Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rauwe sardientjes
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
rauwe sardientjes
ik zit er aan te denken om mijn honden elke dag een rauw sardientje te gaan geven,dit ivm de omega vetzuren,wie heeft hier ervaring mee?
een hondenleven duurt maar even
Re: rauwe sardientjes
Elke dag een sardientje vind ik een beetje veelfayckalynn schreef:ik zit er aan te denken om mijn honden elke dag een rauw sardientje te gaan geven,dit ivm de omega vetzuren,wie heeft hier ervaring mee?

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Erelid
- Contacteer:
Re: rauwe sardientjes
heeft die dit iedere dag nodig??fayckalynn schreef:ik zit er aan te denken om mijn honden elke dag een rauw sardientje te gaan geven,dit ivm de omega vetzuren,wie heeft hier ervaring mee?

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier hetzelfde. Ik weet ook niet hoe groot jouw hond is, maar als ik die van mij elke dag een sardientje zou geven, zou ik hem binnen een maand kunnen rollen. Zou hij wel willen trouwens.astrid schreef:1x in de week een vismaaltijd, (pas bij de visboer op de markt mooi afval gekregen) en af en toe geef ik ze een pilletje visolie. Is in mijn ogen genoeg.

Groetjes, Nina en Baloe

-
- Vaste gebruiker
elke dag krijgen mijn 2 duitse herders een scheutje lijnzaad olie door het voer,daarvoor in de plaats wil ik 1sardine per hond gaan geven,mijn vraag is of dit ivm de graatjes kwaad kan,zowiezo krijgen ze 1xper week gekookte koolvis,ongeveer 600 gram per hond.dit wordt dan allemaal vervangen door 1x daags 1 sardine.
-
- Vaste gebruiker
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij hebben vroeger eens een kat gehad die elke dag bij de buurman een visje kreeg uit het fuik (mijn ouders woonden toen nog naast een boerderij) en dat beestje kreeg hele witte schellen over zijn ogen. Bleek dat hij teveel eiwitten binnen kreeg door de vis. Toen hij geen / minder vis kreeg ging dat vanzelf over.
Ik weet niet of dat bij honden ook zo kan zijn, maar ik zou dus niet elke dag vis voeren. Juist omdat vis zo'n hoge hoeveelheid en kwaliteit eiwitten bevat. 1 keer in de week is genoeg. Zeker als je daarnaast ook allerlei andere dingen geeft.
Ik weet niet of dat bij honden ook zo kan zijn, maar ik zou dus niet elke dag vis voeren. Juist omdat vis zo'n hoge hoeveelheid en kwaliteit eiwitten bevat. 1 keer in de week is genoeg. Zeker als je daarnaast ook allerlei andere dingen geeft.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Rauwe sardines kan je wel voeren, die graatjes slikken ze zo door. Ik geef naast plantaardige (lijnzaad) olie ook regelmatig visolie-capsules en dus 1 keer per week een vismaaltijd, maar wat Roelfien ook al schreef: elke dag vis lijkt mij echt teveel.fayckalynn schreef:elke dag krijgen mijn 2 duitse herders een scheutje lijnzaad olie door het voer,daarvoor in de plaats wil ik 1sardine per hond gaan geven,mijn vraag is of dit ivm de graatjes kwaad kan,zowiezo krijgen ze 1xper week gekookte koolvis,ongeveer 600 gram per hond.dit wordt dan allemaal vervangen door 1x daags 1 sardine.
Groetjes, Nina en Baloe

-
- Vaste gebruiker
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ongekookt. Gekookt mag je de graten en de kop niet geven. De structuur van de graten verandert en daardoor worden ze harder en dus gevaarlijk. Maar rauw zijn de graten en de kop zacht en makkelijk voor een hond te verteren. Maar blijf er wel bij. Nooit zonder toezicht laten eten. Mocht je hond zich toch ergens in verslikken, moet je daar direct bij zijn. Maar mijn jongens eten gewoon een zalmkop weg, zonder problemen. 
Als je hond geen rauw heel voer gewend is, kan je het ook pureren, rauw.
En niet meer dan 1 sardientje geven in de eerste instantie. Eerst proberen hoe je hond er op reageert.

En niet meer dan 1 sardientje geven in de eerste instantie. Eerst proberen hoe je hond er op reageert.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Mijn honden zijn 30 en 40 kg, en heel actief, dus ze kunnen best wat hebbenbaloe2004 schreef:Hier hetzelfde. Ik weet ook niet hoe groot jouw hond is, maar als ik die van mij elke dag een sardientje zou geven, zou ik hem binnen een maand kunnen rollen. Zou hij wel willen trouwens.astrid schreef:1x in de week een vismaaltijd, (pas bij de visboer op de markt mooi afval gekregen) en af en toe geef ik ze een pilletje visolie. Is in mijn ogen genoeg.

De Rottweiler zet nogal snel aan wat gewicht betreft, dus maar niet iedere dag van die hele lekkere dingen

- Joy C
- Zeer actief
Ik heb nog een zalmkop voor je liggen.Roelfien schreef:Ongekookt. Gekookt mag je de graten en de kop niet geven. De structuur van de graten verandert en daardoor worden ze harder en dus gevaarlijk. Maar rauw zijn de graten en de kop zacht en makkelijk voor een hond te verteren. Maar blijf er wel bij. Nooit zonder toezicht laten eten. Mocht je hond zich toch ergens in verslikken, moet je daar direct bij zijn. Maar mijn jongens eten gewoon een zalmkop weg, zonder problemen.

Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- Dibbes
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Eehhhh... ja. Die van mij dus ook.Roelfien schreef:Maar mijn jongens eten gewoon een zalmkop weg, zonder problemen.

Sardientjes slikt Baloe in twee happen weg, ansjovis slurpt hij zo naar binnen, het ondankbare kreng.

Je kan ook wel vis uit blik geven, maar ik geef zelf liever rauw.
Groetjes, Nina en Baloe

-
- Zeer actief