Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom grijpt een hond een andere hond zomaar uit het niets?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

starfleet schreef:
pepim schreef:
Ik heb herders of andere rassen niet willen beledigen hoor!
Ik schrijf juist, dat het aan de baas ligt :19:
Het is toch ook niet beledigen als je het over vrij rastypische eigenschappen hebt? Herders komen in het algemeen nou eenmaal niet vrolijk op een vreemde af om eens te kijken of die wat lekkers heeft en de handen te likken. Ze zijn in principe ook niet gefokt om elke vreemde enthousiast te begroeten.

Anne
Nee dat klopt. Ameno loopt zelfs weg als een vreemde haar iets lekkers wilt geven :mrgreen:
Ik vind dat overigens ook niet beledigend hoor, voordat dalijk iemand dat denkt.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij hebben hele lieve sociale jachthonden gehad, hele brute herderkruisingen en hele mooie rastypische rashonden. Allemaal even dierbaar en ik heb altijd respect gehad voor hun karakter en raseigenschappen en dus heb ik van elk van die honden enorm genoten, allemaal om wie ze waren :ok:

Maar ik moet wel bekennen dat mijn moeilijke lieve Wuilusje als enige hond mijn allesje is kunnen worden. Ik zou er zo weer een nieuwe van willen, inclusief haar woede en moeilijke momenten :I: Ik ben gek op krengetjes :mrgreen:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

pooh schreef:
starfleet schreef:
pepim schreef:
Het is toch ook niet beledigen als je het over vrij rastypische eigenschappen hebt? Herders komen in het algemeen nou eenmaal niet vrolijk op een vreemde af om eens te kijken of die wat lekkers heeft en de handen te likken. Ze zijn in principe ook niet gefokt om elke vreemde enthousiast te begroeten.

Anne
Nee dat klopt. Ameno loopt zelfs weg als een vreemde haar iets lekkers wilt geven :mrgreen:
Ik vind dat overigens ook niet beledigend hoor, voordat dalijk iemand dat denkt.
Ik heb een kruising Labrador/Herder gehad die ging wel kijken als er iets werd aangeboden door een vreemde maar hij at het niet :smile: Twee rassen samen in 1 hond :smile:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

pepim schreef:
Dat ben ik met je eens!
Maar ik bedoelde eigenlijk, dat sommige dingen ook van aan de baas liggen, afgezien van de raseigenschappen zeg maar.
!
Ik denk dat we het hier allemaal over eens zijn. Er worden gewoon te gemakkelijk honden aangeschaft om totaal verkeerde redenen en absoluut niet nadenken of de hond wel bij ze past of dat ze rekening houden met het karakter en wat wel en niet kan met zo'n hond.

Anne
laeken
Zeer actief

pooh schreef:
starfleet schreef:
pepim schreef:

Anne
Wuilus nam zelfs van een inbreker een koekje aan, daarna beet ze hem wel maar eerst eten :roll: :mrgreen: Ze haatte vreemde mensen/mannen maar 1 koekje was belangrijker dan dat alles samen :smile: :wink:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

starfleet schreef:Er worden gewoon te gemakkelijk honden aangeschaft om totaal verkeerde redenen en absoluut niet nadenken of de hond wel bij ze past of dat ze rekening houden met het karakter en wat wel en niet kan met zo'n hond.

Anne
Helaas wel en als het ze niet bevalt of ze hebben alles verpest met hun hond moet hij weg en nemen ze soms evenzo vlot een ander, gatver en wat doe je er tegen? :19:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

MARC_S schreef: Wuilus nam zelfs van een inbreker een koekje aan, daarna beet ze hem wel maar eerst eten :roll: :mrgreen: Ze haatte vreemde mensen/mannen maar 1 koekje was belangrijker dan dat alles samen :smile: :wink:
Hahahaha een verrassingsaanval :mrgreen:
Naar aanleiding van je verhalen over Wuilus moet ik eerlijk bekennen dat ik het erg jammer vind dat ik haar nooit heb ontmoet. Volgens mij was het een hond uit duizenden.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Waarom grijpt een hond een andere hond zomaar uit het ni

Ongelezen bericht door Caro. »

Tamara en Bowie schreef:Vanmiddag lekker met Bowie naar het bos geweest waar ik dagelijks kom. Op de terug weg komt er een stel aanlopen met 2 loslopende Engelse Staffords. De baasjes namen geen aanstalten om de honden aan te lijnen of bij zich te roepen dus ik dacht bij mezelf dan moet het wel goed zijn.

