Moos mag met zijn 6 kilo net iets meer: 150 gram (dat is 1.5 plak), en op dagen van veel tussendoortjes 125 gram, maar ook dat stelt natuurlijk bar weinig voor.
Ik verdeel dit nu over twee maaltijden per dag. Voor Moos is dat nog wel te doen, 's ochtends krijgt hij dan (op een normale dag) een halve plak, en 's avonds een hele.
Alleen Saar krijgt dus maar twee keer een halve plak (en dat is dus echt een muizenhapje, ze hapt ook 2 keer en het is op....), en op dagen van veel tussendoortjes stelt die 75 gram verdeelt over twee maaltijden al helemaal niks meer voor.
Nu zit ik me steeds meer af te vragen of het niet fijner voor ze (en met name Saar dan) zou zijn om gewoon 1 per dag lekker de buik vol te eten, en ook echt wat te eten te hebben waar ze eventjes over doet, dan om twee keer per dan echt een muizenbeetje te krijgen.
Wat denken jullie?
En dan vraag ik me ook af wanneer ik dan die 'grote' maaltijd zal geven. Doe ik het 's ochtends dan hebben ze overdag een volle buik en gaan met lege maag slapen. Doe ik het 's avonds, dan zitten ze overdag met een bijna lege maag (ze krijgen tijdens het wandelen wel af en toe een koekje). Ik neig meer naar 's avonds, of in de namiddag, zodat ze lekker kunnen slapen op een volle buik. Nogmaals, wat denken jullie?