starfleet schreef:jidde schreef:Van de eerste volk zie ik hele leuke goldens. Rustig, makkelijk in de omgang en staan duidelijk onder appel (dus lopen niet op alle honden af). Dan heb je de andere goldens. Die denderen letterlijk gezegd op alle honden af, zijn druk en totaal niet leuk in de omgang.
Ik heb dat met veel herders. Niet om te zieken, maar echt waar. Eerst fixeren en dan hop als een speer op een andere hond af. Ook genoeg die prima onder appel staan, maar Goldens vind ik veel gemakkelijker in het algemeen. Ze komen heel vriendelijk op mijn hond af en toen Buffy nog heel klein was kon ik een drukke jonge Golden altijd wel afleiden met een lekker stuk Rodiworst, bij een herder lukt dat niet zo.
Anne
Hier hetzelfde. Saar is dol op Goldens, helemaal geweldig vindt ze die. Als ze er een ziet aan de overkant van de straat gaat ze piepen want ze moet ernaartoe vindt ze. Dat zachtaardige, vriendelijke, daar houdt Saar van. Ik ken trouwens geen een opdringerige Golden; wel opdringerige labjes (met inderdaad bazen die duidelijk geen idee hebben wat ze met de hond aan moeten), maar de Goldens hier zijn rustig, en lopen kalm op Saar en Moos af om voorzichtig te snuffelen en dan te kijken of er gespeeld kan worden.
Er lopen hier een aantal Herders met perfecte bazen, prachtgezicht vind ik dat hoe goed die honden en de baas op elkaar in gesteld zijn; daar kan ik echt genietend naar kijken

En er lopen hier ook Herders met bazen die roepen "ze zoeken het zelf wel uit", en dat vind ik een stuk minder leuk om te zien....
Het enige verschil met de Herders en de labjes is dat de labjes inderdaad heel makkelijk door mij af te leiden zijn met wat vriendelijk "heee, ben je daar, leukerd" o.i.d. En de Herders niet echt. Alleen een goede brul wil nog weleens helpen als een reu op Moos klapt en de baas roept "ze zoeken het zelf wel uit, is hondentaal"
Er lopen hier trouwens ook een zorgwekkend aantal doodsbange Maltezertjes aan de flexi de laatste tijd