Helaas verkeerd gedacht dus... Het reutje ging voor Bowie staan met z'n staart rechtovereind en bewoog niet. Bowie heel voorzichtig kwispelen naar de hond en het leek goed te gaan want het reutje begon ook te kwispelen. Beetje snuffelen aan elkaar en ik dacht prima, niets aan de hand. En toen ze aan elkaar aan het snuffelen waren greep de reu uit het niets Bowie in d'r nek met veel kabaal en gegrom. Bowie ging onderdanig op d'r rug liggen en de hond ging boven haar staan met z'n bek om haar nek. Het baasje rende op het stel af en schreeuwde naar de hond en greep hem. De baas had gelukkig overwicht genoeg op de hond want hij liet meteen los.

Bowie zelf was er wel van onder de indruk en wist niet hoe snel ze naar me toe kwam. De baas had inmiddels de hond aangelijnd en vroeg aan mij of het zeker een reutje was. Maar dat is niet het geval, het is een teef van 5 maanden. Hij begreep het zelf ook niet zo waarom hij dat deed.

Rook ze misschien niet lekker? :19:

Bowie heeft er gelukkig niets aan overgehouden, in het begin was ze nogal angstig van andere honden, maar door tips hier van het forum is dat eigenlijk nagenoeg over. De andere stafford ( teef ) was een beetje achter geraakt en daar wilde Bowie alweer al kwispelend op af, en dat gaf ook geen enkel probleem.

Vaak lees je dat honden elkaar grijpen als het 2 reutjes zijn, of als er sprake is van rangorde.

Maar in een bos is er toch geen sprake van rangorde of zoiets dergelijks? :denken:

Waarom zou een hond, niet specifiek in deze situatie, maar in elk andere situatie een hond grijpen als er toch geen sprake is van rangorde??

Gelukkig heeft Bowie er niets aan over gehouden, en inmiddels ben ik ook alweer van de schrik bekomen.. Bleef gelukkig vrij rustig, had ik van mezelf niet verwacht. Maar goed, dit moet niet al te vaak voorkomen, is niet goed voor je hart...
Vervelend hoor :(:

Ik heb het ook weleens gehad met Kaya in het bos. Een plek wat ze niet als 'eigen' beschouwd en normaal gesproken heerlijk rustig loopt.
Er kwam een Labrador aan, vrolijk kwispelend en aan elkaar ruikend. Labrador gaat half op z'n rug en ineens dook Kaya erbovenop :19:
Vraag me echt niet waarom, ook ik zag het niet aankomen.
Verder gelukkig niets aan de hand en ongetwijfeld zag Kaya ook iets wat haar niet beviel, maar ik wil maar zeggen dat je dit als baas zijnde van de hond ook niet altijd ziet aankomen terwijl ik persoonlijk erg goed op de lichaamstaal let van Kaya en als ik ook maar het minste zie wat me niet bevalt dan ingrijp.

Het blijven honden met soms minieme lichaamstaal die je niet altijd oppikt.
Maar het blijft wel rot zoiets.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Uit eigen (lees goed....MIJN eigen) ervaring weet ik dat Goldens en Labjes meer van Rimpel 'pikken' en hem minder snel aan zullen vallen dan herders dat doen...
Simpele verklaring...
Herders eisen duidelijke taal van een andere hond en die krijgen ze van een pei niet.
Hoe het met de tolerantie van Labjes, Goldens en Herders naar andere honden toe is moet je mij niet vragen...
Volgens mij maakt dat niet gek veel uit...

