Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dobermann probleem

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Dobermann probleem

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Familie van me heeft een Dobermann reu, niet de meest gelukkige keuze voor hun maar hij is er nu eenmaal. Van jongs af aan heeft hij de neiging vertoont bij angst (en hij is nogal snel angstig) om zich heen te happen, meestal zat de baas dan ertussen.Dat gedrag is steeds erger geworden en op dit moment flipt hij ogenschijnlijk zonder oorzaak en heeft vandaag grauwend zijn baas aangevallen.
Paniek en tranen en een belletje naar mij wat ze moesten doen.
Mijn eerdere advies was een gedragstherapeut in combinatie met Bach maar die heeft in die korte tijd nog weinig kunnen doen, dus nu heb ik geadviseerd (tegen mijn principe in eigenlijk) Prozac te gaan halen om hem nog even te behoeden voor dat laatste spuitje, wat nu echt eraan zit te komen.
En ik heb hun beloofd hier advies in te winnen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

:denken: Waarom in vredesnaam prozac? Lijkt je dat niet iets wat een gedragstherapeut moet beoordelen? Als je angst dempt bij honden met angstagressie haal je ook de rem weg op aanvallen, dus de hond kan er enorm link en gevaarlijk van worden.
Ik zou adviseren dat ze de peut gewoon moeten bellen. Ik neem aan dat ze daarheen zijn gegaan omdat ze er met diegene vertrouwen in hebben en ik neem aan dat ze een kundig iemand hebben gevonden.
Ik heb het er altijd nogal moeilijk mee als mensen er geen moeite mee hebben kalm aan een jaar lang hun hond te vergallen om vervolgen de verwachting te hebben dat de hond razendsnel weer op de rails is. Nee dus. Dat kost ook tijd.
En misschien is de hond al in zoverre ontspoort dat hij het daar dus niet meer trekt en is herplaatsen een optie.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Marie-Josée
Erelid

