Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

slipketting

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

bokke
Vaste gebruiker

slipketting

Ongelezen bericht door bokke »

ik wil mijn hondje afleren om te blaffen naar andere honden onderweg.
Het lukt niet als ik hem op voorhand prijs als hij braaf is. Het lukt ook niet als ik hem aan de andere honden laat snuffelen. En boos zijn helpt ook al niet.
Ik dacht eraan om een slipketting te kopen, maar is dit eigenlijk wel goed? Hoe weet ik hoe groot dat het moet zijn en hoe moet ik dat gebruiken?
Doet een slipketting veel pijn, of is het alleen een kleine afstraffing?
Afbeelding

Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: slipketting

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

bokke schreef:ik wil mijn hondje afleren om te blaffen naar andere honden onderweg.
Het lukt niet als ik hem op voorhand prijs als hij braaf is. Het lukt ook niet als ik hem aan de andere honden laat snuffelen. En boos zijn helpt ook al niet.
Ik dacht eraan om een slipketting te kopen, maar is dit eigenlijk wel goed? Hoe weet ik hoe groot dat het moet zijn en hoe moet ik dat gebruiken?
Doet een slipketting veel pijn, of is het alleen een kleine afstraffing?
Je bedoelt toch geen slipketting voor dat hondeke in je onderschrift ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Niet aan beginnen. De kans dat je het blaffen alleen maar erger maakt is zeer wel aanwezig en ik vind je hondje ook wel erg ienieminie om een slip om te gaan hangen.
Is er niet iets wat je hond erg leuk vindt en waarmee je hem kan afleiden? Als je hond op jou let, zal hij ook niet uitvallen naar vreemde honden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Zo te horen heb je niet echt een idee van hoe een slipketting werkt. Als je dat niet weet moet je er zowieso niet aan beginnen. Dan doe je meer kwaad dan goed.
Ik zou eerst eens uitzoeken wat de reden is waarom je hondje blaft. Is dat uit enthousiasme, is ze bang, of juist dominant? Als je dat weet kun je haar leren om niet te blaffen naar andere honden.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ga je nog op cursus? Dat zou je toch doen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zou geen slipketting gebruiken, eerder proberen om je hond afteleiden voordat die kan gaan blaffen met een balletje ofzo of een piepbeest.

Jacqueline
Afbeelding
pat1976
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door pat1976 »

Ik zou zelf ook geen slipketting gebruiken (heb trouwens een hekel aan die dingen!) Maar kun je het niet proberen met een normale correctie met je normale lijn? (trek dus 1 maal kort en stevig over de staartlijn naar je toe)

En wat bij Angel altijd goed hielp was om haar van te voren al tegen haar te gaan praten. Dus als er andere honden aankwamen, direct te zeggen; en je bent braaf, dat zijn lieve hondjes etc. Ik ben enthousiast over de andere honden en zij werd dit automatisch ook.
Op honden.blogo.nl vind je handige tips, nieuws, leuke filmpjes en diverse opmerkelijkheden!!!
Discoduif
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Discoduif »

Hoi,

Ik zou zeker geen slipketting gebruiken. Afgezien van dat men er inmiddels achter is dat positief trainen meer resultaat boekt dan continue een correctie geven, is het enige wat je zeker weet met een slipketting dat je de nekwervels van je hond flink om zeep helpt.

Het enige wat werkt is dat jij zorgt dat je leuker bent voor je hond dan al die andere honden. En hiervoor is het zaak dat je het hele plaatje bekijkt, dus ga op zoek naar een goede hondenschool en train hiermee.

Succes!

Groetjes,
Sandra
bokke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bokke »

bedankt voor de reacties !
Ik had op het internet iets gelezen van iemand die hetzelfde probleem als mij had ook met een yorkshire. En ze hadden die persoon een slipketting aangeraden.
Geen goed idee dus
Afbeelding

Afbeelding
DoberLuca
Actief

Ongelezen bericht door DoberLuca »

Ik zou geen slipketting gebruiken, eerder proberen om je hond afteleiden voordat die kan gaan blaffen met een balletje ofzo of een piepbeest.
Dit lijkt mij ook de beste manier.
Gewoon voordat jouw hond die hond ziet al beginnen, en als je er voorbij bent en je hond heeft niet geblaft, prijs hem de hemel in!! Worst en koek en belonen maar!!

Slibketting heb je echt niet nodig hoor, dat is van vroeger en nu zijn er veeeeel betere methodes om te trainen.
Afbeelding
bike
Zeer actief

Ongelezen bericht door bike »

bokke schreef:bedankt voor de reacties !
Ik had op het internet iets gelezen van iemand die hetzelfde probleem als mij had ook met een yorkshire. En ze hadden die persoon een slipketting aangeraden.
Geen goed idee dus
Hebben wij met onze oudste teckel ook gedaan, maar wij hadden al na zeer korte tijd in de peiling dat dit absoluut geen goede keuze was. Probeer inderdaad iets anders om hem af te leiden, doen wij ook met onze jongste teckel (iets lekkers/piepballetje in combi met een clicker) werkt grandioos.
Afbeelding

Gr.Bianca, Rico en Dribbel
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”