Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Helpt castratie bij steeds worden aangevallen?
Moderator: moderatorteam
-
Marja
- Zeer actief
Helpt castratie bij steeds worden aangevallen?
Iemand bij mij in de buurt heeft een bijna abnormaal grote duitse dog.
Een heel lieve hond!
Hij, het is een reu, is bijna twee jaar.
Deze hond wordt sinds een paar mnd constant aangevallen door andere reuen!
Waarom hebben sommige honden dat toch?
Maar zou castratie bij dit probleem kunnen helpen?
Een heel lieve hond!
Hij, het is een reu, is bijna twee jaar.
Deze hond wordt sinds een paar mnd constant aangevallen door andere reuen!
Waarom hebben sommige honden dat toch?
Maar zou castratie bij dit probleem kunnen helpen?
groetjes Marja Zara en Stapper

-
estelle
Ik zei het in een andere topic ook al maar sommige honden stralen gewoon iets 'uit' wat agressie opwekt bij andere honden.
Of de bepaalde hond spreekt bijv. de hondentaal totaal niet, dat zie je ook heel vaak.
Of castratie daartegen werkt zou ik niet durven te zeggen, het lijkt mij dat zijn 'houding' e.d. hetzelfde blijft.
Hoogstens laten bepaalde reuen zo'n hond links liggen omdat ie zijn ballen mist.
Tenminste, voor mijn DH reu (intact) is een gecastreerde reu totaal niet interessant ookal komt deze nog zo zelfverzekerd over.
Of de bepaalde hond spreekt bijv. de hondentaal totaal niet, dat zie je ook heel vaak.
Of castratie daartegen werkt zou ik niet durven te zeggen, het lijkt mij dat zijn 'houding' e.d. hetzelfde blijft.
Hoogstens laten bepaalde reuen zo'n hond links liggen omdat ie zijn ballen mist.
Tenminste, voor mijn DH reu (intact) is een gecastreerde reu totaal niet interessant ookal komt deze nog zo zelfverzekerd over.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nou, ik zou de gok niet durven nemen, want de kans dat het respect voor de hond dan helemaal weg is is groot..dan is hij dus gewoon op zeker de lul. Waarschijnlijk zal het ook de houding zijn van de hond waardoor hij aanvallen uitlokt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
Marja
- Zeer actief
Dank jullie voor je reaktie.
Zou het ook kunnen komen omdat die hond zo giga groot is, dat andere dat bedreigend vinden?
Ik heb geprobeerd te kijken
hij heeft een vrij lage staart en komt in mijn ogen altijd vrolijk over: Hoi ik wil spelen
Wel opdingerig naar elke andere hond en ook niet erg voorzichtig met zijn grote lijf!
gelukkig heeft hij met Stapper geen problemen
Zou het ook kunnen komen omdat die hond zo giga groot is, dat andere dat bedreigend vinden?
Ik heb geprobeerd te kijken
Wel opdingerig naar elke andere hond en ook niet erg voorzichtig met zijn grote lijf!
gelukkig heeft hij met Stapper geen problemen

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Tomas was ook altijd het mikpunt, gelukkig is dat door castratie compleet overgegaan. Alleen is het uitvallen tegen vreemde honden bij hem tussen de oortjes gaan zitten daardoor, dus dat hopen we er nog uit te trainen.
Tomas was altijd een bangig en onderdanig hondje die echter zijn staart veel te hoog draagt....of het daardoor komt? Maar iig heeft het bij hem geholpen. Al is dat geen garantie dat het bij elke hond dat effect heeft.
Tomas was altijd een bangig en onderdanig hondje die echter zijn staart veel te hoog draagt....of het daardoor komt? Maar iig heeft het bij hem geholpen. Al is dat geen garantie dat het bij elke hond dat effect heeft.
-
Discoduif
- Vaste gebruiker
- starfleet
- Erelid
Ik denk dat ze weinig van hem pikken omdat hij door zijn grootte in combinatie gedrag niet leuk is om mee om te gaan voor de meeste honden. Als hij daarbij verder niet echt respect afdwingt heb je alle kans dat honden, groot en klein, hem eens mores willen leren.Marja schreef:Dank jullie voor je reaktie.
Ik heb geprobeerd te kijkenhij heeft een vrij lage staart en komt in mijn ogen altijd vrolijk over: Hoi ik wil spelen
![]()
Anne
-
Marja
- Zeer actief
Ja ik denk inderdaad dat dat het probleem is!starfleet schreef:Ik denk dat ze weinig van hem pikken omdat hij door zijn grootte in combinatie gedrag niet leuk is om mee om te gaan voor de meeste honden. Als hij daarbij verder niet echt respect afdwingt heb je alle kans dat honden, groot en klein, hem eens mores willen leren.Marja schreef:Dank jullie voor je reaktie.
Ik heb geprobeerd te kijkenhij heeft een vrij lage staart en komt in mijn ogen altijd vrolijk over: Hoi ik wil spelen
![]()
Anne
Een oplossing is daar denk ik niet echt voor...............