Herplaatsen is denk ik geen optie, als het mijn hond was zou ik die verantwoordelijkheid niet aandurven. Hij flipt echt helemaal als het foutgaat.Hij is onvoorspelbaar geworden en ze zijn er zelf inmiddels echt bang van.
Voor de gedragstherapie moest hij naar een trainingsveld en alleen daarvan schoot hij al in de stress.
Ik ben zelf helemaal niet voor kalmeringsmiddelen omdat ik vind dat je het probleem bij de basis aan moet pakken, maar als je een totaal geflipte hond hebt zou het dan voor de hond zelf ook niet prettiger zijn als er wat rust komt in die kop, zodat je weer rustigaan kunt gaan opbouwen? De da adviseerde inslapen omdat hij weet dat ze op hun manier al heel erg hun best hebben gedaan, ik probeer hem nog een kans te geven.
Hij vertoonde dit gedrag in geringe mate al toen hij 4 maanden oud was. Hun vorige Dober deed dit ook maar het bleef bij scheuren in de kleding.Nu heeft hij haar bovenarm al behoorlijk toegetakeld en het scheelde niet veel of hij had zich losgerukt met alle gevolgen vandien.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Zet die hond in godsnaam niet op dempers en werk alleen met medicatie in samenwerking met een goede gedragstherapeut. Het kan met dempers echt ongelovelijk fout gaan omdat je remmingen en angst dempt en de hond dus ook zonder remming kan gaan aanvallen.
Zijn ze hulp gaan zoeken bij een goede echte therapeut? Adviseert die ook inslapen? Zoals jij het nu beschrijft zijn ze er dus al niet echt mee aan de gang gegaan?
Overigens raak ik altijd iets achterdochtig als mensen twee keer aanlopen tegen dezelfde problemen met verschillende honden. Ongetwijfeld is er dan iets terug te vinden in hun aanpak wat gedrag uitlokt.
Heb je het idee dat er uberhaupt nog motivatie is om voor deze hond te vechten?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Eline* schreef:Zet die hond in godsnaam niet op dempers en werk alleen met medicatie in samenwerking met een goede gedragstherapeut. Het kan met dempers echt ongelovelijk fout gaan omdat je remmingen en angst dempt en de hond dus ook zonder remming kan gaan aanvallen.
Zijn ze hulp gaan zoeken bij een goede echte therapeut? Adviseert die ook inslapen? Zoals jij het nu beschrijft zijn ze er dus al niet echt mee aan de gang gegaan?
Overigens raak ik altijd iets achterdochtig als mensen twee keer aanlopen tegen dezelfde problemen met verschillende honden. Ongetwijfeld is er dan iets terug te vinden in hun aanpak wat gedrag uitlokt.
Heb je het idee dat er uberhaupt nog motivatie is om voor deze hond te vechten?
Ik ben het voor 100 % met je eens, het is geen hond die zij aankunnen, en ik zou in hun geval ook nooit een tweede Dober hebben genomen maar ze waren toendertijd niet bereikbaar voor advies, nu ben ik het wel voor hun :wink: en dan voel ik me verplicht mijn best te doen, alleen al omdat ik het jammer vind van de hond.
Overigens heb ik mijn twijfels over de fokker waar hij vandaan komt en het blijkt ook nog eens verre familie van de vorige hond te zijn. Een Dobermann uit zich vaak door happen als hij gestresst is, dat herkenne veel eigenaren ook wel, maar dit is echt extreem. Ik zou best willen helpen maar ik weet niet hoe. Voor mij zou het namelijk ook geen geschikte hond zijn.
Maar Prozac oid is dus geen goed idee? Dan hoop ik dat de da het niet meegeeft......
De inmiddels gebelde gedragstherapeute heeft aangegeven dan wel thuis te willen komen maar dat is waarschijnlijk te kostbaar voor mijn familie.
Ze zijn inderdaad nog erg kort met haar bezig dus ze kent de hond nog niet goed genoeg.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:Maar Prozac oid is dus geen goed idee? Dan hoop ik dat de da het niet meegeeft......
De inmiddels gebelde gedragstherapeute heeft aangegeven dan wel thuis te willen komen maar dat is waarschijnlijk te kostbaar voor mijn familie.
Ze zijn inderdaad nog erg kort met haar bezig dus ze kent de hond nog niet goed genoeg.
Nee, zomaar gedragsmed. is een heeeeeeel slecht idee en echt met klem af te raden. Dierenartsen weten ook niet alles dus ik zou gewoon je fam. even bellen dat ze dat in overleg moeten doen met de gedragstherapeut. Als remmingen wegvallen bij een hond die aanvalt kunnen de gevolgen vreselijk zijn.
Als geld een probleem is; inslapen kost ook 100 euro. :19: Ik ben dan wat uitgeluld als de wil om hulp te krijgen er niet is. Als die hond morgen een poot breekt laten ze hem toch ook helpen? Als de wil er niet is houdt het op.
Dan is het voor de hond erg, voor jou als toeschouwer ook, maar trek dan je handen er maar vanaf. Dit gaat je anders alleen maar verdriet doen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Eline* schreef:
Marie-Josée schreef:Maar Prozac oid is dus geen goed idee? Dan hoop ik dat de da het niet meegeeft......
Nee, zomaar gedragsmed. is een heeeeeeel slecht idee en echt met klem af te raden. Dierenartsen weten ook niet alles dus ik zou gewoon je fam. even bellen dat ze dat in overleg moeten doen met de gedragstherapeut. Als remmingen wegvallen bij een hond die aanvalt kunnen de gevolgen vreselijk zijn.
Als geld een probleem is; inslapen kost ook 100 euro. :19: Ik ben dan wat uitgeluld als de wil om hulp te krijgen er niet is. Als die hond morgen een poot breekt laten ze hem toch ook helpen? Als de wil er niet is houdt het op.
Dan is het voor de hond erg, voor jou als toeschouwer ook, maar trek dan je handen er maar vanaf. Dit gaat je anders alleen maar verdriet doen.
Ja zo voel ik het ook, niet alleen is de wil er niet echt meer( misschien vooral uit angst?), maar ik vind het zelf heel erg voor de hond.Ik kan hem hier niet hebben want dan vermoordt hij mijn kerels ben ik bang :wink: maar ik heb geen moeite met hem (al heb ik hem natuurlijk nog niet in stresssituaties bij me gehad)
Ik zal proberen het van me af te zetten, ik zal ze wel nog bellen dat ze de Prozac moeten vergeten.
Bedankt voor je advies :ok:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Het is ook erg voor de hond. De pest is alleen dat je altijd van doen hebt met een eigenaar. Als die te besodemieterd is echt voor zijn hond te willen gaan en geld een probleem laat zijn houdt het op. Een gedragstherapeut kost geld. Inslapen kost ook geld en als die hond morgen iets ergs krijgt betaalt hij waarschijnlijk wel ineens 300 euro voor een operatie. Nou, dan ben ik er klaar mee. :19:
Je kan willen, maar je kan geen ijzer met handen breken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Eline* schreef:Het is ook erg voor de hond. De pest is alleen dat je altijd van doen hebt met een eigenaar. Als die te besodemieterd is echt voor zijn hond te willen gaan en geld een probleem laat zijn houdt het op. Een gedragstherapeut kost geld. Inslapen kost ook geld en als die hond morgen iets ergs krijgt betaalt hij waarschijnlijk wel ineens 300 euro voor een operatie. Nou, dan ben ik er klaar mee. :19:
Je kan willen, maar je kan geen ijzer met handen breken.
Nee dat is zo. Het probleem is dat hij bij drie volwassenen in huis zit en ze allemaal hun eigen zegje doen, en er allemaal angst voor hebben. Alleen de jongste heeft echt hart voor de hond maar het geld niet. Degene waar hij eigenlijk van is wil er geen geld meer aan spenderen, ik denk toch vooral omdat ze doodsbang is geworden. Zij kan er ook het minst mee overweg.
Ik heb liever honden dan familie :N: eigenlijk zijn ze veel minder gecompliceerd :roll:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Triest hoor! :19: Kan de doberopvang niets betekenen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Wat een rottig verhaal.
Ik heb eigenlijk niets toe te voegen aan de adviezen die Eline al heeft gegeven.
Maar toch, waarom zou herplaatsen bij een kenner van het ras, of een ervaren hondebezitter geen optie zijn?
Best kans dat deze hond nog sneller uithaalt naar zijn baas omdat deze bang voor hem is, en dat hij dit niet doet bij iemand die duidelijk maakt dat er niet te spotten valt met de ranghoogste.
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Laat je familie in ieder geval voordat ze de hond laten in slapen nog even aanbieden bij de SHHH. Stichting hulp en herplaatsing huisdieren. dan kunnen zij er in ieder geval de situatie nog eens bekijken. www.shhh.nl