En over rassen afzeiken....hebben jullie topics over de Peitjes weleens bekeken? Sharpei's zijn ook al vaak zat door het slijk gehaald...
Kan me er niet meer over opwinden om eerlijk te zijn...die tijd heb ik inmiddels wel gehad...
Sommige mensen blijven ongegronde vooroordelen houden over peitjes en anderen putten uit verhalen van verhalen van verhalen van een ander
Af en toe iemand die wel wat zinnigs te zeggen heeft..
Als ik gezellig en no nonsens kletsen wil over peitjes doe ik dat wel met mijn mede peien freaks...
En wat er hier dan weleens gezegd wordt...ach...voor kritiek en vragen sta ik open...maar als er iemand begint met opgeblazen michellin honden en mismaakt etc. dan hou ik vast op.
Dus een tip van mijn kant...
Niet van wakker liggen...
De een houdt van een ras en de ander niet...ieder zijn meug.
En dat is maar goed ook.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Tamara en Bowie schreef:
jidde schreef:
Moos schreef:Dat is even schrikken!

Ik snap die baas ook niet zo goed trouwens. Want schijnbaar doet hij dat in ieder geval bij reuen wel vaker? Dan lijkt het me dat je toch wat beter oplet :denken:

Verder weet ik ook niet waarom sommige honden dat doen. Ik weet alleen wel, wat Jidde ook al zei, dat kwispelen niet altijd betekent dat de hond het gezellig vindt :wink:
De Herder reu die hier een paar keer uit het niets op Moos geklapt is komt ook al kwispelend aan lopen, maar met een hoge stijve kwispel, en dat is wat anders dan een vrolijke zwaaistaart kwispel.
jij beschrijft helemaal de juiste houding! Tuana kwispelt ook, maar dan lage houding en staart laag. echt zo een voorzichtige kwispel
Bowie had ook een voorzichtige kwispel.

Die andere hond had een "hoge" kwispel laat maar zeggen, en alleen het uiteinde van de staart kwispelde. Nooit geweten dat dat niet altijd leuk en gezellig betekend...
Jack is in de periode dat hij niet al te best met vreemde reuen kon ook regelmatig zo op andere reuen afgestapt. Gek genoeg maakte dat vaak indruk, en als de andere hond dan wat lager deed kon er gezellig gespeeld worden. Ik heb ook meegemaakt dat de andere reu ook met hoge staart en stijve poten om Jack heen ging lopen, soms bleef het daarbij en liepen ze na een tijdje gewoon bij elkaar weg, soms werd er gegromd en dan was het snel aanlijnen. Maar ik vind het niet echt normaal als de ene hond dus duidelijk aangeeft dat hij de ander als superieur ziet en dan alsnog tegen de vlakte wordt gegooid.
Het was gelukkig geen vechten. Mijn hond is daar denk ik ook te onderdanig voor om daarop te reageren. En het was ook niet eenzijdig vechten. Hij greep Bowie en legde haar op de grond met veel lawaai en bleef zo staan boven haar met grommen erbij.

Gelukkig was er niets aan de hand verder behalve de schrik bij mij, maar ik vraag me wel af waarom dan zoiets gebeurd, zomaar uit het niets?
Het is niet uit het niets, die andere hond moest nog even een extra bevestiging dat hij koning van de wereld was. Ik ken een rottweiler die het ook doet, hond tegen de vlakte gooien om niks, en de andere hond kan braaf op zijn rug gaan liggen maar mag gewoon nooit meer opstaan. (En gek genoeg doet hij het weer niet bij Jack, die hoeft alleen zijn lip op te trekken en dan heeft die rottie iets van 'Oh, okee, doei!')

Maar al met al is het ontzettend irritant, dat soort haantjesgedrag, en de eigenaar zou dat niet moeten tolereren en ervoor moeten zorgen dat die hond andere honden niet de stuipen op het lijf jaagt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Marion. schreef:
MARC_S schreef:Laten nu net de labjes en de goldens zich meestal op de baasjes van de andere hond storten zonder veel poespas en kennismakingsrituelen naar Nanni toe :wink:
Kan het gekut een keer ophouden? Ik word nu echt strontziek van dat "labjes en goldens"-gedoe.