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als hij zoals je zegt op andere honden afwalst en veel te ruw is zou het ook nog wel eens noodweeragressie kunnen zijn.
Ik heb nooit begrepen waarom mensen met opdringerige onvoorzichte enorme doggen denken dat andere honden het leuk zouden vinden om omgewalst te worden door een kolos van 90 kilo
Wuilus is eens gemold door een boerboel van 70-80 kilo die op haar 14 jaar oude lijf ging rijden en ik moest haar jankend van de pijn aan haar artrose en heupen onder dat stomme beest uit zien te krijgen terwijl de baas riep dat hij niks deed. Gelukkig is Wuilus toen niet agressief geworden want wie weet wat hij dan gedaan had :N:
Een dog die goed opgevoed is en sociaal met andere honden is zal niet over ze heen walsen of ze pijn doen. Die zijn juist voorzichtig en kunnen prima met andere honden omgaan.
Ik heb nooit begrepen waarom mensen met opdringerige onvoorzichte enorme doggen denken dat andere honden het leuk zouden vinden om omgewalst te worden door een kolos van 90 kilo
Een dog die goed opgevoed is en sociaal met andere honden is zal niet over ze heen walsen of ze pijn doen. Die zijn juist voorzichtig en kunnen prima met andere honden omgaan.
- Moos
- Zeer actief
Dat denk ik ook ja....starfleet schreef:Ik denk dat ze weinig van hem pikken omdat hij door zijn grootte in combinatie gedrag niet leuk is om mee om te gaan voor de meeste honden. Als hij daarbij verder niet echt respect afdwingt heb je alle kans dat honden, groot en klein, hem eens mores willen leren.Marja schreef:Dank jullie voor je reaktie.
![]()
Anne
Als een hele grote lompe hond, met een niet superzelfverzekerde houding, op Moos af komt gedenderd kan hij ook een snauw verwachten. Moos valt dan niet aan, maar geeft wel een enorme snauw van "ben je helemaal besodemieterd!"
Als de andere hond een zeer zelfverzekerd type is zal Moos dat niet doen, dan laat hij zich wel pletten.
Maar de combinatie erg groot, opdringerig lomp en niet zo zelfverzekerd is voor Moos ook altijd de aanleiding om flink te snauwen.

-
Marja
- Zeer actief
O.keeeee!MARC_S schreef:Als hij zoals je zegt op andere honden afwalst en veel te ruw is zou het ook nog wel eens noodweeragressie kunnen zijn.![]()
Ik heb nooit begrepen waarom mensen met opdringerige onvoorzichte enorme doggen denken dat andere honden het leuk zouden vinden om omgewalst te worden door een kolos van 90 kiloWuilus is eens gemold door een boerboel van 70-80 kilo die op haar 14 jaar oude lijf ging rijden en ik moest haar jankend van de pijn aan haar artrose en heupen onder dat stomme beest uit zien te krijgen terwijl de baas riep dat hij niks deed. Gelukkig is Wuilus toen niet agressief geworden want wie weet wat hij dan gedaan had :N:
Ik zal dit (voorzichtig) eens zeggen tegen het vrouwtje

