Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vernielzucht.....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Steven
nieuw lid

Vernielzucht.....

Ongelezen bericht door Steven »

We lopen de laatste tijd tegen een steeds vervelender wordend probleem aan. Dimmu (Friese Stabij reu) is nu bijna 11 maanden en gedraagt zich het grootste deel van de dag fantastisch...echter is hij soms noodgedwongen een halve dag (4 uurtjes) alleen. Geen probleem zou je zeggen voor een zindelijke pup, echter begint hij de laatste tijd in onze afwezigheid van alles te slopen, kranten, post, petten, niet direkt tafelpoten of kussens want dat die taboe zijn dat hebben we hem direct geleerd. Echter is mijn boekencollectie tegenwoordig het doelwit van zijn vernielzucht :N: ...omdat hij even als in post etc. nooit interesse in mijn boekenkast toont als we thuis zijn lukt het me niet om hem te corrigeren. Ik kan hem immers moeilijk straffen voor het slopen van een van mijn boeken de post of wat dan ook als ik niet zeker weet of hij het boek in het eerste kwartier van afwezigheid heeft vernielt of in de 5 minuten voor dat we thuiskwamen...ik heb altijd begrepen dat hij dan geen verband kan leggen tussen zijn daad en de straf. Ik ben inmiddels ten einde raad want ik vind het niet leuk voor mij en niet leuk voor Dimmu dat ik hem steeds moet opsluiten in het halletje opdat ie maar niets aan kan richten.

Nu weet ik dat er verschillende oorzaken kunnen zijn voor zijn gedrag. In onze omgeving werd al geopperd dat ie bezorgd is om ons (lees hij is de bezorgde ouder die z'n kroost mist) echter vertoond hij geen van de verder daarbij horende gedragingen zoals blaffen of janken het aanvallen van deuren zo gauw we buiten zijn. Of hij bang is om alleen te zijn weet ik niet echter lijkt hij nooit angstig als we nog even buiten door het raam gluren. En als het verveling is dan heb ik geen idee wat ik daar aan zou kunnen doen...als we weg gaan krijgt hij altijd iets te spelen....

Hopelijk is er iemand die me een nuttige tip of een nieuw inzicht kan geven aangaande de grondslag van zijn gedrag want ik weet het niet meer:19:.

Kortom HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wat ik deed was zorgen dat als ik weg ging dat mijn hond heel heel erg moe was, dus een flinke wandeling en stokken gooien, balletjes zoeken en dat soort dingen.....na 2 jaar was het afgelopen met het slopen :wink:

Jacqueline
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik ben van plan om Bram zeker totdat hij een jaar is in de keuken te laten als hij alleen is. Maar ik heb makkelijk praten omdat dit niet zo vaak gebeurt. De ene hond sloopt wel en de andere niet, helaas heb ik er ook zo eentje die alles met z'n tanden moet bekijken. Is het voor jou niet mogelijk om bijvoorbeeld de keuken af te sluiten?

Ik heb hoop dat het beter wordt als Bram ouder wordt, dat hoor ik namelijk wel vaak. Volgens mij is de leeftijd van 7-12 maanden een typische sloopleeftijd, als de hond dat in zich heeft (dat heb ik ook weer gehoord).

Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt hem van tevoren flink uit te laten en voldoende kluifjes/speeltjes neerlegt zodat hij wat te doen heeft? Ik leg in de keuken altijd een krant neer als hij even alleen is. Dan heeft hij wat legaals te slopen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Slopen als de baas er niet is, is zelfbelonend gedrag en moeilijk af te leren want hij heeft het zichzelf al aangeleerd.
Toch zorgen dat hij niet meer bij spullen kan die niet gesloopt mogen worden, leuke alternatieven bieden zoals een gevulde kong of een activity ball en idd zorgen dat hij goed moe is. Kan er tussendoor niemand even naar hem gaan kijken of met hem spelen? Radio of TV aan?
Webcam om te zien wanneer en hoe hij begint?
Ik roep maar iets.....
De meeste honden doen dat om hun onzekerheid de baas te worden, hij heeft er ook een beetje de leeftijd voor :wink:
Als hij niet van het schrikachtige type is kun je op je boeken een blikje met knikkers zetten wat valt zodra hij aan de boeken komt.Maar dat zou ik niet doen bij een nerveuze hond.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik leg bij Basco nu een kartonnen doos neer als we weggaan en dit helpt goed. Samen met het goed moe maken voor we weggaan.
Carmen
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik leg bij Basco nu een kartonnen doos neer als we weggaan en dit helpt goed. Samen met het goed moe maken voor we weggaan.
Carmen
Steven
nieuw lid

Zoek stok! schreef:Ik ben van plan om Bram zeker totdat hij een jaar is in de keuken te laten als hij alleen is. Maar ik heb makkelijk praten omdat dit niet zo vaak gebeurt. De ene hond sloopt wel en de andere niet, helaas heb ik er ook zo eentje die alles met z'n tanden moet bekijken. Is het voor jou niet mogelijk om bijvoorbeeld de keuken af te sluiten?

Ik heb hoop dat het beter wordt als Bram ouder wordt, dat hoor ik namelijk wel vaak. Volgens mij is de leeftijd van 7-12 maanden een typische sloopleeftijd, als de hond dat in zich heeft (dat heb ik ook weer gehoord).

Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt hem van tevoren flink uit te laten en voldoende kluifjes/speeltjes neerlegt zodat hij wat te doen heeft? Ik leg in de keuken altijd een krant neer als hij even alleen is. Dan heeft hij wat legaals te slopen.
Helaas vormen de keuken en de woonkamer 1 geheel dus opsluiten in de keuken is geen optie. Legaal slopen klinkt overigens wel als iets dat een idee is al moet ik dan wel iets zoeken dat verder niet in de woonkamer voorkomt, hoe zal ie anders het onderscheidt maken tussen de krant van vandaag en die van gisteren. Mbt z'n leeftijd hoor ik hetzelfde dus er is nog hoop. :wink:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Marie-Josée schreef:leuke alternatieven bieden zoals een gevulde kong of een activity ball
:cheer: :cheer: Jaaaa, daar wordt die van mij helemaal gelukkig van en doet het bij veel honden heel goed zie ik in mijn omgeving!!

Als je hond het leuk vind, wordt je er zelf ook veel creatiever in, om het moeilijker voor je hond te maken. Die van mij kan letterlijk hier een uur zoet mee zijn! En als ze dan klaar is, is ze te moe om nog iets te bedenken wat gesloopt kan worden en gaat ze lekker :slaap:
Steven
nieuw lid

We gaan het gewoon proberen

Inmiddels hebben we wat nieuws te spelen aangeschaft, het glow in the dark balletje met piep dat Kim heeft gekocht is inmiddels door Dimmu verkozen tot favoriet speeltje (voor nu tenminste) Ook een Kong behoort tot het arsenaal dat we tegen zijn vernielzucht gaan inzetten. Laten we hopen dat het een fase is, iig is Dimmu blij met en zijn speeltje en de extra lange wandelingen vlak voor dat de laatste van ons tweeën hem alleen laat....

Later meer over de eventuele successen danwel excessen :wink:

Grtz,

Steven
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Je kunt op de meeste spullen ook dat spul tegen nagelbijten smeren.Byt-ex heette dat ooit geloof ik.
Of Vicks of Dampo.
Ik heb het nooit gebruikt.Onze WSL heeft enorm gesloopt maar is er gewoon mee gestopt toen hij een jaar was.
Er is dus hoop :mrgreen: Succes verder :ok:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Toen Bram het hekje ging slopen, heb ik er azijn op gesmeerd. Nooit heeft hij z'n tanden er meer ingezet. Maar ja, om nou overal azijn op te smeren :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”