Stelletje hokjes-stoppers!
Tsjonge, wat ben jij toch gefrustreerd. Ik wilde net naar Marc toe reageren dat Jack het dus ook vaak doet, meteen richting de baas van een vreemde grote hond, en dan direct vreselijk slijmen en kroelen en vanuit zijn ooghoeken de andere hond in de gaten houden. Ik vind het wel slim gedrag, want de vreemde hond reageert vaak wat verbouwereerd van 'Oh? Is dat een vriendje van mijn baas?'

En jij ziet het meteen als een aanval. :roll:
Hanneke2
Zeer actief

Marion. schreef:
MARC_S schreef:Dan de goldens nog, de golden die zich laat aaien door een vreemd persoon is werkelijk een eeeeeeeenooooorme uitzondering in het ras. :ok: Komt vrijwel niet voor en kan zeker niet als normaal beschouwd worden. Het karakter van de golden beschrijf je het best door eenkennig, ingetogen en niet open.

Zo beter dames met de gediscrimineerde honden? Voelt dit beter zo? :ok:
Engerd! Ik haal alleen even je quoteje over de goldens eruit hoor, omdat ik van de labjes geen kaas heb gegeten.

Mijn honden laten zich aaien door vreemden. Die neigen daartoe, en ach... laten we niet vervelend doen.
Het karakter van de golden beschrijf je het beste door "ondergaan". Wil dat mens je persé aaien, okeee, is goed. Ik onderga wel.
Vinden ze het leuk? Nee, echt niet. Het liefst zijn ze op stap met hun eigen roedeltje. Zonder vreemde honden of mensen tegen te komen.
Nou, de goldens die ik ken niet. :roll: En ik ken er een hoop, want het barst van de goldens. Er zitten verlegen typjes tussen die bij voorbaat al gaan liggen als mijn twee monsters aan komen huppelen (en er voorbij huppelen, want bange honden worden genegeerd), en ik ken reuen die gebroederlijk leider zijn van enorm grote gelegenheidsroedels, zonder dat ze ooit hoeven te grommen omdat ze met hun houding voldoende indruk maken. En alles ertussen in, van goldens die in je nek hangen om een koekje tot goldens die keurig voor je gaan zitten om kennis te maken. Maar ze zijn allemaal vriendelijk en open en nieuwsgierig naar mensen toe, en ik ken geen golden die mij en mijn honden straal voorbij zou lopen.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

MARC_S schreef:
jidde schreef:
Dit denk ik toch ook. Maar ik denk dat als ze tegen een andere hond der mond open trok, dat ze ook wel een klap voor der harses zou hebben gehad. Als je 20 honden hebt, waaronder de meeste teven, kan je gewoon geen heibel tussen 2 teven hebben. Dus ik denk dat Nanni het accepteerde omdat de baas dat wilde.
Ik laat Nanni en Tuana altijd zelf alles uitzoeken. Bij de eerste ontmoetingen (er zijn hier meerdere honden geweest) ontwijkte ze vooral die hond. Pas naar een paar dagen ging ze die honden leuk vinden.

Als je haar nu ziet met Tuana, het is zooooo een heerlijke hond gewoon

Zoals je dit beschrijft klinkt het inderdaad alsof Nanni de nodige druk van boven heeft gehad om honden toe te laten en normaal tegen ze te doen. Zeker dat negeren duidt daar op Ik kan me dat ook wel voorstellen, ik zou ook hard optreden dan want eenmaal knokkende teven.........

jaaa en als er ook nog drachtige teven rondlopen, is het helemaal gevaarlijk! Alleen leuke reuen speelt Nanni meteen mee. Tuana (en Rivkah oa) vond ze in eerste instantie eng. Tuana is erg op lichaamlijk contact gestelt en ging als kleine wurm van 8 weken toen ze moe was bij Nanni op der mat liggen. Nanni stond dan op en liep weg. Daarna bleef ze krampachrig liggen (gestresst) en nu liggen ze heerlijk samen op 1 mat. En ze durft ook Tuana weg te duwen