-
laeken
- Zeer actief
Kun je eens zeggen wat de hond precies doet als de gemiddelde golden hem ontmoedt?Marja schreef:O.keeeee!MARC_S schreef:Als hij zoals je zegt op andere honden afwalst en veel te ruw is zou het ook nog wel eens noodweeragressie kunnen zijn.![]()
Ik heb nooit begrepen waarom mensen met opdringerige onvoorzichte enorme doggen denken dat andere honden het leuk zouden vinden om omgewalst te worden door een kolos van 90 kiloWuilus is eens gemold door een boerboel van 70-80 kilo die op haar 14 jaar oude lijf ging rijden en ik moest haar jankend van de pijn aan haar artrose en heupen onder dat stomme beest uit zien te krijgen terwijl de baas riep dat hij niks deed. Gelukkig is Wuilus toen niet agressief geworden want wie weet wat hij dan gedaan had :N:
Ik zal dit (voorzichtig) eens zeggen tegen het vrouwtje
Rent hij erheen om pas 1 cm voor ze te stoppen en in hoge houding met een hoge staart aan hun gat te gaan ruiken? Rent hij helemaal tegen ze op om daarna pas te gaan snuffelen of snuffelt hij helemaal niet en knalt hij ze alleen omver om vervolgens kwispelend tegen ze op te blijven springen en om ze heen te blijven rennen om een spel te forceren?
Bij deze drie manieren zou ik wel noodweeragressie verwachten. Komen de andere honden die hem aanvallen op hem af is het een heel ander verhaal maar ik verwacht dat hij pas gepakt wordt als hij contact zoekt, of zit ik er helemaal naast?
-
Marja
- Zeer actief
Hoi marc
De keren die ik heb gezien gaan ongeveer als volgt.
Als die dog een andere hond ziet aankomen blijft hij eerst stilstaan en kijkt wel heel geinteresseeerd.
Dan loopt hij er heen maar vrij rustig en echt met zo'n speelhouding.
Kwispelende staart en door zijn kont buigen.
Maar tijdens het spelen is hij te ruw in mijn ogen. Hij walst gewoon over elke hond heen, als een hond niet wil spelen blijft hij opdringerig.
Over mijn honden, Zara moet niets van hem weten die negeert hem. Hij blijft haar uitdagen en proberen te verleiden zeg maar.
Maar Zara loopt dan gewoon een eind weg.
Stapper!! die wil ook niet echt met hem spelen, hooguit twee minuten.
De dog heeft erg ontzag voor Stapper, Stapper hoeft alleen maar even te grommen en weg is de dog. Hij doet soms ook erg onderdanig to Stapper.
Maar bij andere honden heb ik dit niet gezien.
Het zijn vooral kleinere hondjes van die keffertjes die hem flink bijten.
Het beest zit onder de littekens!
De keren die ik heb gezien gaan ongeveer als volgt.
Als die dog een andere hond ziet aankomen blijft hij eerst stilstaan en kijkt wel heel geinteresseeerd.
Dan loopt hij er heen maar vrij rustig en echt met zo'n speelhouding.
Kwispelende staart en door zijn kont buigen.
Maar tijdens het spelen is hij te ruw in mijn ogen. Hij walst gewoon over elke hond heen, als een hond niet wil spelen blijft hij opdringerig.
Over mijn honden, Zara moet niets van hem weten die negeert hem. Hij blijft haar uitdagen en proberen te verleiden zeg maar.
Maar Zara loopt dan gewoon een eind weg.
Stapper!! die wil ook niet echt met hem spelen, hooguit twee minuten.
De dog heeft erg ontzag voor Stapper, Stapper hoeft alleen maar even te grommen en weg is de dog. Hij doet soms ook erg onderdanig to Stapper.
Maar bij andere honden heb ik dit niet gezien.
Het zijn vooral kleinere hondjes van die keffertjes die hem flink bijten.
Het beest zit onder de littekens!

-
laeken
- Zeer actief
Daar helpt castratie niet tegen hoor, dat is duidelijk noodweeragressie van hondjes die hij pijn doet of die doodsbang voor dat bakbeest zijn. Ze zullen wel een flinke beet uitdelen om hem weg te jagen als laatste redmiddel. Hun grommen en onderdanig doen zal niks helpen als hij over ze heen walst en dus moeten ze hem wel bijten
Ze vrezen waarschijnlijk voor hun leven als ze dat doen en dan krijg je inderdaad een felle diepe beet. Ik verwacht dat ze niet doorgaan maar echt een flinke beet geven om dan weg te rennen of op hun rug te blijven liggen.
Ze vrezen waarschijnlijk voor hun leven als ze dat doen en dan krijg je inderdaad een felle diepe beet. Ik verwacht dat ze niet doorgaan maar echt een flinke beet geven om dan weg te rennen of op hun rug te blijven liggen.
-
Marja
- Zeer actief
Ja klopt marc, het zijn inderdaad van die felle eenhaps beten.MARC_S schreef:Daar helpt castratie niet tegen hoor, dat is duidelijk noodweeragressie van hondjes die hij pijn doet of die doodsbang voor dat bakbeest zijn. Ze zullen wel een flinke beet uitdelen om hem weg te jagen als laatste redmiddel. Hun grommen en onderdanig doen zal niks helpen als hij over ze heen walst en dus moeten ze hem wel bijten![]()
![]()
Ik vind het zo zielig voordie dog want het is zo heerlijk beest (voor mensen)
Zou het een goed advies zijn om die hond te leren niet op andere honden af te gaan?
Dus dat hij bij het vrouwtje blijft.
Maar dan kan hij dus ook niet meer spelen, da's wel weer sneu.
lastig dit.............

