Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Carnibest - gelukkig hij lust het

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Carnibest - gelukkig hij lust het

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik gisteren naar een dierenzaak die wat verder weg zit omdat ze Carnibest verkopen. Het was goedkoper om direct 10 kilo te kopen, dus dat heb ik maar gedaan. Met als gevolg dat er twee vriesvakken vol zitten met Brams voer :wink:

Ik zag al helemaal voor me dat hij het niet zou lusten, maar gelukkig...hij snuffelde even, kwam naar me toe wat voor raar spul nu in z'n bak ligt en ging toen terug om het smakelijk op te eten.

Carnibest ziet er goed uit vind ik. Er zitten allemaal stukjes 'herkenbaar' vlees e.d. in. Beter dan Duck, alhoewel dat ook al prima beviel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
gz
Actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gz »

Gelukkig maar dat het gegeten wordt :D

Wij hebben een tijdje geleden zelf een vriezer gekocht voor de carnibest en 100 kilo ingeslagen. Als je uitrekent is het verschil uitrekend van 1 kilo en 100 kilo dan scheelt het je per 100 kilo 65 euro. Na een jaar heb ik mijn vriezer er wel weer uit :D
Zoek stok!
Zeer actief

gz schreef:Gelukkig maar dat het gegeten wordt :D

Wij hebben een tijdje geleden zelf een vriezer gekocht voor de carnibest en 100 kilo ingeslagen. Als je uitrekent is het verschil uitrekend van 1 kilo en 100 kilo dan scheelt het je per 100 kilo 65 euro. Na een jaar heb ik mijn vriezer er wel weer uit :D
Haha en dat zit ik te miepen over 10 kilo. 100 Kilo :N:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Bandito
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 4

Re: Carnibest - gelukkig hij lust het

Ongelezen bericht door Bandito »

Zoek stok! schreef: Carnibest ziet er goed uit vind ik. Er zitten allemaal stukjes 'herkenbaar' vlees e.d. in. Beter dan Duck, alhoewel dat ook al prima beviel.
Dat vindt ik dus ook een reden om CB te geven: je ziet wat je geeft! Al dat fijngemalen spul van andere merken is vaak bijna niet meer te herleiden.... of je ziet alleen lipvlees (herkenbaar aan de ''puntjes''), of het ziet zwart van de pens. In de CB zie je duidelijk spiervlees, vet, pens en botten en dat is niet her en der een klein stukje!
Hier hebben ze vandaag ook weer gesmuld.
Groeten Esther, Sita, Jacy en Kiki
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:Carnibest ziet er goed uit vind ik. Er zitten allemaal stukjes 'herkenbaar' vlees e.d. in. Beter dan Duck, alhoewel dat ook al prima beviel.
Haha, hier zijn 2 hondenvrieskisten. Waar af en toe een flesje bier van ons tussen mag, als het in de zomer snel koud moet worden :mrgreen:

Tip. Ga de volgende keer de Carnibest even bij Corine zelf halen. Ze laat je met alle plezier alle spullen en ruimtes zien. Heb je er een nóg beter gevoel bij :wink:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bandito schreef:
Zoek stok! schreef: Carnibest ziet er goed uit vind ik. Er zitten allemaal stukjes 'herkenbaar' vlees e.d. in. Beter dan Duck, alhoewel dat ook al prima beviel.
Dat vindt ik dus ook een reden om CB te geven: je ziet wat je geeft! Al dat fijngemalen spul van andere merken is vaak bijna niet meer te herleiden.... of je ziet alleen lipvlees (herkenbaar aan de ''puntjes''), of het ziet zwart van de pens. In de CB zie je duidelijk spiervlees, vet, pens en botten en dat is niet her en der een klein stukje!
Hier hebben ze vandaag ook weer gesmuld.

Ohhh, is dat "lipvlees" die puntjes?? Ik vraag me ook namelijk elke keer weer af wat dat toch is, hahaha! Zelf geef ik A.H.V. en wissel het af met Smuldier of heel af en toe Duck. Duck vind er zelf erg kartonachtig uitzien.
Ik heb gehoord van Carnibest dat ze daar gemalen botten doorheen doen i.p.v. supplementen zoals bij A.H.V. Maar hier in de buurt kan ik het nergens krijgen.

