Vraag me toch echt af of sommige mensen echt zo dom zijn als ze zich voor lijken te doen!Addy schreef:Toevallig ook lid van de SHOWCLUByamie schreef:bah... zien jullie nou zelf dat jullie in dit topic een norm stellen? dat jullie zelf reactie uitlokken? en als dat gebeurt mag het niet want oh oh oh hou je mond aub we willen gewoon gezellig kletsen....Hanneke2 schreef:Die pikken ook geen eten.Addy schreef:
Nee hoor, ik sluit de SHOWPODENCO'S volledig uit in mijn verhaalen nee, dat punt heb ik al eerder duidelijk gemaakt, een gefokte podenco is in mijn ogen niet de podenco die hij van oorsprong is en als je als fokster hier kritiek op hebt dan begrijp je geen bal van de spaanse oorspronkelijke podenco hoe die hoort te zijn
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Podenco andaluz?
Moderator: moderatorteam
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Suuz!
- Zeer actief
Hahahaha dat van die krentenbollen bij nietsvermoedende peuters in buggy's vind ik wel humor.. *grin* ... erg herkenbaar ook ondanks dak geen podenco heb whahahahahahahahahaHanneke2 schreef:En dan mag ik dus niet de conclusie trekken dat die dus ook niet je keukenkastjes openrukken of krentenbollen bij nietvermoedende peuters in buggy's uit hun handjes rukken. (Dat doet Jack namelijk).yamie schreef:bah... zien jullie nou zelf dat jullie in dit topic een norm stellen? dat jullie zelf reactie uitlokken? en als dat gebeurt mag het niet want oh oh oh hou je mond aub we willen gewoon gezellig kletsen....Hanneke2 schreef:Die pikken ook geen eten.Addy schreef:
Nee hoor, ik sluit de SHOWPODENCO'S volledig uit in mijn verhaal
*GRAPJE!* *HUMOR!* En het staat iedereen vrij om te zeggen dat het geen leuke humor is, maar hallo zeg, ga nou toch niet weer op elke slak zout lopen leggen.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
-
Addy
Dan moet je gewoon lekker gaan beppen op het fokgedeelte en gaan orakelen hoe geweldig je ondervoede broodmagere podenco wel niet is en dat hij perfekt past binnen de SHOWNORMEN, persoonlijk wordt ik daar misselijk vanP!nki schreef:Ik ben niet lid van de showclub, maar ben het wel met Thica eens. Jullie stellen deze norm, en dan moet je er niet van wakker liggen dat er mensen met SHOWPODECO'S nog wel eens fel zouden kunnen reageren!!yamie schreef:bah... zien jullie nou zelf dat jullie in dit topic een norm stellen? dat jullie zelf reactie uitlokken? en als dat gebeurt mag het niet want oh oh oh hou je mond aub we willen gewoon gezellig kletsen....Hanneke2 schreef:Die pikken ook geen eten.Addy schreef:
Dit podencootje heb ik vorige week meegenomen uit Spanje, zal wel lekker binnen de SHOWNORMEN VALLEN

Ben ik nou toch blij dat dit hondje bij de echte podencoliefhebber terecht gekomen is
-
anubis
- Zeer actief
Dat droeg ik aan als voorbeeld toen zag hij er gewoon mooier slank uit. So what! dat er mensen zijn die het leuk vinden om met hun hond te showen this geen doodzonde hoor! Fokken om een ras in stand te houden is net zo min een doodzonde. Het verbieden ten ere van de vele kruizingen die er zijn dat is eerder doodzonde.Addy schreef:Daar gaan we weer, showgewicht, ja precies maar zo zien normale podenco's die normale voeding krijgen er echt niet uit en nog sterker, zo horen ze er ook niet uit te zienanubis schreef:Mijn hond eet te goed de laatste tijd en heeft dan ook een overgewicht van 3/4 kilo ... je ziet nog steeds zijn ribben goed (niet zoals bij die teef) maar het vet gaat bij hem gewoon niet daar zitten maar op andere plekken.Addy schreef:Mijn podenco's en galgo's zijn zeer beslist geen moeilijke eters, ze eten dagelijks vers vlees en met smaak. Deze honden zijn zeer beslist veel en veel te mager en als een hond slecht eet laat je hem toch niet vervallen tot dit gewicht, wat een flauwekul. Deze honden zijn ernstig vermagerd en wat mij betreft valt dat gewoon onder dierenmishandeling. Mijn galgo was ook te mager toen hij vanuit Spanje kwam en die heeft gewoon extra bijvoeding gehad en is nu op gewicht. Je laat je hond toch niet verhongeren met de lulsmoes dat het een slechte eter is ? Overigens alle podenco's die ik de afgelopen jaren opgevangen heb waren allemaal goede eters.Podenji schreef:dat hoeft niet persé, solar heeft er in periodes ook zo uitgezien gewoon omdat ze niet veel at en wel heel veel energie verbruikte, ze kreeg genoeg eten aangeboden hoor , maar sommige podencos en meer windhonden zijn gewoon erg moeilijke eters, maar als ze zo dun zijn zegt dat dus niet meteen dat ze verwaarloosd worden
Ik vind deze teef niet te mager, maar slankze heeft goede bespiering en is bovendien een werkhond. Het is niet zo dat bij voorbaat alle werkende podenco's verhongerd worden.
