Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

basset griffon vendeens..

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Wij hopen over een paar jaar onze eerste Grand te mogen verwelkomen.
Op dit moment hebben we nog 4 newfoundlanders en willen even wachten tot dat aantal een beetje 'uitgedund' is ;-)

groetjes,
Sandra
Sandra
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

empyree schreef:Wij hopen over een paar jaar onze eerste Grand te mogen verwelkomen.
Op dit moment hebben we nog 4 newfoundlanders en willen even wachten tot dat aantal een beetje 'uitgedund' is ;-)

groetjes,
Sandra
Kan het zijn dat ik jou ook ni de mailgroep van de vrienden al ben tegen gekomen? :)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ja, dat klopt ;-)

Ik wil al sinds 1983 een grand en vond het onderhand wel een stijd om lid te worden van de club en alle overige informatiebronnen aan te boren en info op te snuiven......

groetjes,
Sandra
Sandra
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Een vrouw bij mij in de straat heeft er 2. Ook liep er twee jaar terug een vrouw bij ons op de kc, (zij trimde ook mijn Golden Retriever) en die fokte ze.

Vind het wel leuke honden, maar niks voor mij, want ze lopen altijd met hun neus aan de grond :wink: Die 2 van die vrouw zijn heel leuk. De oudste kan ze alleen nooit loslaten, omdat ze haar dan pas na een paar uur zoeken terug heeft.
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Ik ken ook iemand in de buurt en die had er 2 (de petit), de ene is pas ingeslapen, de ander is ook oud (ik dacht 12) en heeft problemen met de prostaat en slechte longen, maar hij is ook al wel op leeftijd.
Een van de twee was ook blind.
Ik vind het ook toffe honden om te zien :wink:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief

empyree schreef:Ja, dat klopt ;-)

Ik wil al sinds 1983 een grand en vond het onderhand wel een stijd om lid te worden van de club en alle overige informatiebronnen aan te boren en info op te snuiven......

groetjes,
Sandra
Hahahaha zie je wel .. ik d8 'new foundlanders..dat heb ik ergens anders al een keer voorbij zien komen ;) ' .. leuk om je hier ook te zien!! :) .. en ik hoop voor je dat je snel een bgv in je bezit mag hebben. Het zijn geweldige honden ;)

Wij krijgen volgend jaar waarschijnlijk ons volgende pupje :D
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Suuz!
Zeer actief

cindy1986 schreef:Een vrouw bij mij in de straat heeft er 2. Ook liep er twee jaar terug een vrouw bij ons op de kc, (zij trimde ook mijn Golden Retriever) en die fokte ze.
Oh weet je toevallig nog wie dat ws??? of niet? ;)
cindy1986 schreef:Vind het wel leuke honden, maar niks voor mij, want ze lopen altijd met hun neus aan de grond :wink: Die 2 van die vrouw zijn heel leuk. De oudste kan ze alleen nooit loslaten, omdat ze haar dan pas na een paar uur zoeken terug heeft.
Ze lopen inderdaad altijd met de neus op de grond. Maar over het algemeen kun je ze als je ze van pup af aan hebt, en goed consequent bent, nog wel redelijk laten luisteren hoor ;) .. het hangt er maar net vanaf hoeveel jacht instinct ze bij zich hebben etc. Maar ik zie van toch best aardig wat bgv's dat die los lopen. Sja laat ik weer een herplaatser hebben die als pup nooit los gelopen heeft.. dus zodra die los is, gaat ie ook gelijk zijn neus achterna ;) ,.. maar ook dat gaat steeds beter!! :D nu moet ik nog zoveel vertrouwen in hem krijgen dat hij ook in het gewone bos los mag , en niet alleen in het hondenbos of op het strand.. ;) .. want daar luistert die perfect namelijk!
Atilla

Ongelezen bericht door Atilla »

Mijn ouders hebben er nu nog 2, eerst 3. (petietjes)
Moeder, is nu dood en 2 zoons, halfbroers.
Leuke hondjes, maar niks voor mij.
Je kan ze niet eens fatsoenlijk los laten lopen, aangezien ze dus echt overal achteraan gaan.
Verder zijn het echte doerakken. Vooral de oudste. Hij zat vroeger altijd op de vensterbank als mijn ouders weg waren.
Plantenpotten weer op de grond kapot gevallen. Mams weer boos natuurlijk.
Maar het zijn wel schatjes.

Groetjes sandra
Suuz!
Zeer actief

Atilla schreef:Mijn ouders hebben er nu nog 2, eerst 3. (petietjes)
Moeder, is nu dood en 2 zoons, halfbroers.
Leuke hondjes, maar niks voor mij.
Je kan ze niet eens fatsoenlijk los laten lopen, aangezien ze dus echt overal achteraan gaan.
Verder zijn het echte doerakken. Vooral de oudste. Hij zat vroeger altijd op de vensterbank als mijn ouders weg waren.
Plantenpotten weer op de grond kapot gevallen. Mams weer boos natuurlijk.
Maar het zijn wel schatjes.

Groetjes sandra
leuk dat je ouders er 2 hebben. Wat betreft het loslopen, het is inderdaad moeilijk, maar op zich als je het ze van pup af aan leert, dan kunnen ze het wel redenlijk hoor ;) .. maar zoek dan wel gebieden op waarvan je weet dat het niet 'stikt' van het wild, want dan maak je het ze wel erg moeilijk :D
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”