramp hoor, dan moet je gewoon gokken.
)
Verder totaal negeren wanneer er een ongelukje in huis gebeurt. Emmertje dettol neerzetten en het zonder commentaar opruimen. (het liefst terwijl je pup het niet ziet. )
Succes!!!
Verder totaal negeren wanneer er een ongelukje in huis gebeurt. Emmertje dettol neerzetten en het zonder commentaar opruimen. (het liefst terwijl je pup het niet ziet. )
Succes!!!
-
daantje1983
- Vaste gebruiker
miekmiek schreef:Veel bij je pup in de buurt blijven zodat je er op tijd bij bent. Inderdaad na het eten, spelen en slapen even naar buiten om te plassen/poepen en flink belonen wanneer het goed gaat. Als je na een tijdje je pup een beetje leert kennen dan ga je ook de signalen zien dat hij moet plassen of poepen. (of niet, maar dat is geen ramp hoor, dan moet je gewoon gokken.)
Succes!!!
dus als ik de ongelukjes op moet ruimen moet ik de pup dus even in de gang zetten zodat ie het niet ziet?
want ik wil op alles voorbereid zijn als ie komt en zo goed mogelijk opvoeden.
groetjes danielle
-
miekmiek
Ik zou hem eerder gewoon even afleiden door een balletje door de kamer te rollen ofzo. Afzondering uit de roedel is voor puppies een straf dus dat zou ik niet doen. Het gaat er vooral om dat je het niet opruimt terwijl hij er met zijn neus bovenop staat. Sommige pups zijn vrij gevoelig voor dit soort dingen.daantje1983 schreef:
dus als ik de ongelukjes op moet ruimen moet ik de pup dus even in de gang zetten zodat ie het niet ziet?
want ik wil op alles voorbereid zijn als ie komt en zo goed mogelijk opvoeden.
Zo heb ik een keer al zuchtend en steunend de plas van mijn pup opgeruimt terwijl ze het zag, en sinds die tijd ging ze haar plas/poep oplikken omdat ze doorhad dat de baas er niet blij mee was. Ze kunnen dus best gevoelig zijn met dat soort dingen.
probeer er verder niet al te geforceerd mee bezig te zijn. Zindelijk maken is niet het belangrijkste, het belangrijkste is lekker te genieten van je pup en een band op te bouwen.
-
daantje1983
- Vaste gebruiker
ja ok dan snap ik het en dan maar hopen dat het gaat lukken en mocht het niet lukken vraag ik het hier wel
en dat ben ik ook zeker van plan om lekker van mijn bull te genieten want voor je het weet zijn ze groot he.
maar dat duurt nog even dus dan kan ik me ook nog even voorbereiden en de dingen die me dwars zitten vragen.
o ja en het alleen zijn.
ik weet niet of ik een nieuw toppic moet plaatsen maar dat hoor ik dan vast wel.
maar ik ben dus van plan om een bench aan te schaffen en em daar in alleen te laten(natuurlijk als het hem geleerd is) maar nu moet je de bench leuk voor hem maken zoals:eten geven en spelen en slapen maar ja als je die fase hebt gehad wat moet je dan doen?
gewoon even een paar minuutjes weglopen of wat anders????
en dat ben ik ook zeker van plan om lekker van mijn bull te genieten want voor je het weet zijn ze groot he.
maar dat duurt nog even dus dan kan ik me ook nog even voorbereiden en de dingen die me dwars zitten vragen.
o ja en het alleen zijn.
ik weet niet of ik een nieuw toppic moet plaatsen maar dat hoor ik dan vast wel.
maar ik ben dus van plan om een bench aan te schaffen en em daar in alleen te laten(natuurlijk als het hem geleerd is) maar nu moet je de bench leuk voor hem maken zoals:eten geven en spelen en slapen maar ja als je die fase hebt gehad wat moet je dan doen?
gewoon even een paar minuutjes weglopen of wat anders????
groetjes danielle
-
miekmiek
Als je een bench wilt gaan gebruiken moet die vanaf het begin af aan al neerzetten. Misschien kun je je pup er s'nachts naast je bed in laten slapen, i.p.v. in een doos.
Verder is het een goed idee om je pup er eten en drinken in te geven, maak er een knus holletje van door er een dekentje overheen te leggen en gooi er wat speeltjes in. Blijf de eerste tijd zoveel mogelijk van het deurtje af, laat maar lekker openstaan. (behalve eventueel s'nachts, als je de bench naast je bed gaat zetten)
Daarna kun je het langzaam op gaan bouwen. Bijvoorbeeld even in de bench zetten terwijl jij in het zicht een klusje gaat doen. En dan echt maar heel eventjes, je pup moet niet in paniek raken. Probeer dat voor te zijn.
Daarna kun je het langzaam uit gaan bouwen. Door eventjes uit het zicht te verdwijnen en langzaam aan de minuten op te bouwen.
Overigens; het gebruik van een bench is niet noodzakelijk he. Je kunt het zonder bench ook prima af!
Verder is het een goed idee om je pup er eten en drinken in te geven, maak er een knus holletje van door er een dekentje overheen te leggen en gooi er wat speeltjes in. Blijf de eerste tijd zoveel mogelijk van het deurtje af, laat maar lekker openstaan. (behalve eventueel s'nachts, als je de bench naast je bed gaat zetten)
Daarna kun je het langzaam op gaan bouwen. Bijvoorbeeld even in de bench zetten terwijl jij in het zicht een klusje gaat doen. En dan echt maar heel eventjes, je pup moet niet in paniek raken. Probeer dat voor te zijn.