Marion of Linda, waar halen jullie het dan??
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Carnibest ziet er goed uit vind ik. Er zitten allemaal stukjes 'herkenbaar' vlees e.d. in. Beter dan Duck, alhoewel dat ook al prima beviel.
Haha, hier zijn 2 hondenvrieskisten. Waar af en toe een flesje bier van ons tussen mag, als het in de zomer snel koud moet worden :mrgreen:

Tip. Ga de volgende keer de Carnibest even bij Corine zelf halen. Ze laat je met alle plezier alle spullen en ruimtes zien. Heb je er een nóg beter gevoel bij :wink:
Wie is Corine? De fabrikant?

De fokker zei destijds ook al dat ik zo'n klein vrieskistje moest kopen, van marktplaats ofzo. Misschien doe ik dat wel, want we hebben nu zelf geen plaats meer. Er zit allerlei vlees, hart e.d. voor Bram in en nu dus die lading Carnibest.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Tamara en Bowie schreef:Marion of Linda, waar halen jullie het dan??
Ik haal geen Carnibest. Als ik geen tijd heb om te 'shoppen' voor de honden (mijn honden barfen), dan ga ik naar Corine en sla daar tig kilo in. Ze heeft goed spul, en als ik een paar weken klaar wil zijn dan ga ik naar haar toe. Wel duur, maar je hebt wel wat.
Ze zit in Ermelo. En ik weet dus ook waar Carnibest van gemaakt wordt, want ik heb het ongemalen hier in de vriezer liggen :wink:
Marion.

Zoek stok! schreef:Wie is Corine? De fabrikant?
Klinkt zo raar :smile: :smile: :smile:

Maar Corine is inderdaad de "fabrikant". Ik zou er zeker even een keer langs gaan. Mailtje sturen, en je krijgt op zeker een kop koffie van haar of haar ouders.
Ermelo is niet zo gek ver weg van jouw woonplaats toch? Het is leuk om te zien ook :wink:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Marion. schreef:
Ik haal geen Carnibest. Als ik geen tijd heb om te 'shoppen' voor de honden (mijn honden barfen), dan ga ik naar Corine en sla daar tig kilo in. Ze heeft goed spul, en als ik een paar weken klaar wil zijn dan ga ik naar haar toe. Wel duur, maar je hebt wel wat.
Ze zit in Ermelo. En ik weet dus ook waar Carnibest van gemaakt wordt, want ik heb het ongemalen hier in de vriezer liggen :wink:
Nou laat maar horen dan wat er allemaal in zit. Ben er wel benieuwd naar.
Tamara.
Zeer actief

Marion. schreef:
Zelf ben ik hier op zoek geweest naar kippennekken en dergelijke, ben bij de islamitische slachterijen geweest en bij de poeliers en dergelijke, maar niemand heeft dat :boos:

Lijkt me zo leuk om Bowie daarvan te zien eten enzo!
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:

Ohhh, is dat "lipvlees" die puntjes?? Ik vraag me ook namelijk elke keer weer af wat dat toch is, hahaha! Zelf geef ik A.H.V. en wissel het af met Smuldier of heel af en toe Duck. Duck vind er zelf erg kartonachtig uitzien.
Ik heb gehoord van Carnibest dat ze daar gemalen botten doorheen doen i.p.v. supplementen zoals bij A.H.V. Maar hier in de buurt kan ik het nergens krijgen.

Marion of Linda, waar halen jullie het dan??
Ik vind Smuldier zo stinken. De fokker gaf dat en ik heb toen een lading meegenomen, maar elke keer als ik de koelkast open deed waar een open zakje lag, ging ik bijna over m'n nek. Heb jij daar geen last van?

Duck ziet er idd wat kunstmatig uit, daarom wilde ik wel overstappen op Carnibest. Ik heb het bij Schuurman De Molen in Zeist gehaald, was ik nog nooit geweest. Ik heb even gekeken, in Ede kun je het via een 'particulier' kopen: http://www.mickeyskingdom.nl/
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:

Maar Corine is inderdaad de "fabrikant". Ik zou er zeker even een keer langs gaan. Mailtje sturen, en je krijgt op zeker een kop koffie van haar of haar ouders.
Ermelo is niet zo gek ver weg van jouw woonplaats toch? Het is leuk om te zien ook :wink:
Dat kan ik best een keer doen. Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Marion. schreef:
Zelf ben ik hier op zoek geweest naar kippennekken en dergelijke, ben bij de islamitische slachterijen geweest en bij de poeliers en dergelijke, maar niemand heeft dat :boos:

Lijkt me zo leuk om Bowie daarvan te zien eten enzo!
Als je een grote markt in de buurt hebt, schijnen ze daar wel kippennekken te hebben. Kippenhart en -lever en runderhart verkopen ze gewoon bij de AH, dat vindt Bram ook smullen! Ik maakte laatst wel de fout om hem 's ochtends direct die kippenhartjes en levertjes te geven, ik werd er helemaal misselijk van, daar is m'n maag niet sterk genoeg voor 's ochtends :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Marion. schreef:

Dat kan ik best een keer doen. Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
Ik wil ook mee!!! :mrgreen: Leuk!!