Zij nemen zeker niet alle honden aan maar ja anders weet ik het ook niet.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Regine from the Border
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Terrier

Ongelezen bericht door Regine from the Border »

Wat zonde. Voor de eigenaars (in het bijzonder degene die nog echt om de hond geeft) en voor de hond ook natuurlijk. Ik denk wel dat gedragstherapie onmisbaar is om deze hond nog een kans te geven - ook op herplaatsing.

Is die stellingname dat ze geen geld over hebben voor gedragstherapie niet te beinvloeden (op een moment dat de gemoederen bedaard zijn) ? Want waar hebben we het nou helemaal over ? Een eerste consult (van ca. 2 uur) aan huis met adviezen en behandelaanpak op papier kost hier - regio Haarlem - 50 tot hooguit 80 euro. En meestal kan de vervolgbehandeling dan in (prive) training op het terrein van de hondenschool. Kost ook al de kop niet.

Waar wonen deze mensen ? Dit i.v.m. mogelijke suggesties voor hulp.

Regine from the Border
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Wat ontzettend jammer van zo'n hond. Dobers zijn nou eenmaal geen honden voor iedereen. Zelf hebben wij een soortgelijk probleem gehad. We hadden weinig tot geen verstand van honden (hoewel we dachten van wel) en onze eerste hond was.....een Dobermann! We begonnen al helemaal fout, hij was met 6 weken uit het nest, kwam van een boerderij waar hij leefde in de stal en zijn moeder was verre van vriendelijk.