-
Melanie 74
- starfleet
- Erelid
Dat is voor elke hond een goed advies, om te te leren pas naar honden te gaan als de baas zegt dat het goed is. Ze kan dan honden uitzoeken die wel geschikt zijn voor haar overenthousiaste Dog. Als hij zo is, snap ik ook niet goed waarom ze hem nog steeds op elke hond af laat gaan. Zielig voor hem maar ook zielig voor die kleintjes.Marja schreef:
Zou het een goed advies zijn om die hond te leren niet op andere honden af te gaan?
lastig dit.............
Anne
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier kan ik me alleen maar helemaal bij aansluiten!starfleet schreef:Dat is voor elke hond een goed advies, om te te leren pas naar honden te gaan als de baas zegt dat het goed is. Ze kan dan honden uitzoeken die wel geschikt zijn voor haar overenthousiaste Dog. Als hij zo is, snap ik ook niet goed waarom ze hem nog steeds op elke hond af laat gaan. Zielig voor hem maar ook zielig voor die kleintjes.Marja schreef:
lastig dit.............
Anne
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier kan ik me alleen maar helemaal bij aansluiten!starfleet schreef:Dat is voor elke hond een goed advies, om te te leren pas naar honden te gaan als de baas zegt dat het goed is. Ze kan dan honden uitzoeken die wel geschikt zijn voor haar overenthousiaste Dog. Als hij zo is, snap ik ook niet goed waarom ze hem nog steeds op elke hond af laat gaan. Zielig voor hem maar ook zielig voor die kleintjes.Marja schreef:
lastig dit.............
Anne
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Reini
- Zeer actief
Ik heb ook zo'n wals-over-iedereen-heen-als-ik-niet-wordt-tegengehouden-hond. Ik roep Vegas dus ook bij me als een andere hond er niet tegen opgewassen is. Op de eerste plaats omdat ik het vervelend vind als hij een andere hond in het nauw brengt maar ook zeker omdat een andere hond hem zou kunnen bijten uit noodweer.starfleet schreef:Dat is voor elke hond een goed advies, om te te leren pas naar honden te gaan als de baas zegt dat het goed is. Ze kan dan honden uitzoeken die wel geschikt zijn voor haar overenthousiaste Dog. Als hij zo is, snap ik ook niet goed waarom ze hem nog steeds op elke hond af laat gaan. Zielig voor hem maar ook zielig voor die kleintjes.Marja schreef:
lastig dit.............
Anne
Ik vind het zeker een goed advies om de dog niet zomaar op alle andere honden af te laten stormen. Misschien kan de eigenaresse wat selectiever omgaan met de keus voor speelmaatjes voor de dog. Wat grotere forse honden die zich niet omver laten lopen zijn misschien wel geschikt om mee te spelen.
De kleinere honden, die niet tegen hem zijn opgewassen, zou ik in ieder geval vermijden (dat doe ik ook met Vegas)
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
Marja
- Zeer actief
-
nance
- Erelid
Helpt castratie dan wel als ze zomaar aangevallen worden door iedere reu??MARC_S schreef:Daar helpt castratie niet tegen hoor, dat is duidelijk noodweeragressie van hondjes die hij pijn doet of die doodsbang voor dat bakbeest zijn. Ze zullen wel een flinke beet uitdelen om hem weg te jagen als laatste redmiddel. Hun grommen en onderdanig doen zal niks helpen als hij over ze heen walst en dus moeten ze hem wel bijten![]()
![]()
Ik heb een pup van nu 7 maanden en iedere reu klapt er op, Ollie begrijpt echt niet waarom en geeft zich gelijk over. Als we buiten zijn, loopt Ollie gewoon langs de reuen, achter mn andere honden aan. Hij doet niks om ze uit te dagen, loopt gewoon door, en toch pakken ze hem steeds. Maar t is toch te gek voor woorden eigenlijk, dat ik mn reu zou moeten laten castreren omdat andere reuen ermee willen vechten?
- Dibbes
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
-
nance
- Erelid
Meestal loopt de groep gewoon langs vreemde honden, die negeren ze gewoon. Ollie loopt altijd achteraan te sukkelen en hij wordt steeds gepakt. Op het moment dat hij gepakt wordt, gaat Rambo er naar toe en pakt de aanvallende reu en dan ist gevecht afgelopen. Rambo is een JR teef. Ollie is echt een lekker sukkeltje en daagt echt niet uit.starfleet schreef:Hoe reageren je andere honden als hij gepakt wordt?nance schreef: Hij doet niks om ze uit te dagen, loopt gewoon door, en toch pakken ze hem steeds. Maar t is toch te gek voor woorden eigenlijk, dat ik mn reu zou moeten laten castreren omdat andere reuen ermee willen vechten?
Anne