Ohh, perfect dat je het in Ede kan halen! ga ik ook maar eens een voorraadje inslaan! Heeft Corine ook kippennekken en dergelijke???
Marion.

pooh schreef:Nou laat maar horen dan wat er allemaal in zit. Ben er wel benieuwd naar.
Neeeeee, ik weet niet welk spul in welk voer gaat! Maar als ik naar haar ga, dan koop ik mooie kalfsstaarten. Kalfs- en lamsribben. De inhoud van de boekmagen. Kippenekken heb ik hier vlakbij een goed adres voor, dus die koop ik niet bij haar. Eend willen mijn dames niet.
Kopvlees van een koe, hoewel ze daar de laatste tijd minder goed aan kan komen. Ze heeft er gewoon goeie spullen liggen. En maakt er geen geheim van hoe het voer gemaakt wordt. Dat maakt het een eerlijk voer, voor mij :wink:
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

Kippestrotten kan je halen bij Arie vd Raa.
Ik haal ook altijd 100 kilo, carnibest dan hè en een stuk of wat Kalfsstaarten, zijn ze hier gek op. :wink:
Laatst gewijzigd door bea leyba op 06 nov 2005 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
pooh schreef:Nou laat maar horen dan wat er allemaal in zit. Ben er wel benieuwd naar.
Neeeeee, ik weet niet welk spul in welk voer gaat! Maar als ik naar haar ga, dan koop ik mooie kalfsstaarten. Kalfs- en lamsribben. De inhoud van de boekmagen. Kippenekken heb ik hier vlakbij een goed adres voor, dus die koop ik niet bij haar. Eend willen mijn dames niet.
Kopvlees van een koe, hoewel ze daar de laatste tijd minder goed aan kan komen. Ze heeft er gewoon goeie spullen liggen. En maakt er geen geheim van hoe het voer gemaakt wordt. Dat maakt het een eerlijk voer, voor mij :wink:
Heb jij nou nooit dat je denkt 'getsie'?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Tamara en Bowie schreef:Heeft Corine ook kippennekken en dergelijke???
Ja :wink:
Marion.

Even hoor! Ik heb géén aandelen, ik voer géén Carnibest. Het adresje is voor mij af en toe handig als ik geen tijd heb om langs verschillende markten en slagers te gaan. Ze is niet goedkoop, maar voor mij is het het gemak van tig kilo in 1x inslaan, en daar mag een prijs tegenover staan vind ik :wink:
Marion.

Zoek stok! schreef:Heb jij nou nooit dat je denkt 'getsie'?
Nooooooooooooooit! Hahaha.

Heel regelmatig dus. Er zijn heel veel dingen die ik wel koop, maar die Pieter kapot mag hakken en mag voeren. Pieter is een butcher gelukkig. Ik ben niet zo'n held.

Ik kan je wel een paar leuke foto's laten zien :mrgreen: :smile:
(waarbij ik alleen maar door het lensje van de camera durfde te kijken, en zelf veilig binnen bleef staan hahaha)
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Heb jij nou nooit dat je denkt 'getsie'?
Nooooooooooooooit! Hahaha.

Heel regelmatig dus. Er zijn heel veel dingen die ik wel koop, maar die Pieter kapot mag hakken en mag voeren. Pieter is een butcher gelukkig. Ik ben niet zo'n held.

Ik kan je wel een paar leuke foto's laten zien :mrgreen: :smile:
(waarbij ik alleen maar door het lensje van de camera durfde te kijken, en zelf veilig binnen bleef staan hahaha)
Gadver de gadver, hakken? Ik had afgelopen week die kippenhartjes in m'n hand en werkelijk, ik voelde toch een misselijkheid opkomen. Toen ging Bram er ook nog moeilijk mee doen. Op de grond gooien, weer in z'n bek, kapot bijten, weer op de grond :kotz:

Als jij iets geeft is het nog erg herkenbaar 'dier', toch? Die Carnibest vind ik ook best herkenbaar, maar gelukkig hoef ik daar niet met m'n handen aan te zitten. Hops, uit de verpakking de bak in, even prakken en klaar.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pooh
Zeer actief

Marion. schreef:
Wat zijn boekmagen? (of is dat een domme vraag...)
Marion.

