Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
71 en een pup
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
71 en een pup
zoals jullie weten staat mn moeder op de lijst voor een pembroke pup (reutje) wat ergens van de winter/van t voorjaar geboren moet worden,
we hebben alle opties overwogen, van geen hond tot een herplaatser, maar kwamen toch bij een pup uit (er zijn overigens ook niet zo veel herplaats pemmetjes, want daar hebben we wel serieus naar gekeken)
die pup hebben we wel goed over nagedacht en moeders kan ook altijd hier terecht met problemen en/of evt opvang van de hond als ze onverwachts toch nog vroeg oud zou worden en t niet meer gaat
dat hebben we ook allemaal zo bij de fokker aangegeven en die is dus ook accoord gegaan, wat ik niet meer dan normaal vind omdat we dus zelf ook al over de "ramp" senario's hadden nagedacht en daar ook al "oplossingen" voor bedacht hadden
alleen nu krijgt mn moeder van allerlei vrienden te horen dat het hun verbaast dat een fokker nog een pup bij zo'n oud iemand plaatst,
hoe denken jullie daarover (meegenomen dat er dus idd wel over nagedacht is dat t overwachts vroeg fout kan gaan met mn moeder en de hond dan dus bij ons zal komen, wat de fokker ook weet)
we hebben alle opties overwogen, van geen hond tot een herplaatser, maar kwamen toch bij een pup uit (er zijn overigens ook niet zo veel herplaats pemmetjes, want daar hebben we wel serieus naar gekeken)
die pup hebben we wel goed over nagedacht en moeders kan ook altijd hier terecht met problemen en/of evt opvang van de hond als ze onverwachts toch nog vroeg oud zou worden en t niet meer gaat
dat hebben we ook allemaal zo bij de fokker aangegeven en die is dus ook accoord gegaan, wat ik niet meer dan normaal vind omdat we dus zelf ook al over de "ramp" senario's hadden nagedacht en daar ook al "oplossingen" voor bedacht hadden
alleen nu krijgt mn moeder van allerlei vrienden te horen dat het hun verbaast dat een fokker nog een pup bij zo'n oud iemand plaatst,
hoe denken jullie daarover (meegenomen dat er dus idd wel over nagedacht is dat t overwachts vroeg fout kan gaan met mn moeder en de hond dan dus bij ons zal komen, wat de fokker ook weet)
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Dus als je oud bent heb je het recht niet meer
jullie hebben alles overwogen toch? als je moeder onverhoopt niet meer voor de hond kan zorgen nemen jullie het over, das afgesproken waarom zou het niet mogen/kunnen?
Ik zie het probleem niet zo moet ik eerlijk zeggen hoor

Ik zie het probleem niet zo moet ik eerlijk zeggen hoor

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Ik vind het niet raar de fokker een pup bij je moeder wil plaatsen. Vooral ook omdat jullie goede afspraken hebben gemaakt als je moeder ziek wordt o.i.d.
Ik ben van mening dat in sommige gevallen een hond (pup) beter af is bij oudere mensen die alle tijd en ervaring hebben, dan bij een druk jong gezin, waar bijna nooit iemand thuis is, terwijl daar niet raar gekeken wordt als een jong gezin een pup aanschaft.
Ik ben van mening dat in sommige gevallen een hond (pup) beter af is bij oudere mensen die alle tijd en ervaring hebben, dan bij een druk jong gezin, waar bijna nooit iemand thuis is, terwijl daar niet raar gekeken wordt als een jong gezin een pup aanschaft.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Moos
- Zeer actief
Als de opvang bij jullie geregeld is snap ik het probleem ook niet zo.
Ik ken hier wel een wat minder leuk verhaal van een echtpaar van begin 70 die nog een pup namen. Eigenlijk was het voornamelijk de hond van de man, en die is 2 jaar later overleden. Nu zit mevrouw met een Sheltie van 2, die als een gek aan de lijn trekt en overloopt van energie omdat sinds haar man is overleden hij niet verder komt dan een paar blokjes om. Haar man was ook degene die met de hond trainde.
Dat vind ik dan dus ontzettend sneu.
Maar zoals in jullie situatie zie ik niet in waarom niet. Mijn opa is 82 en zou ook nog makkelijk een pup/jonge hond aankunnen qua energie niveau; hij zou daar nog uren mee kunnen lopen en trainen.
Het ligt er ook maar net aan hoe je lichamelijk en geestelijk bent op een bepaalde leeftijd.
En met een vangnet als dat van jullie lijkt me het prima geregeld.
Ik ken hier wel een wat minder leuk verhaal van een echtpaar van begin 70 die nog een pup namen. Eigenlijk was het voornamelijk de hond van de man, en die is 2 jaar later overleden. Nu zit mevrouw met een Sheltie van 2, die als een gek aan de lijn trekt en overloopt van energie omdat sinds haar man is overleden hij niet verder komt dan een paar blokjes om. Haar man was ook degene die met de hond trainde.
Dat vind ik dan dus ontzettend sneu.
Maar zoals in jullie situatie zie ik niet in waarom niet. Mijn opa is 82 en zou ook nog makkelijk een pup/jonge hond aankunnen qua energie niveau; hij zou daar nog uren mee kunnen lopen en trainen.
Het ligt er ook maar net aan hoe je lichamelijk en geestelijk bent op een bepaalde leeftijd.
En met een vangnet als dat van jullie lijkt me het prima geregeld.