Het ligt voor een deel mede aan de aanleg van de hond of ze veel ribben tellen of weinig.
Ramses weegt nu 29 kilo zijn showtijd gewicht was 25 a 26 kilo en toen nog was er een keurmeester die hem te dik vond (stom mens haha ik vond hem perfect op gewicht dus![]()
)
Iemand tips om hem af te laten vallen
Een ras dat al zo oud is

-
Addy
Sorry, dit is geen ras in stand houden maar een vreselijk uniek ras naar de kloten helpen en schijnbaar verschillen wij van mening over wat slank is of uitgehongerd !anubis schreef:Dat droeg ik aan als voorbeeld toen zag hij er gewoon mooier slank uit. So what! dat er mensen zijn die het leuk vinden om met hun hond te showen this geen doodzonde hoor! Fokken om een ras in stand te houden is net zo min een doodzonde. Het verbieden ten ere van de vele kruizingen die er zijn dat is eerder doodzonde.Addy schreef:Daar gaan we weer, showgewicht, ja precies maar zo zien normale podenco's die normale voeding krijgen er echt niet uit en nog sterker, zo horen ze er ook niet uit te zienanubis schreef:Mijn hond eet te goed de laatste tijd en heeft dan ook een overgewicht van 3/4 kilo ... je ziet nog steeds zijn ribben goed (niet zoals bij die teef) maar het vet gaat bij hem gewoon niet daar zitten maar op andere plekken.Addy schreef: Mijn podenco's en galgo's zijn zeer beslist geen moeilijke eters, ze eten dagelijks vers vlees en met smaak. Deze honden zijn zeer beslist veel en veel te mager en als een hond slecht eet laat je hem toch niet vervallen tot dit gewicht, wat een flauwekul. Deze honden zijn ernstig vermagerd en wat mij betreft valt dat gewoon onder dierenmishandeling. Mijn galgo was ook te mager toen hij vanuit Spanje kwam en die heeft gewoon extra bijvoeding gehad en is nu op gewicht. Je laat je hond toch niet verhongeren met de lulsmoes dat het een slechte eter is ? Overigens alle podenco's die ik de afgelopen jaren opgevangen heb waren allemaal goede eters.
Ik vind deze teef niet te mager, maar slankze heeft goede bespiering en is bovendien een werkhond. Het is niet zo dat bij voorbaat alle werkende podenco's verhongerd worden.
Het ligt voor een deel mede aan de aanleg van de hond of ze veel ribben tellen of weinig.
Ramses weegt nu 29 kilo zijn showtijd gewicht was 25 a 26 kilo en toen nog was er een keurmeester die hem te dik vond (stom mens haha ik vond hem perfect op gewicht dus![]()
)
Iemand tips om hem af te laten vallen
Een ras dat al zo oud is![]()
- *Linda*
- Zeer actief
De onderste hond ziet er prachtig uit, mooi gespierd ook.anubis schreef:Een ibi hoord niet broodmager te zijn op een show, Het enige vergelijkbare ras waarvan ik weet dat ze het wel graag vel over been zien op shows is de podenco canario. Op de wereldwinner Amster toen waren het allemaal xylofoons. En volgend de fokker van mijn hond die ook keurmeester is in die rassen hoorde het zo al was er eentje toch wel erg mager volgens hem.
Deze vind ik wel mooihet teefje hierboven ook nog wel
Maar die twee bovenste........Waar moet die twee skeletten in godsnaam hun spierweefsel vandaan halen? Ze zijn ook veel minder in de spieren dan de witte. Veel te mager, echt ondervoed. Als ik je tegenkom met een hond in zo'n conditie, of dit nu voor show is of waar dan ook voor, dan geef ik je aan.
Laatst gewijzigd door *Linda* op 10 nov 2005 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.

- Suuz!