Zoek stok! schreef:Als jij iets geeft is het nog erg herkenbaar 'dier', toch? Die Carnibest vind ik ook best herkenbaar, maar gelukkig hoef ik daar niet met m'n handen aan te zitten. Hops, uit de verpakking de bak in, even prakken en klaar.
Inmiddels ben ik afgehard. Ik durf nu ook best een kalkoennek doormidden te hakken (en zo'n nek is echt mega :eek: :eek: :eek: ). Maar een hele kip in stukjes hakken, dat doe ik dus niet. Laatst kregen de meiden ieder een kwartel. Ziet er dus hetzelfde uit als een haantje, maar ik gooi het zo uit de zak het gras op. Ik wil het niet aanraken. Ik durf het wel te kopen, maar ik heb wel graag dat Pieter het dan geeft. Gelukkig vind hij het meestal alleen maar erg leuk om te geven :wink:
Moet hij wel thuis zijn natuurlijk :roll:
Marion.

pooh schreef:Wat zijn boekmagen? (of is dat een domme vraag...)
Eén van de vier magen van een koe :mrgreen:
Als ik me niet vergis, de laatste. Het spul wat daarin zit is pre-stront eigenlijk. Grassen enzo. Helemaal verteerd door de koe. Delicatesse voor hondjes. En het stinkt. Als stront.

Bij Corine (Carnibest) heet het "fytomix". Als ik bij haar ga shoppen, dan gaan er standaard een stuk of 10 verpakkingen fytomix mee. Voor door de groenteprut, of door een gewoon gehakt-maaltje. Ze doen er een moord voor hier.
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

Ik heb hier nog een lijst liggen met bottenprijzen van Corine als iemand interesse heeft stuur maar een pb of ik zel het hier neer als dat mag. :wink:
Afbeelding
Marion.

bea leyba schreef:Ik heb hier nog een lijst liggen met bottenprijzen van Corine als iemand interesse heeft stuur maar een pb of ik zel het hier neer als dat mag. :wink:
Doe maar niet. Misschien zijn de de prijzen inmiddels gewijzigd :wink:
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Marion. schreef:Het spul wat daarin zit is pre-stront eigenlijk.
:smile: Die hou ik erin! :mrgreen:
Als klanten mij vragen wat dat "groene spul" is (ze krijgen wel eens een gratis pakje bij een bestelling) dan heb ik altijd moeite om het goed uit te leggen. De volgende keer zeg ik gewoon: "nou, dat is pre-stront" :mrgreen:
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Marion.

Sandro schreef:
Marion. schreef:Het spul wat daarin zit is pre-stront eigenlijk.
:smile: Die hou ik erin! :mrgreen:
Als klanten mij vragen wat dat "groene spul" is (ze krijgen wel eens een gratis pakje bij een bestelling) dan heb ik altijd moeite om het goed uit te leggen. De volgende keer zeg ik gewoon: "nou, dat is pre-stront" :mrgreen:
Want dat is het ook namelijk. Schrikken ze gelijk niet zo als ze de verpakking openknippen :smile: :smile: :smile:
pooh
Zeer actief

Marion. schreef:
pooh schreef:Wat zijn boekmagen? (of is dat een domme vraag...)
Eén van de vier magen van een koe :mrgreen:
Als ik me niet vergis, de laatste. Het spul wat daarin zit is pre-stront eigenlijk. Grassen enzo. Helemaal verteerd door de koe. Delicatesse voor hondjes. En het stinkt. Als stront.

Bij Corine (Carnibest) heet het "fytomix". Als ik bij haar ga shoppen, dan gaan er standaard een stuk of 10 verpakkingen fytomix mee. Voor door de groenteprut, of door een gewoon gehakt-maaltje. Ze doen er een moord voor hier.
Ah heet dat zo! Fytomix geef ik inderdaad weleens, Ameno wordt er zelfs onbeleefd van als ze het ruikt: springen, piepen en afdwingen dat ze het zo snel mogelijk krijgt. Aangezien het zo stinkt wint ze ook nog altijd :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”