- Dibbes
- Zeer actief
-
- Actief
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Mijn overgrootopa heeft op zijn 80 e een hondje uit het asiel gehaald (nadat zijn vrouw overleden was) dat nog best wel jong was...net een jaar of zo gok ik.
Mijn Opa overleefde het hondje dat op 16/17 jarige leeftijd dood neerviel in het park.
Opa was aan de wandel en het hondje viel zo neer...hij kon hem niet optillen en heeft hem aan zijn riempje door het gras naar huis gesleept..
Hij was er best wel ondersteboven van...maar was ergens ook wel blij dat het hondje hem voorging...
Het verdrietige was wel dat ALLES en IEDEREEN hem voorging...
het hondje was de zoveelste die hem voorging en daar had ie het best moeilijk mee.
Hij is uiteindelijk bijna 101 geworden...dus heeft nog ruim 5 jaar zonder hondje geleefd...wat ie heel erg vond.
Dus waaarom zouden oude mensen niet eenjong hondje mogen hebbben?
Mijn opa deed het nog op zijn 80 e.
En toen hij al dik in de 90 was (ik gok een jaar of 95) heeft hij nog een keer dikke bonje in het park gehad...
Er was een jongen die begon te bulken tegen mijn opa dat hij dat rothondje bij zich moest houden...
Hondje kwam hem te dicht in de buurt.
De man zei erbij dat ie hem anders een rotschop zou geven.
Opa (met het riempje om de hals): "kom maar op snertjong dan zal ik jou eens op de balleg (op je ribben zeg maar)"!!!
Mijn opa
Mijn Opa overleefde het hondje dat op 16/17 jarige leeftijd dood neerviel in het park.
Opa was aan de wandel en het hondje viel zo neer...hij kon hem niet optillen en heeft hem aan zijn riempje door het gras naar huis gesleept..

Hij was er best wel ondersteboven van...maar was ergens ook wel blij dat het hondje hem voorging...
Het verdrietige was wel dat ALLES en IEDEREEN hem voorging...
het hondje was de zoveelste die hem voorging en daar had ie het best moeilijk mee.
Hij is uiteindelijk bijna 101 geworden...dus heeft nog ruim 5 jaar zonder hondje geleefd...wat ie heel erg vond.
Dus waaarom zouden oude mensen niet eenjong hondje mogen hebbben?
Mijn opa deed het nog op zijn 80 e.
En toen hij al dik in de 90 was (ik gok een jaar of 95) heeft hij nog een keer dikke bonje in het park gehad...
Er was een jongen die begon te bulken tegen mijn opa dat hij dat rothondje bij zich moest houden...
Hondje kwam hem te dicht in de buurt.
De man zei erbij dat ie hem anders een rotschop zou geven.
Opa (met het riempje om de hals): "kom maar op snertjong dan zal ik jou eens op de balleg (op je ribben zeg maar)"!!!

Mijn opa

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- beppie
- Zeer actief
Hardstikke leuk voor je moeder
Mijn vader en moeder zijn allebei boven de 75 en ze hebben 2 hondjes van 1 en 2 jaar,en ze zijn uren op pad met de hondjes. mocht er eens wat zijn,dan laat de familie de hondjes uit.(wat nog niet is voorgekomen) Als je moeder nog redelijk uit de voeten kan,is het alleen maar leuk.