- Zeer actief
Als je goed leest dan zie je dat ik niet lid ben van een showclubjeAddy schreef:Dan moet je gewoon lekker gaan beppen op het fokgedeelte en gaan orakelen hoe geweldig je ondervoede broodmagere podenco wel niet is en dat hij perfekt past binnen de SHOWNORMEN, persoonlijk wordt ik daar misselijk vanP!nki schreef:Ik ben niet lid van de showclub, maar ben het wel met Thica eens. Jullie stellen deze norm, en dan moet je er niet van wakker liggen dat er mensen met SHOWPODECO'S nog wel eens fel zouden kunnen reageren!!yamie schreef:bah... zien jullie nou zelf dat jullie in dit topic een norm stellen? dat jullie zelf reactie uitlokken? en als dat gebeurt mag het niet want oh oh oh hou je mond aub we willen gewoon gezellig kletsen....Hanneke2 schreef: Die pikken ook geen eten.![]()
![]()
![]()
Dit podencootje heb ik vorige week meegenomen uit Spanje, zal wel lekker binnen de SHOWNORMEN VALLEN
Ben ik nou toch blij dat dit hondje bij de echte podencoliefhebber terecht gekomen is
-
Addy
Je hebt nergens kunnen lezen dat ik het over de showhonden uit heel de wereld heb maar aangezien ze allemaal aan bepaalde normen moeten voldoen en ik inmiddels voldoende foto's van deze honden heb gezien verwacht ik niet dat er nog goed doorvoede showertjes rondlopen
Typerend vind ik overigens wel dat de spaanse podenco totaal geen voedingsproblemen heeft
Typerend vind ik overigens wel dat de spaanse podenco totaal geen voedingsproblemen heeft
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Lees nou effe terug, want volgens mij heeft niemand gezegd dat alle showpodenco's te mager zijn. Er zijn foto's van schitterende, slanke, gespierde raspodi's in dit topic. Maar er staan ook foto's van raspodenco's die je het liefst kilo's biefstuk zou voeren. En hier en daar vindt men dat een podenco goed is als de heupbotten zo ongeveer door zijn huid heen steken. Nou, ik zie ze toch echt liever zoals op die onderste van die drie foto's.P!nki schreef: Als je goed leest dan zie je dat ik niet lid ben van een showclubjeen dus ook niet show met mijn honden. Maar ik vind het wel apart dat jullie zo maar altijd blerren dat alle showhonden uit podenco lijnen te mager zijn. Knap hoor.. ben benieuwd of jullie alle showhonden over de hele wereld hebben gezien van de podenco's en of die dan ook allemaal broodmager zijn!!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Nee, want anders zouden ze wel gaan stelen van je aanrecht of zoAddy schreef:Je hebt nergens kunnen lezen dat ik het over de showhonden uit heel de wereld heb maar aangezien ze allemaal aan bepaalde normen moeten voldoen en ik inmiddels voldoende foto's van deze honden heb gezien verwacht ik niet dat er nog goed doorvoede showertjes rondlopen![]()
- Suuz!
- Zeer actief
Typerend he.. hoe zou jij het vinden als je in eens in Nederland terrecht komt waar eten genoeg voor je is, terwijl je daar voor eerst jaren uitgehongerd bent, of maanden. Te weinig eten te vinden is, of te weinig krijgt, en je vervolgens hier in nederland dus naar honden maatstaven het lekkerste eten voorgeschoteld krijgt. Ik zou ook wel vreten na zo'n lange tijd van ontbering.Addy schreef:Je hebt nergens kunnen lezen dat ik het over de showhonden uit heel de wereld heb maar aangezien ze allemaal aan bepaalde normen moeten voldoen en ik inmiddels voldoende foto's van deze honden heb gezien verwacht ik niet dat er nog goed doorvoede showertjes rondlopen![]()
Hmmzzz misschien moeten de 'show' podenco's eerst maar in hun jeugd zodanig uitgehongerd worden, en daarna ineens te vreten krijgen na een jaar of zo, zodat ze ook goed gaan eten??? !!
- Suuz!
- Zeer actief
Absoluut, maar wat addy zegt is dat alle showfreaks hun honden uit hongeren (wat podenco's dan) en daar ga ik tegen in. Ik vind ook de onderste van de 3 het mooist.. geef ik je helemaal gelijk in. Zo zie ik een hond ook liever!!Hanneke2 schreef:Lees nou effe terug, want volgens mij heeft niemand gezegd dat alle showpodenco's te mager zijn. Er zijn foto's van schitterende, slanke, gespierde raspodi's in dit topic. Maar er staan ook foto's van raspodenco's die je het liefst kilo's biefstuk zou voeren. En hier en daar vindt men dat een podenco goed is als de heupbotten zo ongeveer door zijn huid heen steken. Nou, ik zie ze toch echt liever zoals op die onderste van die drie foto's.P!nki schreef: Als je goed leest dan zie je dat ik niet lid ben van een showclubjeen dus ook niet show met mijn honden. Maar ik vind het wel apart dat jullie zo maar altijd blerren dat alle showhonden uit podenco lijnen te mager zijn. Knap hoor.. ben benieuwd of jullie alle showhonden over de hele wereld hebben gezien van de podenco's en of die dan ook allemaal broodmager zijn!!
