Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Keuken(bench)training.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Bobbie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bobbie »

Hoi!

Ik heb even een vraagje......of zeg maar een klein probleempje:
Bobbie onze pup hebben we nu 2,5 week, het gaat echt heel goed behalve het in de bench zitten.......dat vind ie niet zo leuk....... :ugh:

Als ie erin moet dan blaft ie eerst ongeveer 20 minuten tot een uur. En 's ochtends blaft ie ook weer flink.......en als we hem dan even uitlaten en terug doen begint ie weer.
Er is ons verteld dit gewoon vol te houden, want toegeven en eruit halen als ie blaft is natuurlijk niet de bedoeling.....dus dat doen we dus ook maar niet....... :wink:
Het word ook niet minder. Als hij bv. los in huis even alleen is dan duurt dat blaffen 2 minuten en is het over, dus dat gaat wel.
We hebben al vanalles geprobeerd, een warme kruik, een T-shirt van ons, een tikkende wekker en spiegel.......

Weet iemand van jullie raad?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Bobbie schreef:
Als ie erin moet dan blaft ie eerst ongeveer 20 minuten tot een uur. En 's ochtends blaft ie ook weer flink.......en als we hem dan even uitlaten en terug doen begint ie weer.
Ik denk eerlijk gezegd dat hij dan gewoon uitgeslapen en wakker is als jullie hem weer terug doen. Hoe vroeg is dat?

Daarnaast denk ik dat jullie veel te grote stappen nemen. Niet alle pups vinden de bench leuk en de meeste moeten er aan wennen. Probeer het eens langzaam op te bouwen met een Kong in de bench en niet gelijk het deurtje dicht en hem er uren inlaten, dat trekken veel pups niet.

Anne
Bobbie
Vaste gebruiker

Meestal rond 6 uur meld ie zich........
En dat rustig opbouwen was ons niet geadviseerd.........dus gewoon meteen laten wennen dat het zo moet.............tja dit is onze eerste hond, dus neem je aan dat dat goed is........ :roll:
Ja een Kong is wel een idee ja..........zal ik gaan proberen!
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Bobbie schreef:Meestal rond 6 uur meld ie zich........
En dat rustig opbouwen was ons niet geadviseerd.........dus gewoon meteen laten wennen dat het zo moet.............tja dit is onze eerste hond, dus neem je aan dat dat goed is........ :roll:
Ja een Kong is wel een idee ja..........zal ik gaan proberen!
Ik heb met Moos de eerste paar weken ook rond 6 uur 6:30 beneden gezeten. Dan was hij gewoon klaarwakker, en ook al sliep hij in de bench bij mij op de slaapkamer; weer gaan slapen lukte dan echt niet meer. Ik heb me daar gewoon bij neergelegd, en langzaamaan werd het steeds later dat hij echt klaarwakker was. Totdat hij een maand of 5 was waren we nooit later dan 7:30 op, en vanaf een maand of 8 werd dat 8:30.
Zo laat sta ik nu nog steeds op als ik vrij ben, maar dat is omdat ik het een prettig ritme vind :wink:

Saar was een makkelijker pupje, en zij sliep ook meteen door tot 7:30-8:00 uur. Om 6:00 uur even een plasje en dan sliep ze weer door in de doos die naast mijn bed stond. Het verschilt ook gewoon heel erg per pup :wink:

Langzaam opbouwen is echt heel belangrijk; je wilt dat de hond zijn bench als een heerlijk fijn plekje gaat zien; dat lukt niet als hij in de eerste weken de bench al leert associeren met angst en rotgevoel.
Afbeelding
Bobbie
Vaste gebruiker

Nee precies dat vind ik dus ook het moet een "fijn" plekje voor hem zijn!

Maar is het een idee dan om die bench op de slaapkamer te zetten zodat hij bij ons is EN in de bench.......zodat dat voor hem prettiger is??
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Bobbie schreef:Nee precies dat vind ik dus ook het moet een "fijn" plekje voor hem zijn!

Maar is het een idee dan om die bench op de slaapkamer te zetten zodat hij bij ons is EN in de bench.......zodat dat voor hem prettiger is??
Dat is een super-idee :ok:

Zo bouw je het heel fijn langzaam op. De eerste weken gewoon lekker in de bench naast je bed, en dan de bench langzaam verder weg gaan zetten.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Bobbie schreef:Nee precies dat vind ik dus ook het moet een "fijn" plekje voor hem zijn!

Dat zal hij veel fijner vinden. Je kan hier ook eens op de zoekfunctie naar benchtraining zoeken. Er is heel veel over geschreven hoe je dat voor overdag langzaam op kunt bouwen zodat pup er zonder gepiep en geblaf aan went.

' smorgens om zes uur op, ik denk dat je dat het beste even voor lief kunt nemen, dat ging hier ook zo de eerste tijd. Als ze wat ouder worden kunnen ze wat langer ophouden en wordt het vanzelf ook wat later opstaan. Het is gewoon een doodvermoeiende tijd met een jonge pup, maar komt allemaal goed als je geduld hebt.

Anne
Bobbie
Vaste gebruiker

Dank jullie wel!!

Ik neem aan wel deurtje dicht he op de slaapkamer?!

Enne ja heel vermoeiend, vooral als je zelf ook nog eens een lang ziek zijn achter de rug hebt....... :roll: maar ja komt helemaal goed.........verder is het een super schatje hoor!! :mrgreen:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Als je pup de bench nog erg onprettig vindt zou ik zeker niet het deurtje dicht doen. Wel de pup en bench meenemen naar de slaapkamer maar beginnen met het deurtje open.
Geloof me je hoort het echt als puppie begint te scharrelen in de kamer :mrgreen:

Als je de deur dichtdoet en de hond blijft blaffen ben je de hond aan het leren dat de bench enge plek is. Of erger nog dat alleen zijn eng is en reden is om te blaffen.

Rustig opbouwen maar hou er rekening mee dat er ook honden zijn die er echt niet inwillen. Dan kun je beter een ruimte in je huis puppy proof maken en dan is iedereen gelukkig.
Bobbie
Vaste gebruiker

Hoi, nog eventjes melden hier. :wink:

Het gaat prima met Bobbie. Ik heb na die ellendige benchtijd besloten te proberen hem bij ons in het voorhalletje te laten slapen. In het begin wel eens wat blaffen en nu is dat over :ok:

Bobbie blij en wij blij.......prima toch!! :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”