Deze hond werd naarmate hij ouder werd ook steeds moeilijker en het is dan ook helemaal verkeerd afgelopen. Hulp van een gedragstherapeut heeft niet mogen baten, het werd alleen maar erger met hem. Uiteindelijk heeft hij onze dochter aangevallen, die daar nu nog de littekens van in haar gezicht heeft en de hond is ingeslapen.

Dus laat ze alsjeblieft hulp zoeken of de hond herplaatsen bij mensen die weten hoe ze ermee om moeten gaan, voordat het helemaal verkeerd gaat!
AfbeeldingAfbeelding
Marie-Josée
Erelid

Regine from the Border schreef:Wat zonde. Voor de eigenaars (in het bijzonder degene die nog echt om de hond geeft) en voor de hond ook natuurlijk. Ik denk wel dat gedragstherapie onmisbaar is om deze hond nog een kans te geven - ook op herplaatsing.

Is die stellingname dat ze geen geld over hebben voor gedragstherapie niet te beinvloeden (op een moment dat de gemoederen bedaard zijn) ? Want waar hebben we het nou helemaal over ? Een eerste consult (van ca. 2 uur) aan huis met adviezen en behandelaanpak op papier kost hier - regio Haarlem - 50 tot hooguit 80 euro. En meestal kan de vervolgbehandeling dan in (prive) training op het terrein van de hondenschool. Kost ook al de kop niet.

Waar wonen deze mensen ? Dit i.v.m. mogelijke suggesties voor hulp.

Regine from the Border
Omgeving Eindhoven/Weert.
Ik heb ze inmiddels zover dat ze er toch nog voor gaan, ze zijn net met hem nog eens naar de da gegaan en ze hebben nu medicatie voor een maand, geen Prozac maar iig iets tegen waanbeelden en fobieën.
En ik heb aangedrongen op het aan huis laten komen van een gedragstherapeut.Dat zouden ze iig proberen maar ze zijn als de dood dat hij slachtoffers gaat maken. Een bijtrem heeft hij niet bepaald.Hij had zich straks in zijn woede bijna losgerukt en mijn zus heeft zich min of meer op hem moeten werpen omdat er een fietser aankwam.Die overigens doodsbenauwd doorfietste......je moet er niet aan denken dat de hond op dat moment nog had kunnen bijten.
Dat is ook een beetje een dubbel probleem voor mij; als ik ze aanraad hem nog een kans te geven en er gebeurt straks iets ernstigers, dan voel ik me toch medeverantwoordelijk.
Marie-Josée
Erelid

tbeast schreef:Wat ontzettend jammer van zo'n hond. Dobers zijn nou eenmaal geen honden voor iedereen. Zelf hebben wij een soortgelijk probleem gehad. We hadden weinig tot geen verstand van honden (hoewel we dachten van wel) en onze eerste hond was.....een Dobermann! We begonnen al helemaal fout, hij was met 6 weken uit het nest, kwam van een boerderij waar hij leefde in de stal en zijn moeder was verre van vriendelijk.

Deze hond werd naarmate hij ouder werd ook steeds moeilijker en het is dan ook helemaal verkeerd afgelopen. Hulp van een gedragstherapeut heeft niet mogen baten, het werd alleen maar erger met hem. Uiteindelijk heeft hij onze dochter aangevallen, die daar nu nog de littekens van in haar gezicht heeft en de hond is ingeslapen.

Dus laat ze alsjeblieft hulp zoeken of de hond herplaatsen bij mensen die weten hoe ze ermee om moeten gaan, voordat het helemaal verkeerd gaat!
Zeker is het geen hond voor beginners en ook niet voor gevorderden die niet consequent genoeg zijn.
Deze hond kwam met 4 maanden van de fokker.
Maar ik kan me al niet vinden in die fokker.....vertelde een verhaal over dat de stamboom zoek was, toen dat er geen stamboom was omdat de reu er wel een had maar zijn teef niet en hij ruzie had met .....de raad van beheer....?
Voor mij hoeft een hond ook niet per se een stamboom maar een rashond van een niet te makkelijk ras toch liever wèl.
Mark-fryslan
Zeer actief

Tjonge de hond mag eerst wel een muilkorf om voordat er echt slachtoffers vallen. Erg nieuwsgierig wat de GT er van vind.