-
Addy
Ik ken je niet en eerlijk gezegt wil ik je ook niet kennen met je redder in nood uitspraak. Ga lekker naar het fokgedeelte i.p.v. hier het topic van de podenco liefhebber te vergallen. En als je showpodenco niet wil vreten moet je misschien je menu eens lekker aanpassen, kan ook nog een boel schelen hoor, lekker vers vlees bijv., ribbetjes, pens , bottenP!nki schreef:Typerend he.. hoe zou jij het vinden als je in eens in Nederland terrecht komt waar eten genoeg voor je is, terwijl je daar voor eerst jaren uitgehongerd bent, of maanden. Te weinig eten te vinden is, of te weinig krijgt, en je vervolgens hier in nederland dus naar honden maatstaven het lekkerste eten voorgeschoteld krijgt. Ik zou ook wel vreten na zo'n lange tijd van ontbering.Addy schreef:Je hebt nergens kunnen lezen dat ik het over de showhonden uit heel de wereld heb maar aangezien ze allemaal aan bepaalde normen moeten voldoen en ik inmiddels voldoende foto's van deze honden heb gezien verwacht ik niet dat er nog goed doorvoede showertjes rondlopen![]()
Hmmzzz misschien moeten de 'show' podenco's eerst maar in hun jeugd zodanig uitgehongerd worden, en daarna ineens te vreten krijgen na een jaar of zo, zodat ze ook goed gaan eten??? !!prffff
Doe toch normaal zeg!! Bemoei je lekker niet met de show hondjes, want je voelt je duidelijk verheven met je functie als 'redder in nood' van de 'echte podenco's ' naar jou maatstaven ...
- Hanneke2
- Zeer actief
Ja maar er zijn dus mensen die beweren dat zo'n ondervoede pup zoals ze daar op die foto heeft zo *hoort*. Dat hoort bij het ras, en dat komt omdat het slechte eters zijn.P!nki schreef:Absoluut, maar wat addy zegt is dat alle showfreaks hun honden uit hongeren (wat podenco's dan) en daar ga ik tegen in. Ik vind ook de onderste van de 3 het mooist.. geef ik je helemaal gelijk in. Zo zie ik een hond ook liever!!Hanneke2 schreef:Lees nou effe terug, want volgens mij heeft niemand gezegd dat alle showpodenco's te mager zijn. Er zijn foto's van schitterende, slanke, gespierde raspodi's in dit topic. Maar er staan ook foto's van raspodenco's die je het liefst kilo's biefstuk zou voeren. En hier en daar vindt men dat een podenco goed is als de heupbotten zo ongeveer door zijn huid heen steken. Nou, ik zie ze toch echt liever zoals op die onderste van die drie foto's.P!nki schreef: Als je goed leest dan zie je dat ik niet lid ben van een showclubjeen dus ook niet show met mijn honden. Maar ik vind het wel apart dat jullie zo maar altijd blerren dat alle showhonden uit podenco lijnen te mager zijn. Knap hoor.. ben benieuwd of jullie alle showhonden over de hele wereld hebben gezien van de podenco's en of die dan ook allemaal broodmager zijn!!
Okee, nu overdrijf ik het, maar ik kan me Addy's irritatie ook heel goed voorstellen.
- Suuz!
- Zeer actief
Wie verziekt nu wiens topic? Jij begint met schelden.. ik niet..Addy schreef:Ik ken je niet en eerlijk gezegt wil ik je ook niet kennen met je redder in nood uitspraak. Ga lekker naar het fokgedeelte i.p.v. hier het topic van de podenco liefhebber te vergallen. En als je showpodenco niet wil vreten moet je misschien je menu eens lekker aanpassen, kan ook nog een boel schelen hoor, lekker vers vlees bijv., ribbetjes, pens , bottenP!nki schreef:Typerend he.. hoe zou jij het vinden als je in eens in Nederland terrecht komt waar eten genoeg voor je is, terwijl je daar voor eerst jaren uitgehongerd bent, of maanden. Te weinig eten te vinden is, of te weinig krijgt, en je vervolgens hier in nederland dus naar honden maatstaven het lekkerste eten voorgeschoteld krijgt. Ik zou ook wel vreten na zo'n lange tijd van ontbering.Addy schreef:Je hebt nergens kunnen lezen dat ik het over de showhonden uit heel de wereld heb maar aangezien ze allemaal aan bepaalde normen moeten voldoen en ik inmiddels voldoende foto's van deze honden heb gezien verwacht ik niet dat er nog goed doorvoede showertjes rondlopen![]()
Hmmzzz misschien moeten de 'show' podenco's eerst maar in hun jeugd zodanig uitgehongerd worden, en daarna ineens te vreten krijgen na een jaar of zo, zodat ze ook goed gaan eten??? !!prffff
Doe toch normaal zeg!! Bemoei je lekker niet met de show hondjes, want je voelt je duidelijk verheven met je functie als 'redder in nood' van de 'echte podenco's ' naar jou maatstaven ...