Daarna kun je het langzaam uit gaan bouwen. Door eventjes uit het zicht te verdwijnen en langzaam aan de minuten op te bouwen.
Overigens; het gebruik van een bench is niet noodzakelijk he. Je kunt het zonder bench ook prima af!
-
daantje1983
- Vaste gebruiker
en hoe kun je het ze dan het beste leren als je geen bench gebruikt want dat heb ik het liefst natuurlijk.miekmiek schreef:Als je een bench wilt gaan gebruiken moet die vanaf het begin af aan al neerzetten. Misschien kun je je pup er s'nachts naast je bed in laten slapen, i.p.v. in een doos.
groetjes danielle
-
miekmiek
Ik neem aan dat je de eerste tijd veel bij je pup zal zijn. In die periode kun je hem al heel veel leren wat wel en niet mag. Ik raad je aan om in die periode je pup gewoon overal mee naartoe te nemen, hij is dan nog te klein om alleen te blijven.daantje1983 schreef:
en hoe kun je het ze dan het beste leren als je geen bench gebruikt want dat heb ik het liefst natuurlijk.
Het trainen op alleen zijn kan heel natuurlijk verlopen. Zo ga je af en toe naar de wc, of even wat te drinken pakken en zo leert je pup erop vertrouwen dat je weer terug komt.
Het beste kun je je huis puppyproof maken. (ook wanneer je de bench gaat gebruiken is dit aan te raden.) dus electriciteitsdraden wegwerken en andere mogelijke gevaren verwijderen. Als je het trainen op alleen zijn langzaam en rustig opbouwt, dan kan je hond gerust in huis alleen laten. Natuurlijk kan er iets sneuvelen, de vraag is hoe erg je dat vind.
Wel raad ik je aan om je hond in ieder geval toch te laten wennen aan een bench. Mocht je je hond er ooit in moeten vervoeren of om wat voor reden dan ook; het is altijd handig als je hond er wat ervaring mee opgedaan heeft. Je hoeft hiervoor niet perce een bench te kopen (toch vrij duur) maar kijk of je ergens tijdelijk een bench mag lenen.
Het nadeel van een bench gebruiken, is dat je pup niet weg kan lopen wanneer hij moet braken of diaree heeft. De pup word gedwongen om in zijn eigen vuiligheid te liggen, iets wat voor een hond heel vervelend is. Ook zijn er in het verleden genoeg ongelukken met benches gebeurd, met name de standaart draadbenches kunnen gevaarlijk zijn. De pup kan met zijn kaakjes klem komen te zitten tussen de tralies...en geloof me....dat wil je niet meemaken...ik praat uit ervaring.
-
daantje1983
- Vaste gebruiker
ja de eerste tijd ben ik veel bij mijn pup ik ben zelf de hele dag thuis dus dat is absoluut geen probleemmiekmiek schreef:Ik neem aan dat je de eerste tijd veel bij je pup zal zijn. In die periode kun je hem al heel veel leren wat wel en niet mag. Ik raad je aan om in die periode je pup gewoon overal mee naartoe te nemen, hij is dan nog te klein om alleen te blijven.daantje1983 schreef:
en hoe kun je het ze dan het beste leren als je geen bench gebruikt want dat heb ik het liefst natuurlijk.
Het trainen op alleen zijn kan heel natuurlijk verlopen. Zo ga je af en toe naar de wc, of even wat te drinken pakken en zo leert je pup erop vertrouwen dat je weer terug komt.
Het beste kun je je huis puppyproof maken. (ook wanneer je de bench gaat gebruiken is dit aan te raden.) dus electriciteitsdraden wegwerken en andere mogelijke gevaren verwijderen. Als je het trainen op alleen zijn langzaam en rustig opbouwt, dan kan je hond gerust in huis alleen laten. Natuurlijk kan er iets sneuvelen, de vraag is hoe erg je dat vind.
Wel raad ik je aan om je hond in ieder geval toch te laten wennen aan een bench. Mocht je je hond er ooit in moeten vervoeren of om wat voor reden dan ook; het is altijd handig als je hond er wat ervaring mee opgedaan heeft. Je hoeft hiervoor niet perce een bench te kopen (toch vrij duur) maar kijk of je ergens tijdelijk een bench mag lenen.
Het nadeel van een bench gebruiken, is dat je pup niet weg kan lopen wanneer hij moet braken of diaree heeft. De pup word gedwongen om in zijn eigen vuiligheid te liggen, iets wat voor een hond heel vervelend is. Ook zijn er in het verleden genoeg ongelukken met benches gebeurd, met name de standaart draadbenches kunnen gevaarlijk zijn. De pup kan met zijn kaakjes klem komen te zitten tussen de tralies...en geloof me....dat wil je niet meemaken...ik praat uit ervaring.
en de eerste tijd gaat ie ook overal mee naar toe zoals de winkel en mijn ouders en mijn kids wegbrengen dat zal ook geen probleem geven
maar zoals je het beschrijft zoals ik het het beste kan doen begrijp ik het.
iig bedankt voor je info en mocht het destijds niet lukken vraag ik het gewoon weer hier
groetjes danielle
-
daantje1983
- Vaste gebruiker