Groetjes mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

Marie-Josée
Erelid

Mark-fryslan schreef:Tjonge de hond mag eerst wel een muilkorf om voordat er echt slachtoffers vallen. Erg nieuwsgierig wat de GT er van vind.

Groetjes mark
Muilkorf kan niet, dat hebben ze al eens geprobeerd en hij flipte zo erg dat ze 's nachts bij hem moesten slapen.Hij was doods-en doodsbang en dat heeft een paar dagen geduurd.
Mark-fryslan
Zeer actief

Zielig verhaal hoor. Je weet dat het gebeurd maar als je dan weer zo'n verhaal hoort. Nou ja eerst maar eens afwachten wat de GT er mee kan.

Groetjes mark

Marie-Josée
Erelid

Mark-fryslan schreef:Zielig verhaal hoor. Je weet dat het gebeurd maar als je dan weer zo'n verhaal hoort. Nou ja eerst maar eens afwachten wat de GT er mee kan.

Groetjes mark
Ja ongelofelijk eigenlijk. Dan ben ik weer helemaal gelukkig met mijn eigenwijze, niet al te goed opgevoede maar tevreden en blije honden.
Ik hoop dat de GT nog hulp kan bieden, het is best een leuke hond verder.En een prachtbeest ook al doet dat er weinig toe.
Mark-fryslan
Zeer actief

Ja ik ook. Ik heb toen heel bewust gekozen voor een type "goedzak" Ik dacht dan kan er het minste verkeerd gaan in de opvoeding. Ik zou nu best een wat pittigere hond kunnen opvoeden (denk ik) maar zoiets als dit is toch echt niks voor mij. Maar goed iemand als Martijn zou er misschien wel wat mee kunnen en willen. Ik ben niet de persoon die zo'n hond de juiste leiding kan geven.

Groetjes Mark

Marie-Josée
Erelid

Mark-fryslan schreef:Ja ik ook. Ik heb toen heel bewust gekozen voor een type "goedzak" Ik dacht dan kan er het minste verkeerd gaan in de opvoeding. Ik zou nu best een wat pittigere hond kunnen opvoeden (denk ik) maar zoiets als dit is toch echt niks voor mij. Maar goed iemand als Martijn zou er misschien wel wat mee kunnen en willen. Ik ben niet de persoon die zo'n hond de juiste leiding kan geven.

Groetjes Mark
Misschien was het bij jou en mij al niet zover gekomen.Ze zijn een tijdje uit mijn beeld geweest maar ik zie toch dat er heel veel goedbedoeld fout is aangepakt.Hij mist duidelijk leiding en juist bij zo'n ras kan dat snel ontaarden. Maar ik investeer liever in rassen die wat socialer zijn. Ik kom te vaak onder de mensen, mèt honden :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ze zijn bij Marijke terecht gekomen toch? :wink:
Dat is in ieder geval een Alpha-therapeute, dus wat dat betreft is ze in ieder geval gekwalificeerd genoeg om iets voor hen te kunnen betekenen.
Kan me voorstellen dat het moeilijk is voor jou om aan te zien wat er met die hond gebeurt.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Mark-fryslan
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
Mark-fryslan schreef:Ja ik ook. Ik heb toen heel bewust gekozen voor een type "goedzak" Ik dacht dan kan er het minste verkeerd gaan in de opvoeding. Ik zou nu best een wat pittigere hond kunnen opvoeden (denk ik) maar zoiets als dit is toch echt niks voor mij. Maar goed iemand als Martijn zou er misschien wel wat mee kunnen en willen. Ik ben niet de persoon die zo'n hond de juiste leiding kan geven.