ooooooooooo neeeeeeeeeeee vooral niet doen want dan gaan de showhondjes misschien wel lekker ruften en dat kennen we op een show natuurlijk niet hebben. Ga toch lekker fietsen geitekop
Overigens.. vind ik het nog steeds knap dat je in de 'je' vorm spreekt terwijl ik geen podenco heb whahahahaha... lezen is misschien handig..
Overigens... durf ik te wedden dat in ieder geval 1 iemand die we allemaal kennen haar hond werkelijk alles vooor geschoteld heeft. En die dus ook gewoon barf krijgt, vlees, ribben, pens, noem het op. Maar ook gewoon brood, beleg etc.... maar gewoon een hond is die niet MEER eet dan dat ze nu doet. En wat dan? Moet je er dan maar een sondevoeding in hangen of zo???
Overigens zal ik me niet tot het niveau verlagen om mensen uit te schelden voor wat dan ook. Dat jij zo triest bent is jou probleem. Zielig hoor dat je ander mans meningen niet respecteert! Als je nou eens met goeie argumenten zou komen, misschien dat ik dan nog eens naar je zou willen luisteren.. maar ach.. er wordt alleen maar onzin uit de mond van jou gekraamt.
Laatst gewijzigd door Suuz! op 10 nov 2005 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
Addy, wat drink jij?Addy schreef: Ik ken je niet en eerlijk gezegt wil ik je ook niet kennen met je redder in nood uitspraak. Ga lekker naar het fokgedeelte i.p.v. hier het topic van de podenco liefhebber te vergallen. En als je showpodenco niet wil vreten moet je misschien je menu eens lekker aanpassen, kan ook nog een boel schelen hoor, lekker vers vlees bijv., ribbetjes, pens , bottenooooooooooo neeeeeeeeeeee vooral niet doen want dan gaan de showhondjes misschien wel lekker ruften en dat kennen we op een show natuurlijk niet hebben. Ga toch lekker fietsen geitekop
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
dag hanneke.... er is hier dus niemand die foute grapjes maakt... omdat dat dus dingen uitlokt... maar ga maar door hanneke.....jullie mogen dat wel zonder dat er op gereageerd mag wordenHanneke2 schreef:Het is een grapje!! Jemig Yamie, ik baal ervan dat we constant op onze tenen moeten lopen omdat mensen zich anders weer 'aangevallen' voelen. Er is hier net uitgebreid geroepen dat raspodi's regelmatig problemen met eetlust hebben. En dan mag ik dus niet de conclusie trekken dat die dus ook niet je keukenkastjes openrukken of krentenbollen bij nietvermoedende peuters in buggy's uit hun handjes rukken. (Dat doet Jack namelijk).yamie schreef:bah... zien jullie nou zelf dat jullie in dit topic een norm stellen? dat jullie zelf reactie uitlokken? en als dat gebeurt mag het niet want oh oh oh hou je mond aub we willen gewoon gezellig kletsen....Hanneke2 schreef:Die pikken ook geen eten.Addy schreef:
*GRAPJE!* *HUMOR!* En het staat iedereen vrij om te zeggen dat het geen leuke humor is, maar hallo zeg, ga nou toch niet weer op elke slak zout lopen leggen.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
doe jij even normaal zeg.........Addy schreef:Ik ken je niet en eerlijk gezegt wil ik je ook niet kennen met je redder in nood uitspraak. Ga lekker naar het fokgedeelte i.p.v. hier het topic van de podenco liefhebber te vergallen. En als je showpodenco niet wil vreten moet je misschien je menu eens lekker aanpassen, kan ook nog een boel schelen hoor, lekker vers vlees bijv., ribbetjes, pens , bottenP!nki schreef:Typerend he.. hoe zou jij het vinden als je in eens in Nederland terrecht komt waar eten genoeg voor je is, terwijl je daar voor eerst jaren uitgehongerd bent, of maanden. Te weinig eten te vinden is, of te weinig krijgt, en je vervolgens hier in nederland dus naar honden maatstaven het lekkerste eten voorgeschoteld krijgt. Ik zou ook wel vreten na zo'n lange tijd van ontbering.Addy schreef:Je hebt nergens kunnen lezen dat ik het over de showhonden uit heel de wereld heb maar aangezien ze allemaal aan bepaalde normen moeten voldoen en ik inmiddels voldoende foto's van deze honden heb gezien verwacht ik niet dat er nog goed doorvoede showertjes rondlopen![]()
ooooooooooo neeeeeeeeeeee vooral niet doen want dan gaan de showhondjes misschien wel lekker ruften en dat kennen we op een show natuurlijk niet hebben. Ga toch lekker fietsen geitekop
-
Addy
jij was het toch die het gedrag van je eigen hond vergelijkt met dat van een podenco dus kunnen we toch gewoon doen alsof je er ook een hebt ?
