Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geweldig Ellen, ik ben zo blij voor je moeder [ voor jou natuurlijk ook] en Christy dat er toch nog 3 gezonde pups zijn geboren.
Ik hoop dat na deze 2 weken van spanning, het echt genieten wordt voor jullie. GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Groetjes Ymie en een knuffel van Yooby, Blossom, Jen-ai, Fleur, Purdy en de kleine Rosa
Zo, even een iets uitgebreider verslag van de gebeurtenissen hier.
Christy was de hele dag al aan het rommelen en vanavond om een uur of 9 werd het allemaal wat heftiger. Na een fiks aantal keren naar buiten om te plassen en te poepen begon ze tepersen en na 2 persweeen werd de eerste pup gelanceerd, ik kon em nog net opvangen. Moeder heeft uitgebreid kennis kunnen maken met haar zoon, en was er erg lief voor. Haar vorige nest daar werden de eerste 3 pups binnen 10 minuten geboren en dat was allemaal ietsje minder makkelijk met uitgebreid poetsen van iedere pup.
Pup nummer 2 werd na een half uur geboren, ook weer gelanceerd, een mooi teefje en heel erg pittig.
Na een uurtje pup nummer 3, ook een dame, wederom gelanceerd en helaas een fikse navelbloeding. Meteen afgebonden, het bleef bloeden, na een aantal keren afbinden en stelpingsmiddel de arterieklem erop gezet en de DA gebeld. Die kwam direct, heeft ook afgebonden met hechtdraad en zowaar, het bloedde niet meer.
Hij heeft meteen gevoeld, en zei het heel netjes "let op wat ik zeg: ik voel niets meer". Met andere woorden, het zou hem niet verbazen als er nog een kwam. Maar dat denk ik zelf niet, we missen nog wat placenta's en dat neemt ook ruimte in.
Hij heeft meteen piton, antibiotica en calcitat gespoten.
10 minuten nadat ie weg was begon de navel weer te bloeden. Ik heb toen weer afgebonden en zowaar het is nu 10 minuten droog........
Ook de dierenarts vond dit een wonder, zo'n nest waar eerst een aantal pups veel te vroeg en dood geboren worden, en dan na een aantal weken toch nog een stel gezonde pups.
Mensen, allemaal hardstikke bedankt voor het duimen, ik weet zeker dat het hielp. Niet alleen de pups, maar ook ons.
Als het zo moeilijk gaat allemaal is het zo fijn dat je weet dat er mensen zijn die met je meeleven.
Als ik even tijd heb, zal ik wat foto's plaatsen!!!
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
Fantastisch om te lezen hoe dit nestje uiteindelijk op deze wereld is gekomen. Ik volgde het al vanaf het begin van dit topic en was zeer benieuwd hoe dit verder zou verlopen.
De natuur laat zich niet dwingen en zit wonderlijk in elkaar !!!
Veel geluk met jullie pupjes !!!
Nogmaals van harte met je toch wel heel bijzondere drietal
Zeker weten dat de laatste tijd van hun groeien en hun geboorte bij velen een onuitwisbare herrinnering zullen achterlaten
Ik duim verder voor die soms moeilijke eerste dagen
Drinken ze goed bij mams en zijn er nog geen "rariteiten" geconstateerd?!
Na alle ellende van dit nest, hoop ik dat je moeder (en jij dus ook ) nu van dit drietal kunnen genieten. Drie pups is welliswaar niet een groot nestje, maar dit zal (hoop ik) het meest wonderlijke nestje blijven tijdens jullie fokken. En drie pups overhouden na deze ellende, is wel heel bijzonder!