-
- Zeer actief
mijn moeder had voor een herplaatser gekozen ook met de zekerheid dat als haar iets zou gebeuren dat de hond NOOIT meer naar het asiel terug moest
ze was toen 72 jaar ,ze heeft helaas maar nog twee jaar van haar hond kunnen genieten toen overleed ze
nu woont de hond bij mijn zus en als die weg moet of op vakantie gaat is ze bij mij

ze was toen 72 jaar ,ze heeft helaas maar nog twee jaar van haar hond kunnen genieten toen overleed ze

nu woont de hond bij mijn zus en als die weg moet of op vakantie gaat is ze bij mij

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
idd is moeders nog goed ter been en aan de wandel,
ze gaat lekker op puppy cursus en daarna misschien (als ie t leuk vind) iets van fly-ball of zo (behendigheid wordt weer wat moeilijker om moeders er naast mee te laten rennen
)
en verder gewoon lekker aan de wandel er mee, dus ook regelmatig met ons mee en ze woont ook nog redelijk dicht bij lekkere wandel gebieden waar ze nu al met een vriendin en haar hond wandelingen van 1,5 a 2 uur maakt, dus dat gaat wel goed komen (en de eigenaar van de vader woont ook dichtbij, de fokker zelf niet, en die heeft er zelf 6 of zo, dus daar kan ze ook nog gezellig mee aan de wandel in de toekomst...........)
nee, wij vonden t echt geen probleem, maar mn moeder vond t zo vervelend dat ze zich steeds moest verantwoorden tegenover de zgn "hondenkenners" in haar vrienden kring, terwijl ze zelf idd ook t probleem niet ziet.............
ze gaat lekker op puppy cursus en daarna misschien (als ie t leuk vind) iets van fly-ball of zo (behendigheid wordt weer wat moeilijker om moeders er naast mee te laten rennen

en verder gewoon lekker aan de wandel er mee, dus ook regelmatig met ons mee en ze woont ook nog redelijk dicht bij lekkere wandel gebieden waar ze nu al met een vriendin en haar hond wandelingen van 1,5 a 2 uur maakt, dus dat gaat wel goed komen (en de eigenaar van de vader woont ook dichtbij, de fokker zelf niet, en die heeft er zelf 6 of zo, dus daar kan ze ook nog gezellig mee aan de wandel in de toekomst...........)
nee, wij vonden t echt geen probleem, maar mn moeder vond t zo vervelend dat ze zich steeds moest verantwoorden tegenover de zgn "hondenkenners" in haar vrienden kring, terwijl ze zelf idd ook t probleem niet ziet.............
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
schoonpapa heeft (toendertijd) een pup (=dus een groot enge hedderteefje) bij ons vandaan gehad. Pup is nu 4 en schoonpapa 72. Schoonpapa is heel erg ziek geweest, hond is bij ons. Als alles veel beter met hem gaat, gaat Bo weer terug. Was pa overleden tijdens of na de operatie was ze hier gebleven.
Zolang er een vangnet is.. juist doen..oudere mensen komen buiten, veel beweging en aanspraak...
Zolang er een vangnet is.. juist doen..oudere mensen komen buiten, veel beweging en aanspraak...
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
nee, niet om op te mikken als doelgroep, maar meer van als t een keer voorkomtMartijn schreef:Ik zie het probleem wel.
Niet dat ik vind dat je geen hond moet nemen als je die leeftijd hebt hoor. Maar om nou te zeggen dat ik er als fokker op zou mikken om mijn pups bij een bejaarde te plaatsen..nee.
ja, dat weet ik ook wel, nl iedere dag lekker wandelen (met honden van vrienden van mn moeder (waarvan de baasjes ook al wat ouder zijn en dus thuis zitten en alle tijd hebben), met onze honden, met de honden van de reu eigenaar (dus ook lekker met soortgenoten)), lekker met t vrouwtje op stap etc, t fly-ballen was alleen maar om aan te geven dat t meer dan alleen een op de bankzit hondjes wordtEr is meer in een hondenleven dan een plek hebben als het vrouwtje er niet meer is en één kleer in de week fly-ballen.
nou t zijn dan wel geen grote honden, maar behoefte aan beweging hebben ze toch zekers wel..............Maar ja..het is natuurlijk wel een corgy. Niet bepaald kilometervreters.
- mitmig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Vind niet dat je je hoeft te verdedigen ten opzichte van 'hondenkenners' en medeforumleden! Het is jullie (weloverwogen) besluit en voor de rest zoekt iedereen 't zich maar uit! Je hebt altijd van die mensen die anderen hun lol niet gunnen en steeds de negatieve kanten gaan belichten! Leven en laten leven! 

Groetjes, Monique

Er wordt toch om meningen gevraagd.mitmig schreef:Vind niet dat je je hoeft te verdedigen ten opzichte van 'hondenkenners' en medeforumleden! Het is jullie (weloverwogen) besluit en voor de rest zoekt iedereen 't zich maar uit! Je hebt altijd van die mensen die anderen hun lol niet gunnen en steeds de negatieve kanten gaan belichten! Leven en laten leven!