Voor jou maakt het qua opvoeding toch ook niet uit, als we maar positief zijn en consequent ?
En met een hond die moeilijk eet had ik al lang bij de da gezeten in plaats van het normaal te vinden dat de botjes eruit steken.
Dat soort normen zijn de mijne gewoon niet en ik vind het al helemaal vreselijk dat sommige mensen dit normaal vinden omdat het aan shownormen voldoet ! Als ik op het fokgedeelte lees zie ik toch regelmatig terug dat ervaren fokkers moeite hebben met hoe hun ras tegenwoordig gefokt wordt. Ik ben geen fokker maar ik heb er moeite mee dat bepaalde mensen het normaal vinden dat hun podenco een gratenbak is. Dit heeft namelijk niet met spiervorming te maken maar met pure ondervoeding en nee ik ben geen redder van podenco's, ik draag net zoals iedereen in ons team een steentje bij om het lot van podenco's en overige honden dragelijker te maken
Voor jou maakt het qua opvoeding toch ook niet uit, als we maar positief zijn en consequent ?
En met een hond die moeilijk eet had ik al lang bij de da gezeten in plaats van het normaal te vinden dat de botjes eruit steken.
Dat soort normen zijn de mijne gewoon niet en ik vind het al helemaal vreselijk dat sommige mensen dit normaal vinden omdat het aan shownormen voldoet ! Als ik op het fokgedeelte lees zie ik toch regelmatig terug dat ervaren fokkers moeite hebben met hoe hun ras tegenwoordig gefokt wordt. Ik ben geen fokker maar ik heb er moeite mee dat bepaalde mensen het normaal vinden dat hun podenco een gratenbak is. Dit heeft namelijk niet met spiervorming te maken maar met pure ondervoeding en nee ik ben geen redder van podenco's, ik draag net zoals iedereen in ons team een steentje bij om het lot van podenco's en overige honden dragelijker te maken
- Hanneke2
- Zeer actief
Okee, effe serieus, maar dat is dan toch niet goed? Afgezien van ras hoort een hond toch gewoon een grage eter te zijn? Tuurlijk, sommige honden verbruiken enorm veel energie en worden zelfs met bergen eten niet dikker, maar een gezonde hond hoort toch met plezier op zijn eten aan te vallen?P!nki schreef:Overigens... durf ik te wedden dat in ieder geval 1 iemand die we allemaal kennen haar hond werkelijk alles vooor geschoteld heeft. En die dus ook gewoon barf krijgt, vlees, ribben, pens, noem het op. Maar ook gewoon brood, beleg etc.... maar gewoon een hond is die niet MEER eet dan dat ze nu doet. En wat dan? Moet je er dan maar een sondevoeding in hangen of zo???
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Addy schreef:jij was het toch die het gedrag van je eigen hond vergelijkt met dat van een podenco dus kunnen we toch gewoon doen alsof je er ook een hebt ?
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ja hoor hanneke......Hanneke2 schreef:Okee, effe serieus, maar dat is dan toch niet goed? Afgezien van ras hoort een hond toch gewoon een grage eter te zijn? Tuurlijk, sommige honden verbruiken enorm veel energie en worden zelfs met bergen eten niet dikker, maar een gezonde hond hoort toch met plezier op zijn eten aan te vallen?P!nki schreef:Overigens... durf ik te wedden dat in ieder geval 1 iemand die we allemaal kennen haar hond werkelijk alles vooor geschoteld heeft. En die dus ook gewoon barf krijgt, vlees, ribben, pens, noem het op. Maar ook gewoon brood, beleg etc.... maar gewoon een hond is die niet MEER eet dan dat ze nu doet. En wat dan? Moet je er dan maar een sondevoeding in hangen of zo???
- Suuz!
