Het antwoord van Prins Petfoods n.a.v. een reactie van caelybliss in het topic Meradog Reference luidt:
Allereerst wil ik U bedanken dat u niet af gaat op prachtige, gemakkelijke
of wilde verhalen, maar gewoon zelf bij de bron komt vragen hoe het nu
daadwerkelijk in elkaar steekt. Een ieder die ons kent en ooit bij ons
om advies heeft gevraagd weet dat wij iedere vraag naar alle eerlijkheid
willen en zullen beantwoorden. Bij Prins staat gelukkig nog steeds altijd het belang van de dieren voorop.
Als antwoord op uw vraag:
We kunnen naar eer en geweten melden dat we in de geperste ProCare lijn absoluut geen gebruik maken van chemische antioxidanten, maar
uitsluitend gebruik maken van natuurlijke antioxidanten. Zoals onder andere vitamine E, citroenzuur, vitamine C en lecithine. Het is inderdaad zo dat onze houdbaarheidstermijn 2 jaar geleden iets verlengd kon worden. Dit was mogelijk doordat alle grondstoffen waarvan we gebruik maken in onze producten van een uitstekende humane consumptiekwaliteit zijn, evenals onze juiste en hoge dosering natuurlijke antioxidanten. Uiteraard na een uitgebreid intern en extern houdbaarheidsonderzoek. Dat dit samenvalt met de wisseling van directie slaat natuurlijk helemaal nergens op; er is namelijk geen wisseling geweest. Dhr. Verkade is nog steeds iedere dag op de zaak om
een ieder die daar om vraagt met raad en daad terzijde te staan. Zijn
dochter die altijd al in het bedrijf werkzaam was en op papier al jaren
de zaken regelde is nu samen met Dhr. Wil Mulders directeur. De enige die daar dus als een toegevoegde waarde is bijgekomen om de dochter van Dhr. Verkade enigszins te onlasten is Dhr. Mulders. Een perfect team. Niet alleen zij zijn een eenheid maar al onze medewerkers hebben een juiste en goede instelling die past bij ons bedrijf. Namelijk onze dieren eerst.
Wat de Croque lijn aangaat kan ik u melden dat door het speciale
productieproces (extruderen) met hoge temperaturen, kan het toegepaste
vleesmeel enkele sporen BHT te vinden. Dit is nu eenmaal zo, anders
zouden deze grondstoffen in de container al van mindere kwaliteit worden of zelfs bederven. Echter, dit is zo weinig dat u met geavanceerde
laboratoriumtesten slechts enkele sporen terug kan vinden. Mensen die echt verstand van zaken hebben kunnen dit aan de hoeveelheid van natuurlijke antioxidanten welke op de verpakking staan vermeld wel zien. Bovendien worden alle geëxtrudeerde producten getest op deze sporen en gelukkig kan in u melden dat wij het hier inderdaad hebben over zeer lage waarden.
Natuurlijk gaan we op het verhaal van ethoxyquine helemaal niet in; deze
chemische stof zult u niet in onze voeding aantreffen. Ethoxyquine is
echt pure rommel en dan ook gevaarlijk voor hond en kat.
Als extra informatie kunnen we vermelden dat ook onze vetten nog nooit
eerder hoog verhit en gebruikt zijn geweest(denk aan oud frituurvet of
kanen). Hierdoor kunnen we spreken van grondstoffen van hoge humane
consumptiekwaliteit waarvan wij een lange houdbaarheidsduur kunnen
garanderen aangezien ook hier gebruik gemaakt wordt van enkel en alleen natuurlijke antioxidanten.
Goede voeding is essentieel, maar ook de methodiek van voeren kan van
grote invloed zijn op de vertering en de gezondheid van een huisdier. Er is
hierover, en ook over samenstellingen en analysewaarden, leuke en
leerzame informatie beschikbaar. Mocht u interesse hebben in deze informatie, dan graag een postadres doorgeven zodat wij deze u kunnen toesturen. Mochten er nog twijfels bij mensen zijn, dan nodigen wij deze graag uit op onze fabriek om een kijkje te nemen in de "keuken" bij onze brokkenmakers. Tevens is een blik in ons laboratorium zeker de moeite waard. Wij hebben niets te verbergen en staan altijd open voor vragen of problemen.
Ik hoop U hiermee voldoende te hebben ingelicht en nogmaals fijn dat u
zelf de moeite heeft genomen contact met ons op te nemen. Het belang van de dieren moet immers altijd voorop staan en uiteindelijk verkoopt
eerlijkheid het langst.
Met diervriendelijke groet,
Een poot voor de hond
Annerike Simonsz
CareTeam
Prins Petfoods
Antwoordnummer 1379
3900 WB Veenendaal
Tel: 0900-PRINSINFO (0900-774674636)
Fax: 0318-524244
Email: Advies@prinspetfoods.nl
http://www.prinspetfoods.nl
Ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat Prins net zoals altijd haar naam hoog weet te houden en nog steeds valt onder een brok zonder chemische toevoegingen en anti-oxidanten.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het antwoord van Prins Petfoods
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Hmmm
Ik ga dat wel even naar die collega fokker sturen die mij dit vertelde als je het niet erg vindt...zij claimde namelijk dat ze het allemaal uitgezocht en nagevraagd had en ik neem dus niet aan dat in deze brief gelogen zal worden. Dus mag ik hem doorsturen? Want eerlijk is eerlijk: als het inderdaad niet klopt zijn er heel wat roddels en verhalen de wereld in geholpen, ik ben namelijk ook op andere fora het verhaal over Prins en chemische conserveringsmiddelen tegengekomen. Dat zou betekenen dat de brok op de een of andere manier in een negatief daglicht is gesteld en waar dat dan weer vandaan komt??????
Vind je het erg als ik hem even doormail?