Als iemand denkt dat het niet aan te bevelen is dan moet dat ook gezegd kunnen worden, waarom niet?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een hond die wat ouder is beter vind passen bij een ouder iemand. De oudere mensen die ik heb gezien met een pup in mijn omgeving, dat vond ik geen succes.
Maar daarom gun ik iemand van in de 70 die nog heel actief is, best een leuke pup. En het is inderdaad allemaal heel goed geregeld.

Alleen zelf zou ik het niet meer doen op die leeftijd denk ik.
- mitmig
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, je kunt 't natuurlijk lezen zoals 't jezelf uitkomt! Maar er staat iets anders! 'Hondenkenners' uit hun omgeving vinden 't maar niks, terwijl ze niet op de hoogte zijn van de situatie en alle maatregelen die al genomen zijn. Ze horen alleen de woorden '71' en 'pup' en ik vind dat je je daarop geen mening kunt vormen. Verder vond ik jouw argumenten niet echt onderbouwd 'maar ja .. het is natuurlijk wel een corgy. Niet bepaald kilometervreters', vond ik meer een sneer dan een stelling! Maar ja, dat is mijn mening!Martijn schreef:Oh. Dus wat het beste voor een hond is is maar afgunstig gelul?mitmig schreef:Vind niet dat je je hoeft te verdedigen ten opzichte van 'hondenkenners' en medeforumleden! Het is jullie (weloverwogen) besluit en voor de rest zoekt iedereen 't zich maar uit! Je hebt altijd van die mensen die anderen hun lol niet gunnen en steeds de negatieve kanten gaan belichten! Leven en laten leven!
Nou, dan kunnen we de zooi hier wel opdoeken.

Groetjes, Monique

- mitmig
- Zeer actief
- Contacteer:
Natuurlijk mag iedereen een mening hebben, daarom is het ook een discussieforum!Baily schreef: Er wordt toch om meningen gevraagd.![]()
Als iemand denkt dat het niet aan te bevelen is dan moet dat ook gezegd kunnen worden, waarom niet?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een hond die wat ouder is beter vind passen bij een ouder iemand. De oudere mensen die ik heb gezien met een pup in mijn omgeving, dat vond ik geen succes.
Maar daarom gun ik iemand van in de 70 die nog heel actief is, best een leuke pup. En het is inderdaad allemaal heel goed geregeld.

Groetjes, Monique

- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Als er een goed vangnet is voor de hond zie ik het probleem niet zo.
Ik heb een mevrouw gekend die samen met haar man altijd honden(Schipperkes) had gehad,en vlak na het overlijden van hun oude hond ging meneer dood.
Mevrouw zou geen hond meer nemen i.v.m. haar leeftijd.
Enfin,de mevrouw kreeg de kriebels van het alleen zijn en samen met een familielid heeft ze toch weer een Schipperke uitgezocht bij een fokker,maar kreeg de hond alléén op voorwaarde dat die in geval van nood óf naar haar óf naar mevouw's familielid zou gaan.
Dat familielid was zelf ook hondengek(had o.a. 2 Newfoundlanders) en was bereid om dat te doen,want zo hadden ze dat al lang afgesproken.Ook met de vorige hond al.
Kortom,mevrouw heeft dat hondje gekocht en is een jaar of 2 later in de buurt van haar nicht aan zee gaan wonen en voor zover ik weet gaat het prima met haar en de hond
Ik heb een mevrouw gekend die samen met haar man altijd honden(Schipperkes) had gehad,en vlak na het overlijden van hun oude hond ging meneer dood.
Mevrouw zou geen hond meer nemen i.v.m. haar leeftijd.
Enfin,de mevrouw kreeg de kriebels van het alleen zijn en samen met een familielid heeft ze toch weer een Schipperke uitgezocht bij een fokker,maar kreeg de hond alléén op voorwaarde dat die in geval van nood óf naar haar óf naar mevouw's familielid zou gaan.
Dat familielid was zelf ook hondengek(had o.a. 2 Newfoundlanders) en was bereid om dat te doen,want zo hadden ze dat al lang afgesproken.Ook met de vorige hond al.
Kortom,mevrouw heeft dat hondje gekocht en is een jaar of 2 later in de buurt van haar nicht aan zee gaan wonen en voor zover ik weet gaat het prima met haar en de hond