Groetjes Mark
Misschien was het bij jou en mij al niet zover gekomen.Ze zijn een tijdje uit mijn beeld geweest maar ik zie toch dat er heel veel goedbedoeld fout is aangepakt.Hij mist duidelijk leiding en juist bij zo'n ras kan dat snel ontaarden. Maar ik investeer liever in rassen die wat socialer zijn. Ik kom te vaak onder de mensen, mèt honden :wink:
Ach, ja dat is ook zo. Ik vind het ook zo rot voor die hond. En jij zit er nu ook maar weer mee. Zo zit ik alweer een paar maanden naar de dobberman van de buren te kijken. Dat komt ook niet goed ben ik bang. Ze voeden het beestje niet op en ze proberen hem op het erf te houden met het gooien van stenen, het slaan met kranten en god mag weten wat nog meer aan dingen die ik allemaal niet zie.

Malou flipt er vreselijk op omdat hij gewoon over de weg scharrelt voor ons huis. Ik baal ervan om Malou maar ik heb ook erg te doen met die hond. Straks is ie groot en sterk en dat gaat hij zich verdedigen en is het een rot hond die weg moet. Ik weet niet wat ik er mee moet. Het zijn van die mensen die je glazig aan gaan kijken als je tips of commentaar geeft. Dan baal je wel eens dat je eigenlijk alweer teveel weet van honden. Je ziet het fout gaan. Nou ja in dit geval is dat niet zo moeilijk om te zien.

Groetjes mark

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:
Mark-fryslan schreef:Tjonge de hond mag eerst wel een muilkorf om voordat er echt slachtoffers vallen. Erg nieuwsgierig wat de GT er van vind.

Groetjes mark
Muilkorf kan niet, dat hebben ze al eens geprobeerd en hij flipte zo erg dat ze 's nachts bij hem moesten slapen.Hij was doods-en doodsbang en dat heeft een paar dagen geduurd.
Nou , als die hond zo gek is als jij beschrijft lijkt een spuit me een prima oplossing. Ik vind het maar een raar verhaal en ik snap niet dat mensen het zover laten komen met een hond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Eline* schreef:
Marie-Josée schreef:

Groetjes mark
Nou , als die hond zo gek is als jij beschrijft lijkt een spuit me een prima oplossing. Ik vind het maar een raar verhaal en ik snap niet dat mensen het zover laten komen met een hond.
Het is toch echt de waarheid, en helaas gebeurt er veel om ons heen wat jij en ik niet snappen maar daarom gebeurt het nog wel (dagelijks)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik trek je verhaal ook niet in twijfel hoor! :wink: Ik vraag me alleen vaak wel af of het verhaal wat de mensen uit eerste hand doen helemaal waarheidsgetrouw is of dat die versie al iets is aangepast aan daar waar men uiteindelijk heen wil. Maar goed; het doet er misschien ook niet toe. Het is gewoon supertriest. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Eline* schreef:Ik trek je verhaal ook niet in twijfel hoor! :wink: Ik vraag me alleen vaak wel af of het verhaal wat de mensen uit eerste hand doen helemaal waarheidsgetrouw is of dat die versie al iets is aangepast aan daar waar men uiteindelijk heen wil. Maar goed; het doet er misschien ook niet toe. Het is gewoon supertriest. :19:
Ik snap het, en in het geval van de oudste is dat ook zo ben ik bang maar de jongste is helemaal gek met de hond, dat maakt het dubbel triest dat ze het zover hebben laten komen.
Mark-fryslan
Zeer actief

Ja jammer. Ik weet dat het voor komt dat de mensen zelf eigenlijk al de keuze hebben gemaakt. Ze zoeken dan alleen nog bevestiging. Dan kun je met argumenten komen wat je wil maar de boodschap komt niet over dan. Dan moet je het maar loslaten. Je kan niet alle ellende voorkomen.

Groetjes Mark

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Mark-fryslan schreef:Ja jammer. Ik weet dat het voor komt dat de mensen zelf eigenlijk al de keuze hebben gemaakt. Ze zoeken dan alleen nog bevestiging. Dan kun je met argumenten komen wat je wil maar de boodschap komt niet over dan. Dan moet je het maar loslaten. Je kan niet alle ellende voorkomen.

Groetjes Mark
Met de hond op die plek komt het beslist niet goed, een GT is imo in dit soort extreme gevallen weggegooid geld als de hond geen andere eigenaar krijgt.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”