Vind je het erg als ik hem even doormail?
Groetjes en pootjes van Wendy, Caely, Bliss, Erlo, Danka, Zeta en Jessie
-
- Vaste gebruiker
Bliss staat overigens nog steeds op Prins. De anderen hebben we langzaamaan overgezet op Cavom, wat ik toch al van plan was.
Het ging idd voornamelijk om BHT in Prins. Ben even gaan koekeloeren op een ander forum en daar zijn ook een boel mensen overgestapt naar een andere brok vanwege de toevoeging van BHT. Aangezien de reactie misschien wat overdreven is en men dan automatisch nogal heftig reageert denk ik dat het niet verkeerd is deze brief ook op andere fora te zetten zodat de mensen die het voeren of voerden de andere kant van het verhaal eens krijgen.
Toch blijf ik bij Cavom
Gaat toppie tot nu toe 
Het ging idd voornamelijk om BHT in Prins. Ben even gaan koekeloeren op een ander forum en daar zijn ook een boel mensen overgestapt naar een andere brok vanwege de toevoeging van BHT. Aangezien de reactie misschien wat overdreven is en men dan automatisch nogal heftig reageert denk ik dat het niet verkeerd is deze brief ook op andere fora te zetten zodat de mensen die het voeren of voerden de andere kant van het verhaal eens krijgen.
Toch blijf ik bij Cavom

Hoi, degene die mij deze mail heeft doorgestuurd, heeft altijd erg nauwe contacten gehad met Prins. De persoon zal er niet om liegen, heeft er ook geen baat bij want is net als ik fervent barfer. Maar het gaat mij erom dat de goede naam die Prins toch altijd had, niet geschaad wordt door onduidelijke informatie over een toch wel redelijk eerlijke brok.
-
- Vaste gebruiker
Golden Stanley schreef:Hoi, degene die mij deze mail heeft doorgestuurd, heeft altijd erg nauwe contacten gehad met Prins. De persoon zal er niet om liegen, heeft er ook geen baat bij want is net als ik fervent barfer. Maar het gaat mij erom dat de goede naam die Prins toch altijd had, niet geschaad wordt door onduidelijke informatie over een toch wel redelijk eerlijke brok.

Dus ik ga er wel vanuit dat het klopt.