Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Inenten voors en tegens

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Inenten voors en tegens

Ongelezen bericht door Carmen »

Laten jullie jaarlijks jullie honden inenten? En waarom wel en waarom niet?
Carmen
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Ik laat mijn hond jaarlijks inenten...wil voorkomen dat hij die ziekten krijgt. Tevens neem ik Timo mee naar het buitenland en ja dan moet je hem inenten tegen rabies. Hij krijgt zelfs een enting tegen kennelhoest aangezien hij veel met andere honden in contact komt. En ik ben blij dat ik dat gedaan heb, kwam namelijk een paar weken geleden een hond tegen die kennelhoest had.

Laat jij je hond jaarlijks inenten?

Groetjes
Higgins

Ongelezen bericht door Higgins »

Ik zal wel moeten, Higgins gaat mee op vakantie, dan ben je verplicht dit te doen.
Zou dit niet zo zijn dan deed ik het zeker niet elk jaar.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Mijn honden worden niet jaarlijks ingeent... ik geloof dat de antistoffen veel langer in het lichaam blijven dan dat de fabrikanten ons doen geloven. Met uitzondering van de ziekte van Weil. Pups zou ik wel de eerste twee jaar netjes laten enten, maar daarna moeten ze voldoende antistoffen hebben. Eigenlijk laat je elk jaar weer rotzooi in je honden spuiten om de zeer kleine kans op ziektes te voorkomen.
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

Higgins schreef:Ik zal wel moeten, Higgins gaat mee op vakantie, dan ben je verplicht dit te doen.
Zou dit niet zo zijn dan deed ik het zeker niet elk jaar.
Ik weet natuurlijk niet waar je naartoe gaat met vakantie, maar in landen zoals Frankrijk, Spanje, Portugal en België is alleen de Rabiës-enting verplicht.

Ikzelf ent om het jaar (behalve Rabiës dat krijgen ze ieder jaar) en ze gaan altijd mee op vakantie.
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
Carmen
Zeer actief

Ik liet mijn honden elk jaar inenten. Ik ben gaan twijfelen n.a.v. mijn katten die laat ik elk jaar enten. Nu had ik van een fokker een kat die niet ge-ent was tegen niesziekte (heel bewust) en mijn katten waren wel geent. Toch kregen mijn geente katten niesziekte waarvan 2 heel erg, en de niet-geente kat was binnen twee dagen eroverheen.
De fokker had mijn een artikel gestuurd over waarom niet enten, dit ben ik helaas kwijt geraakt toen de pc stuk ging, en de precieze inhoud kan ik ook niet meer terughalen helaas. Maar vandaar dat ik me afvroeg hoe het voor honden opging.
Ik heb ook wel eens gelezen dat een cocktail in ieder geval voor 2 jaar veilig was.
Carmen
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hier ook elk jaar. Dit omdat ik veel met honden omga en ook vaak naar nestjes ga. Moet er niet aan denken dat ik rare ziektes overbreng :N:
Bowie
Actief

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... =overenten

in bovenstaand topic staan erg interessante artikelen :wink:
Higgins

Ik weet natuurlijk niet waar je naartoe gaat met vakantie, maar in landen zoals Frankrijk, Spanje, Portugal en België is alleen de Rabiës-enting verplicht.

Afgelopen jaar Duitsland, dit jaar Duitsland of Belgie, daar zijn we nog niet over uit :wink: .
Hij moest vorig jaar ook een enting tegen hondsdolheid trouwens.

Als hij geen gewone enting hoeft zal hij deze ook zeker niet krijgen, maar goed eerst maar eens kijken waar we gaan belanden :mrgreen:

Der schijnt trouwens een nieuwe Rabiës enting te zijn, waarbij je de hond maar 1 x in de 3 jaar kan enten .. iemand hier iets al over gehoord ?
Laatst gewijzigd door Higgins op 07 nov 2005 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

http://www.uwdierenkliniek.nl/bib-vaccinaties.html

Te vinden op de site van Atjo Westerhuis, dierenarts. (www.uwdierenkliniek.nl)
Bowie
Actief

Higgins schreef: Hij moest vorig jaar ook een enting tegen hondsdolheid trouwens.
Rabiës is hondsdolheid :wink:
Carmen
Zeer actief

Marion. schreef:http://www.uwdierenkliniek.nl/bib-vaccinaties.html

Dat is interessant, ik heb het meteen opgeslagen.
Carmen
Higgins

Hahaha oepsie :smile:

Ik kijk eigenlijk meestal op internet als ik naar de DA ga; wat hij moet krijgen, en dan vraag ik even na bij de DA wat hij doet, want ik ben zo'n type die dat wel effe wil checken :wink:

Zal ook eerlijk toegeven, dit is ons eerste eigen hondje ( van huis uit wel altijd honden gehad ) en hij is vorig jaar voor het eerst meegeweest, dus toen heb ik voor het eerst echt zelf mee te maken gehad.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik laat de honden het ene jaar alleen tegen Parvo & Weil enten en het andere jaar de volledige cocktail. Dus om en om.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Er is nog niet officieel getest hoelang entstoffen werken.
Tot nu toe is er getest op de werking van entstof gedurende een jaar.
Om dat officieel te krijgen moeten fabrikanten een registratie aanvragen (en die is erg duur)

Nobivac heeft nu, voor bepaalde entstoffen, een registratie aangevraagd van 2 jaar. (dus de entstof is twee jaar werkzaam)

Veel fabrikanten beginnen er niet aan om een dure registratie aan te vragen. Stel dat een entstof 4 jaar werkt, dan verdienen ze toch een stuk minder.

