We gaan er even van uit dat je om weldoordachte redenen je hond moet herplaatsen. Zou je dan de hond terugbrengen naar de fokker waar je misschien zelfs een contractje hebt getekend, ook als je zelf al een goede baas hebt gevonden?
En hetzelfde maar dan met het asiel, zou je je hond terugbrengen naar het asiel zoals in de getekende overeenkomst staat, ook als je zelf een goede baas hebt gevonden?
Wij hebben iets gelijkwaardigs meegemaakt een tijd terug, toen we onze hond herplaatsten omdat hij hier niet lekker op zijn plaats was en bij vrienden wel. De fokker was het er niet mee eens, die wilde zodra ze hoorde dat we speelde met de gedachte van herplaatsen de hond terug. Maar wij hebben mede voor herplaatsen gekozen omdat de hond zo op zijn plaats was bij die vrienden en zij hem graag wilde hebben. Het was "bij ons of bij hen en nergens anders". Al helemaal niet bij een fokker met een bestaande, grote roedel waarna er alsnog een andere eigenaar gezocht zou worden.
We hebben dus in feite gekozen om ons niet aan de afspraak en het getekende contract te houden maar te kiezen voor wat we het beste vonden voor de hond. Het contact met de fokker is inmiddels verbroken, maar ik heb nergens spijt van

In het geval van het asiel zou ik alweer proberen om te kijken of het in overleg kan, maar anders zou ik zeker kiezen voor het geluk van de hond. ik zou alleen herplaatsen als ik er 150% een goed gevoel bij had, en dat gezin of die eigenaar zou dan dus automatisch een beter huis zijn voor de hond dan een kennel in het asiel en een volgende herplaatsing.
ben benieuwd naar de reacties!