- Zeer actief
Ik vergelijk mijn ras niet met een podenco. Ik vergelijk mijn ras met een hond die schijnbaar moeilijk wil luisteren en moeilijk op te voeden is. Net zoals mijn ras. Nooit zal ik de podenco en basset griffon vendeen vergelijken als zijnde zelfde soort honden. Maar ik geloof wel dat je met welke hond dan ook , veel kan bereiken door positieve opvoeding, en consequentheid.Addy schreef:jij was het toch die het gedrag van je eigen hond vergelijkt met dat van een podenco dus kunnen we toch gewoon doen alsof je er ook een hebt ?
Ik ben ook geen fokker, maar weet inderdaad ook dat er vaak onenigheid is hoe een ras gefokt wordt. Ook ik ben het niet overal mee eens.
Maar dat je zegt dat je er moeite mee hebt dat het gratenbakken zijn, prima. Maar ik geloof niet dat ELKE showpodenco die er is, een gratenbak is. Daarnaast weet jij verdorrie helemaal niet of die fokker of shower ooit met zijn podenco daar voor bij de dierenarts heeft gezeten. Stel nou dat die dierenarts heeft gezegd 'niks aan te doen, als die hond niet meer wil eten dan dat ie eet, dan is het wel goed' ... en dat de hond voorderest medische helemaal in orde is. Wat dan? WIL JE M DAN ALS NOG EEN SONDEVOEDING IN ZN STROT HANGE?
-
Addy
Ja een gezonde hond hoort met smaak zijn bak leeg te eten, daarom schreef ik ook al dat als mijn hond dat niet deed ik toch al eens bij de da langsgegaan wasHanneke2 schreef:Okee, effe serieus, maar dat is dan toch niet goed? Afgezien van ras hoort een hond toch gewoon een grage eter te zijn? Tuurlijk, sommige honden verbruiken enorm veel energie en worden zelfs met bergen eten niet dikker, maar een gezonde hond hoort toch met plezier op zijn eten aan te vallen?P!nki schreef:Overigens... durf ik te wedden dat in ieder geval 1 iemand die we allemaal kennen haar hond werkelijk alles vooor geschoteld heeft. En die dus ook gewoon barf krijgt, vlees, ribben, pens, noem het op. Maar ook gewoon brood, beleg etc.... maar gewoon een hond is die niet MEER eet dan dat ze nu doet. En wat dan? Moet je er dan maar een sondevoeding in hangen of zo???
Shadow van mij eet bergen maar komt amper aan en was echt veel te mager, nu ben ik aan een speciaal recept voor haar via het barfforum en dat werkt, ze begint nu op gewicht te komen
-
Addy
nee dan zou ik een da zoeken die het probleem wel serieus neemtP!nki schreef:Ik vergelijk mijn ras niet met een podenco. Ik vergelijk mijn ras met een hond die schijnbaar moeilijk wil luisteren en moeilijk op te voeden is. Net zoals mijn ras. Nooit zal ik de podenco en basset griffon vendeen vergelijken als zijnde zelfde soort honden. Maar ik geloof wel dat je met welke hond dan ook , veel kan bereiken door positieve opvoeding, en consequentheid.Addy schreef:jij was het toch die het gedrag van je eigen hond vergelijkt met dat van een podenco dus kunnen we toch gewoon doen alsof je er ook een hebt ?
Ik ben ook geen fokker, maar weet inderdaad ook dat er vaak onenigheid is hoe een ras gefokt wordt. Ook ik ben het niet overal mee eens.
Maar dat je zegt dat je er moeite mee hebt dat het gratenbakken zijn, prima. Maar ik geloof niet dat ELKE showpodenco die er is, een gratenbak is. Daarnaast weet jij verdorrie helemaal niet of die fokker of shower ooit met zijn podenco daar voor bij de dierenarts heeft gezeten. Stel nou dat die dierenarts heeft gezegd 'niks aan te doen, als die hond niet meer wil eten dan dat ie eet, dan is het wel goed' ... en dat de hond voorderest medische helemaal in orde is. Wat dan? WIL JE M DAN ALS NOG EEN SONDEVOEDING IN ZN STROT HANGE?
- Suuz!