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
tuurlijk mag iedereen zn mening geven, anders had ik het hier niet gevraagd/neergezet,Baily schreef:Er wordt toch om meningen gevraagd.mitmig schreef:Vind niet dat je je hoeft te verdedigen ten opzichte van 'hondenkenners' en medeforumleden! Het is jullie (weloverwogen) besluit en voor de rest zoekt iedereen 't zich maar uit! Je hebt altijd van die mensen die anderen hun lol niet gunnen en steeds de negatieve kanten gaan belichten! Leven en laten leven!![]()
alleen wilde ik daar wel ff op reageren (en dat mag neem ik aan ook),
moeders is idd nog heel actief en heeft er zelf gewoon veel zin in,
dus ik denk ook waarom niet................
overigens de omschrijving van mn neefje (haar kleinzoon) van 22 over zn oma................ze is dan wel lichamelijk 71, maar ze doet en denkt nog als 35, denk dat dat wel wat zegt over hoe ze nog is en doet
ben trouwens wel benieuwd naar waarom Martijn t geen goed plan vind,
want wat er tot nogtoe staat vind ik niet echt onderbouwt daar de hond wel degelijk aan zn beweging gaat komen en voldoende aandacht krijgt (is t voordeel van een ouder iemand, die zit thuis en ze heeft al voordat ze de knoop doorhakte besloten dat als er een hond kwam deze lekker overal mee naar toe moet kunnen)
-
- Zeer actief
Op zich moet het best kunnen natuurlijk, als ze nog goed actief is en over alle opvang nagedacht is. Aan de andere kant is en blijft het natuurlijk niet leuk als die opvang ook daadwerkelijk nodig zou zijn, oftewel als de hond over een paar jaar naar iemand anders zou moeten gaan en waarschijnlijk aan een heel nieuw leven moet wennen. Ook weer niet iets om heel licht over te denken, en waarschijnlijk ook niet zonder verdriet voor moeder.
Ik begrijp trouwens natuurlijk wel dat dat in principe iedere hond/baas kan overkomen, maar de kans erop is hier toch weer wat groter.
Aan de andere kant snap ik ook wel dat het voor haar nu erg leuk is en haar waarschiinlijk lekker actief houdt.
Zelf zou ik denk ik toch voor een volwassen, wat oudere hond hebben gekozen maar die keuze maak ik nu ook al.
Al met al lijkt het me gewoon een lastige afweging van belangen en wensen. In ieder geval is er hier goed over nagedacht, en dan is het verder gewoon hopen dat het allemaal goed zal gaan en de noodscenario's niet nodig zijn.
Van wat derden aan ongefundeerde meningen hebben trek ik mezelf altijd vrij weinig aan. Als ze goede argumenten hebben is het iets om mee te nemen in de beslissing natuurlijk, anders lekker niet.
Ik begrijp trouwens natuurlijk wel dat dat in principe iedere hond/baas kan overkomen, maar de kans erop is hier toch weer wat groter.
Aan de andere kant snap ik ook wel dat het voor haar nu erg leuk is en haar waarschiinlijk lekker actief houdt.
Zelf zou ik denk ik toch voor een volwassen, wat oudere hond hebben gekozen maar die keuze maak ik nu ook al.
Al met al lijkt het me gewoon een lastige afweging van belangen en wensen. In ieder geval is er hier goed over nagedacht, en dan is het verder gewoon hopen dat het allemaal goed zal gaan en de noodscenario's niet nodig zijn.
Van wat derden aan ongefundeerde meningen hebben trek ik mezelf altijd vrij weinig aan. Als ze goede argumenten hebben is het iets om mee te nemen in de beslissing natuurlijk, anders lekker niet.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik vind het er helemaal aan liggen hoe vitaal die persoon van 71 nog is. Ik ken mensen die op die leeftijd echt nog superfit zijn en halve wrakjes.
In princip kan het hondje 'meegroeien' met de leeftijd en als het hondje oud is, is je moeder ongetwijfeld ook veel minder vitaal.
Ik ken iemand en die is dik in de 60 (ik geloof 67) en doet nu IPO met zijn Rottweiler
Fietst elke week uitgebreid met zijn hond en gaat nu nog UV doen ook aankomend weekend.
Nou, eind 60 scheelt niet zoveel met begin 70.
Gezien de levensverwachting vind ik dit nog wel een leeftijd waarop je aan een pup kan beginnen mits je je goed voelt (en anders doe je het automatisch niet denk ik).
Als je het nu hebt over 80 jaar, dan vind ik het weer wat anders omdat je dan eigenlijk wel zeker weet dat je het hondje niet overleefd.
In princip kan het hondje 'meegroeien' met de leeftijd en als het hondje oud is, is je moeder ongetwijfeld ook veel minder vitaal.
Ik ken iemand en die is dik in de 60 (ik geloof 67) en doet nu IPO met zijn Rottweiler