Duitse Herder herplaatsing site

Naar boven
Beste Jidde,

probeer eens een keer een eigen mening te hebben en niet steeds Marc en Martijn naar de " bek" te praten. Zolang ik hier op het forum ben, doe je dat al. En ook zolang ik hier ben, zeik jij over retrievers. Weet je meisje, ik heb 2 herders gehad, nu heb ik 2 retrievers. En zal ik je stiekum verklappen dat de retrievers een stuk moeilijker zijn in omgang dan mijn herders waren. ik ga me niet verlagen om honden af te zeiken.
Bah hou daar eens mee op. Je bent nu oud genoeg.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

jidde schreef: En ik geef meteen toe dat Herders moeilijke honden zijn in de omgang :ok:
Wat is er moeilijk aan herders in de omgang?
Ik vind de herders die ik ken in het algemeen juist helemaal niet zo moeilijk in de omgang. :denken: Vrijwel allemaal zijn ze open en vriendelijk naar mensen en de meesten kunnen ook gewoon goed bij andere honden. Daarnaast zijn ze goed leesbaar.
Misschien is mijn beeld vertekend omdat de meeste herders die ik ken in de africhting trainen en ook behoorlijk onder appèl staan?

Ik herken trouwens ook niet dat Goldens zich in het algemeen op honden en hun baasjes storten :wink: , de goldens die ik tegenkom zijn juist wat bedaarder, afwachtender. Gisteren kruiste ik met Marouck en Biène nog een pad waar 2 Goldens bleken te staan, ze wachtten tot ik voorbij was voordat ze weer richting hun baas liepen, die een stuk verderop al liep. De labradors die ik ken hebben wel eerder de neiging om op andere honden af te stormen, hoewel ik gisteren een labrador tegenkwam die netjes bij zijn baas bleef lopen toen ik hem voorbij liep. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
laeken
Zeer actief

Jacks schreef:Beste Jidde,

probeer eens een keer een eigen mening te hebben en niet steeds Marc en Martijn naar de " bek" te praten. Zolang ik hier op het forum ben, doe je dat al. En ook zolang ik hier ben, zeik jij over retrievers. Weet je meisje, ik heb 2 herders gehad, nu heb ik 2 retrievers. En zal ik je stiekum verklappen dat de retrievers een stuk moeilijker zijn in omgang dan mijn herders waren. ik ga me niet verlagen om honden af te zeiken.
Waarom die jij zo agressief tegen Wendy?
Alsof ze me naar de "bek" :denken: praat, wat een onzin! Wendy vraagt wat en ik denk dat ik misschien wel een verklaring heb dus geef ik antwoord en Wendy vindt dat daar wel wat inzit en nu wordt ze aangevallen als iemand die Marc en Martijn (waar haal je die ineens vandaan? Staat hier nergens en ik kan me niet eens een gesprek tussen Wendy en Martijn herinneren :19: ) naar de "bek" praat.
Soms zijn mensen het gewoon met elkaar eens voor een keertje. :roll: Als je goed leest zie je dat dat vaak zat niet zo is dus een beetje jammer dit.

Zoek voor mij vooral eens een stukje op waarin Wendy Martijn naar de "bek" praat? :ok: Doe je best want ik denk dat je dat zelfs in het archief niet kan vinden. :19: Ik vind het domweg ergerlijk dat je nu ineens Martijn erbij haalt en Wendy gebruikt om mij een bek te geven ipv een mond :ok:
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Jacks schreef:Beste Jidde,

Waarom die jij zo agressief tegen Wendy?
Alsof ze me naar de "bek" :denken: praat, wat een onzin! Wendy vraagt wat en ik denk dat ik misschien wel een verklaring heb dus geef ik antwoord en Wendy vindt dat daar wel wat inzit en nu wordt ze aangevallen als iemand die Marc en Martijn (waar haal je die ineens vandaan? Staat hier nergens en ik kan me niet eens een gesprek tussen Wendy en Martijn herinneren :19: ) naar de "bek" praat.
Soms zijn mensen het gewoon met elkaar eens voor een keertje. :roll: Als je goed leest zie je dat dat vaak zat niet zo is dus een beetje jammer dit.