- Zeer actief
Nee dat zie je mis.. tuurlijk, een hond hoort graag te eten, maar ze zijn niet meer de wolven waar ze vanaf stammen. Zij zijn ook gewend aan het feit dat ze altijd maar te eten kunnen krijgen wanneer zij willen. Ik heb gelukkig 2 makkelijke eters, en heb geen klagen. Maar zelfs bij mijn ras lopen honden rond die hun neus op trekken voor een plakje salami. Wat doe je daar dan aan??? Mag je die honden niet meer gebruiken voor de fok? Ik geloof niet dat eten een erfelijke aangelegenheid is. Tenminste.. het graag eten of niet graag eten.Hanneke2 schreef:Okee, effe serieus, maar dat is dan toch niet goed? Afgezien van ras hoort een hond toch gewoon een grage eter te zijn? Tuurlijk, sommige honden verbruiken enorm veel energie en worden zelfs met bergen eten niet dikker, maar een gezonde hond hoort toch met plezier op zijn eten aan te vallen?P!nki schreef:Overigens... durf ik te wedden dat in ieder geval 1 iemand die we allemaal kennen haar hond werkelijk alles vooor geschoteld heeft. En die dus ook gewoon barf krijgt, vlees, ribben, pens, noem het op. Maar ook gewoon brood, beleg etc.... maar gewoon een hond is die niet MEER eet dan dat ze nu doet. En wat dan? Moet je er dan maar een sondevoeding in hangen of zo???
- Hanneke2
- Zeer actief
Niet dan? Heb je ook argumenten, of zit je te wachten tot ik uit mijn slof schiet ofzo? In dat geval kan je nog wel effe wachten, want ik ga naar bed.yamie schreef:ja hoor hanneke......Hanneke2 schreef:Okee, effe serieus, maar dat is dan toch niet goed? Afgezien van ras hoort een hond toch gewoon een grage eter te zijn? Tuurlijk, sommige honden verbruiken enorm veel energie en worden zelfs met bergen eten niet dikker, maar een gezonde hond hoort toch met plezier op zijn eten aan te vallen?P!nki schreef:Overigens... durf ik te wedden dat in ieder geval 1 iemand die we allemaal kennen haar hond werkelijk alles vooor geschoteld heeft. En die dus ook gewoon barf krijgt, vlees, ribben, pens, noem het op. Maar ook gewoon brood, beleg etc.... maar gewoon een hond is die niet MEER eet dan dat ze nu doet. En wat dan? Moet je er dan maar een sondevoeding in hangen of zo???
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
dus hiermee wil jij zeggen. dat een hond die niet zijn bak met smaak op eet niet gezond is?Addy schreef:Ja een gezonde hond hoort met smaak zijn bak leeg te eten, daarom schreef ik ook al dat als mijn hond dat niet deed ik toch al eens bij de da langsgegaan wasHanneke2 schreef:Okee, effe serieus, maar dat is dan toch niet goed? Afgezien van ras hoort een hond toch gewoon een grage eter te zijn? Tuurlijk, sommige honden verbruiken enorm veel energie en worden zelfs met bergen eten niet dikker, maar een gezonde hond hoort toch met plezier op zijn eten aan te vallen?P!nki schreef:Overigens... durf ik te wedden dat in ieder geval 1 iemand die we allemaal kennen haar hond werkelijk alles vooor geschoteld heeft. En die dus ook gewoon barf krijgt, vlees, ribben, pens, noem het op. Maar ook gewoon brood, beleg etc.... maar gewoon een hond is die niet MEER eet dan dat ze nu doet. En wat dan? Moet je er dan maar een sondevoeding in hangen of zo???![]()
Shadow van mij eet bergen maar komt amper aan en was echt veel te mager, nu ben ik aan een speciaal recept voor haar via het barfforum en dat werkt, ze begint nu op gewicht te komen
- Suuz!
- Zeer actief
En hem dan dus alsnog een sondevoeding in zijn strot hange of zo??? Wat wil je er mee bereiken. Als jij je hond binnenstebuiten laat keren, en het probleem alsnog niet gevonden wordt? Wat doe je dan? Dan maar inslapen of zo omdat ie niet vreet? .. prffff het gaat toch nergens over. Zolang de hond voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt om te leven en genoeg kracht heeft om te doen wat hij leuk vind.. in dit geval van de podenco's dus jagen en rennen... denk ik dat je je er niet te druk om moet maken. Het is heel vervelend als een hond niet eet.. maar sorry.. dan zou geloof ik nu al 1 tiende van nederland bij de dierenarts zitten omdat hun hond niet goed eet!!Addy schreef:nee dan zou ik een da zoeken die het probleem wel serieus neemtP!nki schreef:Ik vergelijk mijn ras niet met een podenco. Ik vergelijk mijn ras met een hond die schijnbaar moeilijk wil luisteren en moeilijk op te voeden is. Net zoals mijn ras. Nooit zal ik de podenco en basset griffon vendeen vergelijken als zijnde zelfde soort honden. Maar ik geloof wel dat je met welke hond dan ook , veel kan bereiken door positieve opvoeding, en consequentheid.Addy schreef:jij was het toch die het gedrag van je eigen hond vergelijkt met dat van een podenco dus kunnen we toch gewoon doen alsof je er ook een hebt ?
RIP