Nou, eind 60 scheelt niet zoveel met begin 70.
Gezien de levensverwachting vind ik dit nog wel een leeftijd waarop je aan een pup kan beginnen mits je je goed voelt (en anders doe je het automatisch niet denk ik).
Als je het nu hebt over 80 jaar, dan vind ik het weer wat anders omdat je dan eigenlijk wel zeker weet dat je het hondje niet overleefd.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
dat geheel andere leven zou hier bij ons zijn, met honden die hij dus al kent en in een huis waar hij dus al vaker geweest is en bij mensen die hij dus goed kent (mn moeder woont op 15 minuten rijden vanaf hier en als de hond oud genoeg is zullen we ook zeker regelmatig gaan wandelen, moeders wandelt nu al regelmatig met me mee)jelle schreef:Aan de andere kant is en blijft het natuurlijk niet leuk als die opvang ook daadwerkelijk nodig zou zijn, oftewel als de hond over een paar jaar naar iemand anders zou moeten gaan en waarschijnlijk aan een heel nieuw leven moet wennen. Ook weer niet iets om heel licht over te denken, en waarschijnlijk ook niet zonder verdriet voor moeder.
t is idd niet iets om licht over te denken, maar de hond zou dan (als t al nodig is) in een redelijk bekende omgeving, met bekende honden komen en mn moeder kan ook gewoon nog contact houden (als t zou zijn omdat ze het fysiek/qua gezondheid niet meer red)
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
Als deze vrouw nog goed in staat is om voor een hondje te zorgen, zie ik geen probleem.Martijn schreef:Dus dat is het dan? Het kan slechter dus moet het maar kunnen?jojenny schreef:Ik zie het probleem ook niet hoor.
Zo,n oud mensje is er dolgelukkig mee, en ik weet wel zeker dat er honden zijn die het beroerder zullen hebben met uitgelaten worden.
Waarom hondje blij?vrouwtje blij, hondje blij...
Dat je niet willekeurig aan iedere bejaarde een hond meedoet begrijp ik ook best, en mag je ook hopen dat dat niet gebeurd.
Maar in dit geval wat ik zo lees is er al veel geregeld en zal alles goed erlopen mits iedereen zijn afspraak nakomt.
En tuurlijk is het hondje toch ook tevreden als alles gewoon goed gaat?
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik ben in principe geen juichende voorstander van pupjes bij oude mensen. De levensverwachtingen vind ik iets te veel verschillen als je nagaat dat je hoopt dat de pup 14 wordt en menig mens toch echt al dood is op zijn 85ste. Een goed vangnet vind ik dus een vereiste, maar tevens ook dus een omgang met de hond die herplaatsen goed mogelijk moet maken. Dus een goede socialisatie van de pup, leren om de hond alleen te laten zijn ect. Daar schort het naar mijn ervaring toch wel vaak aan.
Ik heb het zien gebeuren, een hond met een smoes op zijn 9e jaar dood omdat de kinderen hem toch niet echt wilde hebben. Dan vind ik de prijs wel heel erg duur.
Kortom, ik vind dat het een zeer wel overwogen beslissing moet zijn genomen door bewuste en kritische mensen. Dit verhaal klinkt trouwens prima wat mij betreft!
Ik heb het zien gebeuren, een hond met een smoes op zijn 9e jaar dood omdat de kinderen hem toch niet echt wilde hebben. Dan vind ik de prijs wel heel erg duur.
Kortom, ik vind dat het een zeer wel overwogen beslissing moet zijn genomen door bewuste en kritische mensen. Dit verhaal klinkt trouwens prima wat mij betreft!