Ieder jaar (coctail) enten is, in mijn ogen, overbodig.

Ik ent mijn honden echter wel elk jaar, dit omdat ik volgens de regels van HUS nederland werk. In die regels staat dat mijn klanten hun honden jaarlijks moeten enten. Het zou raar zijn als ik het zelf niet zou doen.
Zou die regel er niet zijn dan laat ik wel titers meten, dan wordt er pas geent als de antistoffen erg laag zijn.

Yildah heeft nu leishmania en moet eigelijk in december geent worden. Ik vind echter een te groot risico. Haar weerstand is nog lang niet optimaal en een enting zou flink roet in het eten kunnen gooien.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Carmen schreef:

Carmen
Je kunt je ook abonneren op zijn nieuwsbrief, Carmen. Hij heeft vaak interessante dingen. Jouw homeocalm past in zijn straatje trouwens, hij is ook homeopaat :wink:
Carmen
Zeer actief

Marion. schreef:
Carmen schreef:

Carmen
Je kunt je ook abonneren op zijn nieuwsbrief, Carmen. Hij heeft vaak interessante dingen. Jouw homeocalm past in zijn straatje trouwens, hij is ook homeopaat :wink:
Leuk heb ik meteen gedaan! :ok:
Carmen
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Tomas nog wel elk jaar (behalve rabiës en kennelkoest), Bruno van ruim 11 niet meer.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik ent de honden alleen rabies, omdat we naar het buitenland gaan. De overige entingen doe ik op geleide van de titer. De Rabiesenting is drie jaar geldig. Ted was vorige maand nog goed voor Parvo en Hondenziekte, na twee jaar, Sophie laat ik in de lente volgend jaar titeren. Dan ga ik ook nadenken wat ik met Weil ga doen, want ze komen wel vaak in vieze rattenslootjes. Misschien dat ik Weil wel om het jaar blijf enten.

De katten ent ik, behalve de kittenentingen, niet. Misschien dat ik dat over een jaar of twee weer eens doe, ze komen namelijk niet buiten...als ze wel buiten zouden komen zou ik ze helemaal niet meer enten.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Rabies volgens de europese normen, en de rest volgen we de DA die ent volgens de richtlijnen die gelden omtrent de duurzaamheid van een entstof. En dan nog eens kritisch enten.
Tegen kennelhoest een enting of een neusdinges, hoef ik echt niet, ik laat mijn kinderen ook niet tegen griep inenten.
Als ze ooit in pension gaan (bij de fokker van puck) hoeft dat ook niet.
Die doet ook aan met beleid enten.
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik ent mijn honden voortaan alleen nog maar als ze pup zijn tot een jaar oud. Mocht er ooit een epedemie uitbreken, dan kunnen ze alsnog voor die ziekte ingeënt worden.
Wij mensen worden ook alleen maar als kind zijnde geënt en daarna is het klaar. Maar bij zoiets als meningokokken wordt iedereen opgetrommeld. Mocht er ook zoiets onder de honden heersen dan zal ik daar ook zo mee omgaan.
Mensen kunnen ook de ziekte van weil krijgen, maar wij worden er niet tegen geënt en de honden wel. Daar klopt toch iets niet?
Ik vind het iets commercieels.
Groetjes Rob
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Volledig, want ze gaan mee naar het buitenland.
AfbeeldingAfbeelding
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Bij mij wordt Alonso nog volledig geent maar Spiky die 5 is ent ik nu al 2 jaar niet meer.
Maar hij gaat volgend jaar 5 dagen in pension dus zal hij wel geent moeten worden dus dan alleen de hoognodige.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik laat ook alleen nog maar deelenten. Ieder jaar op Weil en om de 2 jaar de belangrijkste ziektes van dat moment. Geen kennelhoest meer en geen rabies. En sindsdien ook geen vreemde entreacties meer.
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door Takkie »

Tarz schreef:Mensen kunnen ook de ziekte van weil krijgen, maar wij worden er niet tegen geënt en de honden wel. Daar klopt toch iets niet?
Ik vind het iets commercieels.
De ziekte van Weil kun je krijgen door het drinken van water? Mensen drinken niet zo snel uit sloten en plassen. Maar mensen kunnen ook de ziekte van Weil krijgen.
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

weil ieder jaar en de rest, inclusief rabies, om de twee jaar.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ja, omdat ik het verplicht ben voor mijn werk en omdat ik shows e.d. loop.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

de mijne wordt volledig ingeënt, moet zo voor de club
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik laat Blis al jaren niet meer enten, en waarom niet?
Mijn ouders deden ook hun honden niet enten, eerste 2 jaar en toen nooit meer, mijn oma deed dat ook en mijn ooms die ook veel honden hadden ook, allemaal zijn ze oud geworden en zelden ziek, en aangezien er nu zat bekend is dat enten flauwekul is, weet ik dat ik het zo goed doe.
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Geer schreef:
De katten ent ik, behalve de kittenentingen, niet. Misschien dat ik dat over een jaar of twee weer eens doe, ze komen namelijk niet buiten...als ze wel buiten zouden komen zou ik ze helemaal niet meer enten.
Waarom laat je je katten helemaal niet meer enten als ze buiten zouden komen? Zou het eerder andersom doen.

Groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”