Zoek voor mij vooral eens een stukje op waarin Wendy Martijn naar de "bek" praat? :ok: Doe je best want ik denk dat je dat zelfs in het archief niet kan vinden. :19: Ik vind het domweg ergerlijk dat je nu ineens Martijn erbij haalt en Wendy gebruikt om mij een bek te geven ipv een mond :ok:
ik zit hier al een paar jaar op het forum en elke keer valt het mij weer op.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
laeken
Zeer actief

Jacks schreef:ik zit hier al een paar jaar op het forum en elke keer valt het mij weer op.
Misschien zijn sommige mensen het wel gewoon met elkaar eens zo nu en dan? :19:
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Jacks schreef:ik zit hier al een paar jaar op het forum en elke keer valt het mij weer op.
Trouwens bek staat tussen aanhalingstekens. Het is een gezegde.
Het slaat overigens niet op dit specifieke topic. En ja, iedereen mag het eens zijn, maar het valt me op.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
laeken
Zeer actief

Jacks schreef:
MARC_S schreef:
Het slaat overigens niet op dit specifieke topic. En ja, iedereen mag het eens zijn, maar het valt me op.
Het gezegde is iemand naar de mond praten. Je zou er bek van kunnen maken als je zin hebt om iemand te beledigen.

Je stoot nl ook niet iemand voor de "kop" maar voor het hoofd als je zulke dingen uit het niets komt zeggen :ok:
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

MARC_S schreef:
Jacks schreef:
MARC_S schreef:
Het gezegde is iemand naar de mond praten. Je zou er bek van kunnen maken als je zin hebt om iemand te beledigen.

Je stoot nl ook niet iemand voor de "kop" maar voor het hoofd als je zulke dingen uit het niets komt zeggen :ok:
In Nederland zeggen jullie hoofd, maar wij zeggen kop.
En een mond is een smikkel :mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Jacks schreef:
MARC_S schreef:

Beste marc, gaan we nu zout leggen op alles. Wij zeggen hier, iemand naar de bek praten. Misschien is dat plat. Ik bedoel daar helemaal niets mee en dat weet jij drommels goed wel.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

jidde schreef: En ik geef meteen toe dat Herders moeilijke honden zijn in de omgang :ok:
Wat een onzin,de herders die ik ken zijn stuk voor stuk lieve,sociale honden en makkelijk in de omgang.
Ze zijn baasgericht ja,maar dat hoort toch bij herders en maakt ze toch niet moeilijk in de omgang?
Ik kan me trouwens voorstellen dat mensen met Goldens en Labradors genoeg krijgen van het "Labjes/Goldens"-gedoe,want het is inderdaad in diverse topics vaak genoeg voorbij gekomen.
Laatst gewijzigd door marian* op 06 nov 2005 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
laeken
Zeer actief

Jacks schreef:Beste marc, gaan we nu zout leggen op alles. Wij zeggen hier, iemand naar de bek praten. Misschien is dat plat. Ik bedoel daar helemaal niets mee en dat weet jij drommels goed wel.
Laat maar, ik vind het gewoon een beetje flauw dit.
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Jacks schreef:Beste marc, gaan we nu zout leggen op alles. Wij zeggen hier, iemand naar de bek praten. Misschien is dat plat. Ik bedoel daar helemaal niets mee en dat weet jij drommels goed wel.
Gelukkig, ik vind dit nl. ook nogal flauw.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
laeken
Zeer actief

Jacks schreef:
MARC_S schreef:
Gelukkig, ik vind dit nl. ook nogal flauw.
Wendy zal zo zelf wel reageren op de beledigingen denk ik :wink:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

marian* schreef:
Wat een onzin,de herders die ik ken zijn stuk voor stuk lieve,sociale honden en makkelijk in de omgang.
Ze zijn baasgericht ja,maar dat hoort toch bij herders en maakt ze toch niet moeilijk in de omgang?
Ik kan me trouwens voorstellen dat mensen met Goldens en Labradors genoeg krijgen van het "Labjes/Goldens"-gedoe,want het is inderdaad in diverse topics vaak genoeg voorbij gekomen.
Met moeilijk bedoel ik dat ze wel wat te doen moeten hebben. Nanni is geen makkelijke hond. Tuana wel. Ik vind het honden met karakter die niet altijd even makkelijk zijn naar andere honden!
Andere mensen wel, ik ken (op Nanni na) alleen maar herders die gek zijn op alle mensen :mrgreen:
En er wordt zovaak gesproken over agressieve herders, net als makkelijke goldens/labjes :19: Dat is nou eenmaal zo. Kleine hondjes zijn kutkeffers en ga zo maar door :mrgreen:

En Jacks, als je goed zoekt, zie je vaker dat k ruzie met Martijn (wat heeft hij er opeens mee te maken :roll: ) heb dan dat we het eens zijn :mrgreen:
En zal ik je een geheimpje verklappen?? Ik heb voordat ik Tuana had gekeken voor een golden of labje bij Nanni :mrgreen: Zo een hekel heb ik nou aan die rassen dat ik er eentje wilde hebben :smile:
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Marion. schreef:
MARC_S schreef:Laten nu net de labjes en de goldens zich meestal op de baasjes van de andere hond storten zonder veel poespas en kennismakingsrituelen naar Nanni toe :wink:
Kan het gekut een keer ophouden? Ik word nu echt strontziek van dat "labjes en goldens"-gedoe.

Stelletje hokjes-stoppers!
Ik zie hierin geen gekut en hokjes stopperij, juist de labjes en goldens komen vaak de baasjes begroeten. Dat doen bullmastiffjes ook heel graag, maar die worden vaak niet begrepen. Ik herken dit gedrag wel een beetje.

Marion. schreef:
starfleet schreef:
Marion. schreef: Vinden ze het leuk? Nee, echt niet. Het liefst zijn ze op stap met hun eigen roedeltje. Zonder vreemde honden of mensen tegen te komen.
??

Die van jou misschien, maar hier lopen toch heel wat Goldens die door de baas meegesleurd moeten worden omdat ze persé willen snuffen en spelen met een andere hond die ze leuk vinden.

Ik vind Goldens trouwens meestal heel leuk hoor en Buffy is er ook gek mee :pffff:

Anne
Jij komt de gezinnetjes tegen. Waarvan de golden tussen de middag mee naar school mag lopen, en daarna misschien nog een kwartiertje extra. Jouw Goldens zijn juist de zielige goldens....
Kijk, en dit is nou gekut en hokjesstopperij waar ik niet van hou!! Heel denigrerend allemaal in de richting van *gezinnetjes* en *misschien nog een kwartiertje extra*.

laeken
Zeer actief

bulletjebe schreef:
Jij komt de gezinnetjes tegen. Waarvan de golden tussen de middag mee naar school mag lopen, en daarna misschien nog een kwartiertje extra. Jouw Goldens zijn juist de zielige goldens....
Kijk, en dit is nou gekut en hokjesstopperij waar ik niet van hou!! Heel denigrerend allemaal in de richting van *gezinnetjes* en *misschien nog een kwartiertje extra*.

Het begint er inmiddels bijna op te lijken dat je een golden eerst slecht moet opvoeden en weinig moet uitlaten eer hij intresse in andere honden gaat vertonen of vrolijk een ander hondenbaasje gedag komt zeggen. :wink:
En gezinnen met kinderen zijn het slechtste dat een golden kan overkomen naar ik zo lees :roll: :N:

Ik krijg er de slappe lach van eigenlijk :smile:
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

MARC_S schreef:
bulletjebe schreef:

Het begint er inmiddels bijna op te lijken dat je een golden eerst slecht moet opvoeden en weinig moet uitlaten eer hij intresse in andere honden gaat vertonen of vrolijk een ander hondenbaasje gedag komt zeggen. :wink:
En gezinnen met kinderen zijn het slechtste dat een golden kan overkomen naar ik zo lees :roll: :N:

Ik krijg er de slappe lach van eigenlijk :smile:
Je hebt helemaal gelijk, het is ook meer om te lachen dan om er serieus op in te gaan :mrgreen:
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

starfleet schreef: Ze zijn in principe ook niet gefokt om elke vreemde enthousiast te begroeten.
Welke hond wel dan?? :roll:
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”