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Rasbeschrijving Welsh Corgi Pembrook.
En de corgi's die ik gezien heb zijn actieve honden, ondeugend en intelligent. Dus je moet toch wel een behoorlijke hondenbaas zijn, wil je zo'n hond met veel plezier voor beiden kunnen houden.
Op zich heb ik niet zo'n probleem met een 72 jarige baas, mits die nog actief en alert is.
Maar ja, mijn fox zou ook zo makkelijk achter de geraniums te houden zijn.
Is ook zo, in huis is ze behoorlijk rustig. Maar geef haar wat ze nodig heeft en ze is fanatieker en in verhouding sterker dan mijn herder en ook onvermoeibaar.
Dus als 72 jarige baas een gezonde wandelaar is met verstand van honden en die het ook leuk vindt om de corgi veel geestelijke beweging te geven, zou het wat mij betreft geen probleem zijn. Het is alleen de vraag hoe lang iemand van die leeftijd nog een behoorlijke tijd goed genoeg van lijf en leden blijft om die hond langere tijd gelukkig te maken.
Ookal is er gezorgd voor opvang, het is ook voor de hond weer wennen. Zeker voor een herder.
Oftewel, ondanks dat het een hond is die zich zal aanpassen aan gemiddelde of matige beweging, is dat niet wat de hond eigenlijk wenst.Beschrijving:
De Welsh Corgi is een zeer oud ras uit Zuid Wales, dat werd gebruikt voor het drijven en hoeden van runderen en pony's. De Welsh Corgi had als taak het vee onder controle te houden door het in de poten te bijten. Later werd dit ras door de Border Collie verdrongen en werd het ras minder vaak gebruikt als werkhond. Zijn naam betekent dwerghond ("cor" = dwerg, "gi" = zowel reu als hond in het algemeen). Over de precieze oorsprong van de Corgi bestaan verschillende theorieen. Sommigen stellen dat het ras uit West Zweden met de Vikingen naar Wales zijn gekomen. Anderen veronderstellen dat het juist andersom gegaan is en dat de Vikingen honden uit Wales hebben meegenomen en dat de Vastgotaspets is voortgekomen uit de Corgi. Het ras werd in 1928 voor het eerst officieel erkend door de Briste Kennel Club. In 1943 werd het ras gesplitst in twee varieteiten: de Welsh Corgi Cardigan en de Welsh Corgi Pembroke. De Pembroke is iets kleiner dan de Cardigan en heeft een korte staart. De Welsh Corgi Pembroke wordt gehouden door de Engelse koninklijke familie. Derhalve heeft de Pembroke een grotere polulariteit dan de Cardigan. De Pembroke is minder rustig dan de Cardigan. De Pembroke heeft ook iets meer aanleg om te knabbelen en dat moet hem afgeleerd worden als hij jong is.
Gebruik:
Gezinshond
Activiteit:
De Wels Corgi Pembroke past zich gemakkelijk aan aan wat minder beweging. Hij is echter van oorsprong een werkhond, dus beweging is zeer gewenst. Let op zijn figuur!
Verschijning:
Algemeen: De Welsh Corgi Pembroke is laag gebouwd, stevig en oogt alert en actief. Het lichaam is middelmatig lang met goed geronde ribben. Brede en diepe borst. Rug is recht en sterk. Benen kort, recht en zwaar van bot. Tamelijk lange hals. De Pembroke is korter vanromp en kleiner van hoofd dan de Cardigan.
Kleur: Eenkleurig rood, sable, reekleurig, zwart en tan. Witte aftekeningen op benen, hals en borst zijn toegestaan.
Hoofd en schedel: Het hoofd lijkt qua vorm op een vosje. De uitdrukking is alert en intelligent. Tamelijk brede schedel en vlak tussen de oren. Stop matig aangegeven. Lengte van de snuit verhoudt zich als 3:5 ten opzichte van de schedel. Zwarte neus. Rond, middelgrote ogen die hazelnootkleurig zijn. Middelgrote en staande oren. Schaargebit.
Staart: Kort, bij voorkeur van nature.
Voeten: Ovaal. De twee binnenste tenen iets voor de twee buitenste. Sterke en goed gebogen voetzolen. Korte nagels.
Beharing: Middelmatig lang en dicht.
Schofthoogte: Reu en Teef: 25 - 30.5 cm.
Aard:
Sterke persoonlijkheid
Intelligent
Brutaal
Aanhankelijk
Lief voor kinderen
Toegewijd
Gehard
Onvermoeibaar
En de corgi's die ik gezien heb zijn actieve honden, ondeugend en intelligent. Dus je moet toch wel een behoorlijke hondenbaas zijn, wil je zo'n hond met veel plezier voor beiden kunnen houden.
Op zich heb ik niet zo'n probleem met een 72 jarige baas, mits die nog actief en alert is.
Maar ja, mijn fox zou ook zo makkelijk achter de geraniums te houden zijn.

