Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Corrigeren?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Corrigeren?

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik weet dat ik vooral moet werken met belonen voor goede dingen, maar Jamey heeft helaas de onhebbelijke neiging om teen onze banken aan te springen en mn ouders willen het absoluut niet hebben... Nou heb ik ze gezegd dat ze het gewoon moeten negeren, dat ze dan het snelste zal stoppen, maar dat willen ze dus niet want in de tussentijd springt ze dan dus wel gewoon tegen de banken op en dan gaan ze stuk :boos:

Mn vader probeert Jamey nu te corrigeren door steeds tegen dr te schreeuwen als ze tegen de bank opspringt (zonder succes overigens) en mn moeder duwt haar steeds weg (ook zonder succes), van allebei gaat ze alleen maar meer springen...

Weten jullie een methode om haar -sneller dan met negeren- af te leren om tegen de banken op te springen? Mijn trucje (laten zitten en dan belonen voor het zitten) werkte niet, omdat mevrouw vervolgens tegen de bank opsprong, ging zitten en me heel verwijtend aankeek waar haar beloning bleef :pffff: :roll:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
kezmaster
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door kezmaster »

Bij ons mag Rocky ook niet op de bank. Hij probeert het wel af en toe! In het begin meer dan nu... Steeds als hij tegen de bank springt zeggen we "foei" en duwen hem terug. Als je dit consequent doet zal het minder worden!
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas mag bij ons thuis gewoon op de bank maar bij mijn broer, zusje en vader thuis niet.

Nu probeert hij het eigenlijk bijna nooit meer maar in het begin wilde hij bij de rest van mijn familie ook op de bank springen. Als hij een poging deed zeiden we tegen hem: 'Op de grond' en zette zijn pootjes weer op de grond waarna hij een verbale beloning kreeg: 'Goed zo!!'

Dat hebben we heel consequent volgehouden en als hij nu weleens zijn poten op de bank wil zetten is een strenge 'Op de grond' voldoende om hem van de bank af te halen.

Wegduwen zoals je moeder doet zou ik niet doen. Wegduwen is meestal aanleiding om weer terug te komen en dan wordt het een spelletje :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat je hondje de opwinding van een corrigerende vader wel grappig vindt. Stel dat hij zich verveelt, dan is er natuurlijk niets leuker dan dat je door tegen de bank op te springen iemand zover krijgt dat die je gaat oppakken, tegen je schreeuwen, je gaat duwen en je steeds weer direct op de grond zet. Dan heb je het leuker dan dat je je dood verveelt op de grond en iedereen je negeert. :19:

Ik zou hem helemaal zonder iets te zeggen gewoon geen seconde meer op de bank laten. Springt hij erop dan is het binnen 1 seconde weer eraf, hupla en je gaat ondertussen gewoon door met wat je deed. Weinig lol aan voor het hondje en op een gegeven moment leert hij dat het zinloos is.

Hier mogen de honden wel gewoon op de bank en als wij ergens willen zitten sturen we ze weg :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wij hebben het ongeveer zo gedaan zoals Marc voorstelt, werkte goed. Ze mocht bij ons niet op de bank vanwege het op en af springen toen ze nog pup was. Nu mag het wel gerust, gezellig zo'n hondje op de bank.

Anne
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Bij ons mag Noa niet op de bank. Nu ze 14 weken oud is springt ze er gewoon op, terwijl ze weet dat het niet mag. Er is inderdaad geen leuker spelletje voor haar dan dat we haar weer sommeren om van de bank af te gaan ("laag, Noa!"); ze heeft dan toch weer die aandacht te pakken.
Omdat ze dus weet dat het niet mag, heb ik vervolgens de banken onaantrekkelijk gemaakt om op te springen. Ik heb nu tijdelijk aluminiumfolie op de banken gelegd en ze heeft er een bloedhekel aan... :boos:.

Annelies
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

We hebben leren banken en mn ouders vrezen voor het behoud ervan, daarom mag het niet...

Marc, hoe moeten we Jamey dan van de bank afhalen (het lukt haar gelukkig nog niet om er helemaal op te springen, ze springt er nu nog tegenaan)? Gewoon eraf duwen (wat het dus een spelletje maakt) of had je iets ander in gedachte?
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Hilmo
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Hilmo »

Dit probleem hebben wij net zo! Het is goed frustrerend!!!
Wij hebben geen leren maar gewoon van textiel, zo'n overtrek. En ik ben bang dat ze die kapot krabt... Ze springt steeds ertegenaan. Ik ben ook begonnen met het op de grond zetten, maar dan probeert ze na een aantal keren in mijn handen te bijten, dan vindt ze het leuk ofzo :roll:
Ik ben benieuwd hoe het met jullie hondje gaat, of het effect heeft. Ik ga ondertussen ook gewoon verder met op de grond zetten en dan belonen als ze op de grond is.

Het eraf duwen, zou ik of aan het halsbandje of gewoon zachtjes op de grond zetten. Of afleiden, dat kan ook weleens helpen...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”