Dus als 72 jarige baas een gezonde wandelaar is met verstand van honden en die het ook leuk vindt om de corgi veel geestelijke beweging te geven, zou het wat mij betreft geen probleem zijn. Het is alleen de vraag hoe lang iemand van die leeftijd nog een behoorlijke tijd goed genoeg van lijf en leden blijft om die hond langere tijd gelukkig te maken.
Ookal is er gezorgd voor opvang, het is ook voor de hond weer wennen. Zeker voor een herder.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ohnee, ik vind zeker niet dat er gejubeld moet worden omdat t "de moeder van" is, we zijn hier ook al bijna een jaar mee bezig (oke, 3/4 jaar toen de knoop doorgehakt werd, maar nu moet de teef nog loops worden)Martijn schreef:Daar kan een paar uur tussen zitten.Stang schreef:Ik vind het er helemaal aan liggen hoe vitaal die persoon van 71 nog is. Ik ken mensen die op die leeftijd echt nog superfit zijn en halve wrakjes.
En als het nou niet zoals gepland loopt?In princip kan het hondje 'meegroeien' met de leeftijd en als het hondje oud is, is je moeder ongetwijfeld ook veel minder vitaal.
Natuurlijk is er opvang als het echt niet gaat maar wat als het wel gaat maar minder dan eigenlijk zou moeten?
Begrijp me goed hoor. Die mevrouw moet zelf weten of ze een pup neemt of niet. De rest van de wereld bepaalt dat ook zelf.
Maar in dit topic lijkt het er op dat die mevrouw niet ondanks haar leeftijd recht op een pup heeft maar omdat ze ouder is.
Dat vind ik vreemd. Dit forum is een en al kritiek op mensen die een gefokte pup nemen zonder dat ze van a tot z voldoen aan strenge criteria en nu maakt het allemaal geen bal meer uit want het is de moeder van?
en ik snap dat echt niet iedere 71-jarige lekker een pup moet gaan halen EN we realiseren ons dat een corgi zeker zn behoeftes heeft op t gebied van lichaamsbeweging, maar daar gaat ook voor gezorgd worden, verder wil mn moeder wel ook een hond die kan leren alleen thuis te zijn (die ellende ziet ze bij een vriendin van haar) dus t is niet zo dat als t hondje straks 8 of 9 is hij nergens meer terecht kan omdat ie niet alleen thuis kan blijven............maar dan hebben we het wel over korte stukjes zoals ff de dagelijkse boodschappen doen en zo, maar hij zal er wel aan moeten wennen, net zoals hij er aan moet wennen ook mee te kunnen naar vrienden en dergelijke zonder overlast te geven (gewoon net als de gemiddelde huishond van een liefhebber, lekker met t baasje mee)
alleen verbaast t mij dat er mensen zijn die mn moeder kennen die dan toch dit commentaar gaan geven, terwijl die juist zouden moeten weten dat ze niet echt over 1 nacht ijs is gegaan,
eea is ook gewoon bij de gesprekken bij de fokker/mede fokker (dat is de reu eigenaar) voorgelegt zodat zij gelijk ook wisten van de leeftijd en hoe of wat onze plannen waren zodat zij daar ook een beeld over konden vormen
en idd is niet iedere 70 jarige gelijk,
op onze oude club loopt zo af en toe iemand van 75 rond met een teefje van 2,5 jr oud die hij gewoon lekker in zn eigen tempo aan t africhten is en waar hij waarschijnlijk nog wel mee naar de keuring gaat (hij heeft alle tijd en is er gewoon lekker mee bezig, als ze dr certificaat heeft (of als hem wat overkomt) gaat ze terug naar de fokker/clubmaatje die dr dan een nestje mee fokt en mee gaat werken), maar dat is ook iemand die nog van Groningen naar Zuid Holland rijd om te komen gasttrainen (oke, dan blijft ie daarna wel bij zn dochter in de buurt, maar toch) en idd nog fit zat is.......gelukkig zijn deze fitte 70 plussers er ook nog, want je ziet ze idd ook dat ze meer dood dan levend zijn..............
- starfleet
- Erelid
Als iemand nog goed en fief is zie ik geen probleem en er zijn genoeg 70 jarigen die nog hele einden wandelen en fietsen en nog vol in het leven staan. . Ik heb laatst wel een vrij sneu verhaal gelezen van een stokoud echtpaar wat persé een pup wilde en dat hondje moet het (net zo oud als mijn Buffy) doen met wat kleine rondjes aan de flexlijn en een keer per week los in het park. Voor een jonge kooiker vind ik dat niks, dan had ik een ander ras genomen of een oudere hond uit de herplaatsing.
Als je moeder nog goed is en jou als vangnet heeft zie ik geen enkel probleem. Wat al gezegd is, de hond heeft waarschijnlijk een veel leuker leven dan bij jonge mensen die heel druk zijn met werk en kleine kinderen. Ze kunnen mooi samen oud worden.
Anne
Als je moeder nog goed is en jou als vangnet heeft zie ik geen enkel probleem. Wat al gezegd is, de hond heeft waarschijnlijk een veel leuker leven dan bij jonge mensen die heel druk zijn met werk en kleine kinderen. Ze kunnen mooi samen oud worden.
Anne